Axial SCX-10 kit

Ogólnie o trialu, co to jest trial, przywitalnia, nie wiesz gdzie zapytać?
tarsus
Naczelny Emigrant / AT !
Naczelny Emigrant / AT !
Posty: 452
Rejestracja: 2009-02-09, 16:45
Imię:
Lokalizacja: UK
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Axial SCX-10 kit

#1

Post autor: tarsus »

Mial ktos? Bawil sie moze? Jak to sie ma w stosunku do seryjnego AX-10 (głownie chodzi mi o wykrzyz i prace zawieszenia)
czy w wersji kit mosty sa z dyframi i czy maja "zalaczana" blokade czy trza gluta jakiegos wcisnac do dyfra?
...no chyba ze maja te mosty bez dyfrów... Wiem ze róznie to jest w wersjach ARTR RTR i KIT...

zwierzak
Teoretyk
Posty: 79
Rejestracja: 2009-01-27, 09:29
Imię: Kacper
Lokalizacja: Jęczydół

#2

Post autor: zwierzak »

Miałem nie dawno mały dylemat. CR-01 vs SCX10.
Wybrałem CR'a ze względu na dostępność części itp. I ogólnie bardziej mi się podoba.
Z tego co wiem ten scx w porównaniu do zwykłego ax'a ma ramę i kilka innych ulepszeń. Ogólnie jest bardziej przystosowany fabrycznie do trialu niż ax.

Awatar użytkownika
zotornik
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 13469
Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 22 razy
Otrzymał podziękowań: 161 razy

#3

Post autor: zotornik »

Tu masz link do SCX-a
coś niecoś, można dojrzeć
http://www.rcnitrotalk.com/axial-scx10- ... e-4wd-kit/

tu widać znacznie więcej

http://www.axialracing.com/ftp/pdfs/ax9 ... uc_web.pdf

tak wygląda zwykły AX
http://www.rcnitrotalk.com/axial-ax10-s ... k-crawler/

a tu widać ładnie ramę z SCX-a
http://www.tamiyaclub.com/forum/index.p ... 47762&st=0

no wreszcie - znalazłem, to czego szukałem
http://www.axialracing.com/ftp/scx10/

tarsus
Naczelny Emigrant / AT !
Naczelny Emigrant / AT !
Posty: 452
Rejestracja: 2009-02-09, 16:45
Imię:
Lokalizacja: UK
Otrzymał podziękowań: 3 razy

#4

Post autor: tarsus »

no dzieki, pozostaje jeszcze pytanie co do mostów w wersji KIT. Nie pisza tego dokladnie nigdzie. Bez dyfra/z dyfrem/z dyfrem z blokada...?

Awatar użytkownika
Sławek
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 15492
Rejestracja: 2008-03-01, 13:59
Imię: Obi-Wan Kenobi
Lokalizacja: Mielec
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 94 razy

#5

Post autor: Sławek »

A może Traxxas Summit http://www.traxxas.com/products/electric/summit5610/trx_summit5610.htm

Ciekawa alternatywa i ma możliwość zdalnego załączania blokady dyfra :)

Pozdr

tarsus
Naczelny Emigrant / AT !
Naczelny Emigrant / AT !
Posty: 452
Rejestracja: 2009-02-09, 16:45
Imię:
Lokalizacja: UK
Otrzymał podziękowań: 3 razy

#6

Post autor: tarsus »

Summit jest:
za drogi
nie ma wersji KIT
nie ma sztywnych mostów (lubie)
wyglada paskudnie :D

Awatar użytkownika
Sławek
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 15492
Rejestracja: 2008-03-01, 13:59
Imię: Obi-Wan Kenobi
Lokalizacja: Mielec
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 94 razy

#7

Post autor: Sławek »

tarsus pisze:no dzieki, pozostaje jeszcze pytanie co do mostów w wersji KIT. Nie pisza tego dokladnie nigdzie. Bez dyfra/z dyfrem/z dyfrem z blokada...?
Dyfry to one mają raczej napewno ;)

Tu znalazłem kawałek opisu :
The axles have been designed with many features that are not available from other products on the market. Everything from the axle strength, pinion angle, caster, and ground clearance were taken into consideration when designing these axles. The result is a far superior axle that will stand-up to some severe punishment. To ensure added longevity from the start a hi-tolerance sintered diff locker is included along with hardened axle shafts.

Awatar użytkownika
igor1300
Naciągacz ! UWAGA !
Naciągacz ! UWAGA !
Posty: 2192
Rejestracja: 2007-07-11, 20:13
Imię: Igor
Lokalizacja: Gd
Otrzymał podziękowań: 13 razy

#8

Post autor: igor1300 »

summit to to samo co e-revo, tylko ma inny design, 2 biegi i blokowane dyfry. Czyli stock nie mieści się wymiarami nawet w crawlerach... Zostaje przeróbka e-revo/summita (wachacze od slayera) albo przeróbka slayera na elektryka.

tarsus
Naczelny Emigrant / AT !
Naczelny Emigrant / AT !
Posty: 452
Rejestracja: 2009-02-09, 16:45
Imię:
Lokalizacja: UK
Otrzymał podziękowań: 3 razy

#9

Post autor: tarsus »

Niestety w instrukcji do SCX-10 która podeslal zotornik wyglada na to ze zamiast mechanizmu róznicowego do dyfra wklada sie taki dziwny krzyzak w ktory wchodza poloski, co wskazuje na na stale zblokowana oś. Po satelitach ani sladu. Ciekawe wlasnie w ktorej wersji beda sprzedawac mosty z dyframi....

Awatar użytkownika
zotornik
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 13469
Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 22 razy
Otrzymał podziękowań: 161 razy

#10

Post autor: zotornik »

tarsus pisze:Niestety w instrukcji do SCX-10 która podeslal zotornik wyglada na to ze zamiast mechanizmu róznicowego do dyfra wklada sie taki dziwny krzyzak w ktory wchodza poloski, co wskazuje na na stale zblokowana oś. Po satelitach ani sladu. Ciekawe wlasnie w ktorej wersji beda sprzedawac mosty z dyframi....
Nie wiem jakim celom ma służyć ewentualnie to autko, ale My wszyscy /99,99%/ mamy zablokowane dyfry. Więc ich brak nie stanowi żadnego kłopotu. A wspomniany przez Ciebie element, to nic innego jak gotowa blokada, ci którzy mają mosty TLT /np. jak ja/ muszą kombinować dopiero z ich zablokowaniem.

p.s. z tego co się orientuję, to możesz sobie dokupić /jak zapragniesz/ dyfer do mostu Axiala

Awatar użytkownika
redin
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 3795
Rejestracja: 2007-02-01, 15:57
Imię: Kamil
Lokalizacja: Czeladź
Otrzymał podziękowań: 1 razy

#11

Post autor: redin »

Walle pisze:
tarsus pisze:no dzieki, pozostaje jeszcze pytanie co do mostów w wersji KIT. Nie pisza tego dokladnie nigdzie. Bez dyfra/z dyfrem/z dyfrem z blokada...?
Dyfry to one mają raczej napewno ;)

Tu znalazłem kawałek opisu :
The axles have been designed with many features that are not available from other products on the market. Everything from the axle strength, pinion angle, caster, and ground clearance were taken into consideration when designing these axles. The result is a far superior axle that will stand-up to some severe punishment. To ensure added longevity from the start a hi-tolerance sintered diff locker is included along with hardened axle shafts.

moj axial nie miał dyfrów



a summit to wielka krowa i nie nadaje sie do naszego trialu

tarsus
Naczelny Emigrant / AT !
Naczelny Emigrant / AT !
Posty: 452
Rejestracja: 2009-02-09, 16:45
Imię:
Lokalizacja: UK
Otrzymał podziękowań: 3 razy

#12

Post autor: tarsus »

Zotornik. A mogu tez mam zblokowane, ale czasem rozpinam. Tak dla frajdy. Skro to jest model, a wiekszosc jednak stara sie im nadac jakis wyglada samochodów 1:1 - niekoniecznie rurowca do zawodów, wiec uwazam ze powinien miec dyferencjaly jak podobny 1:1. o jakiego diaboła byla by wtedy idea samego mostu... taniej wyjdzie oś z trybikiem na dwóch łozyskach... Dyfer musi byc i basta... poza tym samo jego skladanie mi sie podoba :D
... szkoda ze w 1:1 nie jest tak latwo - ARBy bym sobie sam zalozyl a nie placil jakies wsciekle pieniadze za zestrajanie luzów pozniej... :Y

Awatar użytkownika
zotornik
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 13469
Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 22 razy
Otrzymał podziękowań: 161 razy

#13

Post autor: zotornik »

W pełni rozumiem podejście do tematu.

Choć praktyka rc trialu jest taka, że bez blokady ani rusz :)

Dlatego część rozwiązań jest wykonywana z założenia "na sztywno", poniżej przykład
http://rc4wdstore.com/product_info.php? ... cts_id=653

Za to o takiej jeździe jaką można zobaczyć pod tym linkiem mając blokadę i nasze silniki można niestety tylko zapomnieć :(
http://www.traxxas.com/products/video/5805/
Czasem kusi mnie ten Slash, to coś zupełnie innego od trialu - czasem trzeba zaszaleć ;)
Mam co prawda Subaru na podwoziu TB-02, ale tam max prześwit, to mniej niż 1 cm i do tego wanienkowe podwozie

Awatar użytkownika
barman_pl
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Posty: 5077
Rejestracja: 2008-07-17, 22:32
Imię: Halinka
Lokalizacja: blisko Łodzi ;)
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 35 razy

#14

Post autor: barman_pl »

zotornik pisze:...Czasem kusi mnie ten Slash, to coś zupełnie innego od trialu - czasem trzeba zaszaleć ;)
Mam co prawda Subaru na podwoziu TB-02, ale tam max prześwit, to mniej niż 1 cm i do tego wanienkowe podwozie
Zotornik - więc polecam TL-01b na podwoziu bagusa... mam i nigdy nie sprzedam ;)... Jak chcę szybciej to przekładam aku z fjorda i jazda ;)... A za całego kompletnego nowego TL01b z elektroniką dałem 300zł na allegro :D

Pozdr.

Awatar użytkownika
redin
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 3795
Rejestracja: 2007-02-01, 15:57
Imię: Kamil
Lokalizacja: Czeladź
Otrzymał podziękowań: 1 razy

#15

Post autor: redin »

tarsus pisze:Zotornik. A mogu tez mam zblokowane, ale czasem rozpinam. Tak dla frajdy. Skro to jest model, a wiekszosc jednak stara sie im nadac jakis wyglada samochodów 1:1 - niekoniecznie rurowca do zawodów, wiec uwazam ze powinien miec dyferencjaly jak podobny 1:1. o jakiego diaboła byla by wtedy idea samego mostu... taniej wyjdzie oś z trybikiem na dwóch łozyskach... Dyfer musi byc i basta... poza tym samo jego skladanie mi sie podoba :D
... szkoda ze w 1:1 nie jest tak latwo - ARBy bym sobie sam zalozyl a nie placil jakies wsciekle pieniadze za zestrajanie luzów pozniej... :Y
mi sie bardzo podoba zabawa z rozblokowanym dyfrem, jest to tak jak w 1;1 trzeba wiekszosc przeszkód brać troche szybciej, przez co jest to bardziej efektywne :) i wygląda lepiej ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Forum ogólne ...”