Summit vs E-Maxx

Ogólnie o trialu, co to jest trial, przywitalnia, nie wiesz gdzie zapytać?
Darco
Teoretyk
Posty: 5
Rejestracja: 2010-02-04, 17:12
Imię:
Lokalizacja: PO

Summit vs E-Maxx

#1

Post autor: Darco »

witam. szukam modelu i do pokonywania przeszkód, powolnej jazdy w terenie, ale też do troche szybszego śmigania i do tego wszystkiego chyba najbardziej pasuje Summit. co możecie mi o nim powiedziec ? nadaje sie do trialu, i zarazem jaka maksymalna predkość może osiągnąć na podstawowych ustawieniach, częściach ( orginalnych, z zestawu) i czy to jest prawda że przy summicie można w czasie jazdy przełączać biegi do normalnej jazdy, szybszej na powolne terenowe (blokada dyfrów) ? jakie są wasze opinie o tym modelu, awaryjność itp

druga sprawa to porównanie summita i e-maxxa, ktory z nich lepszy do jazdy "koło domu" ? chciałbym usłyszeć jakies opinie o jednym jak i o drugim modelu...

Awatar użytkownika
Sławek
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 15492
Rejestracja: 2008-03-01, 13:59
Imię: Obi-Wan Kenobi
Lokalizacja: Mielec
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 94 razy

#2

Post autor: Sławek »

Kolego, nie to forum ;)

żaden z powyższych nie nadaje się trialu :>

Awatar użytkownika
pawelzakzak
Teoretyk
Posty: 158
Rejestracja: 2010-05-10, 23:15
Imię: Paweł
Lokalizacja: Suchy Las

#3

Post autor: pawelzakzak »

Według mnie jeśli chciał byś mieć model koło domu i po terenie to polecam summita ponieważ jest on wodoszczelny i można się troszkę pobawić w terenie lecz do trialu on się nie nadaje ponieważ jest w skali 1:8 a trial jest w skali 1:10 summit ma dobre zawieszenie i można też nim skakać, lecz na zawody trialowe to ty się nie wybieżesz. Ja bym ci najbardziej polecał zamiast summita kupić jakiś model do trialu np. Tamiya Ford f-350, ponieważ jest z nim o wiele więcej zabawy. :VV

Pozdr.

Awatar użytkownika
zotornik
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 13469
Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 22 razy
Otrzymał podziękowań: 161 razy

#4

Post autor: zotornik »

Jak już koledzy napisali - trial w naszym wydaniu to nieco inne /a właściwie całkiem inne/ modele niż te przez Ciebie wymienione.

Jeżeli chcesz bawić się solo - a to się szybko nudzi, zapewniam - to oba modele spełniają Twoje oczekiwania.
Ale średnio nadają się do typowo trialowej, czyli mega wolnej technicznej jazdy.
Jak sam wiesz szybkość i moc, stoją po dwóch przeciwległych stronach - ma się rozumieć piszę to w dużym uproszczeniu.Przynajmniej częściowym rozwiązaniem tego "problemu" stały się napędy bezszczotkowe.

Więc jeżeli chcesz aby to szybko pomykało, to o trialowej precyzji nie będzie raczej mowy.
Obie modele mają pełen zestaw części zamiennych, ale u nas w kraju dostaniesz tylko nieliczne z nich.

Awatar użytkownika
oski84
Teoretyk
Posty: 66
Rejestracja: 2010-05-23, 19:26
Imię: Oskar
Lokalizacja: Wrocław

#5

Post autor: oski84 »

Dodam swoje 3 grosze jako że kiedyś stałem przed identycznym dylematem i postawiłem na e-maxxa.

Wrażenia z jazdy e-maxxem - 2x li-po 2s2p 5000mah i na fabrycznych nastawach masz ubaw po pachy. Konstrukcja wytrzymuje dzwony, skoki i pełny asortyment przygód jaki początkujący kierowca może dostarczyć.

Summit jest 'do wszystkiego' czyli można to odczytać jako 'do niczego' - na torze nie da nawet 30% frajdy z tej jaką daje e-maxx (po konwersji na BL [bezszczotkowy] nawet nie wspominając) a w terenie radzi sobie przeciętnie - nie ma szans z konstrukcjami typowymi do trialu i crawlingu do to jak koledzy pisali powyżej zupełnie odmienne style jazdy.

Reasumując - polecam zakup e-maxx, używki z allegro - dostaniesz świetny sprzęt może nawet po tuningu w bardzo dobrej cenie. Jeśli Cię wciągnie off-road - masz doskonałą bazę do dalszej rozbudowy (zestawy BL). Jeśli nie, sprzedasz i kupisz coś typowo trialowego.

Nie zapomnij tylko o apce 2,4

Gdybyś miał więcej pytań odnośnie e-maxxa - zapraszam na priva ;)

Awatar użytkownika
Sławek
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 15492
Rejestracja: 2008-03-01, 13:59
Imię: Obi-Wan Kenobi
Lokalizacja: Mielec
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 94 razy

#6

Post autor: Sławek »

Nie mylmy podstawowych kwestii - żaden e-maxx, summit czy inny nie jest modelem który nadaje się nawet po przeróbkach do off-roadu a zupełnie do trialu. Moim zdaniem tego typu modele to raczej buggy z napędem na 4 koła do jazdy po szutrze a to off-roadem a tymbardziej trialem nie jest ;)

Pozdr

Awatar użytkownika
Radek
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 11536
Rejestracja: 2009-12-25, 22:29
Imię: noname
Lokalizacja: WOT
Podziękował : 26 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

#7

Post autor: Radek »

Sławek pisze:Nie mylmy podstawowych kwestii - żaden e-maxx, summit czy inny nie jest modelem który nadaje się nawet po przeróbkach do off-roadu a zupełnie do trialu. Moim zdaniem tego typu modele to raczej buggy z napędem na 4 koła do jazdy po szutrze a to off-roadem a tymbardziej trialem nie jest ;)

Pozdr
Dobrze gada, nalac mu wodki :OK

Awatar użytkownika
oski84
Teoretyk
Posty: 66
Rejestracja: 2010-05-23, 19:26
Imię: Oskar
Lokalizacja: Wrocław

#8

Post autor: oski84 »

Sprostuję - wśród modelarzy zajmujących się autami torowymi e-maxx i jemu podobne zaliczane są do grupy aut off-road, konkretnie monster truck a nie buggy. Pisząc off-road miałem na myśli właśnie wspomnianą zabawę koło domu.

Buggy i truggy to modele do typowych wyścigów po prostej szutrowej drodze, nisko zawieszone, koła z bieżnikami szosowymi, monstery są wyżej zawieszone, mają mniej bezpośredni układ kierowniczy ale są też o niebo wytrzymalsze i służą do 'siłowego' pokonywania przeszkód :) Dlatego właśnie polecam na początek e-maxxa.

Niemniej jednak nie odbiegajmy od tematu - pytanie brzmiało : e-maxx vs summit

Awatar użytkownika
Sławek
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 15492
Rejestracja: 2008-03-01, 13:59
Imię: Obi-Wan Kenobi
Lokalizacja: Mielec
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 94 razy

#9

Post autor: Sławek »

oski84 pisze:Sprostuję - wśród modelarzy zajmujących się autami torowymi e-maxx i jemu podobne zaliczane są do grupy aut off-road, konkretnie monster truck a nie buggy. Pisząc off-road miałem na myśli właśnie wspomnianą zabawę koło domu.

Buggy i truggy to modele do typowych wyścigów po prostej szutrowej drodze, nisko zawieszone, koła z bieżnikami szosowymi, monstery są wyżej zawieszone, mają mniej bezpośredni układ kierowniczy ale są też o niebo wytrzymalsze i służą do 'siłowego' pokonywania przeszkód :) Dlatego właśnie polecam na początek e-maxxa.

Niemniej jednak nie odbiegajmy od tematu - pytanie brzmiało : e-maxx vs summit
Powiedziałbym, że truggy to raczej nisko zawieszone nie jest - niestety slang który używasz pochodzi z modelartswa on-roadowego i tam prześwit 2 cm traktowany jest już jako off-road ;)

Wiem, że dyskusja jest o tych dwóch modelach ale skoro używasz sformuowań które oznaczają dwa różne światy więc pozwoliłem sobie je uściślić ;)

Pozdr

Awatar użytkownika
Tomek
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 2380
Rejestracja: 2006-11-10, 10:43
Imię: Tomek
Lokalizacja: Warszawa
Otrzymał podziękowań: 5 razy

#10

Post autor: Tomek »

oski84 pisze:Niemniej jednak nie odbiegajmy od tematu - pytanie brzmiało : e-maxx vs summit
Myśle że to nie to forum, tu nikt takich modeli nie posiada. Jako podstawowych!
www.rc-auto.pl

Awatar użytkownika
oski84
Teoretyk
Posty: 66
Rejestracja: 2010-05-23, 19:26
Imię: Oskar
Lokalizacja: Wrocław

#11

Post autor: oski84 »

Sławek pisze:
oski84 pisze:Sprostuję - wśród modelarzy zajmujących się autami torowymi e-maxx i jemu podobne zaliczane są do grupy aut off-road, konkretnie monster truck a nie buggy. Pisząc off-road miałem na myśli właśnie wspomnianą zabawę koło domu.

Buggy i truggy to modele do typowych wyścigów po prostej szutrowej drodze, nisko zawieszone, koła z bieżnikami szosowymi, monstery są wyżej zawieszone, mają mniej bezpośredni układ kierowniczy ale są też o niebo wytrzymalsze i służą do 'siłowego' pokonywania przeszkód :) Dlatego właśnie polecam na początek e-maxxa.

Niemniej jednak nie odbiegajmy od tematu - pytanie brzmiało : e-maxx vs summit
Powiedziałbym, że truggy to raczej nisko zawieszone nie jest - niestety slang który używasz pochodzi z modelartswa on-roadowego i tam prześwit 2 cm traktowany jest już jako off-road ;)

Wiem, że dyskusja jest o tych dwóch modelach ale skoro używasz sformuowań które oznaczają dwa różne światy więc pozwoliłem sobie je uściślić ;)

Pozdr

Dla mnie off-road to każda zabawa w terenie, on-road = tor, parking

Nie są to 2 różne światy, to po prostu inna kategoria off-roadu

Jak na model off-road truggy (które to modele są wzorowane na autach biorących udział w rajdach pustynnych i osiągających relatywnie duże prędkości) ma niskie zawieszenie, podobnie jak buggy (często bagusa od tragusa różni jedynie kształt karoserii), może masz na myśli skalę 1:5 ;) ale to zupełnie inna para kaloszy

Awatar użytkownika
oski84
Teoretyk
Posty: 66
Rejestracja: 2010-05-23, 19:26
Imię: Oskar
Lokalizacja: Wrocław

#12

Post autor: oski84 »

Sinner pisze:
oski84 pisze:Niemniej jednak nie odbiegajmy od tematu - pytanie brzmiało : e-maxx vs summit
Myśle że to nie to forum, tu nikt takich modeli nie posiada. Jako podstawowych!
www.rc-auto.pl
Mylisz się - mam e-maxxa, od niego właśnie zacząłem przygodę z RC ;)

Awatar użytkownika
Ciechan
Adept / AT!
Adept / AT!
Posty: 1366
Rejestracja: 2008-11-25, 17:56
Imię: Konrad
Lokalizacja: Wroclaw
Otrzymał podziękowań: 1 razy

#13

Post autor: Ciechan »

nie pisz posta pod postem ;) jest opcja edytuj ;)

Awatar użytkownika
Tomek
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 2380
Rejestracja: 2006-11-10, 10:43
Imię: Tomek
Lokalizacja: Warszawa
Otrzymał podziękowań: 5 razy

#14

Post autor: Tomek »

oski84 pisze:
Sinner pisze:
oski84 pisze:Niemniej jednak nie odbiegajmy od tematu - pytanie brzmiało : e-maxx vs summit
Myśle że to nie to forum, tu nikt takich modeli nie posiada. Jako podstawowych!
www.rc-auto.pl
Mylisz się - mam e-maxxa, od niego właśnie zacząłem przygodę z RC ;)
To Ty się mylisz kolego, bedący u nas na forum od 2 dni!
Jak sama nazwa forum wskazuje to jest forum RC-Trial, my tu się bawimy w trial a nie w off-road, który jest w Twoim rozumieniu.
Nie posiadamy tu modeli typu: E-Maxx, Summit, Slash, T-Maxx i wszelkiego innego typu monsterów, które służą do szybkiej jazdy po nierównym, szutrowym, piaszczystym terenie.
Dlatego odsyłam na RC-Auto, gdzie jest tego typu modelarzy znacznie więcej i napewno udzielą mu bardziej wyczerującej odpowiedzi.

Awatar użytkownika
oski84
Teoretyk
Posty: 66
Rejestracja: 2010-05-23, 19:26
Imię: Oskar
Lokalizacja: Wrocław

#15

Post autor: oski84 »

W czym się mylę? W tym że posiadając auto wspomniane w topicu chcę się podzielić swoim doświadczeniem na jego temat?

Proponuję zamknąć temat bo zrobił się jeden wielki offtop.

Zablokowany

Wróć do „Forum ogólne ...”