zmiana opon w trakcie rozgrywania zawodów
-
- Początkujący
- Posty: 379
- Rejestracja: 2009-04-20, 22:59
- Imię: Jacek
- Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
zmiana opon w trakcie rozgrywania zawodów
Zastanawiam się ostatnio, na jaki teren przygotować Dzika na zawody w Jastrzębiej Górze, w tym jakie opony założyć. I tak mnie zaciekawiło - bo w regulaminie nie zauważyłem jakoś o tym wzmianki - czy w czasie rozgrywania zawodów można zmieniać coś w modelu? Np. opony: dziś jadę na takich, a jutro na innych, albo ten OS na takich, a następny na zmienionych...
Jest to dopuszczalne? Czy jest to jakoś regulowane...?
P.S. Jeśli można tylko jedne - to jakie będą lepsze 1.9": Rock Crushery, czy Flat Irony..?
Jest to dopuszczalne? Czy jest to jakoś regulowane...?
P.S. Jeśli można tylko jedne - to jakie będą lepsze 1.9": Rock Crushery, czy Flat Irony..?
- redin
- Weteran / AT!
- Posty: 3795
- Rejestracja: 2007-02-01, 15:57
- Imię: Kamil
- Lokalizacja: Czeladź
- Otrzymał podziękowań: 1 razy
Rasalo pisze:Po przeczytaniu pytania Szwagra wnioskuje że:
1.Koledze chodzi raczej o zmianę opony, w sensie bieżnika
2.Niema nic o zmianie wagi koła
3.Dochodzę do wniosku że nasz regulamin jest nieco "dziurawy" :Y
opony nie są identycznej wielkosci a wielkosc tez wplywa na RTI
a jak chcesz zmienic opone pomiedzy oesami ? w beadlockach jest troche rozkrecania i zajmuje to długo. pozatym wiekszosc ma przygotowane koła w sesie felga+ opona
-
- Wtajemniczony / AT!
- Posty: 1062
- Rejestracja: 2009-06-02, 20:33
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Warszawa
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Teoretycznie, co nie jest zabronione jest dozwolone.
W praktyce można by dopuścić zmianę kół/opon na inne w trakcie zawodów ale np. będzie to wymagać obowiązkowego pomiaru RTI.
Albo wpisać do regulaminu punkt, który jednoznacznie zabrania dłubania przy modelu w trakcie dnia zawodów. Bo inaczej ---> patrz pierwsza linijka. :\
W praktyce można by dopuścić zmianę kół/opon na inne w trakcie zawodów ale np. będzie to wymagać obowiązkowego pomiaru RTI.
Albo wpisać do regulaminu punkt, który jednoznacznie zabrania dłubania przy modelu w trakcie dnia zawodów. Bo inaczej ---> patrz pierwsza linijka. :\
- zotornik
- Dinożarł / AT!
- Posty: 13469
- Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował : 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 161 razy
Każda zmiana w konfiguracji auta w jakimś stopniu wpływa na jego zdolności.
Zadajesz akurat pytanie, na które odpowiedzieliśmy sobie już w ubiegłym sezonie, ale faktycznie nie znalazło swojego odzwierciedlenia w zapisach.
Zmiana kół - przynajmniej w obecnej jeszcze klasie Extreme - jest dopuszczona tylko pomiędzy kolejnymi dniami zawodów i po dokonaniu ponownego pomiaru RTI.
Również w zakresie wyposażenia auta nie powinno dochodzić do żadnych istotnych zmian.
Oczywiście nie mówię o zgubionym np. kilofie, ale taka zmiana jak na zdjęciach poniżej
jest podstawą do dyskwalifikacji - o czy redin jeszcze nie wie
W takiej postaci w jakiej stanęło się do pierwszego OS-u, w takiej kończy się zawody.
Zadajesz akurat pytanie, na które odpowiedzieliśmy sobie już w ubiegłym sezonie, ale faktycznie nie znalazło swojego odzwierciedlenia w zapisach.
Zmiana kół - przynajmniej w obecnej jeszcze klasie Extreme - jest dopuszczona tylko pomiędzy kolejnymi dniami zawodów i po dokonaniu ponownego pomiaru RTI.
Również w zakresie wyposażenia auta nie powinno dochodzić do żadnych istotnych zmian.
Oczywiście nie mówię o zgubionym np. kilofie, ale taka zmiana jak na zdjęciach poniżej
jest podstawą do dyskwalifikacji - o czy redin jeszcze nie wie
W takiej postaci w jakiej stanęło się do pierwszego OS-u, w takiej kończy się zawody.
- redin
- Weteran / AT!
- Posty: 3795
- Rejestracja: 2007-02-01, 15:57
- Imię: Kamil
- Lokalizacja: Czeladź
- Otrzymał podziękowań: 1 razy
zotornik pisze:Każda zmiana w konfiguracji auta w jakimś stopniu wpływa na jego zdolności.
Zadajesz akurat pytanie, na które odpowiedzieliśmy sobie już w ubiegłym sezonie, ale faktycznie nie znalazło swojego odzwierciedlenia w zapisach.
Zmiana kół - przynajmniej w obecnej jeszcze klasie Extreme - jest dopuszczona tylko pomiędzy kolejnymi dniami zawodów i po dokonaniu ponownego pomiaru RTI.
Również w zakresie wyposażenia auta nie powinno dochodzić do żadnych istotnych zmian.
Oczywiście nie mówię o zgubionym np. kilofie, ale taka zmiana jak na zdjęciach poniżej
[url=http://img137.imageshack.us/img137/1576/dsc7424.th.jpg]Obrazek[/URL] [url=http://img269.imageshack.us/img269/6141/dsc7851.th.jpg]Obrazek[/URL]
jest podstawą do dyskwalifikacji - o czy redin jeszcze nie wie
W takiej postaci w jakiej stanęło się do pierwszego OS-u, w takiej kończy się zawody.
to co mialem na pace to szpej który jakto szpej moze odpasc
taki sam jak i kilof czy łopata, nie przypomocowany do modelu tylko założony dla ozdoby
- redin
- Weteran / AT!
- Posty: 3795
- Rejestracja: 2007-02-01, 15:57
- Imię: Kamil
- Lokalizacja: Czeladź
- Otrzymał podziękowań: 1 razy
zotornik pisze:A po tym jak spadły Ci te dwie mega opony nie zmieniło Ci się ani RTI, ani inne takie tam
nie martw się - czas na odwołania już minął, tym razem Ci się upiekło
te dwie mega opony wazyly tyle co jedna dociążona 80 gr 1.9
pozatym w scaledach mają wieksze RTI odemnie wiec ja to nawet nie musze mierzyc hah 400-450 max
pozatym jezeli odciąża sie model to RTI sie zmniejsza a nie zwieksza, czyli im wiecej Ci odpadnie tym masz mniejsze RTI
A że tak sie wypowiem beż żadnych uszczypliwości do nikogo ale
jeżeli coś jest w regulaminie zakazane to jest zakazane, jeżeli dozwolone to dozwolone a jeżeli regulamin jest dziurawy to nic z tym się nie da zrobić i można sobie zmieniać ile sie chce i nie ma co tu dyskutować o rti czy czymś tam jeżeli zmienisz opony i wyjdziesz z rti to wypadało by to zgłosić bawimy się uczciwie i oto chodzi ale jeżeli zmiana opon nie wnosi dużych zmian to możesz sobie zmieniać co oes, jeżeli wiesz że będziesz zmieniał to podczas pomiarów możesz zmierzyć model na dwóch kompletach i niema żadnego problemu
jeżeli coś jest w regulaminie zakazane to jest zakazane, jeżeli dozwolone to dozwolone a jeżeli regulamin jest dziurawy to nic z tym się nie da zrobić i można sobie zmieniać ile sie chce i nie ma co tu dyskutować o rti czy czymś tam jeżeli zmienisz opony i wyjdziesz z rti to wypadało by to zgłosić bawimy się uczciwie i oto chodzi ale jeżeli zmiana opon nie wnosi dużych zmian to możesz sobie zmieniać co oes, jeżeli wiesz że będziesz zmieniał to podczas pomiarów możesz zmierzyć model na dwóch kompletach i niema żadnego problemu
- redin
- Weteran / AT!
- Posty: 3795
- Rejestracja: 2007-02-01, 15:57
- Imię: Kamil
- Lokalizacja: Czeladź
- Otrzymał podziękowań: 1 razy
zawisza pisze:A że tak sie wypowiem beż żadnych uszczypliwości do nikogo ale
jeżeli coś jest w regulaminie zakazane to jest zakazane, jeżeli dozwolone to dozwolone a jeżeli regulamin jest dziurawy to nic z tym się nie da zrobić i można sobie zmieniać ile sie chce i nie ma co tu dyskutować o rti czy czymś tam jeżeli zmienisz opony i wyjdziesz z rti to wypadało by to zgłosić bawimy się uczciwie i oto chodzi ale jeżeli zmiana opon nie wnosi dużych zmian to możesz sobie zmieniać co oes, jeżeli wiesz że będziesz zmieniał to podczas pomiarów możesz zmierzyć model na dwóch kompletach i niema żadnego problemu
wlasnie wypadało by zmierzyc na dwóch kompletacj
przyklad - na niedociążonych kołach 250 RTI a na dociązonych 450 (mowie o sobie)
- Sławek
- Weteran / AT!
- Posty: 15492
- Rejestracja: 2008-03-01, 13:59
- Imię: Obi-Wan Kenobi
- Lokalizacja: Mielec
- Podziękował : 1 razy
- Otrzymał podziękowań: 94 razy
Hehehehe, dobreredin pisze:to co mialem na pace to szpej który jakto szpej moze odpasc
taki sam jak i kilof czy łopata, nie przypomocowany do modelu tylko założony dla ozdoby
Myśle, że to w istotny sposób zmieniło rti co ciągnie za sobą wywrotność modelu na trawersach itp.
Koła ważą znacznie więcej niż kilof Redinie więc raczej kiepskie porównanie
A, że miałeś zapas RTI to nie znaczy, że takie zmiany należy uznać za dopuszczalne skoro innym każesz mierzyć RTI, nawet po zmianie bieżnika opony na inny
Pozdr
P.S.
Wnioskowałem w zmianie do regulaminu aby szpej był przymocowany tak aby nie umożliwiał odczepienie się podczas zawodów