zmiana opon w trakcie rozgrywania zawodów

Spotkania forumowe oraz inne imprezy związane z tematyką forum, terminy, miejsca i relacje...
Szwagier
Początkujący
Początkujący
Posty: 379
Rejestracja: 2009-04-20, 22:59
Imię: Jacek
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka
Otrzymał podziękowań: 4 razy

zmiana opon w trakcie rozgrywania zawodów

#1

Post autor: Szwagier »

Zastanawiam się ostatnio, na jaki teren przygotować Dzika na zawody w Jastrzębiej Górze, w tym jakie opony założyć. I tak mnie zaciekawiło - bo w regulaminie nie zauważyłem jakoś o tym wzmianki - czy w czasie rozgrywania zawodów można zmieniać coś w modelu? Np. opony: dziś jadę na takich, a jutro na innych, albo ten OS na takich, a następny na zmienionych...
Jest to dopuszczalne? Czy jest to jakoś regulowane...?

P.S. Jeśli można tylko jedne - to jakie będą lepsze 1.9": Rock Crushery, czy Flat Irony..? :p

Awatar użytkownika
redin
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 3795
Rejestracja: 2007-02-01, 15:57
Imię: Kamil
Lokalizacja: Czeladź
Otrzymał podziękowań: 1 razy

#2

Post autor: redin »

niedozwolone, chyba ze na nastepny dzien ale musisz powtórnie mierzyć RTI na własciwych już kołach

Awatar użytkownika
Maciek
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 11189
Rejestracja: 2013-04-25, 21:35
Imię: Maciek
Lokalizacja: Pomerania
Podziękował : 2 razy
Otrzymał podziękowań: 1 razy

#3

Post autor: Maciek »

U nas Rav zmieniał i nikt wontów nie mial :p

Awatar użytkownika
redin
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 3795
Rejestracja: 2007-02-01, 15:57
Imię: Kamil
Lokalizacja: Czeladź
Otrzymał podziękowań: 1 razy

#4

Post autor: redin »

maciek pisze:U nas Rav zmieniał i nikt wontów nie mial :p


yyyy, to wy tam w scaledach to widze ze tak nie regulaminowo jezdzicie :P


przykład = masz RTI 500, obciążenie w kołach po 100 gram, zmieniasz w trakcie oesu na koła cięższe które automatycznie zwiększają o wiele RTI
wiec to nie jest dopuszczone

Rasalo

#5

Post autor: Rasalo »

Po przeczytaniu pytania Szwagra wnioskuje że:
1.Koledze chodzi raczej o zmianę opony, w sensie bieżnika :D
2.Niema nic o zmianie wagi koła
3.Dochodzę do wniosku że nasz regulamin jest nieco "dziurawy" :Y

Awatar użytkownika
redin
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 3795
Rejestracja: 2007-02-01, 15:57
Imię: Kamil
Lokalizacja: Czeladź
Otrzymał podziękowań: 1 razy

#6

Post autor: redin »

Rasalo pisze:Po przeczytaniu pytania Szwagra wnioskuje że:
1.Koledze chodzi raczej o zmianę opony, w sensie bieżnika :D
2.Niema nic o zmianie wagi koła
3.Dochodzę do wniosku że nasz regulamin jest nieco "dziurawy" :Y

opony nie są identycznej wielkosci a wielkosc tez wplywa na RTI


a jak chcesz zmienic opone pomiedzy oesami ? w beadlockach jest troche rozkrecania i zajmuje to długo. pozatym wiekszosc ma przygotowane koła w sesie felga+ opona

wojtek_pl
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Posty: 1062
Rejestracja: 2009-06-02, 20:33
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa
Otrzymał podziękowań: 2 razy

#7

Post autor: wojtek_pl »

Teoretycznie, co nie jest zabronione jest dozwolone. :p :D

W praktyce można by dopuścić zmianę kół/opon na inne w trakcie zawodów ale np. będzie to wymagać obowiązkowego pomiaru RTI.

Albo wpisać do regulaminu punkt, który jednoznacznie zabrania dłubania przy modelu w trakcie dnia zawodów. Bo inaczej ---> patrz pierwsza linijka. :\

Awatar użytkownika
zotornik
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 13469
Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 22 razy
Otrzymał podziękowań: 161 razy

#8

Post autor: zotornik »

Każda zmiana w konfiguracji auta w jakimś stopniu wpływa na jego zdolności.
Zadajesz akurat pytanie, na które odpowiedzieliśmy sobie już w ubiegłym sezonie, ale faktycznie nie znalazło swojego odzwierciedlenia w zapisach.

Zmiana kół - przynajmniej w obecnej jeszcze klasie Extreme - jest dopuszczona tylko pomiędzy kolejnymi dniami zawodów i po dokonaniu ponownego pomiaru RTI.

Również w zakresie wyposażenia auta nie powinno dochodzić do żadnych istotnych zmian.
Oczywiście nie mówię o zgubionym np. kilofie, ale taka zmiana jak na zdjęciach poniżej

Obrazek Obrazek

jest podstawą do dyskwalifikacji - o czy redin jeszcze nie wie ;)

W takiej postaci w jakiej stanęło się do pierwszego OS-u, w takiej kończy się zawody.

Awatar użytkownika
redin
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 3795
Rejestracja: 2007-02-01, 15:57
Imię: Kamil
Lokalizacja: Czeladź
Otrzymał podziękowań: 1 razy

#9

Post autor: redin »

zotornik pisze:Każda zmiana w konfiguracji auta w jakimś stopniu wpływa na jego zdolności.
Zadajesz akurat pytanie, na które odpowiedzieliśmy sobie już w ubiegłym sezonie, ale faktycznie nie znalazło swojego odzwierciedlenia w zapisach.

Zmiana kół - przynajmniej w obecnej jeszcze klasie Extreme - jest dopuszczona tylko pomiędzy kolejnymi dniami zawodów i po dokonaniu ponownego pomiaru RTI.

Również w zakresie wyposażenia auta nie powinno dochodzić do żadnych istotnych zmian.
Oczywiście nie mówię o zgubionym np. kilofie, ale taka zmiana jak na zdjęciach poniżej

[url=http://img137.imageshack.us/img137/1576/dsc7424.th.jpg]Obrazek[/URL] [url=http://img269.imageshack.us/img269/6141/dsc7851.th.jpg]Obrazek[/URL]

jest podstawą do dyskwalifikacji - o czy redin jeszcze nie wie ;)

W takiej postaci w jakiej stanęło się do pierwszego OS-u, w takiej kończy się zawody.

to co mialem na pace to szpej który jakto szpej moze odpasc ;)

taki sam jak i kilof czy łopata, nie przypomocowany do modelu tylko założony dla ozdoby

Awatar użytkownika
zotornik
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 13469
Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 22 razy
Otrzymał podziękowań: 161 razy

#10

Post autor: zotornik »

A po tym jak spadły Ci te dwie mega opony nie zmieniło Ci się ani RTI, ani inne takie tam :)

nie martw się - czas na odwołania już minął, tym razem Ci się upiekło

Awatar użytkownika
redin
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 3795
Rejestracja: 2007-02-01, 15:57
Imię: Kamil
Lokalizacja: Czeladź
Otrzymał podziękowań: 1 razy

#11

Post autor: redin »

zotornik pisze:A po tym jak spadły Ci te dwie mega opony nie zmieniło Ci się ani RTI, ani inne takie tam :)

nie martw się - czas na odwołania już minął, tym razem Ci się upiekło

te dwie mega opony wazyly tyle co jedna dociążona 80 gr 1.9 ;)



pozatym w scaledach mają wieksze RTI odemnie :P wiec ja to nawet nie musze mierzyc hah :D 400-450 max :P


pozatym jezeli odciąża sie model to RTI sie zmniejsza a nie zwieksza, czyli im wiecej Ci odpadnie tym masz mniejsze RTI

zawisza
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 1475
Rejestracja: 2008-07-15, 20:05
Imię: Zawisza
Lokalizacja: Kielce

#12

Post autor: zawisza »

A że tak sie wypowiem beż żadnych uszczypliwości do nikogo ale
jeżeli coś jest w regulaminie zakazane to jest zakazane, jeżeli dozwolone to dozwolone a jeżeli regulamin jest dziurawy to nic z tym się nie da zrobić i można sobie zmieniać ile sie chce i nie ma co tu dyskutować o rti czy czymś tam jeżeli zmienisz opony i wyjdziesz z rti to wypadało by to zgłosić bawimy się uczciwie i oto chodzi ale jeżeli zmiana opon nie wnosi dużych zmian to możesz sobie zmieniać co oes, jeżeli wiesz że będziesz zmieniał to podczas pomiarów możesz zmierzyć model na dwóch kompletach i niema żadnego problemu

Awatar użytkownika
redin
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 3795
Rejestracja: 2007-02-01, 15:57
Imię: Kamil
Lokalizacja: Czeladź
Otrzymał podziękowań: 1 razy

#13

Post autor: redin »

zawisza pisze:A że tak sie wypowiem beż żadnych uszczypliwości do nikogo ale
jeżeli coś jest w regulaminie zakazane to jest zakazane, jeżeli dozwolone to dozwolone a jeżeli regulamin jest dziurawy to nic z tym się nie da zrobić i można sobie zmieniać ile sie chce i nie ma co tu dyskutować o rti czy czymś tam jeżeli zmienisz opony i wyjdziesz z rti to wypadało by to zgłosić bawimy się uczciwie i oto chodzi ale jeżeli zmiana opon nie wnosi dużych zmian to możesz sobie zmieniać co oes, jeżeli wiesz że będziesz zmieniał to podczas pomiarów możesz zmierzyć model na dwóch kompletach i niema żadnego problemu

wlasnie wypadało by zmierzyc na dwóch kompletacj


przyklad - na niedociążonych kołach 250 RTI a na dociązonych 450 (mowie o sobie)

Awatar użytkownika
Sławek
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 15492
Rejestracja: 2008-03-01, 13:59
Imię: Obi-Wan Kenobi
Lokalizacja: Mielec
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 94 razy

#14

Post autor: Sławek »

redin pisze:to co mialem na pace to szpej który jakto szpej moze odpasc ;)

taki sam jak i kilof czy łopata, nie przypomocowany do modelu tylko założony dla ozdoby
Hehehehe, dobre ;)

Myśle, że to w istotny sposób zmieniło rti co ciągnie za sobą wywrotność modelu na trawersach itp. ;)

Koła ważą znacznie więcej niż kilof Redinie więc raczej kiepskie porównanie :p

A, że miałeś zapas RTI to nie znaczy, że takie zmiany należy uznać za dopuszczalne skoro innym każesz mierzyć RTI, nawet po zmianie bieżnika opony na inny :)

Pozdr

P.S.
Wnioskowałem w zmianie do regulaminu aby szpej był przymocowany tak aby nie umożliwiał odczepienie się podczas zawodów ;)

Awatar użytkownika
RaV
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 3013
Rejestracja: 2007-05-01, 11:08
Imię: Rafał
Lokalizacja: GB
Otrzymał podziękowań: 5 razy

#15

Post autor: RaV »

W regulaminie klasy scale nie ma nic o zakazie zmiany opon/kół pomiędzy os-ami.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Spotkania trialowe...”