Ciężarówki .... i nie tylko.
- Maxim
- |o\°/o| / AT !
- Posty: 7599
- Rejestracja: 2006-06-29, 00:19
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Ciężarówki .... i nie tylko.
Siema !
Jak wiadomo w budowie sa aktualnie 3 albo 4 ciezarowki, z czego ja mam juz jedna na chodzie, wiec powoli bedzie trzeba myslec nad zasadami do Truckow. I teraz pierwsza kwestia to podzial na klasy.
Podstawowe pytanie to czy wogole bedziemy to robic przy tak malej ilosci modeli ?
Z drugiej jednak strony inaczej jezdzi 4x4 a inaczej 8x8.
Po drugie jezeli dokonali bysmy podzialu, to czy dzielic je ze wzgledu na rozstaw osi (tak jak jest naprawde), czy ze wzgledu na ilosc koł ?
Co myslicie na ten temat ?
Chcialem jeszcze poruszyc kwestie tras przygotowanych pod kazda klase. W rzeczywistosci kazda klasa startuje na osobnych torach. Przykladowo jak bylem w Mohelnicach, terenowki 4x4 jezdzily po kompletnie innym terenie niz Tatry, bo by sie tam pozabijali chyba w malych autach na tych stromiznach. Tak samo 8x8 nie bedzie jechalo po trasie dla terenowek bo sie zwyczajnie nie wyrobi. 6x6 tez mialy trasy rpzygotowan dla siebie, to samo prototypy itp. Pojawia sie tez kolejny problem, gdyz taka ciezarowka jaka mam ja pracuej kompletnie inaczej niz auto 4x4 o czym sie niebawem przekonacie Nie podjedzie przykladowo pod górke pod ktora podjechal bym Landym , z takiego wzgledu ze wyrzuca kamienie czy inne pyłki z pod kól .... Przejedzie znowu tam gdzie np 4x4 nie dal by rady .... dlatego mysle ze trasy dla roznych klas powinny byc zroznicowane. Tak samo jak CC moze nie przejehac tam gdze TLT. Oczywiscie mozna zrobic tez trase uniwersalna ale mysle ze nie bedzie to proste.
Podsumowujac w kazdej klasie powinien być wyłaniany zwyciezca i kazda klasa powinna mieć zroznicowaną pod swoje mozliwosci trase.
Jak wiadomo w budowie sa aktualnie 3 albo 4 ciezarowki, z czego ja mam juz jedna na chodzie, wiec powoli bedzie trzeba myslec nad zasadami do Truckow. I teraz pierwsza kwestia to podzial na klasy.
Podstawowe pytanie to czy wogole bedziemy to robic przy tak malej ilosci modeli ?
Z drugiej jednak strony inaczej jezdzi 4x4 a inaczej 8x8.
Po drugie jezeli dokonali bysmy podzialu, to czy dzielic je ze wzgledu na rozstaw osi (tak jak jest naprawde), czy ze wzgledu na ilosc koł ?
Co myslicie na ten temat ?
Chcialem jeszcze poruszyc kwestie tras przygotowanych pod kazda klase. W rzeczywistosci kazda klasa startuje na osobnych torach. Przykladowo jak bylem w Mohelnicach, terenowki 4x4 jezdzily po kompletnie innym terenie niz Tatry, bo by sie tam pozabijali chyba w malych autach na tych stromiznach. Tak samo 8x8 nie bedzie jechalo po trasie dla terenowek bo sie zwyczajnie nie wyrobi. 6x6 tez mialy trasy rpzygotowan dla siebie, to samo prototypy itp. Pojawia sie tez kolejny problem, gdyz taka ciezarowka jaka mam ja pracuej kompletnie inaczej niz auto 4x4 o czym sie niebawem przekonacie Nie podjedzie przykladowo pod górke pod ktora podjechal bym Landym , z takiego wzgledu ze wyrzuca kamienie czy inne pyłki z pod kól .... Przejedzie znowu tam gdzie np 4x4 nie dal by rady .... dlatego mysle ze trasy dla roznych klas powinny byc zroznicowane. Tak samo jak CC moze nie przejehac tam gdze TLT. Oczywiscie mozna zrobic tez trase uniwersalna ale mysle ze nie bedzie to proste.
Podsumowujac w kazdej klasie powinien być wyłaniany zwyciezca i kazda klasa powinna mieć zroznicowaną pod swoje mozliwosci trase.
- RaV
- Weteran / AT!
- Posty: 3013
- Rejestracja: 2007-05-01, 11:08
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: GB
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Podział wydaje się potrzebny. Raczej wg rozstawu kół niż ze względu na ilość osi. Ewentualnie uwzględnić ilośc skrętnych osi. Co do tras to nie mając doświadczenia, na chłopski rozum, sugerował bym oddzielną trasę dla terenówek i oddzielną dla ciężarówek, ale ta ostania ułożona pod wszystkie startujące w tej klasie modele.
- Tomy
- * PIONIER / AT! *
- Posty: 2650
- Rejestracja: 2006-06-29, 20:39
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Wielka Polska :)
- Podziękował : 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
podział ciężarówek jest potrzebny, choć pewnie jeszcze nie w tej chwili
co do podziału tras to racja ale nawiązując do zbliżających się zawodów:
czy mam od razu robić trasy dla poszczególnych klas?
szczerze mówiąc myślałem o uniwersalnych trasach z możliwością przejechania np przez w różnych miejscach dla poszczególnych klas (z grubsza)
bo raczej się nie wyrobię na te zawody z tymi "dzielonymi" OS-ami
zamiast trzech musiałbym przygotować pewnie z 10
co do podziału tras to racja ale nawiązując do zbliżających się zawodów:
czy mam od razu robić trasy dla poszczególnych klas?
szczerze mówiąc myślałem o uniwersalnych trasach z możliwością przejechania np przez w różnych miejscach dla poszczególnych klas (z grubsza)
bo raczej się nie wyrobię na te zawody z tymi "dzielonymi" OS-ami
zamiast trzech musiałbym przygotować pewnie z 10
- Destroyer667
- Początkujący
- Posty: 1224
- Rejestracja: 2006-09-24, 15:48
- Imię:
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Jako że u mnie ciężarówka może nie jest w budowie ale zbudowana napewno będzie - czuję się kimś kogo ten temat dotyczy
Moja propozycja jest taka - co do przepisów - poczekać aż będą minimum 3 jeżdżące (!) ciężarówki i zrobić dla nich klasę - wtedy można eksperymentować z przepisami - wtedy będzie najbardziej widoczna różnica międy 4x4 a 8x8 czy 6x6 - bo narazie to można gdybać. Wtedy też zauważy się inne rzeczy które mają duży wpływ na możliwości ciężarówki.
I rozdrabnie się na poszczególne klasy też nie ma sensu - jedna klasa dla ciężarówek - im więcej w jednej klasie modeli - tym fajniej. A różnice między liczbą osi można sprubować zrównać np. jakieś przeliczniki - czasu i punktów karnych.
Ale się rozpisałem
Moja propozycja jest taka - co do przepisów - poczekać aż będą minimum 3 jeżdżące (!) ciężarówki i zrobić dla nich klasę - wtedy można eksperymentować z przepisami - wtedy będzie najbardziej widoczna różnica międy 4x4 a 8x8 czy 6x6 - bo narazie to można gdybać. Wtedy też zauważy się inne rzeczy które mają duży wpływ na możliwości ciężarówki.
I rozdrabnie się na poszczególne klasy też nie ma sensu - jedna klasa dla ciężarówek - im więcej w jednej klasie modeli - tym fajniej. A różnice między liczbą osi można sprubować zrównać np. jakieś przeliczniki - czasu i punktów karnych.
Ale się rozpisałem
- Maxim
- |o\°/o| / AT !
- Posty: 7599
- Rejestracja: 2006-06-29, 00:19
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Wstepny regulamin do Truckow :
Ogólne :
1. Samochody startują z wszelkimi dołączonymi detalami.
2. Wyboru kół/opon należy dokonać przed przystąpieniem do zawodów. W trakcie OS-u
zmiana kół nie jest dozwolona, chyba, że na koło zapasowe.
3. Utrata karoserii wiąże się z dyskwalifikacją modelu i wycofaniem z OS-u.
4. W każdej klasie musi startować, co najmniej dwóch uczestników. Jeżeli w jakiejś klasie
miałby startować jeden uczestnik, wówczas zostanie on przydzielony do następnej niższej
klasy.
Charakterystyka pojazdów :
1. Modele pojazdów w skali 1:10
2. Rozstaw osi pojazdu musi być zgodny z rozstawem karoserii, a koła nie mogą wystawać
poza boczny obrys karoserii więcej niż 1 cm na stronę.
3. Pojazd musi posiadać pełną karoserię, taką jak oryginalny pojazd.
4. Górnym limitem wielkości kół jest standard felgi 2,2” i opona o max. średnicy 12,5 cm.
5. Rozstaw poszczególnych osi, musi odpowiadać rozstawowi osi fabrycznego modelu.
Podział na klasy :
S1 – Rozstaw osi do 37,99 cm
S2 – Rozstaw osi od 38 cm do 47,99 cm
S3 – Rozstaw osi od 48 cm
Rozstaw osi: odległość między pierwszą a ostatnią eksploatacyjną parą kół na równym podłożu.
Ogólne :
1. Samochody startują z wszelkimi dołączonymi detalami.
2. Wyboru kół/opon należy dokonać przed przystąpieniem do zawodów. W trakcie OS-u
zmiana kół nie jest dozwolona, chyba, że na koło zapasowe.
3. Utrata karoserii wiąże się z dyskwalifikacją modelu i wycofaniem z OS-u.
4. W każdej klasie musi startować, co najmniej dwóch uczestników. Jeżeli w jakiejś klasie
miałby startować jeden uczestnik, wówczas zostanie on przydzielony do następnej niższej
klasy.
Charakterystyka pojazdów :
1. Modele pojazdów w skali 1:10
2. Rozstaw osi pojazdu musi być zgodny z rozstawem karoserii, a koła nie mogą wystawać
poza boczny obrys karoserii więcej niż 1 cm na stronę.
3. Pojazd musi posiadać pełną karoserię, taką jak oryginalny pojazd.
4. Górnym limitem wielkości kół jest standard felgi 2,2” i opona o max. średnicy 12,5 cm.
5. Rozstaw poszczególnych osi, musi odpowiadać rozstawowi osi fabrycznego modelu.
Podział na klasy :
S1 – Rozstaw osi do 37,99 cm
S2 – Rozstaw osi od 38 cm do 47,99 cm
S3 – Rozstaw osi od 48 cm
Rozstaw osi: odległość między pierwszą a ostatnią eksploatacyjną parą kół na równym podłożu.
Co do pkt. 31. Modele pojazdów w skali 1:10
3. Pojazd musi posiadać pełną karoserię, taką jak oryginalny pojazd.
5. Rozstaw poszczególnych osi, musi odpowiadać rozstawowi osi fabrycznego modelu.
Mam rozumieć aby szoferka była, zabudowa paki - kto jak se chce aby nie goła rama?
Co do pkt. 1 i 5
Jeżeli model fabryczny (czyli cieżarówka którą buduję w skali) nie ma w internecie udokumentowanych rozmiarów to wtedy co? Pytam bo ja raczej budować będę jakąś nowoczesną ciężarówkę i ostatnio trudno o ładne zwymiarowanie ich w internecie (zależy jeszcze o którą cieżarówkę chodzi).
I jeszcze jedno - czy koła jak założę 2.2 albo 1.9 ale skalowo będą niewymiarowe - jadę czy nie?
Tak pozatym to bardzo ładnie - prosto i bez udziwnień. Brawa
Ps. Taki mały offtopic - może ktoś zna sklep internetowy gdzie mogę zakupić rurki alu, kątowniki ceowniki w przeróżnych rozmiarach? Niestety w mojej okolicy najbliższy nomi jest 30 km odemnie i ciężko mi się do niego wybrać. Linki jak coś to na pw.
- Maxim
- |o\°/o| / AT !
- Posty: 7599
- Rejestracja: 2006-06-29, 00:19
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Nie ... mowa o karoserii czyli o budzie. Zabudowa dowolna, moze jej nie byc.Keczus_16 pisze:Co do pkt. 31. Modele pojazdów w skali 1:10
3. Pojazd musi posiadać pełną karoserię, taką jak oryginalny pojazd.
5. Rozstaw poszczególnych osi, musi odpowiadać rozstawowi osi fabrycznego modelu.
Mam rozumieć aby szoferka była, zabudowa paki - kto jak se chce aby nie goła rama?
Co do pkt. 1 i 5
Jeżeli model fabryczny (czyli cieżarówka którą buduję w skali) nie ma w internecie udokumentowanych rozmiarów to wtedy co? Pytam bo ja raczej budować będę jakąś nowoczesną ciężarówkę i ostatnio trudno o ładne zwymiarowanie ich w internecie (zależy jeszcze o którą cieżarówkę chodzi).
I jeszcze jedno - czy koła jak założę 2.2 albo 1.9 ale skalowo będą niewymiarowe - jadę czy nie?
Tak pozatym to bardzo ładnie - prosto i bez udziwnień. Brawa
Ps. Taki mały offtopic - może ktoś zna sklep internetowy gdzie mogę zakupić rurki alu, kątowniki ceowniki w przeróżnych rozmiarach? Niestety w mojej okolicy najbliższy nomi jest 30 km odemnie i ciężko mi się do niego wybrać. Linki jak coś to na pw.
Wymiary napewno sie znajda, a jezeli nie mozna policzyc z fotek .... chodzi o to zeby nie bylo auta powiedzmy 4x4 o rozstawie osi 40 cm, bo to by sie klasyfikowalo do prototypow, a nie chce robic takiej dodatkowej klasy
Wymiary kol ktore podalem sa to maksymalne kola jakie mozna zalozyc. W ciezarowce takie kola beda wygladaly ok, chyba ze bedzie to faktycznie jakas malutka ciezarowka