HPI Venture - Łowca Niewygód
- welna79
- Znawca / AT!
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2012-02-23, 00:10
- Imię: Stasiu, Staszek
- Lokalizacja: Gród Kraka
- Podziękował : 23 razy
- Otrzymał podziękowań: 32 razy
Re: HPI Venture - Łowca Niewygód
Jeśli mogę coś polecić, to znajdź w pobliżu siebie agencję reklamową która robi reklamy, banery i inne stojące/wiszące/itp rzeczy i od nich zdobądź sobie spienione.
Ja tak zrobiłem i dostałem sporo materiału w super cenie + extra klej
Przy okazji nie będziesz musiał lecieć do Gliwic czy Zabrza
Ja tak zrobiłem i dostałem sporo materiału w super cenie + extra klej
Przy okazji nie będziesz musiał lecieć do Gliwic czy Zabrza
-
- Teoretyk
- Posty: 78
- Rejestracja: 2019-01-10, 09:23
- Imię: Damian
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Podziękował : 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 razy
Re: HPI Venture - Łowca Niewygód
Wnętrze chyba się udało tzn wstępny projekt hehehe[IMG]https://uploads.tapatalk-cdn.com/201901 ... 7fb9be.jpg[/IMG]
Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka
-
- Teoretyk
- Posty: 78
- Rejestracja: 2019-01-10, 09:23
- Imię: Damian
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Podziękował : 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 razy
Re: HPI Venture - Łowca Niewygód
Wnętrze zaczyna nabierać kształtów. To moja pierwsza przygoda z hipsem i zastanawiam się czy połączenia klejone "Mr. Cement S" powinienem wzmocnić od wewnątrz jakimś gęstym klejem?
Szkoda że nie mam figurki na przymiarkę i wszystko muszę robić na wyczucie
Szkoda że nie mam figurki na przymiarkę i wszystko muszę robić na wyczucie
- Darek HPI
- Początkujący
- Posty: 188
- Rejestracja: 2011-04-26, 08:26
- Imię: Darek
- Lokalizacja: Łódź, Konstantynów Łódzki
- Podziękował : 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 razy
Re: HPI Venture - Łowca Niewygód
Gratuluję cierpliwości, wygląda ciekawie a jednocześnie nie jest chyba zbyt skomplikowane w wykonaniu.
Do zobaczenia na imprezach.
Pozdrawiam
Do zobaczenia na imprezach.
Pozdrawiam
-
- Teoretyk
- Posty: 78
- Rejestracja: 2019-01-10, 09:23
- Imię: Damian
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Podziękował : 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 razy
Re: HPI Venture - Łowca Niewygód
Długo nic się tutaj nie działo ale to nie znaczy że z modelem nic się nie działo Smile
Mała aktualizacja:
-zmiana serwa na JX DC5821LV wiec nareszcie model skręca w każdych warunkach a nie tylko w powietrzu heheh
-zrobione oświetlenie przednie w zderzaku oraz tylne w miejscu oryginalnych świateł
-pełne zabezpieczenie przed wodą smarem Bel-Ray MARINE EXTREME
-wnętrze praktycznie gotowe, jak to wiadomo w modelarstwie zawsze można coś poprawić Wink, może jakość nie jest na miare SuperScaled ale mi się podoba bardziej niż wytłoczki z ali Wink
-trochę szpeju doszło
-kierowca którego musiałem skrócić bo jakiś taki niewymiarowy Big Grin oraz kolega gdyby ktoś miał jakiś problem na trasie ;Wink
-zmieniłem olej w amortyzatorach gdyż były trochę za miękkie a przy okazji ciekły.....
-zrobiłem błotniki wiec już nie straszne kałuże a sam model nie straszy "prześwitami"
Byłbym zapomniał, w regulaminie pisze że pojazd powinien posiadać oświetlenie z przodu oraz z tyłu i tutaj zastanawia mnie fakt czy w czasie zawodów pełne oświetlenie musi być używane (2pkt przód i 2pkt tył) czy np można jechać na "dziennych" tylko z przodu?
Poniżej kilka zdjęć:
Mała aktualizacja:
-zmiana serwa na JX DC5821LV wiec nareszcie model skręca w każdych warunkach a nie tylko w powietrzu heheh
-zrobione oświetlenie przednie w zderzaku oraz tylne w miejscu oryginalnych świateł
-pełne zabezpieczenie przed wodą smarem Bel-Ray MARINE EXTREME
-wnętrze praktycznie gotowe, jak to wiadomo w modelarstwie zawsze można coś poprawić Wink, może jakość nie jest na miare SuperScaled ale mi się podoba bardziej niż wytłoczki z ali Wink
-trochę szpeju doszło
-kierowca którego musiałem skrócić bo jakiś taki niewymiarowy Big Grin oraz kolega gdyby ktoś miał jakiś problem na trasie ;Wink
-zmieniłem olej w amortyzatorach gdyż były trochę za miękkie a przy okazji ciekły.....
-zrobiłem błotniki wiec już nie straszne kałuże a sam model nie straszy "prześwitami"
Byłbym zapomniał, w regulaminie pisze że pojazd powinien posiadać oświetlenie z przodu oraz z tyłu i tutaj zastanawia mnie fakt czy w czasie zawodów pełne oświetlenie musi być używane (2pkt przód i 2pkt tył) czy np można jechać na "dziennych" tylko z przodu?
Poniżej kilka zdjęć:
-
- Teoretyk
- Posty: 78
- Rejestracja: 2019-01-10, 09:23
- Imię: Damian
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Podziękował : 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 razy
Re: HPI Venture - Łowca Niewygód
Nadszedł czas na małe usprawnienie Venturki, a mianowicie półosie CVD.
Ostatnio głośno na facebooku na temat tej modyfikacji że to takie wspaniałe i cudowne, że przydaje się gdy trzeba się zawinąć wokół drzewa itd....
Ile to warte jeszcze nie wiem bo póki co robiłem test na panelach a to niestety nawierzchnia o dobrej trakcji i wysokich oporach toczenia przy stałym napędzie 4x4, w takich warunkach szkoda że Venture nie ma zdalnych blokad w mostach.
Wygląda ładnie, ale żeby w ogóle była jakakolwiek poprawa w skręcie kół, to trzeba zmienić orczyk albo przesunąć trochę mocowanie panharda (czy jakoś tak Big Grin), w przeciwnym razie orczyk spotka na swej drodze mocowanie panharda i dalej nie pójdzie. W efekcie w jedną stronę mamy gorszy skręt.
Poniżej prosty pomiar różnicy między seryjnymi półosiami a CVD
Jak widać tylne koła zakreślają koło o 24 cm mniejszej średnicy niż przy seryjnych półosiach.
Próbowałem zmierzyć kąt skrętu kół i wyszło mi 30 stopni (trudno jednocześnie trzymać apke ze skręconymi kołami i kreślić linie na kartce :Tongue )
a tak swoją drogą ktoś mierzył promień skrętu w swoim modelu?
Ostatnio głośno na facebooku na temat tej modyfikacji że to takie wspaniałe i cudowne, że przydaje się gdy trzeba się zawinąć wokół drzewa itd....
Ile to warte jeszcze nie wiem bo póki co robiłem test na panelach a to niestety nawierzchnia o dobrej trakcji i wysokich oporach toczenia przy stałym napędzie 4x4, w takich warunkach szkoda że Venture nie ma zdalnych blokad w mostach.
Wygląda ładnie, ale żeby w ogóle była jakakolwiek poprawa w skręcie kół, to trzeba zmienić orczyk albo przesunąć trochę mocowanie panharda (czy jakoś tak Big Grin), w przeciwnym razie orczyk spotka na swej drodze mocowanie panharda i dalej nie pójdzie. W efekcie w jedną stronę mamy gorszy skręt.
Poniżej prosty pomiar różnicy między seryjnymi półosiami a CVD
Jak widać tylne koła zakreślają koło o 24 cm mniejszej średnicy niż przy seryjnych półosiach.
Próbowałem zmierzyć kąt skrętu kół i wyszło mi 30 stopni (trudno jednocześnie trzymać apke ze skręconymi kołami i kreślić linie na kartce :Tongue )
a tak swoją drogą ktoś mierzył promień skrętu w swoim modelu?
- zotornik
- Dinożarł / AT!
- Posty: 13469
- Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował : 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 161 razy
Re: HPI Venture - Łowca Niewygód
I owszem, choć w innym niż twój.zakopanypouszy pisze:a tak swoją drogą ktoś mierzył promień skrętu w swoim modelu?
Jeżeli dopiero teraz piszą o tym na społecznościówkach, no to mają mocne tyły Żartuję oczywiście.zakopanypouszy pisze:Ostatnio głośno na facebooku na temat tej modyfikacji że to takie wspaniałe i cudowne, że przydaje się gdy trzeba się zawinąć wokół drzewa itd....
Temat jest prosty - zakres pracy przegubów CVD jest zupełnie inny, niż ma to miejsce w przypadku kieliszków i doogbonów, to czysta mechanika.
Ale jak najbardziej mogę potwierdzić - tak, warto mieć lepszy skręt.
-
- Teoretyk
- Posty: 78
- Rejestracja: 2019-01-10, 09:23
- Imię: Damian
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Podziękował : 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 razy
Re: HPI Venture - Łowca Niewygód
Jeżeli chodzi o CVD to używając poziomicy w telefonie wyszło mi że skręt to 39-40 stopni.
Z innych nowinek to "zakopana" otrzymała parę drobiazgów:
-czerwone metalowe szekle na seryjnych śrubach
-panel led COB sterowany z apki
-wciągarkę zrobioną z serwa mg996 i tutaj mała ciekawostka gdyż ESC w venture posiada BEC 6V 3A ale elektronika z serwa już nie jest w stanie tego przetrawić bo się grzeje a serwo nie ma siły, po usunięciu elektroniki serwa dając zasilanie +6V prosto z ESC serwo bez problemu wciąga model w powietrze
ogólnie jestem zadowolony z modyfikacji poza małym szkopułem.... zdechły czerwone ledy świateł tylnych od tak sobie.... wrr znowu trzeba na nowo dziergać....
P.S. czy ktoś rozbierał serwo mg996? piszą że niby mają łożyska kulkowe a w moim jest jedna tulejka mosiężna a jedna plastik....
Z innych nowinek to "zakopana" otrzymała parę drobiazgów:
-czerwone metalowe szekle na seryjnych śrubach
-panel led COB sterowany z apki
-wciągarkę zrobioną z serwa mg996 i tutaj mała ciekawostka gdyż ESC w venture posiada BEC 6V 3A ale elektronika z serwa już nie jest w stanie tego przetrawić bo się grzeje a serwo nie ma siły, po usunięciu elektroniki serwa dając zasilanie +6V prosto z ESC serwo bez problemu wciąga model w powietrze
ogólnie jestem zadowolony z modyfikacji poza małym szkopułem.... zdechły czerwone ledy świateł tylnych od tak sobie.... wrr znowu trzeba na nowo dziergać....
P.S. czy ktoś rozbierał serwo mg996? piszą że niby mają łożyska kulkowe a w moim jest jedna tulejka mosiężna a jedna plastik....
-
- Teoretyk
- Posty: 78
- Rejestracja: 2019-01-10, 09:23
- Imię: Damian
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Podziękował : 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 razy
Re: HPI Venture - Łowca Niewygód
Niestety nie pamiętam dokładnie jaki pomiar wyszedł jak mierzyłem seryjne półosie bo to było dawno ale chyba coś koło 32-34 stopni.
Dzięki za info że CVD potrafi się rozsypać, będę musiał zlokalizować paragon i w razie czego go zachować.
Dzięki za info że CVD potrafi się rozsypać, będę musiał zlokalizować paragon i w razie czego go zachować.
-
- Teoretyk
- Posty: 78
- Rejestracja: 2019-01-10, 09:23
- Imię: Damian
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Podziękował : 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 razy
Re: HPI Venture - Łowca Niewygód
Pewnego pięknego dnia Łowca Niewygód trochę przyćpał i sprawił sobie 38 calowe koła co moim zdaniem całkiem fajnie pasuje do tego modelu . Szkoda tylko że trzeba trochę się postarać aby nigdzie opony nie przycierały o karoserie ale to nic bo jeżeli do prawdziwej terenówki chcemy wsadzić 38 cali to też trzeba nieźle się napracować ;D
-bedlooki z ali
-swampery ala Hyrax z ali
-ołów z allegro
Łowca pozbył się kilkunastu gram z góry i przybrał trochę na dole, na chwile obecną cały model na lipo waży 3751 gram (na NiMh ponad 4 kg )
Teraz tylko testy terenowe bo mieszkaniowe już za sobą
-bedlooki z ali
-swampery ala Hyrax z ali
-ołów z allegro
Łowca pozbył się kilkunastu gram z góry i przybrał trochę na dole, na chwile obecną cały model na lipo waży 3751 gram (na NiMh ponad 4 kg )
Teraz tylko testy terenowe bo mieszkaniowe już za sobą
- zotornik
- Dinożarł / AT!
- Posty: 13469
- Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował : 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 161 razy
Re: HPI Venture - Łowca Niewygód
Co do dzielności terenowej tej opony, to powinieneś być usatysfakcjonowany. Drugi rok męczę te opony w jednym z modeli i wykazują się przede wszystkim dużą uniwersalnością. Zamontowane zresztą mam na analogicznych felgach.zakopanypouszy pisze:Teraz tylko testy terenowe bo mieszkaniowe już za sobą
Natomiast, czy to dobry wybór do tej karoserii? W rozumieniu, czy nie za duże?
Trochę trudno ocenić, gdyż oba zdjęcia nie dają dobrego oglądu całości. Ostatecznie można nieco podnieść karoserię, co częściowo zmniejsza takie wrażenie.
- Tomy
- * PIONIER / AT! *
- Posty: 2650
- Rejestracja: 2006-06-29, 20:39
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Wielka Polska :)
- Podziękował : 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: HPI Venture - Łowca Niewygód
Najbardziej uniwersalne i dobrze radzące sobie na wielu rodzajach podłoża opony. Tylko... niestety nie mogę przekonać się (osobiście!) do ich wyglądu ...
-
- Teoretyk
- Posty: 78
- Rejestracja: 2019-01-10, 09:23
- Imię: Damian
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Podziękował : 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 razy
Re: HPI Venture - Łowca Niewygód
Na żywo moim zdaniem lepiej wyglądają niż na foto. Szkoda tylko że chinczyk nie zrobil ich też w wersji 110 mm.
Ciekawi mnie tylko ile wytrzymaja bo jak robilem testy na szklistej nawierzchni pod gore to bylo widac jak opona ładnie pracuje i szuka trakcji ale normalnie ślady gumy zostają hehe, podejzewam że na 21T i 3s to dym będzie [emoji23]
Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka
Ciekawi mnie tylko ile wytrzymaja bo jak robilem testy na szklistej nawierzchni pod gore to bylo widac jak opona ładnie pracuje i szuka trakcji ale normalnie ślady gumy zostają hehe, podejzewam że na 21T i 3s to dym będzie [emoji23]
Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka
- zotornik
- Dinożarł / AT!
- Posty: 13469
- Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował : 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 161 razy
Re: HPI Venture - Łowca Niewygód
Chiński "Hyrax" jest miększy (bardziej gumowy) w odróżnieniu od swojego pierwowzoru,co jak pokazywały różne porównania czyniły z zamiennika lepiej "klejącą się do terenu" oponę.zakopanypouszy pisze:Ciekawi mnie tylko ile wytrzymaja bo jak robilem testy na szklistej nawierzchni pod gore to bylo widac jak opona ładnie pracuje i szuka trakcji ale normalnie ślady gumy zostają hehe, podejzewam że na 21T i 3s to dym będzie
Trwałość na pewno będzie zależała od terenu w jakim będą dominowały jazdy. Skałka szybciej ją zetnie, piach, ziemia, błoto raczej krzywdy jej długo nie zrobią.
Moja opona po prawie 2 latach trialowego użytkowania wygląda obecnie tak jak na zdjęciu poniżej (fota z Wałcza): Jeszcze raz powtórzę - w tej cenie, to opona bajka, a do tego uniwersalna.
Tylko, że nie nachalnej urody i tu zgodzić się niestety muszę w tym temacie z mym "nieprzyjacielem" Tomym