Axial SCX10 - Tadekk
- przemsky
- Znawca / AT!
- Posty: 2429
- Rejestracja: 2014-08-18, 21:30
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Tychy
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 11 razy
Re: Axial SCX10 - Tadekk
Karoseria już na dobre poszła na półkę z pucharami w warsztacie Tadka (podobno)
Z modyfikacji które nastały:
1. Zmiana Jeepa na coś japońskie.
2. Zmniejszony rozstaw osi 313 -> 280 [mm]
3. Przy okazji przeglądu wymienione linki oraz wały napędowe.
4. Zrobiony nowy układ skrętny.
Z modyfikacji które nastaną:
1. Nowe amorki (przód już prawie nie pracował)
Zmiana amortyzatorów będzie opisana.
2. Pojawi się nowy szpej. (raczej będzie go dużo)
3. Nowe zderzaki (nie wiem jakie i z czego Tadekk kombinuje)
4. Nowe oświetlenie.
5. Pewnie coś jeszcze o czym nie wiem.
Jako przedsmak wstawiam zdjęcia karocy japońskiej czyli Pajero firmy Killerbody.
- przemsky
- Znawca / AT!
- Posty: 2429
- Rejestracja: 2014-08-18, 21:30
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Tychy
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 11 razy
Re: Axial SCX10 - Tadekk
Żeby nadrobić zaległości w pracach Tadka nad Pajero, to:
Nowe amorki pochodzenia Tamiya CC-01 zawitały w SCX10, nowe mocowania dla tyłu i przodu: Skręt przerobiony, linki zmodernizowane pod rozstaw 282[mm]
Porządki z kabelkami oraz zderzaki w następnym odcinku z serii
PS: Porównanie karoserii Ford Bronco Vaterra i Mitsu Pajero Killerbody:
- przemsky
- Znawca / AT!
- Posty: 2429
- Rejestracja: 2014-08-18, 21:30
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Tychy
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 11 razy
Re: Axial SCX10 - Tadekk
Dziś właściciel wysłał zdjęcia z połączenia karoserii do podwozia. :W
Całość tak się prezentuje (zdjęcia z czasem będą w lepszej jakości)
Krótko o:
1. Przedni zderzak to Vaterra Ascender a tył jest to hand made, z czego? Wiem, ale nie powiem
2. Amortyzatory zostają z Tamiya CC-01
3. Oświetlenie przód, tył oraz podświetlenie tylnej tablicy rejestracyjnej
4. Szpej: lusterka, kanister, rura wydechowa, wycieraczki itd.
5. Przedni pas wycięty i wstawiona została siatka to samo dotyczy wlotów na masce.
6. Opony pozostają Ripsaw, zmienia się obciążenie na mniejsze, ile - nie wiem jeszcze.
Całość tak się prezentuje (zdjęcia z czasem będą w lepszej jakości)
Krótko o:
1. Przedni zderzak to Vaterra Ascender a tył jest to hand made, z czego? Wiem, ale nie powiem
2. Amortyzatory zostają z Tamiya CC-01
3. Oświetlenie przód, tył oraz podświetlenie tylnej tablicy rejestracyjnej
4. Szpej: lusterka, kanister, rura wydechowa, wycieraczki itd.
5. Przedni pas wycięty i wstawiona została siatka to samo dotyczy wlotów na masce.
6. Opony pozostają Ripsaw, zmienia się obciążenie na mniejsze, ile - nie wiem jeszcze.
- przemsky
- Znawca / AT!
- Posty: 2429
- Rejestracja: 2014-08-18, 21:30
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Tychy
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 11 razy
Re: Axial SCX10 - Tadekk
Tadkowe Pajero ukończone, pierwsze testy były wczoraj ostatniego dnia lutego.
Pajero ostatecznie tak się prezentuje:
- jaruso
- Dinożarł / AT!
- Posty: 6928
- Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
- Podziękował : 48 razy
- Otrzymał podziękowań: 83 razy
Re: Axial SCX10 - Tadekk
Przemo, ten przedni zderzak psuje "odbiór" tego ładnego modelu, jest za wysoko. Rozumiem, że to zwiększa jego zdolności terenowe, ale jeśli chodzi o wygląd to rzuca się w oczy ta "pustka" pomiędzy dolną krawędzią zderzaka a mostem, podłożem. Widać to szczególnie na pierwszej i trzeciej focie. Cała karoseria nie może niżej siąść na podwoziu? Może by to zmniejszyło ten efekt?
- zotornik
- Dinożarł / AT!
- Posty: 13469
- Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował : 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 161 razy
Re: Axial SCX10 - Tadekk
Nie chętnie, ale zgodzę się z Orłem (choć Dziobak bardziej mi do niego pasuje )Orzeł pisze:A mi się podoba, jak na klasę sport to wygląda mega rewelacyjnie
Wielu z nas - zresztą zgodnie z ideą forum - ma mocno skalowo-redukcyjne podejście do modeli, więc wszelkie przerysowania nie zawsze nam przypadają do gustu. Dlatego znacznie bardzie właściwe jest ocenianie modelu wg Klasy w jaką celuje - a patrząc w ten sposób - to wydaje "misie", że model wyszedł bardzo fajnie
Realistyczna karoseria i nie za wielkie koła pozwalają zachować skalowy wygląd, a wysokie zawieszenie ....... no cóż przywilej i niejako wymóg Klasy. Może Tadekk wkrótce sam uzna, że tak wysoki model ma za dużą tendencję do wywrotek na trawersach i karoca pójdzie z pół centymetra w dół
Za to wspomniane kolorowe "tuningowe" drążki sterowania świetnie się wkomponowują w ten sportowy charakter pojazdu
Co bije po oczach - to za wysoki montaż zderzaka - nawet jak na Klasę Sport.
Temat drugi - ale pewnie i tak jest w planach - to konieczność wykonania nadkoli lub jakiejś formy zamaskowania wglądu do wnętrza od spodu - ale wszystko po kolei
- przemsky
- Znawca / AT!
- Posty: 2429
- Rejestracja: 2014-08-18, 21:30
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Tychy
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 11 razy
Re: Axial SCX10 - Tadekk
Z tego co mi wiadomo, to karoseria jest już w najniższym punkcie montażu. Przy budowie Pajero jedno z założeń Tadka było żeby całość siedziała jak najniżej (krótsze amorki itd). Nie wiem jak wygląda montaż zderzaka do ramy, ale na 90% jest zamocowany jak oryginalny Axialowski. Wysokość zderzaka nieco razi tak jak w moim Bronco.
Na pewno czas zweryfikuje i pewnie kilka rzeczy zostanie przez Tadka poprawione, zatem dziękuję Wam za opinie :W
Muszę jeszcze wziąć poprawkę na wstępne opinie Tadka i jeździe w terenie Pajero, ponieważ jest nauczony jazdy na dropie długim Jeepem, teraz próbuje szlifować formę przed sezonem krótkim modelem, z sprężynami na nowych oponach które bardzo mu pomagają w nauce. Jak sam stwierdził dla niego jest to nauka od początku jazdy modelem.
PS: Niech się szkoli
Na pewno czas zweryfikuje i pewnie kilka rzeczy zostanie przez Tadka poprawione, zatem dziękuję Wam za opinie :W
Muszę jeszcze wziąć poprawkę na wstępne opinie Tadka i jeździe w terenie Pajero, ponieważ jest nauczony jazdy na dropie długim Jeepem, teraz próbuje szlifować formę przed sezonem krótkim modelem, z sprężynami na nowych oponach które bardzo mu pomagają w nauce. Jak sam stwierdził dla niego jest to nauka od początku jazdy modelem.
PS: Niech się szkoli
- przemsky
- Znawca / AT!
- Posty: 2429
- Rejestracja: 2014-08-18, 21:30
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Tychy
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 11 razy
Re: Axial SCX10 - Tadekk
Wczoraj, czyli 23 III odwiedziłem Tadka, zabraliśmy modele pod pachę i w drogę, koniec przyjemności nastał wraz z koncem dnia, urwany-zerwany-ukręcony nie wiem jak to nazwać, chyba zmielony będzie najlepszym terminie yokes tylnego wału. Dobrze że stało się to tuż tuż przed Wilgą.
- zotornik
- Dinożarł / AT!
- Posty: 13469
- Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował : 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 161 razy
Re: Axial SCX10 - Tadekk
Spojrzałem na zdjęcia podwozia - wg mnie stanowczo był za wysoki, stąd duży kąt pracy kardanów wału.
Na spokojnie pewnie to jeździło, ale przy większych obrotach i jednoczesnym obciążeniu terenowym przegub nie zdzierżył
Na spokojnie pewnie to jeździło, ale przy większych obrotach i jednoczesnym obciążeniu terenowym przegub nie zdzierżył