Od czego zacząć ???
- RC-Nennox
- Weteran / AT!
- Posty: 2569
- Rejestracja: 2013-11-17, 14:55
- Imię: Błażej
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: Od czego zacząć ???
A moim zdaniem da się zrobić model który wygląda super i równie dobrze jeździ. Pewnie nikt tego nie poprze:P ale znam takie modele na forum :P
- cina
- Weteran / AT!
- Posty: 2490
- Rejestracja: 2013-09-08, 18:34
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Konstantynów
- Podziękował : 6 razy
- Otrzymał podziękowań: 25 razy
Re: Od czego zacząć ???
Dla mnie model gutka super wygląda i tak też jeździ, ale pewnie nie o taki wygląd chodziło , tylko pełne oddanie skalowości modelu z wnętrzem włącznie
- RC-Nennox
- Weteran / AT!
- Posty: 2569
- Rejestracja: 2013-11-17, 14:55
- Imię: Błażej
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: Od czego zacząć ???
Moja toyota twoim zdaniem nie jest ładnacina pisze:Dla mnie model gutka super wygląda i tak też jeździ, ale pewnie nie o taki wygląd chodziło , tylko pełne oddanie skalowości modelu z wnętrzem włącznie
W każdej klasie moim zdaniem da się osiągnąć perfekcyjny wygląd i mega właściwości jezdne (dopasowane pod klasę) oczywiście wymaga to wiecej pracy i przemyśleń. Nie można porównywać tego jak jeździ SS i extreme.
Ps. Moje modele w klasie extrem maja wnętrze - uważam że model bez wnętrza i kierowcy jest niedokończony i brakuje mu tego czegoś.
- Pirx
- Wtajemniczony / AT!
- Posty: 578
- Rejestracja: 2016-01-11, 15:16
- Imię: Szymon
- Lokalizacja: Rybnik
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 razy
Re: Od czego zacząć ???
Ostatnie posty przeczytałem z zainteresowaniem więc chyba było w tym trochę sensu . Oglądałem ostatnio sporo zagranicznych forów i widzę tam świetnie wyglądające piękne modele i wydaje mi się, że jeżdżą też bardzo dobrze. Trudno jest mi się pogodzić z alternatywą: "albo ładny albo jeździ". To jest trudne do osiągnięcia ale chyba możliwe (mam nadzieję). Jeśli miałoby się okazać, że wygrywać może tylko lexanowa wydmucha z zaklejonymi na czarno oknami to chyba nie zależy mi na takim zwycięstwie. Wg mnie wnętrze i kierowca (ale taki normalny, przypominający człowieka) powinny być obowiązkowe w każdej klasie za wyjątkiem klasy Crawler.
- Gorg
- Dinożarł / AT!
- Posty: 2099
- Rejestracja: 2008-09-24, 17:28
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Rogoźnik
- Podziękował : 1 razy
- Otrzymał podziękowań: 16 razy
Re: Od czego zacząć ???
Wnętrze da się zrobić - oczywiście, ale jeśli chcesz uzyskać jak najniższy środek ciężkości to go nie robisz tylko zaklejasz szyby. I wtedy model lepiej jeździ niż kolegi co ma ładne wnętrze z gadżetami a na dachu pełno szpeju.
Ja modele rozdzielam na dwie grupy: pod zawody i na przeprawę (znaczy się do filmowania).
Oczywiście musi być jasne co dla mnie oznacza ładny - skalowy, z gadżetami, nieprzewymiarowany, wyglądający jak rzeczywisty.
No i wiadomo że nasze modele jeżdżą w takim terenie w którym rzeczywiste auto już dawno by odpuściło - nawet zmota.
Ja modele rozdzielam na dwie grupy: pod zawody i na przeprawę (znaczy się do filmowania).
Oczywiście musi być jasne co dla mnie oznacza ładny - skalowy, z gadżetami, nieprzewymiarowany, wyglądający jak rzeczywisty.
No i wiadomo że nasze modele jeżdżą w takim terenie w którym rzeczywiste auto już dawno by odpuściło - nawet zmota.
Re: Od czego zacząć ???
Słuchajcie, żeby nie pisać nowego tematu pytam tutaj. Chciałbym złożyć model póki co nie jeżdżący, bez silnika itp, póki nie uzbieram wiecej kasy, później chce włożyć silnik.
Ale co do takiego niejezdzacego potrzebuje? Ramę, mosty koła i karoserie czy coś poza tym?
Z mechaniki znam tylko podstawy a w sprawach rc kompletny że mnie laik
Ale co do takiego niejezdzacego potrzebuje? Ramę, mosty koła i karoserie czy coś poza tym?
Z mechaniki znam tylko podstawy a w sprawach rc kompletny że mnie laik
- welna79
- Znawca / AT!
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2012-02-23, 00:10
- Imię: Stasiu, Staszek
- Lokalizacja: Gród Kraka
- Podziękował : 23 razy
- Otrzymał podziękowań: 32 razy
Re: Od czego zacząć ???
Ciekawe jest to co piszesz :YTibuxu pisze:Słuchajcie, żeby nie pisać nowego tematu pytam tutaj. Chciałbym złożyć model póki co nie jeżdżący, bez silnika itp, póki nie uzbieram wiecej kasy, później chce włożyć silnik.
Ale co do takiego niejezdzacego potrzebuje? Ramę, mosty koła i karoserie czy coś poza tym?
Z mechaniki znam tylko podstawy a w sprawach rc kompletny że mnie laik
A zagłębiałeś się w lekturę - ile wątków przeczytałeś w ilu tematach od przywitania 14-go stycznia?
Nie chcę Cię studzić ani zniechęcać, jednak w modelarstwie oprócz bardzo pożądanej wyobraźni i fantazji, jest niezbędna umiejętność czytania ze zrozumieniem i ... wiadro pieniędzy
To o czym piszesz ma jakąś tam logikę, jednak dobrze jest mieć przy sobie / na stole roboczym przekładnię, reduktor, silnik itp, choćby po to by wszystko dobrze i właściwie rozplanować.
Może i chorujesz na TRX-4, ok, jednak jest to (jak by to ująć żeby nie obrazić zotornika :Y ) - "wybryk natury", natury naszego forum, na którym są modele do trialu (wpisz sobie może na jakimś kanale w oknie wyszukiwania i pooglądaj przez kilkadziesiąt h przygotowane tam materiały), więc to tu powinieneś sobie sprecyzować: Co Ty tak naprawdę chcesz od życia???
Nasze modele nie są to resoraki, które postawisz na regale i będą stały - one mają robić w terenie - gdy akurat nie przechodzą serwisu
Koszta tego co wspomniałeś nie są tak zabójcze:
Np
Silnik 35 - 55,-
Przekładnia 80 - 120,-
Reduktor 100 - 120,-
Wały 50 - 200,-
Lepiej jest odkładać ciut dłużej i później zabrać się Wioooo z kopyta
Jeśli chcesz rozłożyć zaQpy na raty, to na końcu kupowałbym elektronikę - ESC, BEC, apkę i resztę (to kolejne 330 - 3300,-)
Także tego ....
Myśl chopaku, myśl.
Czytaj, czytaj i jeszcze raz czytaj - a póżniej pytaj
PS.
i uzupełnij profil
Re: Od czego zacząć ???
Czy mógłbyś rozwinąć myśl? Pytam poważnie, bo oglądając sporo trailowych filmów na YT to generalnie TRX-4 jest raczej chwalonym modelem. Skąd to negatywne nastawienie na naszym forum do niego?welna79 pisze: Może i chorujesz na TRX-4, ok, jednak jest to (jak by to ująć żeby nie obrazić zotornika :Y ) - "wybryk natury", natury naszego forum, na którym są modele do trialu
-
- Teoretyk
- Posty: 429
- Rejestracja: 2009-11-27, 15:15
- Imię: Karol
- Lokalizacja: Piła
- Podziękował : 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Od czego zacząć ???
Jerry_Cornelius pisze:Panie gdzie tam! Bierz śmiało tego TRX-4, lepszego modelu nie ma, będziesz koksem na dzielni!hejho pisze:Czy mógłbyś rozwinąć myśl? Pytam poważnie, bo oglądając sporo trailowych filmów na YT to generalnie TRX-4 jest raczej chwalonym modelem. Skąd to negatywne nastawienie na naszym forum do niego?welna79 pisze: Może i chorujesz na TRX-4, ok, jednak jest to (jak by to ująć żeby nie obrazić zotornika :Y ) - "wybryk natury", natury naszego forum, na którym są modele do trialu
Ci co psy wieszają na trx4 to złośliwcy i zazdrośnicy bo ich nie stać!
A tak na serio dość fajny model ale jest też natura zawodników By to to ładnie robiło to nie ukrywam że trzeba troszeczkę do niego wsadzić (dodatkowe ok 500pln i to jest moje zdanie, bo komuś innemu może wystarczyć stock do funu )
:W
500 zł , kurcze ja jeszcze na dobre nie zacząłem jeździć a juz poszło dodatkowo okolo 1800 + zl. :P ale to przez nowo poznanych kolegów z forum i lektury :P
Ale model jest EPICKI i na pewno zapisze się w świecie modeli RC :P
- welna79
- Znawca / AT!
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2012-02-23, 00:10
- Imię: Stasiu, Staszek
- Lokalizacja: Gród Kraka
- Podziękował : 23 razy
- Otrzymał podziękowań: 32 razy
Re: Od czego zacząć ???
Wywołany do tablicy zgłaszam sięhejho pisze:Czy mógłbyś rozwinąć myśl? Pytam poważnie, bo oglądając sporo trailowych filmów na YT to generalnie TRX-4 jest raczej chwalonym modelem. Skąd to negatywne nastawienie na naszym forum do niego?welna79 pisze: Może i chorujesz na TRX-4, ok, jednak jest to (jak by to ująć żeby nie obrazić zotornika :Y ) - "wybryk natury", natury naszego forum, na którym są modele do trialu
Generalnie forum powstało z myślą o budowaniu trialówek i późniejszym ich objeżdżaniu w terenie.
Jak sam zapewne wyczytałeś jest kilka klas w które można celować.
Każda z klas posiada swój Regulamin, w którym określona jest specyfikacja modelu.
Nie wiem która Tobie klasa przypadła do gustu => moje serce skradła klasa Truck i filmiki z zawodów
Póki co Traxxas nie klasyfikuje się do żadnej z kultywowanych klas za wyjątkiem Extreme - no ale tam to szkoda go ciorać + konieczne upgrate (winch, dociążone koła, inne opony itp)
Jeśli myślisz o pierwszym modelu którym będziesz śmigał w terenie, to bierz Traxxa
Jeśli natomiast chcesz się spotkać z zakręconą ekipą z PL i ze świata, to nijak inaczej się nie da - konieczne będzie wybranie którejś klasy i modelu do niej.
Tak to widzę na ten czas.
Dodatkowo Ci powiem, że Defy Traxxasa spotykane na forum, to często modele rekreacyjne forumowiczów już posiadających jakiś model.
Może kiedyś powstanie oddzielna klasa dla takich byków na zwolnicach jak Defek TRX4 - ale to ciągle future
Pozdrawiam
welna79
:W
- Zbyszek
- Teoretyk
- Posty: 1136
- Rejestracja: 2013-03-19, 17:27
- Imię: Zbyszek
- Lokalizacja: Oborniki wlkp
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Re: Od czego zacząć ???
hejho pisze:Czy mógłbyś rozwinąć myśl? Pytam poważnie, bo oglądając sporo trailowych filmów na YT to generalnie TRX-4 jest raczej chwalonym modelem. Skąd to negatywne nastawienie na naszym forum do niego?welna79 pisze: Może i chorujesz na TRX-4, ok, jednak jest to (jak by to ująć żeby nie obrazić zotornika :Y ) - "wybryk natury", natury naszego forum, na którym są modele do trialu
Kuba jak chcesz obejrzeć na żywo , to zapraszam w któryś weekend .
Jak coś to pisz pw.
- jaruso
- Dinożarł / AT!
- Posty: 6929
- Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
- Podziękował : 48 razy
- Otrzymał podziękowań: 83 razy
Re: Od czego zacząć ???
I to jest jedynie słuszna koncepcja!Zbyszek pisze: Kuba jak chcesz obejrzeć na żywo , to zapraszam w któryś weekend .
Jak coś to pisz pw.
Za ten wpis i poprzednie jemu podobne próbujące skłócić ludzi na forum dostajesz Jerry ostrzeżenie.Jerry_Cornelius pisze: Panie gdzie tam! Bierz śmiało tego TRX-4, lepszego modelu nie ma, będziesz koksem na dzielni!
Ci co psy wieszają na trx4 to złośliwcy i zazdrośnicy bo ich nie stać!
:W
Takie zachowanie nie przystoi zwłaszcza "Dinożaurowi" i nie będzie tolerowane na forum.
(Obszerne wyjaśnienie masz na PW)
- zotornik
- Dinożarł / AT!
- Posty: 13469
- Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował : 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 161 razy
Re: Od czego zacząć ???
Jeżeli dobrze odczytuję lokalizację, to masz w okolicy co najmniej dwa takie modele - zresztą propozycja terenowej prezentacji już padła, więc nic tylko korzystać jak Ktoś proponuje.
Stasiu też już składnie Ci wytłumaczył co z tymTRX-em "jest nie tak".
TRX-4 jest w tym sensie nietypowy, że nasze obecne Regulaminy Klas nie za bardzo są w stanie go wchłonąć w konfiguracji fabrycznej. Zwolnice eliminują go z Klas SS, SC i SP, a duże i ciężkie nadwozie Defendera, nie daje mu żadnych szans w Klasie EX. To już nawet nie chodzi o szanse na "wyniki", tylko na samą możliwość sensownej jazdy, która będzie przyjemnością, a nie udręką w walce z trasą która nie jest dla niego.
Ma i nie ma Staś racji co do tego, że TRX-a mają w większości osoby, które mają już inny model z jakiejś Klasy, a ten jest do rekreacji. Na bodajże 20 sztuk odnotowanych na tym forum, akurat większość (chyba), jest w rękach osób dla których to jedyny model, a czasami pierwsza trialówka. Ale fakt, że dla kilku - np. dla mnie - to kolejny model właśnie do czystej rekreacji.
W temacie pojawiają się marki Vaterra, MST, Axial, Tamiya, czy ostatnio Traxxas i HPI - każda trialówka od tych producentów nie będzie złym wyborem. Wszystko można przerabiać i modyfikować, wszystkie wymienione marki maja zaplecze części, więc awarie, które są normalna częścią trialowania, nie oznaczają końca żywota dla modelu. Kolejność wymienionych producentów losowa i nie ma nic wspólnego z jakością lub "lepszością". Wybierz model jaki Tobie się podoba.
Stasiu też już składnie Ci wytłumaczył co z tymTRX-em "jest nie tak".
TRX-4 jest w tym sensie nietypowy, że nasze obecne Regulaminy Klas nie za bardzo są w stanie go wchłonąć w konfiguracji fabrycznej. Zwolnice eliminują go z Klas SS, SC i SP, a duże i ciężkie nadwozie Defendera, nie daje mu żadnych szans w Klasie EX. To już nawet nie chodzi o szanse na "wyniki", tylko na samą możliwość sensownej jazdy, która będzie przyjemnością, a nie udręką w walce z trasą która nie jest dla niego.
Ma i nie ma Staś racji co do tego, że TRX-a mają w większości osoby, które mają już inny model z jakiejś Klasy, a ten jest do rekreacji. Na bodajże 20 sztuk odnotowanych na tym forum, akurat większość (chyba), jest w rękach osób dla których to jedyny model, a czasami pierwsza trialówka. Ale fakt, że dla kilku - np. dla mnie - to kolejny model właśnie do czystej rekreacji.
W temacie pojawiają się marki Vaterra, MST, Axial, Tamiya, czy ostatnio Traxxas i HPI - każda trialówka od tych producentów nie będzie złym wyborem. Wszystko można przerabiać i modyfikować, wszystkie wymienione marki maja zaplecze części, więc awarie, które są normalna częścią trialowania, nie oznaczają końca żywota dla modelu. Kolejność wymienionych producentów losowa i nie ma nic wspólnego z jakością lub "lepszością". Wybierz model jaki Tobie się podoba.