CR ?
-
- Początkujący
- Posty: 2044
- Rejestracja: 2009-03-22, 22:43
- Imię:
- Lokalizacja: Wolin
- Otrzymał podziękowań: 10 razy
A czy ktoś mówi że po zmianie częsci będzie jeździć inaczej tu chodzi bardziej o awaryjność i wytrzymałość niż o zmiany wlaściwości jezdnych które no lekko mogą się zmienić ze względu na wagę alu VS plastik ale czy na gorzej raczej na + bo w przypadku Crki ( mowiąc o calym alu tuningu ) głowna waga idzie ku dołowi co obniża dodatkowo środek cięzkości. Nikt raczej nie oczekuje ze modele po zmianie cześci na alu zaczną latać
co do oryginalnych częsci w Crce to Ramiona zwrotnic oryginalnych wyginają sie jak chcą, wały dość szybko się skręcają ( na szczotce też ), oryginalne ośki i kielichy łapia z czasem DUZE luzy więc wg mnie koniecznośc wymiany w crce to ośki w mostach na wersje hard, wały, zwrotnice, hexy, i jeszcze przydało by się drążki skrętne bo oryginalne gną się bardzo łatwo, Reszta jak kto woli
pzdr. Łukasz
co do oryginalnych częsci w Crce to Ramiona zwrotnic oryginalnych wyginają sie jak chcą, wały dość szybko się skręcają ( na szczotce też ), oryginalne ośki i kielichy łapia z czasem DUZE luzy więc wg mnie koniecznośc wymiany w crce to ośki w mostach na wersje hard, wały, zwrotnice, hexy, i jeszcze przydało by się drążki skrętne bo oryginalne gną się bardzo łatwo, Reszta jak kto woli
pzdr. Łukasz
Ostatnio zmieniony 2009-06-23, 14:23 przez wyspiarz, łącznie zmieniany 1 raz.
- Sławek
- Weteran / AT!
- Posty: 15492
- Rejestracja: 2008-03-01, 13:59
- Imię: Obi-Wan Kenobi
- Lokalizacja: Mielec
- Podziękował : 1 razy
- Otrzymał podziękowań: 94 razy
Chodzi mi o wytrzymałość a nie własności jezdne
We wspomnianej Cr'ce nie urwało się nic od początku jej istnienia pomimo udziału w kilku zawodach
Zgadzam sie z Erasem, lepiej wymienić to co sie zepsuje Oczywiście nie dotyczy to produktów rc$wd bo tam trzeba wymienić wszystko zanim się wyjedzie w teren
Pozdr
We wspomnianej Cr'ce nie urwało się nic od początku jej istnienia pomimo udziału w kilku zawodach
Zgadzam sie z Erasem, lepiej wymienić to co sie zepsuje Oczywiście nie dotyczy to produktów rc$wd bo tam trzeba wymienić wszystko zanim się wyjedzie w teren
Pozdr
-
- Początkujący
- Posty: 2044
- Rejestracja: 2009-03-22, 22:43
- Imię:
- Lokalizacja: Wolin
- Otrzymał podziękowań: 10 razy
Wiesz w przypadku onroadów gdzie masz predkości 50-100km/h , gdzie masz zawieszenie na wahaczach aluminowy wahacz mogłby zrobić spustoszenie w modelu. Ale tu jest most tu jest w sumie wbudowany prawie że Chub w most ramiona ma grube mocne dość krótkie raczej tu nic nie pociągnie, rama bok ramy spod ramy nie ma szans, tymbardziej coś pociągnać albo sie zgiąć MAX to zagęsci sie w punkcie walnięcia.
pzdr. Łukasz
pzdr. Łukasz
- Maciek
- Dinożarł / AT!
- Posty: 11189
- Rejestracja: 2013-04-25, 21:35
- Imię: Maciek
- Lokalizacja: Pomerania
- Podziękował : 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 razy
Bez ładu i składu dzizes Wyspiarz, naucz się pisać a nie przelewać myśli na papier.wyspiarz pisze:Wiesz w przypadku onroadów gdzie masz predkości 50-100km/h , gdzie masz zawieszenie na wahaczach aluminowy wahacz mogłby zrobić spustoszenie w modelu. Ale tu jest most tu jest w sumie wbudowany prawie że Chub w most ramiona ma grube mocne dość krótkie raczej tu nic nie pociągnie, rama bok ramy spod ramy nie ma szans, tymbardziej coś pociągnać albo sie zgiąć MAX to zagęsci sie w punkcie walnięcia.
pzdr. Łukasz
Dodam od siebie, że też wymieniam tylko to co padnie. Pojezdzisz i sam zobaczysz co gra a co nie. Bez sensu bawic sie w "tuningowanie" na samym początku.
-
- Początkujący
- Posty: 2044
- Rejestracja: 2009-03-22, 22:43
- Imię:
- Lokalizacja: Wolin
- Otrzymał podziękowań: 10 razy
Oki, żeby nie było ze neguję tą zasadę co do wymiany to co się zepsuje ja z doświadczenia mojego i Rafała wiem co siądzie NAPEWNO czasem szybciej czasem później i piszę co wg mnie należało by wymienić bezwzględnie zeby mieć spokój z modelem i z psychiką .
Natomiast to że ja mam w sumie 95% alu z tego co sie dało wymienić to inna bajka tak poprostu lubie i tyle .
Duzym plusem alu jest też to ze wszystkie częsci mają gwinty i nie trzeba używać zakrętek, i tak np mi odwrócenie mostów zajęło około 25-30min łącznie z klejeniem śrub ( tj dawaniem troche tajtlocka na gwint i wkręcanie, więc zabawy bylo z tym ) a Rafałowi coś koło 2h. . Podobnie jest w przypadku ramy spodu i przekładni wsio rozbiera sie czyści konserwuje kilka razy szybciej.
A i błoto łatwo odpada od alu
pzdr. Łukasz
Natomiast to że ja mam w sumie 95% alu z tego co sie dało wymienić to inna bajka tak poprostu lubie i tyle .
Duzym plusem alu jest też to ze wszystkie częsci mają gwinty i nie trzeba używać zakrętek, i tak np mi odwrócenie mostów zajęło około 25-30min łącznie z klejeniem śrub ( tj dawaniem troche tajtlocka na gwint i wkręcanie, więc zabawy bylo z tym ) a Rafałowi coś koło 2h. . Podobnie jest w przypadku ramy spodu i przekładni wsio rozbiera sie czyści konserwuje kilka razy szybciej.
A i błoto łatwo odpada od alu
pzdr. Łukasz
Ostatnio zmieniony 2009-06-23, 14:51 przez wyspiarz, łącznie zmieniany 1 raz.
wymienia sie to co pada ... przynajmniej tak mnie sie wydaje, Naturalnie robi sie kontrole czesci przy przegladzie i wymienia te co juz słabo licho pieja.
troszke bez sensu ładować w model niewiadomo co z czego 3/4 to produkty tylko pokolorowane na zielony czy niebieski po to by zachecic do kupna.
modelik ciekawy choc totalnie nie w moim guscie, moze gdyby mniejsze koła dać.
Pozdr.
troszke bez sensu ładować w model niewiadomo co z czego 3/4 to produkty tylko pokolorowane na zielony czy niebieski po to by zachecic do kupna.
modelik ciekawy choc totalnie nie w moim guscie, moze gdyby mniejsze koła dać.
Pozdr.
- Tomek
- Weteran / AT!
- Posty: 2380
- Rejestracja: 2006-11-10, 10:43
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Warszawa
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Sorry Rio za OT! Ale tak Cię wyspiarz czytam i nasówa mi się jeden wniosek: nie masz zielonego pojęcia o trialu! I nie poświęciłeś nawet 5 min. żeby poczytać doświadczenia innych.wyspiarz pisze:Oki, żeby nie było ze neguję tą zasadę co do wymiany to co się zepsuje ja z doświadczenia mojego i Rafała wiem co siądzie NAPEWNO czasem szybciej czasem później i piszę co wg mnie należało by wymienić bezwzględnie zeby mieć spokój z modelem i z psychiką .
Natomiast to że ja mam w sumie 95% alu z tego co sie dało wymienić to inna bajka tak poprostu lubie i tyle .
Duzym plusem alu jest też to ze wszystkie częsci mają gwinty i nie trzeba używać zakrętek, i tak np mi odwrócenie mostów zajęło około 25-30min łącznie z klejeniem śrub ( tj dawaniem troche tajtlocka na gwint i wkręcanie, więc zabawy bylo z tym ) a Rafałowi coś koło 2h. . Podobnie jest w przypadku ramy spodu i przekładni wsio rozbiera sie czyści konserwuje kilka razy szybciej.
A i błoto łatwo odpada od alu
pzdr. Łukasz
Nie spędziłeś nawet godziny na zawodach a dalej mądrzysz się jak byś wszystkie rozumy po zjadał. Jeżdżenie w ogrodku to nie to samo.
Jeżdżę na mostach Cloda od 4 lat, po ich zakupie wymieniłem jedynie panewki na łożyska i po ich rozebraniu nie nosiły śladów jakiegokolwiek zużycia. Jedno co można powiedzieć o Tamyia, to to że robi naprawde porządne częśći. I żadne wymienianie czego kolwiek na alu nie jest potrzebne. I każdy użytkownik Tamyiowskich mostów to potwierdzi.
Więc nie siej niepotrzebnego zamętu swoim wieś tuningiem!
Rio - model rewelka, skręć wszystko do kupym, śmigaj i przyjeżdżaj na zawody.
To najlepszy poligon dla naszych modeli
-
- Początkujący
- Posty: 2044
- Rejestracja: 2009-03-22, 22:43
- Imię:
- Lokalizacja: Wolin
- Otrzymał podziękowań: 10 razy
No i znowu sie zaczyna.
Sinner napisałem co PADA w crce i co trzeba będzie wymiec i tyle, i to że ja mam wymienione wg ciebie za dużo napisałem że to moja prywatna sprawa i g... ci do tego, bo nikomu nie każe kupwać 100% alu tylko dlatego ze ja tak mam. Rozumiem ze ty jeżdzac clodem 4 lata masz duzo wieksze pojęcie o trialu niż ja jeżdzac pol roku crka. Tylko dlatego ze napisalem ze w crce padają oryginalne wały i ośki łapią szybko luzy, i to że ani razu nie bylem na zawodach bo tam tylko da sie model sprawdzić ??. Rozumiem ze na moich piaskach błotach itp już tego nie darady zrobić i jedyne doświadczenie bierze sie z zawodów ??
Na moje szukasz pretekstu do zaczepki i prowokujesz tylko dla tego że wiesz ze i tak siądą dla zasady na mnie.
sory zza ot.
pzdr. Łukasz
Sinner napisałem co PADA w crce i co trzeba będzie wymiec i tyle, i to że ja mam wymienione wg ciebie za dużo napisałem że to moja prywatna sprawa i g... ci do tego, bo nikomu nie każe kupwać 100% alu tylko dlatego ze ja tak mam. Rozumiem ze ty jeżdzac clodem 4 lata masz duzo wieksze pojęcie o trialu niż ja jeżdzac pol roku crka. Tylko dlatego ze napisalem ze w crce padają oryginalne wały i ośki łapią szybko luzy, i to że ani razu nie bylem na zawodach bo tam tylko da sie model sprawdzić ??. Rozumiem ze na moich piaskach błotach itp już tego nie darady zrobić i jedyne doświadczenie bierze sie z zawodów ??
Na moje szukasz pretekstu do zaczepki i prowokujesz tylko dla tego że wiesz ze i tak siądą dla zasady na mnie.
sory zza ot.
pzdr. Łukasz
-
- Wtajemniczony / AT!
- Posty: 1062
- Rejestracja: 2009-06-02, 20:33
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Warszawa
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
No nie wiem czy to jest plus. Wystarczy, że raz mocniej dociągniesz śrubę (wkręt właściwie) i zerwiesz gwint w części. Wtedy masz całą część do wymiany. :Nowyspiarz pisze:(...)
Duzym plusem alu jest też to ze wszystkie częsci mają gwinty i nie trzeba używać zakrętek,(...)
pzdr. Łukasz
Połączenia śruba + nakrętka może i są (bardziej)upierdliwe w montażu/demontażu ale za to znacznie trwalsze i mocniejsze.
-
- Początkujący
- Posty: 2044
- Rejestracja: 2009-03-22, 22:43
- Imię:
- Lokalizacja: Wolin
- Otrzymał podziękowań: 10 razy
Raczej nie wyobrazam sobie zerwać gwintów od 5mm do ponad 10mm, ( duzo więcej niż w nakrętce która ma go niecale 2mm ) skręcam to na klej do srub nierdzewką i zarąbiscie mocnymi kluczami i całość skręcona jest bardzo mocno raczej bez szans:) natomiast obrócić zakręteczke w plastikowym miejscu np w moście albo przekładni bardzo łatwo, wiem bo ze 2 w przekładni raz przekręcilem naszczęscie nie groźnie, tutaj dociągałem lekko 2x mocniej bez stresu ze coś przekręce.
Pozatym komuś udało sie przekręcić gwint w R2 albo w jakieś alu feldze ?? prędzej popadają zwykłe śruby niż jakie kolwiek gwinty
no i tu nie ma WKRĘTÓW a same śruby metryczne
I napewno nie zgodzę się ze połączenie z nakrętką ktora ma niecale 2mm gwintu od połączenia 0.5- 1cm gwintem sklejonym tajtlockiem.
Ja osobiście uważam te gwinty za OGROMNY plus. Pozatym zamocno sciagnięty plastik sie odkształca, tutaj nie ma tego problemu.
pzdr. Łukasz
Pozatym komuś udało sie przekręcić gwint w R2 albo w jakieś alu feldze ?? prędzej popadają zwykłe śruby niż jakie kolwiek gwinty
no i tu nie ma WKRĘTÓW a same śruby metryczne
I napewno nie zgodzę się ze połączenie z nakrętką ktora ma niecale 2mm gwintu od połączenia 0.5- 1cm gwintem sklejonym tajtlockiem.
Ja osobiście uważam te gwinty za OGROMNY plus. Pozatym zamocno sciagnięty plastik sie odkształca, tutaj nie ma tego problemu.
pzdr. Łukasz