Jeep Willys Custom na SCX10.2
- Seweryn
- Teoretyk
- Posty: 374
- Rejestracja: 2013-05-10, 20:14
- Imię: Seweryn
- Lokalizacja: Ustroń
- Podziękował : 1 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Jeep Willys Custom na SCX10.2
Progress mały, ale coś tam drgnęło w temacie budy, pogoda nie pomaga w szpachlowaniu.
Delikatna zmiana koncepcji, idę drogą zaproponowaną przez Jerrego, udało się na forum zdobyć reduktor HPi. Rama SCX10, mosty będę chciał założyć AR44.
Z elektroniki mam Hobbywinga 1060, silnik z SCX10.2, aparatura Spektrum DX4 z odbiornikiem
Koła - planuję Proline Hyrax + beadlocki, najlepszy byłby ten wzór, prawie jak z Willysa, tylko offset -2 https://www.mz-racing.net/gm70182-1-9-s ... ilver-2ks/
Teraz kilka pytań
- chciałbym silnik z reduktorem dać pod maskę Willysa, jak to rozsądnie rozwiązać? potrzebuję jeszcze rozdzielacz
- amortyzatory - co polecacie, ori Axial będzie OK?
Temat żyje, model ma być na jesień do testów Pytam Was o rady bo ja zielony jestem
Delikatna zmiana koncepcji, idę drogą zaproponowaną przez Jerrego, udało się na forum zdobyć reduktor HPi. Rama SCX10, mosty będę chciał założyć AR44.
Z elektroniki mam Hobbywinga 1060, silnik z SCX10.2, aparatura Spektrum DX4 z odbiornikiem
Koła - planuję Proline Hyrax + beadlocki, najlepszy byłby ten wzór, prawie jak z Willysa, tylko offset -2 https://www.mz-racing.net/gm70182-1-9-s ... ilver-2ks/
Teraz kilka pytań
- chciałbym silnik z reduktorem dać pod maskę Willysa, jak to rozsądnie rozwiązać? potrzebuję jeszcze rozdzielacz
- amortyzatory - co polecacie, ori Axial będzie OK?
Temat żyje, model ma być na jesień do testów Pytam Was o rady bo ja zielony jestem
- Pirx
- Wtajemniczony / AT!
- Posty: 578
- Rejestracja: 2016-01-11, 15:16
- Imię: Szymon
- Lokalizacja: Rybnik
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 razy
Re: Jeep Willys Custom na SCX10.2
Poszukaj hasła w internetach "scx10 front motor mount". GCM robi coś takiego ale myślę, że można by zrobić to ręcznie z blachy aluminiowej. Potrzebna precyzyjna wiertarka stołowa - najlepiej, choć nie koniecznie, ze stołem koordynacyjnym - i ręczna piła włosowa (jubilerska).Seweryn pisze:Teraz kilka pytań
- chciałbym silnik z reduktorem dać pod maskę Willysa, jak to rozsądnie rozwiązać?
link do aukcji na ebay
- RC-Nennox
- Weteran / AT!
- Posty: 2569
- Rejestracja: 2013-11-17, 14:55
- Imię: Błażej
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: Jeep Willys Custom na SCX10.2
Tylko do tej opcji potrzebna jest stara skrzynia z ax10. Tej nowej szarej skrzyni się nie da tak zamontowaćPirx pisze:Poszukaj hasła w internetach "scx10 front motor mount". GCM robi coś takiego ale myślę, że można by zrobić to ręcznie z blachy aluminiowej. Potrzebna precyzyjna wiertarka stołowa - najlepiej, choć nie koniecznie, ze stołem koordynacyjnym - i ręczna piła włosowa (jubilerska).Seweryn pisze:Teraz kilka pytań
- chciałbym silnik z reduktorem dać pod maskę Willysa, jak to rozsądnie rozwiązać?
link do aukcji na ebay
- Seweryn
- Teoretyk
- Posty: 374
- Rejestracja: 2013-05-10, 20:14
- Imię: Seweryn
- Lokalizacja: Ustroń
- Podziękował : 1 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Jeep Willys Custom na SCX10.2
Temat nie umarł, inne priorytety niestety spowolniły temat. teraz idzie zima więc będzie więcej czasu na przygotowanie modelu na nowy sezon.
Zastanawiam się nad zakupem tego:
http://gcmracing.ca/viewitem.php?productid=437
Używał ktoś? Warte "zachodu"?
Zastanawiam się nad zakupem tego:
http://gcmracing.ca/viewitem.php?productid=437
Używał ktoś? Warte "zachodu"?
- Seweryn
- Teoretyk
- Posty: 374
- Rejestracja: 2013-05-10, 20:14
- Imię: Seweryn
- Lokalizacja: Ustroń
- Podziękował : 1 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Jeep Willys Custom na SCX10.2
Przybył dzisiaj dawca podwozia. Dokładnie ten projekt:
http://rc-trial.pl/jeep-rubicon-na-bazi ... 15242.html
Modeyfikowany w warsztacie luke_
http://rc-trial.pl/jeep-wrangler-3d-des ... lit=desert
Mam nadzieję, że znacznie przyspieszy to proces dalszej budowy. Mosty docelowo chciałbym AR44
http://rc-trial.pl/jeep-rubicon-na-bazi ... 15242.html
Modeyfikowany w warsztacie luke_
http://rc-trial.pl/jeep-wrangler-3d-des ... lit=desert
Mam nadzieję, że znacznie przyspieszy to proces dalszej budowy. Mosty docelowo chciałbym AR44
- Seweryn
- Teoretyk
- Posty: 374
- Rejestracja: 2013-05-10, 20:14
- Imię: Seweryn
- Lokalizacja: Ustroń
- Podziękował : 1 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Jeep Willys Custom na SCX10.2
Pytanie mam - póki nie dokończę Willysa to jeżdzimy wyżej pokaznym Wranglerem. Od poczatku jest taki problem - pojawia sie większa przeszkoda to model się zatrzymuje i nie chce jechać. Pakiet pełny - gdzie szukać przyczyny? Regulator HW1060.
- zotornik
- Dinożarł / AT!
- Posty: 13469
- Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował : 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 161 razy
Re: Jeep Willys Custom na SCX10.2
Przyczyn zawsze szukaj drogą eliminacji potencjalnego problemu, ale ważne by sprawdzać/zmieniać tylko jeden element.Seweryn pisze:Pytanie mam - póki nie dokończę Willysa to jeżdzimy wyżej pokaznym Wranglerem. Od poczatku jest taki problem - pojawia sie większa przeszkoda to model się zatrzymuje i nie chce jechać. Pakiet pełny - gdzie szukać przyczyny? Regulator HW1060.
Przyczyn może być wiele:
- pakiet naładowany, co nie znaczy, że nie "padnięty", który pod większym obciążeniem nie wydaje odpowiedniej ilości prądu
- zimny lut, może dawać podobny objaw
- złe przełożenie
- zły dobór silnika
- uszkodzony ESC
...
Idealnie było by z kimś się spotkać i wymieniać podzespoły, ale jak pisałem po jednym na raz!
Na teraz sprawdź przede wszystkim, czy konektory są dobrze zlutowane z przewodami - warto je dla pewności przelutować.
Ni i koniecznie próba z innym pakietem.
Nie wiem, co z powyższych już sprawdziłeś?
- zotornik
- Dinożarł / AT!
- Posty: 13469
- Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował : 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 161 razy
Re: Jeep Willys Custom na SCX10.2
Jak wspomniałeś o silniku, to warto sprawdzić stan szczotek:Seweryn pisze:Tak zmieniłem pakiet na inny i to samo. mam nowy HW1060, sprawdzę, silnik też chyba mam axiala.
- czy jeszcze są
- czy dobrze przylegają
- jak silnik rozbieralny, to rozebrać i papierkiem 2000 przetrzeć komutator
- sprawdzić łożyska silnika (miałem kiedyś zatarte, a inne zablokowane ziarenkiem piaskowego kwarcu)
No i znów przewody, czy dobrze przylutowane!
- zotornik
- Dinożarł / AT!
- Posty: 13469
- Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował : 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 161 razy
Re: Jeep Willys Custom na SCX10.2
Jeżeli nigdzie nie ma mechanicznych oporów, przycięć, to takie zachowanie modelu jest klasycznym przykładem "odcięcia prądu" ... tylko trzeba namierzyć jego przyczynę :Y
- Seweryn
- Teoretyk
- Posty: 374
- Rejestracja: 2013-05-10, 20:14
- Imię: Seweryn
- Lokalizacja: Ustroń
- Podziękował : 1 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Jeep Willys Custom na SCX10.2
Przelutowałem i dalej to samo, zmieniłem apkę na Tactic i bez zmian. Jutro będzie nowy HW1060 to jeszcze to sprawdzę oraz założe nowy silnik.
Tymczasem zmieniłem aparaturę na 3 kanały i udało się uruchomić dwa biegi w skrzyni Może ktoś wyjaśnić osobie która do tej pory używała 3 sztuk SCXa RTR jak to działa ?
Tymczasem zmieniłem aparaturę na 3 kanały i udało się uruchomić dwa biegi w skrzyni Może ktoś wyjaśnić osobie która do tej pory używała 3 sztuk SCXa RTR jak to działa ?
- zotornik
- Dinożarł / AT!
- Posty: 13469
- Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował : 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 161 razy
Re: Jeep Willys Custom na SCX10.2
Ale, że co jak działa?Seweryn pisze:Może ktoś wyjaśnić osobie która do tej pory używała 3 sztuk SCXa RTR jak to działa ?