Summit vs E-Maxx
Summit vs E-Maxx
witam. szukam modelu i do pokonywania przeszkód, powolnej jazdy w terenie, ale też do troche szybszego śmigania i do tego wszystkiego chyba najbardziej pasuje Summit. co możecie mi o nim powiedziec ? nadaje sie do trialu, i zarazem jaka maksymalna predkość może osiągnąć na podstawowych ustawieniach, częściach ( orginalnych, z zestawu) i czy to jest prawda że przy summicie można w czasie jazdy przełączać biegi do normalnej jazdy, szybszej na powolne terenowe (blokada dyfrów) ? jakie są wasze opinie o tym modelu, awaryjność itp
druga sprawa to porównanie summita i e-maxxa, ktory z nich lepszy do jazdy "koło domu" ? chciałbym usłyszeć jakies opinie o jednym jak i o drugim modelu...
druga sprawa to porównanie summita i e-maxxa, ktory z nich lepszy do jazdy "koło domu" ? chciałbym usłyszeć jakies opinie o jednym jak i o drugim modelu...
- pawelzakzak
- Teoretyk
- Posty: 158
- Rejestracja: 2010-05-10, 23:15
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Suchy Las
Według mnie jeśli chciał byś mieć model koło domu i po terenie to polecam summita ponieważ jest on wodoszczelny i można się troszkę pobawić w terenie lecz do trialu on się nie nadaje ponieważ jest w skali 1:8 a trial jest w skali 1:10 summit ma dobre zawieszenie i można też nim skakać, lecz na zawody trialowe to ty się nie wybieżesz. Ja bym ci najbardziej polecał zamiast summita kupić jakiś model do trialu np. Tamiya Ford f-350, ponieważ jest z nim o wiele więcej zabawy.
Pozdr.
Pozdr.
- zotornik
- Dinożarł / AT!
- Posty: 13469
- Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował : 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 161 razy
Jak już koledzy napisali - trial w naszym wydaniu to nieco inne /a właściwie całkiem inne/ modele niż te przez Ciebie wymienione.
Jeżeli chcesz bawić się solo - a to się szybko nudzi, zapewniam - to oba modele spełniają Twoje oczekiwania.
Ale średnio nadają się do typowo trialowej, czyli mega wolnej technicznej jazdy.
Jak sam wiesz szybkość i moc, stoją po dwóch przeciwległych stronach - ma się rozumieć piszę to w dużym uproszczeniu.Przynajmniej częściowym rozwiązaniem tego "problemu" stały się napędy bezszczotkowe.
Więc jeżeli chcesz aby to szybko pomykało, to o trialowej precyzji nie będzie raczej mowy.
Obie modele mają pełen zestaw części zamiennych, ale u nas w kraju dostaniesz tylko nieliczne z nich.
Jeżeli chcesz bawić się solo - a to się szybko nudzi, zapewniam - to oba modele spełniają Twoje oczekiwania.
Ale średnio nadają się do typowo trialowej, czyli mega wolnej technicznej jazdy.
Jak sam wiesz szybkość i moc, stoją po dwóch przeciwległych stronach - ma się rozumieć piszę to w dużym uproszczeniu.Przynajmniej częściowym rozwiązaniem tego "problemu" stały się napędy bezszczotkowe.
Więc jeżeli chcesz aby to szybko pomykało, to o trialowej precyzji nie będzie raczej mowy.
Obie modele mają pełen zestaw części zamiennych, ale u nas w kraju dostaniesz tylko nieliczne z nich.
Dodam swoje 3 grosze jako że kiedyś stałem przed identycznym dylematem i postawiłem na e-maxxa.
Wrażenia z jazdy e-maxxem - 2x li-po 2s2p 5000mah i na fabrycznych nastawach masz ubaw po pachy. Konstrukcja wytrzymuje dzwony, skoki i pełny asortyment przygód jaki początkujący kierowca może dostarczyć.
Summit jest 'do wszystkiego' czyli można to odczytać jako 'do niczego' - na torze nie da nawet 30% frajdy z tej jaką daje e-maxx (po konwersji na BL [bezszczotkowy] nawet nie wspominając) a w terenie radzi sobie przeciętnie - nie ma szans z konstrukcjami typowymi do trialu i crawlingu do to jak koledzy pisali powyżej zupełnie odmienne style jazdy.
Reasumując - polecam zakup e-maxx, używki z allegro - dostaniesz świetny sprzęt może nawet po tuningu w bardzo dobrej cenie. Jeśli Cię wciągnie off-road - masz doskonałą bazę do dalszej rozbudowy (zestawy BL). Jeśli nie, sprzedasz i kupisz coś typowo trialowego.
Nie zapomnij tylko o apce 2,4
Gdybyś miał więcej pytań odnośnie e-maxxa - zapraszam na priva
Wrażenia z jazdy e-maxxem - 2x li-po 2s2p 5000mah i na fabrycznych nastawach masz ubaw po pachy. Konstrukcja wytrzymuje dzwony, skoki i pełny asortyment przygód jaki początkujący kierowca może dostarczyć.
Summit jest 'do wszystkiego' czyli można to odczytać jako 'do niczego' - na torze nie da nawet 30% frajdy z tej jaką daje e-maxx (po konwersji na BL [bezszczotkowy] nawet nie wspominając) a w terenie radzi sobie przeciętnie - nie ma szans z konstrukcjami typowymi do trialu i crawlingu do to jak koledzy pisali powyżej zupełnie odmienne style jazdy.
Reasumując - polecam zakup e-maxx, używki z allegro - dostaniesz świetny sprzęt może nawet po tuningu w bardzo dobrej cenie. Jeśli Cię wciągnie off-road - masz doskonałą bazę do dalszej rozbudowy (zestawy BL). Jeśli nie, sprzedasz i kupisz coś typowo trialowego.
Nie zapomnij tylko o apce 2,4
Gdybyś miał więcej pytań odnośnie e-maxxa - zapraszam na priva
- Radek
- Dinożarł / AT!
- Posty: 11536
- Rejestracja: 2009-12-25, 22:29
- Imię: noname
- Lokalizacja: WOT
- Podziękował : 26 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Dobrze gada, nalac mu wodkiSławek pisze:Nie mylmy podstawowych kwestii - żaden e-maxx, summit czy inny nie jest modelem który nadaje się nawet po przeróbkach do off-roadu a zupełnie do trialu. Moim zdaniem tego typu modele to raczej buggy z napędem na 4 koła do jazdy po szutrze a to off-roadem a tymbardziej trialem nie jest
Pozdr
Sprostuję - wśród modelarzy zajmujących się autami torowymi e-maxx i jemu podobne zaliczane są do grupy aut off-road, konkretnie monster truck a nie buggy. Pisząc off-road miałem na myśli właśnie wspomnianą zabawę koło domu.
Buggy i truggy to modele do typowych wyścigów po prostej szutrowej drodze, nisko zawieszone, koła z bieżnikami szosowymi, monstery są wyżej zawieszone, mają mniej bezpośredni układ kierowniczy ale są też o niebo wytrzymalsze i służą do 'siłowego' pokonywania przeszkód Dlatego właśnie polecam na początek e-maxxa.
Niemniej jednak nie odbiegajmy od tematu - pytanie brzmiało : e-maxx vs summit
Buggy i truggy to modele do typowych wyścigów po prostej szutrowej drodze, nisko zawieszone, koła z bieżnikami szosowymi, monstery są wyżej zawieszone, mają mniej bezpośredni układ kierowniczy ale są też o niebo wytrzymalsze i służą do 'siłowego' pokonywania przeszkód Dlatego właśnie polecam na początek e-maxxa.
Niemniej jednak nie odbiegajmy od tematu - pytanie brzmiało : e-maxx vs summit
- Sławek
- Weteran / AT!
- Posty: 15492
- Rejestracja: 2008-03-01, 13:59
- Imię: Obi-Wan Kenobi
- Lokalizacja: Mielec
- Podziękował : 1 razy
- Otrzymał podziękowań: 94 razy
Powiedziałbym, że truggy to raczej nisko zawieszone nie jest - niestety slang który używasz pochodzi z modelartswa on-roadowego i tam prześwit 2 cm traktowany jest już jako off-roadoski84 pisze:Sprostuję - wśród modelarzy zajmujących się autami torowymi e-maxx i jemu podobne zaliczane są do grupy aut off-road, konkretnie monster truck a nie buggy. Pisząc off-road miałem na myśli właśnie wspomnianą zabawę koło domu.
Buggy i truggy to modele do typowych wyścigów po prostej szutrowej drodze, nisko zawieszone, koła z bieżnikami szosowymi, monstery są wyżej zawieszone, mają mniej bezpośredni układ kierowniczy ale są też o niebo wytrzymalsze i służą do 'siłowego' pokonywania przeszkód Dlatego właśnie polecam na początek e-maxxa.
Niemniej jednak nie odbiegajmy od tematu - pytanie brzmiało : e-maxx vs summit
Wiem, że dyskusja jest o tych dwóch modelach ale skoro używasz sformuowań które oznaczają dwa różne światy więc pozwoliłem sobie je uściślić
Pozdr
- Tomek
- Weteran / AT!
- Posty: 2380
- Rejestracja: 2006-11-10, 10:43
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Warszawa
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Myśle że to nie to forum, tu nikt takich modeli nie posiada. Jako podstawowych!oski84 pisze:Niemniej jednak nie odbiegajmy od tematu - pytanie brzmiało : e-maxx vs summit
www.rc-auto.pl
Sławek pisze:Powiedziałbym, że truggy to raczej nisko zawieszone nie jest - niestety slang który używasz pochodzi z modelartswa on-roadowego i tam prześwit 2 cm traktowany jest już jako off-roadoski84 pisze:Sprostuję - wśród modelarzy zajmujących się autami torowymi e-maxx i jemu podobne zaliczane są do grupy aut off-road, konkretnie monster truck a nie buggy. Pisząc off-road miałem na myśli właśnie wspomnianą zabawę koło domu.
Buggy i truggy to modele do typowych wyścigów po prostej szutrowej drodze, nisko zawieszone, koła z bieżnikami szosowymi, monstery są wyżej zawieszone, mają mniej bezpośredni układ kierowniczy ale są też o niebo wytrzymalsze i służą do 'siłowego' pokonywania przeszkód Dlatego właśnie polecam na początek e-maxxa.
Niemniej jednak nie odbiegajmy od tematu - pytanie brzmiało : e-maxx vs summit
Wiem, że dyskusja jest o tych dwóch modelach ale skoro używasz sformuowań które oznaczają dwa różne światy więc pozwoliłem sobie je uściślić
Pozdr
Dla mnie off-road to każda zabawa w terenie, on-road = tor, parking
Nie są to 2 różne światy, to po prostu inna kategoria off-roadu
Jak na model off-road truggy (które to modele są wzorowane na autach biorących udział w rajdach pustynnych i osiągających relatywnie duże prędkości) ma niskie zawieszenie, podobnie jak buggy (często bagusa od tragusa różni jedynie kształt karoserii), może masz na myśli skalę 1:5 ale to zupełnie inna para kaloszy
Mylisz się - mam e-maxxa, od niego właśnie zacząłem przygodę z RCSinner pisze:Myśle że to nie to forum, tu nikt takich modeli nie posiada. Jako podstawowych!oski84 pisze:Niemniej jednak nie odbiegajmy od tematu - pytanie brzmiało : e-maxx vs summit
www.rc-auto.pl
- Tomek
- Weteran / AT!
- Posty: 2380
- Rejestracja: 2006-11-10, 10:43
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Warszawa
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
To Ty się mylisz kolego, bedący u nas na forum od 2 dni!oski84 pisze:Mylisz się - mam e-maxxa, od niego właśnie zacząłem przygodę z RCSinner pisze:Myśle że to nie to forum, tu nikt takich modeli nie posiada. Jako podstawowych!oski84 pisze:Niemniej jednak nie odbiegajmy od tematu - pytanie brzmiało : e-maxx vs summit
www.rc-auto.pl
Jak sama nazwa forum wskazuje to jest forum RC-Trial, my tu się bawimy w trial a nie w off-road, który jest w Twoim rozumieniu.
Nie posiadamy tu modeli typu: E-Maxx, Summit, Slash, T-Maxx i wszelkiego innego typu monsterów, które służą do szybkiej jazdy po nierównym, szutrowym, piaszczystym terenie.
Dlatego odsyłam na RC-Auto, gdzie jest tego typu modelarzy znacznie więcej i napewno udzielą mu bardziej wyczerującej odpowiedzi.