DRAGON CUSTOMS Vince20 KOMODO
- Vince20DRAGONCUSTOMS
- Teoretyk
- Posty: 65
- Rejestracja: 2016-02-17, 23:22
- Imię: Witold
- Vince20DRAGONCUSTOMS
- Teoretyk
- Posty: 65
- Rejestracja: 2016-02-17, 23:22
- Imię: Witold
Re: DRAGON CUSTOMS Vince20 KOMODO
jeszcze myślałem żeby w ten środkowy element tylnych reflektorów wstawić przezroczystą osłonkę
- Vince20DRAGONCUSTOMS
- Teoretyk
- Posty: 65
- Rejestracja: 2016-02-17, 23:22
- Imię: Witold
- zotornik
- Dinożarł / AT!
- Posty: 13469
- Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował : 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 161 razy
Re: DRAGON CUSTOMS Vince20 KOMODO
Przejrzałem temat od początku - ale chyba nie pisałeś - z czego zrobiłeś te kolorowe szkiełka w tylnych lamp[ach?
- Vince20DRAGONCUSTOMS
- Teoretyk
- Posty: 65
- Rejestracja: 2016-02-17, 23:22
- Imię: Witold
Re: DRAGON CUSTOMS Vince20 KOMODO
Opakowania po tabletkach xD, czerwone chyba po jakiejs polopirynie, pomarańczowe po rutinoscorbinie
- zotornik
- Dinożarł / AT!
- Posty: 13469
- Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował : 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 161 razy
Re: DRAGON CUSTOMS Vince20 KOMODO
Vince20DRAGONCUSTOMS pisze:Opakowania po tabletkach xD, czerwone chyba po jakiejs polopirynie, pomarańczowe po rutinoscorbinie
Właśnie czuję, że złapał mnie kaszelek - muszę poprosić Iwonkę o tabletki
Ja dotychczas wytłoczek z tabletek, używałem jako micro mieszalników do farbek, przydatne gdy maluje modele plastikowe
- Vince20DRAGONCUSTOMS
- Teoretyk
- Posty: 65
- Rejestracja: 2016-02-17, 23:22
- Imię: Witold
- Vince20DRAGONCUSTOMS
- Teoretyk
- Posty: 65
- Rejestracja: 2016-02-17, 23:22
- Imię: Witold
Re: DRAGON CUSTOMS Vince20 KOMODO
Testy FMC z wykorzystaniem oryginalnej przekładni i transfercase 1,47 . Zastanawiam się też nad porzeniesieniem pakietu na przód i transfercase na płasko...
PS. coś nadal nie mogę dużych zdjęć wrzucać
PS. coś nadal nie mogę dużych zdjęć wrzucać
- Vince20DRAGONCUSTOMS
- Teoretyk
- Posty: 65
- Rejestracja: 2016-02-17, 23:22
- Imię: Witold
Re: DRAGON CUSTOMS Vince20 KOMODO
mam pytanie, czy ktoś wie dlaczego jak jadę w przód to cała buda przechyla się na prawo, jak jadę w tył to się prostuje.... myślałem że to wyważenie i że buda swoje waży, ale bez budy też to widać tylko dleikatniej. Podejrzewam że kierunek obrotów silnika w takim razie... pytanie jak to zniwelować??
wkurza mnie to że model się tak strasznie przechyla
wkurza mnie to że model się tak strasznie przechyla
- zotornik
- Dinożarł / AT!
- Posty: 13469
- Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował : 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 161 razy
Re: DRAGON CUSTOMS Vince20 KOMODO
To znane i "normalne" zjawisko, choć jak sam piszesz wkurzające i mało efektowne. Jest ono wynikiem działania sił powstających w trakcie pracy napędu.
Na pewno widziałeś jak zachowuje się silnik, który leży swobodnie na stole i podepniesz pod niego zasilanie - siła wytworzona przez obracający się wirnik poruszy nim szczególnie w pierwszym momencie. Podobnie jest w kompletnym modelu - z tym, że ten efekt jest mniej widoczny jeżeli silnik jest umieszczony centralnie w osi modelu oraz gdy startujesz bardzo powoli - im gwałtowniej ruszymy, tym wyraźniejszy "przysiad" na jedną stronę.
Jak temu zaradzić - niektóre modele fabrycznie wychodzą z nieco twardszymi sprężynami z jednej strony, to samo można zrobić we własnym zakresie po przez jakieś pierścienie/podkładki utwardzające sprężyny.
Możesz też obrócić przekładnię z silnikiem o 180* (o ile masz miejsce) i zobaczysz czy efekt jest mniejszy - bo jak napisałeś, to jest związane z siłami wynikającymi z pracy silnika i "wybierania wszelkich luzów" przez układ przeniesienia napędu.
Mniej widoczny jest ten efekt, również gdy mamy ogólnie twardsze zawieszenie.
Na YT jest sporo filmów pokazujących ową przypadłość i poradników jak sobie ktoś z tym radził w przypadku takiego lub innego modelu.
Na pewno widziałeś jak zachowuje się silnik, który leży swobodnie na stole i podepniesz pod niego zasilanie - siła wytworzona przez obracający się wirnik poruszy nim szczególnie w pierwszym momencie. Podobnie jest w kompletnym modelu - z tym, że ten efekt jest mniej widoczny jeżeli silnik jest umieszczony centralnie w osi modelu oraz gdy startujesz bardzo powoli - im gwałtowniej ruszymy, tym wyraźniejszy "przysiad" na jedną stronę.
Jak temu zaradzić - niektóre modele fabrycznie wychodzą z nieco twardszymi sprężynami z jednej strony, to samo można zrobić we własnym zakresie po przez jakieś pierścienie/podkładki utwardzające sprężyny.
Możesz też obrócić przekładnię z silnikiem o 180* (o ile masz miejsce) i zobaczysz czy efekt jest mniejszy - bo jak napisałeś, to jest związane z siłami wynikającymi z pracy silnika i "wybierania wszelkich luzów" przez układ przeniesienia napędu.
Mniej widoczny jest ten efekt, również gdy mamy ogólnie twardsze zawieszenie.
Na YT jest sporo filmów pokazujących ową przypadłość i poradników jak sobie ktoś z tym radził w przypadku takiego lub innego modelu.
- Vince20DRAGONCUSTOMS
- Teoretyk
- Posty: 65
- Rejestracja: 2016-02-17, 23:22
- Imię: Witold
Re: DRAGON CUSTOMS Vince20 KOMODO
właśnie problem w tym że ja już mam obrucony silnik o 180* względem oryginału i jeszcze fmc... powód jest taki że ma być wnętrze budowane i musiałem przenieść wielki gearbox z silnikiem. Raczej obrócenie samego reduktora tez nic nie zmieni?