Jeep Wrangler wyprawowy
- Gorg
- Dinożarł / AT!
- Posty: 2099
- Rejestracja: 2008-09-24, 17:28
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Rogoźnik
- Podziękował : 1 razy
- Otrzymał podziękowań: 16 razy
Jeep Wrangler wyprawowy
Specyfikacja:
1. Mosty – gmade Komodo
2. Silnik – bezszczotka 17,5T.
3. Regulator – Hobbyking 60A.
4. Serwo skrętu – Axial.
5. Opony – Axial Ripsaw.
6. Felg – badlock g-made.
7. Karoseria – chuński Jeep Wrangler
8. Zderzaki, bagażnik dachowy – z rurek mosiężnych lutowane
9. Przekładnia – kopia Axiala
10. Rozdzielacz – projekt własny, drukowany
11. Wyciągarka - Warn
Zakupiłem jakiś czas temu karoserię Jeepa Wranglera z otwieranymi drzwiami. Karoseria była do pomalowania i złożenia. Postanowiłem użyć areografu i farbek Tamiyja akrylowych. Trochę zabawy z tym było a na koniec całość została pokryta lakierem bezbarwnym i wypolerowana. Oczywiście oprócz dachu który został półmatowy. Dach musiał zostać pomalowany bo na środku miał pozostałość po kanale wstryskowym i trzeba go było zaszpachlować.
W trakcie malowania nadeszła wena więc wziąłem pędzelek i skrobnąłem sobie rysuneczek na bokach. Sharkiemu się podobał tylko zastanawiał się co ten miś robi na pustyni ;-))). To miał być berneńczyk, a jak się nie udał to był przerabiany na ducha pustyni ale, … chyba nie wyszło. Dlatego jest miś wystający zza wydmy.
Zamierzam jeszcze domontować koniecznie snorkel oraz zrobić r rurek mosiężnych bagażnik wyprawowy z namiotem wyprawowym. Namiot uszyje mi z pewnością moja niezastąpiona treściowa ale chcę ściągnąć znaczek oryginalnego takiego namiotu np. Ventura Roof Tent i wydrukować go na naprasowywance i naprasować na mój namiocik w skali 1:10. Do środka powkładałem więc już parę gadżetów drukowanych i zamocowałem kierownika.
W tylnych światłach wymieniłem odbłyśniki na drukowane gdzie będzie można zamontować dwie diody: światła i kierunkowskazy.
Model nie będzie na zawody tylko taka wersja do postawienia na półce i ewentualnie jakieś lajtowe wyjazdy.
Podwozie chcę zrobić jak w realnym Wranglerze. Ponieważ jest tam 4-link więc jest to nieco prostsze. Tylne zawieszenie już prawie jest – tylko dokończyć panharda.
Mosty to gmade – które po zastosowaniu hex 4 mm i felg gmade z zerowym off set dają szerokość na dosyć kapciowatych Axialach Ripsaw około 220 mm. Szerokość karoserii w nadkolach to 210 mm więc wygląda to nieźle.
Zderzak pewnie zrobię rurowe (z rurek mosiężnych) – przeglądam właśnie ofertę zderzaków do Wranglera i parę jest dosyć ciekawych. Na zderzaku wyciągarka Warn.
po zdjęcia o lepszej rozdzielczości odsyłam do mojego bloga:
http://magia-modelarstwa.blogspot.com/2 ... awowy.html
1. Mosty – gmade Komodo
2. Silnik – bezszczotka 17,5T.
3. Regulator – Hobbyking 60A.
4. Serwo skrętu – Axial.
5. Opony – Axial Ripsaw.
6. Felg – badlock g-made.
7. Karoseria – chuński Jeep Wrangler
8. Zderzaki, bagażnik dachowy – z rurek mosiężnych lutowane
9. Przekładnia – kopia Axiala
10. Rozdzielacz – projekt własny, drukowany
11. Wyciągarka - Warn
Zakupiłem jakiś czas temu karoserię Jeepa Wranglera z otwieranymi drzwiami. Karoseria była do pomalowania i złożenia. Postanowiłem użyć areografu i farbek Tamiyja akrylowych. Trochę zabawy z tym było a na koniec całość została pokryta lakierem bezbarwnym i wypolerowana. Oczywiście oprócz dachu który został półmatowy. Dach musiał zostać pomalowany bo na środku miał pozostałość po kanale wstryskowym i trzeba go było zaszpachlować.
W trakcie malowania nadeszła wena więc wziąłem pędzelek i skrobnąłem sobie rysuneczek na bokach. Sharkiemu się podobał tylko zastanawiał się co ten miś robi na pustyni ;-))). To miał być berneńczyk, a jak się nie udał to był przerabiany na ducha pustyni ale, … chyba nie wyszło. Dlatego jest miś wystający zza wydmy.
Zamierzam jeszcze domontować koniecznie snorkel oraz zrobić r rurek mosiężnych bagażnik wyprawowy z namiotem wyprawowym. Namiot uszyje mi z pewnością moja niezastąpiona treściowa ale chcę ściągnąć znaczek oryginalnego takiego namiotu np. Ventura Roof Tent i wydrukować go na naprasowywance i naprasować na mój namiocik w skali 1:10. Do środka powkładałem więc już parę gadżetów drukowanych i zamocowałem kierownika.
W tylnych światłach wymieniłem odbłyśniki na drukowane gdzie będzie można zamontować dwie diody: światła i kierunkowskazy.
Model nie będzie na zawody tylko taka wersja do postawienia na półce i ewentualnie jakieś lajtowe wyjazdy.
Podwozie chcę zrobić jak w realnym Wranglerze. Ponieważ jest tam 4-link więc jest to nieco prostsze. Tylne zawieszenie już prawie jest – tylko dokończyć panharda.
Mosty to gmade – które po zastosowaniu hex 4 mm i felg gmade z zerowym off set dają szerokość na dosyć kapciowatych Axialach Ripsaw około 220 mm. Szerokość karoserii w nadkolach to 210 mm więc wygląda to nieźle.
Zderzak pewnie zrobię rurowe (z rurek mosiężnych) – przeglądam właśnie ofertę zderzaków do Wranglera i parę jest dosyć ciekawych. Na zderzaku wyciągarka Warn.
po zdjęcia o lepszej rozdzielczości odsyłam do mojego bloga:
http://magia-modelarstwa.blogspot.com/2 ... awowy.html
- welna79
- Znawca / AT!
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2012-02-23, 00:10
- Imię: Stasiu, Staszek
- Lokalizacja: Gród Kraka
- Podziękował : 23 razy
- Otrzymał podziękowań: 32 razy
Re: Jeep Wrangler wyprawowy
Gorgu
Super że ogarniasz Jeepka który będzie jak z fabryki + po tuningu na turystyka
Kolory dobrałeś bardzo dobre, a mieszańcem Bereńczyka i miśka się nie przejmuj - wszyscy go polubią jak już się spotkamy z bliska
Ripsawy świetny wybór - idelnie w nadkolach
Mówisz że będzie stał na półce :Y z takim potencjałem i przy takim wykonaniu, to trochę w to nie wierzę
Pozdrawiam i powodzenia w dalszej budowie
:W
welna79
Super że ogarniasz Jeepka który będzie jak z fabryki + po tuningu na turystyka
Kolory dobrałeś bardzo dobre, a mieszańcem Bereńczyka i miśka się nie przejmuj - wszyscy go polubią jak już się spotkamy z bliska
Ripsawy świetny wybór - idelnie w nadkolach
Mówisz że będzie stał na półce :Y z takim potencjałem i przy takim wykonaniu, to trochę w to nie wierzę
Pozdrawiam i powodzenia w dalszej budowie
:W
welna79
- Gorg
- Dinożarł / AT!
- Posty: 2099
- Rejestracja: 2008-09-24, 17:28
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Rogoźnik
- Podziękował : 1 razy
- Otrzymał podziękowań: 16 razy
Re: Jeep Wrangler wyprawowy
Podwozie ukończone. Wszystkie elementy dorabiane z tworzywa i aluminium zostały pomalowane na czarno. Linki podwozia po wzmocnieniu rurką alu zostały zamknięte czarną termokórczką.
Przedni zderzak pochodzi z Traxxas Summit z wyciągarką 1:8.
Tylni zderzak to projekt własny i wydruk 3D. Na zderzaku znajduje się koło zapasowe zamocowane za pomocą pałąka który wylutowałem z rurek mosiężnych. Pałąk można odchylić.
Progi lutowałem z rurek mosiężnych. Na progach są pojemniki na 2x 2200 mAh akumulatory. Połączę je równolegle aby zwiększyć czas jazdy.
Przekładnia zamocowana jest na fikuśnie powyginanym płaskowniku aluminiowym.
Rozdzielacz to moja produkcja i został zamocowany na płytce specjalnie do tego zaprojektowanej i wydrukowanej.
Górne mocowania 4linka są również wykonane ręcznie z profili aluminiowych
Teraz czas na zainstalowanie elektroniki i dokończenie karoserii.
Przedni zderzak pochodzi z Traxxas Summit z wyciągarką 1:8.
Tylni zderzak to projekt własny i wydruk 3D. Na zderzaku znajduje się koło zapasowe zamocowane za pomocą pałąka który wylutowałem z rurek mosiężnych. Pałąk można odchylić.
Progi lutowałem z rurek mosiężnych. Na progach są pojemniki na 2x 2200 mAh akumulatory. Połączę je równolegle aby zwiększyć czas jazdy.
Przekładnia zamocowana jest na fikuśnie powyginanym płaskowniku aluminiowym.
Rozdzielacz to moja produkcja i został zamocowany na płytce specjalnie do tego zaprojektowanej i wydrukowanej.
Górne mocowania 4linka są również wykonane ręcznie z profili aluminiowych
Teraz czas na zainstalowanie elektroniki i dokończenie karoserii.
- Gorg
- Dinożarł / AT!
- Posty: 2099
- Rejestracja: 2008-09-24, 17:28
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Rogoźnik
- Podziękował : 1 razy
- Otrzymał podziękowań: 16 razy
Re: Jeep Wrangler wyprawowy
Jeep wyprawowy HAKUNA
Parę informacji:
Budowa zajęła mi 6 miesięcy z czego najwięcej czasu zajęło malowanie karoserii
Na skręcenie podwozia zużyłem 97 śrubek nierdzewnych M3 o różnej długości oraz 54 nakrętki nierdzewne samohamowne
Na modelu i we wnętrzu znajduje się w sumie 32 gadżety rożnego rodzaju takie jak: skrzynki, lodówki, radio itp.
Aktualna Specyfikacja:
Specyfikacja:
1. Mosty – gmade Komodo
2. Silnik – szczotkowy 35T.
3. Regulator – Hobbyking 45A
4. Serwo skrętu – JX PDI-6221MG 20KG
5. Opony – Axial Ripsaw.
6. Felg – badlock g-made.
7. Karoseria – chiński Jeep Wrangler
8. Bagażnik dachowy, progi, mocowanie koła zapasowego – z rurek mosiężnych lutowane ręcznie
9. Przekładnia – kopia Axiala
10. Rozdzielacz – projekt własny, drukowany
Wyciągarka – Warn
Zderzak przedni – Traxxas Summit
Zderzak tylni – projekt własny, drukowany
Mocowanie akumulatorów, mocowania sprężyn dolne i górne, podstawa pod rozdzielacz, wiele gadżetów – projekt własny, drukowane
Moduł świateł - Hobbyking
Karoseria po pomalowaniu została doposażona w snorkel. Na dachu został umieszczony bagażnik wyprawowy który wykonałem z rurek mosiężnych i polutowałem. W tylnej części bagażnika zrobiłem miejsce na namiot dachowy. Osłonę namiotu zszyła mi moja niezawodna Teściowa a ja naprasowałem logo producenta. Użyłem papieru do naprasowywania przeźroczystego. Z przodu bagażnika zainstalowałem gadżety wyprawowe a po bokach zamocowałem trapu i hi-lifta. Przed bagażnikiem znalazło się również dodatkowe oświetlenie (jest ono podłączone do modułu oświetleniowego HK w wolny kanał). Aby zmniejszyć ilość kabli z dodatkowego oświetlenia można wyciąć kabel pomarańczowy – nie służy do niczego. Aby zrobić jak najmniejszy otwór w dachu konektory wyjąłem z wtyczki i włożyłem ponownie po przeciągnięciu przez wszystkie otwory.
W środku jest lodówka, lina, apteczka, butla na gaz, łopata, cb-radio itp. gadżety przydatne na każdej wyprawie.
Progi to również elementy wykonane z rurek mosiężnych które lutowałem.
Wyciągarka podłączona jest do małego regulatora szczotkowego 20A.
Klosze przednich kierunkowskazów zostały wydrukowane na nowo i pomalowane na pomarańczowo ponieważ oryginalne były czerwone. Tylne odbłyśniki kloszy świateł zaprojektowałem na nowo i wydrukowałem tak aby zmieściły się w środku światła czerwone i pomarańczowe. Pierwotnie były to czerwone i białe ale biały zamalowałem na pomarańczowo. Do malowania kloszy używam farbek Tamiya X26 oraz X27
Tak przygotowanym autem bez problemu można się wybierać na wyprawę do Aryki. Ze względu na paliwożerny silnik 4 litrowy są zamontowane pod progami dwa zbiorniki paliwa.
W chwili obecnej kierownik szuka partnera na wyprawę dookoła Afryki. Kandydatury można wysyłać pocztą tradycyjną z zapewnieniem odpowiedniej wentylacji dla wysyłanego kandydata i bezwzględnie prowianty na transport (proszę pamiętać o okresie przedświąteczny i zapewnieniu większej niż przewidywana droga ilości prowiantu).
Testy w terenie odbędą się jak pogoda pozwoli czyli w niedługim czasie.
Po więcej zdjęć i w większej rozdzielczości zapraszam na mojego bloga:
https://magia-modelarstwa.blogspot.com/ ... awowy.html
Parę informacji:
Budowa zajęła mi 6 miesięcy z czego najwięcej czasu zajęło malowanie karoserii
Na skręcenie podwozia zużyłem 97 śrubek nierdzewnych M3 o różnej długości oraz 54 nakrętki nierdzewne samohamowne
Na modelu i we wnętrzu znajduje się w sumie 32 gadżety rożnego rodzaju takie jak: skrzynki, lodówki, radio itp.
Aktualna Specyfikacja:
Specyfikacja:
1. Mosty – gmade Komodo
2. Silnik – szczotkowy 35T.
3. Regulator – Hobbyking 45A
4. Serwo skrętu – JX PDI-6221MG 20KG
5. Opony – Axial Ripsaw.
6. Felg – badlock g-made.
7. Karoseria – chiński Jeep Wrangler
8. Bagażnik dachowy, progi, mocowanie koła zapasowego – z rurek mosiężnych lutowane ręcznie
9. Przekładnia – kopia Axiala
10. Rozdzielacz – projekt własny, drukowany
Wyciągarka – Warn
Zderzak przedni – Traxxas Summit
Zderzak tylni – projekt własny, drukowany
Mocowanie akumulatorów, mocowania sprężyn dolne i górne, podstawa pod rozdzielacz, wiele gadżetów – projekt własny, drukowane
Moduł świateł - Hobbyking
Karoseria po pomalowaniu została doposażona w snorkel. Na dachu został umieszczony bagażnik wyprawowy który wykonałem z rurek mosiężnych i polutowałem. W tylnej części bagażnika zrobiłem miejsce na namiot dachowy. Osłonę namiotu zszyła mi moja niezawodna Teściowa a ja naprasowałem logo producenta. Użyłem papieru do naprasowywania przeźroczystego. Z przodu bagażnika zainstalowałem gadżety wyprawowe a po bokach zamocowałem trapu i hi-lifta. Przed bagażnikiem znalazło się również dodatkowe oświetlenie (jest ono podłączone do modułu oświetleniowego HK w wolny kanał). Aby zmniejszyć ilość kabli z dodatkowego oświetlenia można wyciąć kabel pomarańczowy – nie służy do niczego. Aby zrobić jak najmniejszy otwór w dachu konektory wyjąłem z wtyczki i włożyłem ponownie po przeciągnięciu przez wszystkie otwory.
W środku jest lodówka, lina, apteczka, butla na gaz, łopata, cb-radio itp. gadżety przydatne na każdej wyprawie.
Progi to również elementy wykonane z rurek mosiężnych które lutowałem.
Wyciągarka podłączona jest do małego regulatora szczotkowego 20A.
Klosze przednich kierunkowskazów zostały wydrukowane na nowo i pomalowane na pomarańczowo ponieważ oryginalne były czerwone. Tylne odbłyśniki kloszy świateł zaprojektowałem na nowo i wydrukowałem tak aby zmieściły się w środku światła czerwone i pomarańczowe. Pierwotnie były to czerwone i białe ale biały zamalowałem na pomarańczowo. Do malowania kloszy używam farbek Tamiya X26 oraz X27
Tak przygotowanym autem bez problemu można się wybierać na wyprawę do Aryki. Ze względu na paliwożerny silnik 4 litrowy są zamontowane pod progami dwa zbiorniki paliwa.
W chwili obecnej kierownik szuka partnera na wyprawę dookoła Afryki. Kandydatury można wysyłać pocztą tradycyjną z zapewnieniem odpowiedniej wentylacji dla wysyłanego kandydata i bezwzględnie prowianty na transport (proszę pamiętać o okresie przedświąteczny i zapewnieniu większej niż przewidywana droga ilości prowiantu).
Testy w terenie odbędą się jak pogoda pozwoli czyli w niedługim czasie.
Po więcej zdjęć i w większej rozdzielczości zapraszam na mojego bloga:
https://magia-modelarstwa.blogspot.com/ ... awowy.html
- RC-Nennox
- Weteran / AT!
- Posty: 2568
- Rejestracja: 2013-11-17, 14:55
- Imię: Błażej
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: Jeep Wrangler wyprawowy
Wyglada Suuper!
Fajny kolor i ogólnie ilość szpeju jest idealna
Wyglada jak prawidłowo przygotowany pojazd na dalekie wyprawy.
Takie modele mi się podobają! Masa pracy i dbałość o szczegóły
Tylko ten zderzak przedni jakoś mi nie leży, ale to moje zboczenie dla mnie tylko małe wąskie od Poison Spider
Fajny kolor i ogólnie ilość szpeju jest idealna
Wyglada jak prawidłowo przygotowany pojazd na dalekie wyprawy.
Takie modele mi się podobają! Masa pracy i dbałość o szczegóły
Tylko ten zderzak przedni jakoś mi nie leży, ale to moje zboczenie dla mnie tylko małe wąskie od Poison Spider
- Gorg
- Dinożarł / AT!
- Posty: 2099
- Rejestracja: 2008-09-24, 17:28
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Rogoźnik
- Podziękował : 1 razy
- Otrzymał podziękowań: 16 razy
Re: Jeep Wrangler wyprawowy
Wąski zderzak na wyprawie nie spełniłby swojego zadania. Przecież czasem musi służyć jako taran, miejsce do przewozu ubitego zwierza czy też przyjąć na klatę zderzenie z z rozpędzonym dzikiem ;-)