Honcho Sport SCX 10.2 by YaNeK
Honcho Sport SCX 10.2 by YaNeK
Drodzy Modele,
dzięki wszystkim wyczytanym za i przeciw, po godzinach zastanawiania i oglądania YT oraz wszelkim Waszym wskazówką wybór padł na Axiala. Po nerwowym oczekiwaniu na realizację zamówienia ... co trwało nieznośne 20h w moje ręce wpadł "brand noje" :
Axial SCX 10.2 Honcho RTR z którego będzie SPORT
Na ten moment wszystko seryjne:
Rama: SCX 10.2
Zawieszenie: SCX 10.2
ECS: Axial AE-5
Silnik: Axial 35T
Serwo: Tactic
Felgi: Axial 1.9
Opony: Axial
Odbiornik: Tactic TR325 3CH
Apka: Tactic TTX200 2CH
Pakiet: LiPo GensAce 2600 2S 7.4V
Pierwsze minuty jazdy za mną ... dosłownie minuty, bo czekam jeszcze na ładowarkę :P i oszczędzam pakiet jak mogę
Pierwsze wrażenie pozytywnie ... jedyne co da się zauważyć, chyba ... to koła .. myślę, że masa(mała) i opony nie specjalnie wypadają w porównania do tego co potrafią Wasze modele na żywo.. ale wszystko z czasem
Pierwsze uszkodzenia... brak
Pierwsze plany...ładowarka :P koła, wnętrze, kilka darmowych upgreadów upatrzonych u SBG no i oczywiście jakiś start w zawodach może jeszcze w tym sezonie
Przy okazji oczywiście kilka pamiątkowych fotografii z targania kartonu i plenerek
dzięki wszystkim wyczytanym za i przeciw, po godzinach zastanawiania i oglądania YT oraz wszelkim Waszym wskazówką wybór padł na Axiala. Po nerwowym oczekiwaniu na realizację zamówienia ... co trwało nieznośne 20h w moje ręce wpadł "brand noje" :
Axial SCX 10.2 Honcho RTR z którego będzie SPORT
Na ten moment wszystko seryjne:
Rama: SCX 10.2
Zawieszenie: SCX 10.2
ECS: Axial AE-5
Silnik: Axial 35T
Serwo: Tactic
Felgi: Axial 1.9
Opony: Axial
Odbiornik: Tactic TR325 3CH
Apka: Tactic TTX200 2CH
Pakiet: LiPo GensAce 2600 2S 7.4V
Pierwsze minuty jazdy za mną ... dosłownie minuty, bo czekam jeszcze na ładowarkę :P i oszczędzam pakiet jak mogę
Pierwsze wrażenie pozytywnie ... jedyne co da się zauważyć, chyba ... to koła .. myślę, że masa(mała) i opony nie specjalnie wypadają w porównania do tego co potrafią Wasze modele na żywo.. ale wszystko z czasem
Pierwsze uszkodzenia... brak
Pierwsze plany...ładowarka :P koła, wnętrze, kilka darmowych upgreadów upatrzonych u SBG no i oczywiście jakiś start w zawodach może jeszcze w tym sezonie
Przy okazji oczywiście kilka pamiątkowych fotografii z targania kartonu i plenerek
- Załączniki
- zotornik
- Dinożarł / AT!
- Posty: 13469
- Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował : 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 161 razy
Re: Honcho Sport SCX 10.2 by YaNeK
Do planów (zakupowych) dołóż jeszcze drugi pakiet. Może nie jako priorytet, ale na liście warto umieścić.
Jeden zwykle pozwala na sporo zabawy, ale potrafi się skończyć, gdy inni się jeszcze dobrze bawią lub w połowie drogi do domu, a szkoda nosić model, nie od tego ci on jest
Jeden zwykle pozwala na sporo zabawy, ale potrafi się skończyć, gdy inni się jeszcze dobrze bawią lub w połowie drogi do domu, a szkoda nosić model, nie od tego ci on jest
Re: Honcho Sport SCX 10.2 by YaNeK
W końcu udało się troszkę więcej pojeździć i to w miłym towarzystwie ... było sporo piachu i trochę topienia. Dał się za to we znaki brak zapasowego pakietu
Przy okazji "kąpieli" postanowiłem coś sobie dłubnąć, "apgrejd" z tych bezgotówkowych więc czemu by nie
Pod nóż, a właściwie klucz poszło zawieszenie.
Przesunięte zostały wieżyczki amortyzatorów tył + zamienione sprężyny amortyzatorów przód z tyłem. Różnią się twardością więc przód opadł pod wpływem ciężaru, a tył ze względu na nachylenie amortyzatora. Dołożyłem też nakrętki pomiędzy amortyzator, a wieżyczkę, żeby lepiej je ustawić.
Efekt .. obniżenie środka ciężkości i trochę lepsza praca amortyzatorów.. wszystko lekko siadło.
PS.
Wieczorem wrzucę zdjęcia przed/po już z zamocowaną budą.
Przy okazji "kąpieli" postanowiłem coś sobie dłubnąć, "apgrejd" z tych bezgotówkowych więc czemu by nie
Pod nóż, a właściwie klucz poszło zawieszenie.
Przesunięte zostały wieżyczki amortyzatorów tył + zamienione sprężyny amortyzatorów przód z tyłem. Różnią się twardością więc przód opadł pod wpływem ciężaru, a tył ze względu na nachylenie amortyzatora. Dołożyłem też nakrętki pomiędzy amortyzator, a wieżyczkę, żeby lepiej je ustawić.
Efekt .. obniżenie środka ciężkości i trochę lepsza praca amortyzatorów.. wszystko lekko siadło.
PS.
Wieczorem wrzucę zdjęcia przed/po już z zamocowaną budą.
- Jakoob
- YOTA Maniak / AT
- Posty: 2641
- Rejestracja: 2011-10-10, 13:50
- Imię: pije Kuba do Jakuba
- Lokalizacja: WPR
- Podziękował : 23 razy
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Re: Honcho Sport SCX 10.2 by YaNeK
Aż łezka w oku się kręci - seryjny Honcho, co prawda ll gen ale sentyment pozostaje.
Fajny, mega rozwojowy modelik
Fajny, mega rozwojowy modelik
Re: Honcho Sport SCX 10.2 by YaNeK
Niestety perspektywa nie jest taka sama więc może nie widać zbyt dobrze :
I z budą:
Nie wpadłem na to, aby przed dłubaniem przystawić to wszystko do linijki
W drodze z Czajna jeszcze "dinksy" do modyfikacji mocowania amorków.
Drukuje się też kilka fantów, aby troszkę urealnić budę, a zainspirowany rampą do pomiary RTI by @czayo z ekierek , działam z podobną
I z budą:
Nie wpadłem na to, aby przed dłubaniem przystawić to wszystko do linijki
W drodze z Czajna jeszcze "dinksy" do modyfikacji mocowania amorków.
Drukuje się też kilka fantów, aby troszkę urealnić budę, a zainspirowany rampą do pomiary RTI by @czayo z ekierek , działam z podobną
Re: Honcho Sport SCX 10.2 by YaNeK
@Jerry na razie nic więcej ... mam w planach sprawdzić/wymienić olej i może przy tej okazji lekko jeszcze je "ograniczyć".Zastanawiam się tylko nad gęstością oleju jaki zastosować.
- jaruso
- Dinożarł / AT!
- Posty: 6928
- Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
- Podziękował : 48 razy
- Otrzymał podziękowań: 83 razy
Re: Honcho Sport SCX 10.2 by YaNeK
Czas reakcji amortyzatora?
Raczej stopień/współczynnik tłumienia (dobicia i odbicia).
Tak naprawdę chodzi też o lepkość oleju, a nie jak potocznie mówimy gęstość (też tak mówię często).
Bez oleju amortyzator będzie "radośnie" pracował na samej sprężynie, olej nie będzie w niczym "przeszkadzał".
Jedni tak lubią, inni nie. Testuj, zawsze to +1 do doświadczenia a pracy i nakładów niewiele.
Jeśli napełniasz amortyzator olejem, to kluczowym jest jego prawidłowe odpowietrzenie, w przeciwnym wypadku amortyzator będzie pracował w ograniczonym stopniu. Na yt znajdziesz instrukcje jak to się robi.
Raczej stopień/współczynnik tłumienia (dobicia i odbicia).
Tak naprawdę chodzi też o lepkość oleju, a nie jak potocznie mówimy gęstość (też tak mówię często).
Bez oleju amortyzator będzie "radośnie" pracował na samej sprężynie, olej nie będzie w niczym "przeszkadzał".
Jedni tak lubią, inni nie. Testuj, zawsze to +1 do doświadczenia a pracy i nakładów niewiele.
Jeśli napełniasz amortyzator olejem, to kluczowym jest jego prawidłowe odpowietrzenie, w przeciwnym wypadku amortyzator będzie pracował w ograniczonym stopniu. Na yt znajdziesz instrukcje jak to się robi.
Re: Honcho Sport SCX 10.2 by YaNeK
Skoro testowanie to +1 do doświadczenia to postanowiłem zdobyć jakiś punkt
Do imadełka poszły więc amortyzatory.
Plan:
- uzupełnienie/wymiana oleju ... nabyłem olej silikonowy o lepkości 600cSt
- skrócenie skoku, ale pomyślałem, że zamiast robić to tulejką zamontuje wewnętrzną sprężynę która po ściśnięciu ograniczy pracę tłoczka.
Do testów weszła sprężynka z długopisu ok.25mm długości oraz spręzynki kupione w sklepie bohatera domu o długości 35mm i oczywiście podkładki, aby sprężynki nie naciskały bezpośrednio na uszczelki.
Na pierwszy ogień poszła profesjonalna sprężynka z długopisu "no name" :P
Nie zabawiała jednak zbyt długo bo okazała sie zbyt twarda przy końcu ugięcia.
Poniżej zestawienie ze standardowym amortyzatorem z SCXa.
Lepszą pracą mogła się pochwalić sprężynka Leroyowa:
Po zamontowaniu całości, zalaniu i odpowietrzeniu efekt końcowy jak niżej: Ok.2mm róznica w długości par amortyzatorów w spoczynku wynika z twardości Axialowych sprężyn ... białe są bardziej miękkie i słabiej przeciwdziałąją wewnętrznej sprężynie.
Podwozie siadło jeszcze niżej do tego stopnia, że tylny wał ociera o obudowę przekładni, którą albo będę musiał lekko podszlifować lub zdjąć
Co do liczb to wygląda to mniej więcej tak:
Standard to w spoczynku 100mm, przy ugięciu 70mm.
Długopis to w spoczynku 87mm, przy ugięciu 75mm.
Leroy to w spoczynku 80mm, przy ugięciu 70mm.
Zobaczymy w terenie jak to wyjdzie. Obawiam się trochę o mały zakres pracy amortyzatora w takim zestawieniu, ale na pewno mam niziutko środek ciężkości :P
Do imadełka poszły więc amortyzatory.
Plan:
- uzupełnienie/wymiana oleju ... nabyłem olej silikonowy o lepkości 600cSt
- skrócenie skoku, ale pomyślałem, że zamiast robić to tulejką zamontuje wewnętrzną sprężynę która po ściśnięciu ograniczy pracę tłoczka.
Do testów weszła sprężynka z długopisu ok.25mm długości oraz spręzynki kupione w sklepie bohatera domu o długości 35mm i oczywiście podkładki, aby sprężynki nie naciskały bezpośrednio na uszczelki.
Na pierwszy ogień poszła profesjonalna sprężynka z długopisu "no name" :P
Nie zabawiała jednak zbyt długo bo okazała sie zbyt twarda przy końcu ugięcia.
Poniżej zestawienie ze standardowym amortyzatorem z SCXa.
Lepszą pracą mogła się pochwalić sprężynka Leroyowa:
Po zamontowaniu całości, zalaniu i odpowietrzeniu efekt końcowy jak niżej: Ok.2mm róznica w długości par amortyzatorów w spoczynku wynika z twardości Axialowych sprężyn ... białe są bardziej miękkie i słabiej przeciwdziałąją wewnętrznej sprężynie.
Podwozie siadło jeszcze niżej do tego stopnia, że tylny wał ociera o obudowę przekładni, którą albo będę musiał lekko podszlifować lub zdjąć
Co do liczb to wygląda to mniej więcej tak:
Standard to w spoczynku 100mm, przy ugięciu 70mm.
Długopis to w spoczynku 87mm, przy ugięciu 75mm.
Leroy to w spoczynku 80mm, przy ugięciu 70mm.
Zobaczymy w terenie jak to wyjdzie. Obawiam się trochę o mały zakres pracy amortyzatora w takim zestawieniu, ale na pewno mam niziutko środek ciężkości :P
- Crow
- Teoretyk
- Posty: 851
- Rejestracja: 2018-07-04, 05:44
- Imię: Jacek
- Lokalizacja: Pomorskie
- Podziękował : 1 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 razy
Re: Honcho Sport SCX 10.2 by YaNeK
Skrócić skok możesz za pomocą wielokrotności uszczelek oringów 3x1 lub 3x2. Zda to lepiej egzamin niż wewnętrzna sprężynka.
Re: Honcho Sport SCX 10.2 by YaNeK
Całe te kombinacje przy amortyzator dały taki oto efekt:
Przed: Po: Przy okazji czas zacząć montować wydrukowane w czyde tajle: