Ostrzeżenia.

Strona, domeny, serwery, naklejki itp ...
Awatar użytkownika
jaruso
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 6923
Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
Podziękował : 48 razy
Otrzymał podziękowań: 83 razy

Re: {xXx} Toyota Land Cruiser LC70 by Jerry_Cornelius

#61

Post autor: jaruso »

Jerry_Cornelius pisze:Skala wiodąca 1:10 jest już w truck ;) bo reszta aut poza nielicznymi przypadkami (jak Lr Orła czy Zajączka) to są pomieszane i Rozmiarowka jest od 1:12 do 1:6 ;) a najczęściej to jest 1:8.5.
Klasa sport nie jest jeszcze w pełni klasa dla aut 1:8~ gdyż parę przeróbek i mogą startować "przekoksowane" zmoty z extreme :(
Tomek, szczerze to nie wiem co chciałeś przekazać w tym tekscie powyżej? :Y
Skalą wiodącą jest 1:10 - to co ludzie budują to już inna para kaloszy. Łatwiej jest zaadaptować karoserię z istniejącej zabawki/modelu nie koniecznie w skali 1:10 niż budować ją od podstaw, więc takich modeli jest oczywiście więcej.
Między innymi dlatego regulaminy klas różnią się między sobą szerokościami bramek. Od 1:10 i największego stopnia wymaganej "skalowości" w SS do EX, gdzie zgodnie z oczekiwaniami "ludu" miało być minimum ograniczeń co do konstrukcji jak i "skalowości", a bramki na tyle szerokie, że i model 1:8 się zmieści.
Modelem w skali 1:10 (rzeczywistej) możesz wystartować w każdej z tych klas, czego nie można powiedzieć o modelach większych, dlatego m.in. to jest "skala wiodąca" . Oczywiście, w klasie sport i extreme mogą startować większe modele, na większych kołach, stąd takie "mikrusy" w skali wiodącej są raczej bez szans...

Awatar użytkownika
jaruso
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 6923
Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
Podziękował : 48 razy
Otrzymał podziękowań: 83 razy

Re: {xXx} Toyota Land Cruiser LC70 by Jerry_Cornelius

#62

Post autor: jaruso »

Jerry_Cornelius pisze:105mm 38mm super swamper pro-line
20180729_222238.jpg
Coś mi się zdaje że nadkola w tej karoserii są na tyle małe, że i te opony wyglądają na zbyt duże - jeśli mówimy o wyglądzie modelu klasy Scaled, a nie Sport.
No i swampery mają więcej niż 105/38, ale o tym zdaje się kiedyś już dyskutowaliśmy. W każdym razie to nie jest opona do SC, na wypadek jakby ktoś się zastanawiał.

Sam słusznie podkreśliłeś, że tej karoserii jest bliżej do 1:9, na tym przykładzie widać jak przyzwyczailiśmy się do tych powiększonych karoserii, traktując je jako standard w 1:10 i tylko dlatego rozmiar kół w granicach 100mm wydaje się nam śmiesznie mały.
Wg mnie w scaled górna granica 105mm na max średnicę koła jest przesadzona jeśli wziąć pod uwagę wymiary modeli w skali rzeczywistej 1:10. Ze świecą szukać takiego modelu 1:1, by jego karoseria w skali 1:10 pomieściła takie koła bez większej modyfikacji nadkoli (dopuszczalne jest lekkie powiększenie) lub zrobienia dużego lifta, vel "wystraszonego kocura".

Przepraszam Tomek za offtopa, ale może to się komuś przydać. Najwyżej się to posprząta do innego wątku.
Garaż przenoszę do Sport.

Awatar użytkownika
jaruso
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 6923
Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
Podziękował : 48 razy
Otrzymał podziękowań: 83 razy

Re: {xXx} Toyota Land Cruiser LC70 by Jerry_Cornelius

#63

Post autor: jaruso »

Jerry_Cornelius pisze:Pomiar opon Super Swamper pro-line 1.9 dokonany na feldze axiala scx10 oraz zmodyfikowanej gąbce daje 105mm na 38mm i nie zamierzam się powtarzać.
Właśnie się powtórzyłeś. :W

Odpowiem krótko - to nie jest opona dozwolona w klasie Scaled, powtarzam to na wypadek, gdyby ktoś się chciał podeprzeć Twoim wpisem i zagościł modelem na takich oponach w klasie Scaled. Kilka lat temu podczas ustalania maksymalnych średnic dla klas braliśmy pod uwagę wiele modeli opon, ich szerokość, wysokość, rzeźbę bieżnika. Super swapery ze swoimi rozmiarami zaklasyfikowały się do Sportów. Więc nie ważne czy się cudownie "skurczyły w praniu", czy też ktoś starł bieżnik by się zmieściły w "widełkach", to nie są opony do klasy Scaled. Co ciekawe sam miałeś udział w tym procederze podając dane dla tych opon zmierzone w rzeczywistości:
lista.jpg

Co do samego "pomiaru", to metody są opisane na forum. Wymiary opony nie mogą przekraczać wskazanych rozmiarów maksymalnych, nawet minimalnie, więc lepiej wybrać coś co ma "zapas" w wymiarach, a nie oponę która wg Ciebie normalnie jest szersza i wyższa niż dopuszczalna:
Jerry_Cornelius pisze:Każda inna felga np. rdzawki z aliexpressu oraz nowe niemodyfikowane ogumienie + pianka to opona jest na średnice 109mm na 41mm
Kilku kolegów z sezonu 2018 śmigało w scaled na oponach 96mm i "jakoś" sobie radzili, wstydu nie było :hehe

Awatar użytkownika
jaruso
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 6923
Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
Podziękował : 48 razy
Otrzymał podziękowań: 83 razy

Re: {xXx} Toyota Land Cruiser LC70 by Jerry_Cornelius

#64

Post autor: jaruso »

Jerry_Cornelius pisze:Wymiarami dostosowałem do klasy scaled i nie jest dozwolona? :No
Tzn, jednak "szlifowałeś" oponę? :>>
Jerry_Cornelius pisze:Co do screena... to poczytaj temat bo prosiłem tam o korektę...
Widziałem te wpisy zanim wkleiłem screena - tylko obrazuje to, o co mi chodzi. Raz zmierzysz 109/42, 105/42, raz 109/39, kiedy indziej niby jest 105/38...
W momencie ustalania maksymalnych wymiarów opon w klasach ta opona nie była brana pod uwagę do Scaled.
Jeśli teraz zmniejszymy średnicę w SC do 104mm, to podeślesz kolejny pomiar?
Jerry_Cornelius pisze:I idąc dalej twoim tropem to okazuje się że Emilio powinien zmienić opony lub wg Ciebie to dyskwalifikacja i niedopuszczenie do startów w sportach bo ma opony gmade 1904 która wg producenta ma 121mm, a na felgach z aliexpressu ma 118mm... Niezła logika..
Idąc Twoją logiką, to może ma wkładki wciągające oponę do środka w obu wymiarach?
Na poważnie - każda klasa powinna zrobić sobie odprawę techniczną PRZED startem.
Takie zgłaszanie zażaleń prawie miesiąc po ostatniej rundzie jest co najmniej nieeleganckie, tym bardziej, że nawet nie jeździłeś z nim w klasie! :No
Słaba próba zmiany tematu i wywołania "fermentu".

Koniec :offtopic

Awatar użytkownika
jaruso
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 6923
Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
Podziękował : 48 razy
Otrzymał podziękowań: 83 razy

Re: {xXx} Toyota Land Cruiser LC70 by Jerry_Cornelius

#65

Post autor: jaruso »

Jerry_Cornelius pisze: I idąc dalej twoim tropem to okazuje się że Emilio powinien zmienić opony lub wg Ciebie to dyskwalifikacja i niedopuszczenie do startów w sportach bo ma opony gmade 1904 która wg producenta ma 121mm, a na felgach z aliexpressu ma 118mm... Niezła logika..
Tomek, przeczytaj co sam napisałeś powyżej...
Napisałeś o dyskwalifikacji w kontekście startów Emilio, ja Ci odpowiedziałem, że o dopuszczeniu modelu decyduje odprawa techniczna dokonywana PRZED OSami, więc jeśli ktoś ma za duża średnicę opon to nie powinien być dopuszczony do zawodów, a takie paplanie po zakończonym sezonie i włączanie innych do Twoje sprawy to czemu ma niby służyć?

Za pyskówki poleciało ostrzeżenie.

Awatar użytkownika
jaruso
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 6923
Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
Podziękował : 48 razy
Otrzymał podziękowań: 83 razy

Re: {xXx} Toyota Land Cruiser LC70 by Jerry_Cornelius

#66

Post autor: jaruso »

Jerry_Cornelius pisze:
Nic nie obrazują te screeny bo jedynie to że opona ma różne wymiary na różnych felgach i piankach ale dla Ciebie to ciężko zrozumieć.

Dalej nic nie rozumiesz... Swoimi postami udowadniasz jakie problemy są z pomiarem tej opony.
Nawet zakładając że Twój pomiar 105/38 jest prawidłowy (licząc bieżnik boczny, nie ściskając opony), to jest to "na styk".
Ja w odpowiedzi jedynie ostrzegam tych, którzy na podstawie takich Twoich wypowiedzi przyjadą z tymi oponami i powiedzą - "założyłem, bo Jerry pisał że są OK do SCALED".
Otóż to tak nie działa!

Przez takie Twoje "problemy" ze zderzakami, oponami, sposobem pomiaru, coś co w zamyśle miało być hobby, odskocznią od dnia codziennego, a "zawody" spotkaniem ludzi o podobnych zainteresowaniach, zmienia się w licytowanie kto jest większym "kombinatorem", komu uda się bardziej naciągnąć reguły a regulaminy puchną...

Zbudowałeś kiedyś ładną zieloną Toyjkę, wyglądała i dawała radę w ternie, więc udowodniłeś sam sobie, że nie trzeba kombinować jak koń pod górkę.
Co się zmieniło?

Awatar użytkownika
jaruso
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 6923
Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
Podziękował : 48 razy
Otrzymał podziękowań: 83 razy

Re: {xXx} Toyota Land Cruiser LC70 by Jerry_Cornelius

#67

Post autor: jaruso »

Jerry_Cornelius pisze:@Jaruso
Jedno zrozumiałeś Super Swamper Pro-Line 1.9 jest problematyczna w mierzeniu bo wymiar zależy od konfiguracji pianki i felgi. Może mieć 105mm na 38mm na feldze axialowej beadlock i mniejszej piance, może mieć 109 na 41 na feldze rdzawce i normalnej piance.
Zrozumiałem? He he, dobre....nie mam słów. Przecież Ci to tłumaczę od kilku postów, m.in. wrzucając screen, :decha


Jerry, temat tych opon był wałkowany na forum już wcześniej - proponowałem Ci wtedy byś zjawił się z tymi oponami na spotkaniu w celu zmierzenia, ale jakoś do tego nie doszło.
Teraz mimochodem, w tle modelu sprawa wróciła.
Nawet zakładając, że faktycznie udało Ci się zejść jednocześnie z szerokością i wysokością tej opony do wymaganych w SC wartości, to sam przyznasz, że ryzyko jest? Czy warto? Wątek czytają też inni, więc piszę o zagrożeniach związanych z tymi oponami, żeby nie było płaczu i pretensji na spotkaniach.
Wskazuję tym, że zamiast upierać się przy tej oponie i ryzykować niedopuszczenie, można wybrać inne opony, modeli w rożnych przedziałach cenowych nie brakuje (nie muszą to być koniecznie Prlo-line, czy PittBulle).
Tu widzę właśnie "kombinatorstwo" - zamiast wziąć coś co nie budzi obiekcji w tej klasie, być może nieco mniejsze niż maksymalna dopuszczalna średnica, to się uparłeś na ten model i już.

Piszesz, ze znasz regulaminy....przeczytaj raz jeszcze część o modyfikacji opon w SC i SS, sam sobie odpowiesz na pytanie odnośnie zmiany rozmiaru 1.9->1.55.

Awatar użytkownika
jaruso
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 6923
Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
Podziękował : 48 razy
Otrzymał podziękowań: 83 razy

Re: {xXx} Toyota Land Cruiser LC70 by Jerry_Cornelius

#68

Post autor: jaruso »

Temat z mojej strony wyczerpany.


Dla przypomnienia (dla innych, bo Tomek na pewno to wie): pomiaru opony dokonuje się na kole (opona na feldze) będącym w powietrzu (nie stykającym się z podłożem), liczy się maksymalny rozmiar, bez ściskania opony w którejkolwiek płaszczyźnie w trakcie pomiaru, najlepiej sprawdza się przy tym suwmiarka - ma gładko przesuwać się w trakcie pomiaru.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Sprawy organizacyjne ...”