Nie wiesz gdzie pytać? Pytaj tutaj!!
- zotornik
- Dinożarł / AT!
- Posty: 13469
- Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował : 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 161 razy
Re: Nie wiesz gdzie pytać? Pytaj tutaj!!
Tu mnie masz
W kantorku byłem, od ręki ramy nie znalazłem, a potem .... był wyjazd i powrót wczoraj.
Zagłębię się ponownie.
W kantorku byłem, od ręki ramy nie znalazłem, a potem .... był wyjazd i powrót wczoraj.
Zagłębię się ponownie.
Re: Nie wiesz gdzie pytać? Pytaj tutaj!!
Jest jakaś tańsza alternatywa dla opon Mickey Thompson 1.55 Baja MTZ? W granicach 80-85mm?
Re: Nie wiesz gdzie pytać? Pytaj tutaj!!
Dzięki Staszku, coś dobiorę z tego co podesłałeś.
A czy ktoś korzystał może z takich mostów i ma z nimi jakieś doświadczenie?
69,99 zł 13%OFF | RC Car CNC metalowa ... a wymienne
- welna79
- Znawca / AT!
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2012-02-23, 00:10
- Imię: Stasiu, Staszek
- Lokalizacja: Gród Kraka
- Podziękował : 23 razy
- Otrzymał podziękowań: 32 razy
Re: Nie wiesz gdzie pytać? Pytaj tutaj!!
Link nie banglamisiekOC pisze: ↑2022-08-08, 09:36Dzięki Staszku, coś dobiorę z tego co podesłałeś.
A czy ktoś korzystał może z takich mostów i ma z nimi jakieś doświadczenie?
69,99 zł 13%OFF | RC Car CNC metalowa ... a wymienne
Ale jakiś czas temu kupiłem te mosty, tylko nie mam kiedy ich przetestować bo model wciąż nie skończony.
Wyglądają dość dobrze na takie nie do ciorania
- zotornik
- Dinożarł / AT!
- Posty: 13469
- Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował : 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 161 razy
Re: Nie wiesz gdzie pytać? Pytaj tutaj!!
Zaczynam się zastanawiać, czy rama nie została sprzedana
Bo tam gdzie być powinna, to jej nie ma.
- welna79
- Znawca / AT!
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2012-02-23, 00:10
- Imię: Stasiu, Staszek
- Lokalizacja: Gród Kraka
- Podziękował : 23 razy
- Otrzymał podziękowań: 32 razy
Re: Nie wiesz gdzie pytać? Pytaj tutaj!!
A to nie jest ta rama co mi ją razem z czerwono-czarną budą kiedyś ożeniłeś?
- zotornik
- Dinożarł / AT!
- Posty: 13469
- Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował : 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 161 razy
Re: Nie wiesz gdzie pytać? Pytaj tutaj!!
Zaraz wstawię link do tego co mam.
Poniżej to co mam:
https://zotornik.smugmug.com/RC-rysunki/GAZ-66/
- ponczek
- Teoretyk
- Posty: 154
- Rejestracja: 2013-05-28, 20:02
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Starachowice
- Podziękował : 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: Nie wiesz gdzie pytać? Pytaj tutaj!!
Dzięki wielkiezotornik pisze: ↑2022-08-31, 17:12Zaraz wstawię link do tego co mam.
Poniżej to co mam:
https://zotornik.smugmug.com/RC-rysunki/GAZ-66/
Re: Nie wiesz gdzie pytać? Pytaj tutaj!!
Czytam to forum od kilku dni (zacząłem przed rejestracją) i poznałem jakiś ogólny podział na klasy i z czym to się wiąże. Poznałem wady i zalety podwozi od różnych producentów. Poznałem Wasze argumenty za i przeciw konkretnym modelom w wersji RTR. Pozaglądałem do Waszych garaży i poczytałem trochę waszych przygód.
Sporo podstawowej wiedzy w ten sposób zdobyłem. Byłem w stanie dzieciom wytłumaczyć co i jak tak by wybrały sobie pierwszy model wiedząc co zyskują, a co tracą w stosunku do innego modelu w podobnej cenie. Ale nigdzie nie znalazłem (a może przegapiłem) wątku ogólnego na temat bieżącego serwisowania.
Gdzieniegdzie ktoś wspomina że wymienił olej w amorkach. Ktoś inny wyczyścił i nasmarował przekładnię. Rozumiem, że z czasem to się wie, ale szukam jakiejś informacji tak jak w prawdziwych autach w stylu co Xh jazdy wymień smar w przekładni silnika. Co Yh skontroluj łożyska. Co Zh jazdy zrób cos jeszcze innego.
I podobnie nie wiem jak się obchodzić z baterią. Wiem tylko że najzdrowiej przechowywać ją nie w pełni naładowaną. Ale nie wiem jak często ją regenerować rozładowują i ładując. Jak często kontrolować poziom poszczególnych cel.
I najważniejsze: Co mam zrobić przed pierwsza jazdą? Przykleić wszystkie śruby klejem do śrub czy jest to fabrycznie zrobione? Przykleić opony czy jest to fabrycznie zrobione? Napełnić amortyzatory olejem czy jest to fabrycznie zrobione. Sparować nadajnik z odbiornikiem czy jest to fabrycznie zrobione?
Jeśli gdzie na forum jest już wątek pod tytułem pierwsze uruchomienie i okresowe przeglądy to dajcie znać to poczytam.
Sporo podstawowej wiedzy w ten sposób zdobyłem. Byłem w stanie dzieciom wytłumaczyć co i jak tak by wybrały sobie pierwszy model wiedząc co zyskują, a co tracą w stosunku do innego modelu w podobnej cenie. Ale nigdzie nie znalazłem (a może przegapiłem) wątku ogólnego na temat bieżącego serwisowania.
Gdzieniegdzie ktoś wspomina że wymienił olej w amorkach. Ktoś inny wyczyścił i nasmarował przekładnię. Rozumiem, że z czasem to się wie, ale szukam jakiejś informacji tak jak w prawdziwych autach w stylu co Xh jazdy wymień smar w przekładni silnika. Co Yh skontroluj łożyska. Co Zh jazdy zrób cos jeszcze innego.
I podobnie nie wiem jak się obchodzić z baterią. Wiem tylko że najzdrowiej przechowywać ją nie w pełni naładowaną. Ale nie wiem jak często ją regenerować rozładowują i ładując. Jak często kontrolować poziom poszczególnych cel.
I najważniejsze: Co mam zrobić przed pierwsza jazdą? Przykleić wszystkie śruby klejem do śrub czy jest to fabrycznie zrobione? Przykleić opony czy jest to fabrycznie zrobione? Napełnić amortyzatory olejem czy jest to fabrycznie zrobione. Sparować nadajnik z odbiornikiem czy jest to fabrycznie zrobione?
Jeśli gdzie na forum jest już wątek pod tytułem pierwsze uruchomienie i okresowe przeglądy to dajcie znać to poczytam.
- ges
- Naczelny grafik
- Posty: 2736
- Rejestracja: 2014-04-26, 18:50
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Trzebnica
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 23 razy
Re: Nie wiesz gdzie pytać? Pytaj tutaj!!
Najgorsza z odpowiedzi, wiem: TO ZALEŻY.
Pierwsza sprawa. Naczytałeś sie, i w głowie Ci się gotuje, czego efektem są poniższe pytania,
Musisz dać sobie chwilę niech to się ułoży.
Do rzeczy.
Nie patrz na modele jak na auta, bo na pewno znasz kogoś kto NIGDY nie serwisował zawieszenia w aucie, a opowiada że ma najlepsze auto z powiecie.
To są TYLKO modele.
Nie ma co do nich podchodzić jak do budowy rakiety.
Są bardzo proste w budowie. Raptem kilka ruchomych elementów.
Wracając do TO ZALEŻY.
Zależy jaki model kupisz.
Dopiero po zakupie będziesz mógł zadać konkretniejsze pytania.
Aha. Weź też pod uwagę daty postów z których czerpiesz wiedzę.
Bo rynek się zmienia baaardzo szybko (tzw. dynamicznie).
Modele się zmieniają. Generalnie jest łatwiej się bawić.
Serwisowanie zależy od tego jak często jeździsz, jak mocno jeździsz i w jakim terenie.
Uwaga, banał: jeśli regularnie jeździsz np. po kałużach (co niewątpliwie fajną zabawą jest), to częściej będziesz rozbierał mosty i wymieniał albo smarował łożyska.
Bateria: LiPo (2s lub 3s - z naciskiem na tę drugą). Regeneracji żadnej się nie stosuje. Jeśli regularnie jeździsz, to bateria będzie w dobrej kondycji.
Od samej baterii ważniejsza jest ładowarka. Żebyś miał wgląd, podczas ładowania, jakim prądem ją traktujesz oraz jakie jest napięcie na poszczególnych celach.
Takie ładowarki dzisiaj są w przystępnych cenach i, wg mnie, tylko takie mają sens.
Jeśli chodzi o ładowanie.
Bateria o pojemności 5000 mAh - ładujesz prądem 5.0 A.
Bateria o pojemności 23000 mAh - ładujesz prądem 2.3 A.
Koniec.
Każda bateria ma w sobie balanser (kabelek taki i wtyczkę). Ważne żeby było to podpięte podczas ładowania.
Zależy jaki model kupisz.
Jeśli wersję KIT - to pytanie nie ma sensu, bo instrukcja montażu Cię przez wszystko przeprowadzi.
Jeśli zaś RTR, to wyjąć z pudełka, naładować i jechać.
Dwie lub trzy "śrubki" są w modelu strategiczne na tyle, żeby je przyklejać. Głównie są to śrubki przy wałach.
Ale tu jest pełna dowolność. Nikt Ci nie zabroni bawić się w klejenie śrub.
Teraz się nie klei opon. Felgi są skręcane. Na imię im beadlock.
W KIT - patrz instrukcja.
W KIT - patrz instrukcja. Zazwyczaj też nie. Ale różnie bywa.
Serio. Tak do tego trzeba podejść. Bez zbędnego doktoryzowania się.
A naaaaajlepiej zrobisz, jak sprawdzisz na mapie gdzie jest jeżdżenia w najbliższym czasie i tam się wybierzesz.
Pomacasz modele na żywo. Rozwiejesz wątpliwości też na żywo. I jak wrócisz z takiego spotkania będzie Ci łatwiej podjąć decyzję o zakupie.
Mam nadzieję, że choć w minimalnym stopniu pomogłem. A nie że dołożyłem Ci chaosu do głowy.
Pierwsza sprawa. Naczytałeś sie, i w głowie Ci się gotuje, czego efektem są poniższe pytania,
Musisz dać sobie chwilę niech to się ułoży.
Do rzeczy.
Nie patrz na modele jak na auta, bo na pewno znasz kogoś kto NIGDY nie serwisował zawieszenia w aucie, a opowiada że ma najlepsze auto z powiecie.
To są TYLKO modele.
Nie ma co do nich podchodzić jak do budowy rakiety.
Są bardzo proste w budowie. Raptem kilka ruchomych elementów.
Wracając do TO ZALEŻY.
Zależy jaki model kupisz.
Dopiero po zakupie będziesz mógł zadać konkretniejsze pytania.
Aha. Weź też pod uwagę daty postów z których czerpiesz wiedzę.
Bo rynek się zmienia baaardzo szybko (tzw. dynamicznie).
Modele się zmieniają. Generalnie jest łatwiej się bawić.
To nie jest tak, że jest "czek lista" w stylu amerykańskim, do stosowania do wszystkich modeli.Andy pisze: ↑2022-09-15, 14:59Gdzieniegdzie ktoś wspomina że wymienił olej w amorkach.
Ktoś inny wyczyścił i nasmarował przekładnię. Rozumiem, że z czasem to się wie, ale szukam jakiejś informacji tak jak w prawdziwych autach w stylu co Xh jazdy wymień smar w przekładni silnika. Co Yh skontroluj łożyska. Co Zh jazdy zrób cos jeszcze innego.
Serwisowanie zależy od tego jak często jeździsz, jak mocno jeździsz i w jakim terenie.
Uwaga, banał: jeśli regularnie jeździsz np. po kałużach (co niewątpliwie fajną zabawą jest), to częściej będziesz rozbierał mosty i wymieniał albo smarował łożyska.
Dojdziesz do tego, jak już będziesz ją miał.
Bateria: LiPo (2s lub 3s - z naciskiem na tę drugą). Regeneracji żadnej się nie stosuje. Jeśli regularnie jeździsz, to bateria będzie w dobrej kondycji.
Od samej baterii ważniejsza jest ładowarka. Żebyś miał wgląd, podczas ładowania, jakim prądem ją traktujesz oraz jakie jest napięcie na poszczególnych celach.
Takie ładowarki dzisiaj są w przystępnych cenach i, wg mnie, tylko takie mają sens.
Jeśli chodzi o ładowanie.
Bateria o pojemności 5000 mAh - ładujesz prądem 5.0 A.
Bateria o pojemności 23000 mAh - ładujesz prądem 2.3 A.
Koniec.
Każda bateria ma w sobie balanser (kabelek taki i wtyczkę). Ważne żeby było to podpięte podczas ładowania.
Wracam do: TO ZALEŻY.
Zależy jaki model kupisz.
Jeśli wersję KIT - to pytanie nie ma sensu, bo instrukcja montażu Cię przez wszystko przeprowadzi.
Jeśli zaś RTR, to wyjąć z pudełka, naładować i jechać.
Wyprzyj to z głowy.
Dwie lub trzy "śrubki" są w modelu strategiczne na tyle, żeby je przyklejać. Głównie są to śrubki przy wałach.
Ale tu jest pełna dowolność. Nikt Ci nie zabroni bawić się w klejenie śrub.
Chyba stary post jakiś czytałeś. Zapomnij.
Teraz się nie klei opon. Felgi są skręcane. Na imię im beadlock.
W RTR są.
W KIT - patrz instrukcja.
W RTR nie.
W KIT - patrz instrukcja. Zazwyczaj też nie. Ale różnie bywa.
Jeździć obserować.
Serio. Tak do tego trzeba podejść. Bez zbędnego doktoryzowania się.
A naaaaajlepiej zrobisz, jak sprawdzisz na mapie gdzie jest jeżdżenia w najbliższym czasie i tam się wybierzesz.
Pomacasz modele na żywo. Rozwiejesz wątpliwości też na żywo. I jak wrócisz z takiego spotkania będzie Ci łatwiej podjąć decyzję o zakupie.
Mam nadzieję, że choć w minimalnym stopniu pomogłem. A nie że dołożyłem Ci chaosu do głowy.
Re: Nie wiesz gdzie pytać? Pytaj tutaj!!
Dzięki wielkie!
Żałuję że nie zapytałem wcześniej bo wychodzi na to że dałem się naciąć. Kupiłem dzieciakom zestaw TX-4 RTR w komplecie z ładowarką, baterią, kluczami i klejami do śrub i opon, bo wyczytałem że śruby i opony się klei :-)
To jeszcze tylko aby się upewnić. Ładuję pakiet prądem 1C i za każdym razem podpinam nie tylko złącze ładowania ale też to drugie.
I ostatnie pytanie bo może tez za dużo się naczytałem - znalazłem info że silniki szczotkowe się "dociera". Pierwsze pół godziny powinny pochodzić na mniejszym prądzie. Niektórzy pisali, że powinno się użyć pakietu o mniejszym napięciu, a mam tylko pakiet 11V 8Ah. Co teraz? Po prostu nie przejmowac się i na początku delikatnie operować gazem czy może kombinować od kogo pożyczyć słabszy pakiet?
Żałuję że nie zapytałem wcześniej bo wychodzi na to że dałem się naciąć. Kupiłem dzieciakom zestaw TX-4 RTR w komplecie z ładowarką, baterią, kluczami i klejami do śrub i opon, bo wyczytałem że śruby i opony się klei :-)
To jeszcze tylko aby się upewnić. Ładuję pakiet prądem 1C i za każdym razem podpinam nie tylko złącze ładowania ale też to drugie.
I ostatnie pytanie bo może tez za dużo się naczytałem - znalazłem info że silniki szczotkowe się "dociera". Pierwsze pół godziny powinny pochodzić na mniejszym prądzie. Niektórzy pisali, że powinno się użyć pakietu o mniejszym napięciu, a mam tylko pakiet 11V 8Ah. Co teraz? Po prostu nie przejmowac się i na początku delikatnie operować gazem czy może kombinować od kogo pożyczyć słabszy pakiet?
- ges
- Naczelny grafik
- Posty: 2736
- Rejestracja: 2014-04-26, 18:50
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Trzebnica
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 23 razy
Re: Nie wiesz gdzie pytać? Pytaj tutaj!!
W sensie że Traxxas TRX4? Jeśli tak, to nie naciąłeś się. Pancerny model i dobry na początek. "Na później też"
Jeśli któraś śrubka od wibracji będzie się regularnie odkręcała, to jasne że klejem ją trzeba potraktować.
Minus klejonych opon, to to że nie możesz, w razie fanaberii, łatwo przełożyć felg.
Oraz to, że można zniszczyć rant. Ja bym sugerował jednak skręcane felgi.
Tak. A jaką masz ładowarkę? Sieciową? Czy jakaś taką z wyświetlaczem?
Od niedawna używam takiej ładowarki:
https://fckit.pl/product/adowarka-skyrc ... w-6a/2223/
Całkiem fajna. I nie kosztuje milionów.
Olej to. Silnik kosztuje 30-50 zł. I jeździj.
Czyli co? Kupiłeś model i dopiero zacząłeś czytać co z nim robić?
Po polsku. hehehe
Ale poczekaj chwilę, może ktoś coś jeszcze do tematu doda od siebie.
Bo ja to się nie znam. Zwłaszcza na kablach i prądzie.
Mam tylko modele i nimi jeżdżę.