HPI Venture RTR Rodzer
HPI Venture RTR Rodzer
Cóż jest to już mój drugi model Ventury po Traxxasie TRX-4 w budzie Defendera oraz Axiala SCX10.2 . Model każdemu znany , zachwycił mnie swoją prostotą oraz dostępem do części ( TRX również , niestety w tym roku finanse zadecydowały o zakupie Ventury zamiast Defendera ) . Ogólnie model ma służyć bardziej do jazdy w stylu Adventure a nie jazdy po kamieniołomach , dlatego tez nie wymagam od niego perfekcyjnego skrętu czy prześwitu jak w TRXie ( chodź to była piękna sprawa ) .
Model po elektronicznej modernizacji zaraz po wyjęciu z pudełka mianowicie :
* Regulator Hobbywing 1080
* Serwo SRT 5020 20KG wodoszczelne
* Zasilanie Lipo 2S 5400 50C Yuki
Wizualnie jak widać wykonałem na ploterze naklejki także bez większych wodotrysków .
W planach dalszych :
* Felgi beadlock rdzawki 1.9 zamówione
* Opona super swamper TSL 1.9 108-110mm zamówione
* Wciągarka 2 silnikowa o ciągu martwym 4KG sterowanie z pilota
* Szpej
* Oświetlenie jestem w trakcie lutowania oporników ( chcę pominąć sterownik oświetlenia )
* Nadkola z lexanu ori HPI
* Półosie napędowe CVD od HPI
* z czasem jakieś wnętrze .
Projekt bez większych wodotrysków ma być bardzo estetycznie , jak najbardziej realistycznie ( opony mają być odpowiednie pod ten model w sensie żeby nie wyglądały jak w 90% projektów Venture czyli jakby sciągnięte zostały z kombajnu typu BIZON . I to w sumie było by na tyle .
Pozwoliłem sobie wrzucić zdjęcia poglądowe pozostałych modeli . Niestety zdjęcia wrzuciłem w odwrotnej kolejności na samym dole przedstawiają obecną Venturę : )
Model po elektronicznej modernizacji zaraz po wyjęciu z pudełka mianowicie :
* Regulator Hobbywing 1080
* Serwo SRT 5020 20KG wodoszczelne
* Zasilanie Lipo 2S 5400 50C Yuki
Wizualnie jak widać wykonałem na ploterze naklejki także bez większych wodotrysków .
W planach dalszych :
* Felgi beadlock rdzawki 1.9 zamówione
* Opona super swamper TSL 1.9 108-110mm zamówione
* Wciągarka 2 silnikowa o ciągu martwym 4KG sterowanie z pilota
* Szpej
* Oświetlenie jestem w trakcie lutowania oporników ( chcę pominąć sterownik oświetlenia )
* Nadkola z lexanu ori HPI
* Półosie napędowe CVD od HPI
* z czasem jakieś wnętrze .
Projekt bez większych wodotrysków ma być bardzo estetycznie , jak najbardziej realistycznie ( opony mają być odpowiednie pod ten model w sensie żeby nie wyglądały jak w 90% projektów Venture czyli jakby sciągnięte zostały z kombajnu typu BIZON . I to w sumie było by na tyle .
Pozwoliłem sobie wrzucić zdjęcia poglądowe pozostałych modeli . Niestety zdjęcia wrzuciłem w odwrotnej kolejności na samym dole przedstawiają obecną Venturę : )
-
- Teoretyk
- Posty: 78
- Rejestracja: 2019-01-10, 09:23
- Imię: Damian
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Podziękował : 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 razy
Re: HPI Venture RTR Rodzer
Siema, każdy buduje taki model na jaki pozwalają mu fundusze ale nie rozumiem tylko dlaczego piszesz że budżet nie pozwala ci na trx-4 a sam do Venture kupujesz części które wynoszą połowę wartości modelu?
Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka
Re: HPI Venture RTR Rodzer
[quote="zakopanypouszy"]Siema, każdy buduje taki model na jaki pozwalają mu fundusze ale nie rozumiem tylko dlaczego piszesz że budżet nie pozwala ci na trx-4 a sam do Venture kupujesz części które wynoszą połowę wartości modelu?
Dlaczego to bardzo proste i skąd się bierze różnica ? Mianowicie mając TRX-a pierwsze co to trzeba wyrzucić elektronikę poza serwami od blokad ( no dobra może da radę jeździć i nie jest to przymusem ) ale silnik 21T oraz prądożerny traxxasa regiel i słabiutkie serwo wymagają wymiany . Więc do ceny traxxasa musiał bym znów doliczyć koszty tych elementów które wpakowałem w Venture. Serwa ori skrętu z traxxasa nikt mi nie kupi bo to dziadostwo chyba ze za dychę no i nowy regiel z silnikiem z bólem sprzedałem za 80 zł . Dlatego HPI wychodzi w dalszym ciągu zdecydowanie taniej gdzie regiel sprzedam za 50 zł serwo za 10 i pakiet za 20 zł i wychodzi mi nadal korzystniej jak TRX Poza tym komplet Ventury z częściami z ali i zakupem ładowarki oraz pakietu wyszło mi 2100 zł . A w tej cenie miał bym sam model a gdzie reszta Chodź może warto było odłożyć trochę i dorzucić do Trx-a ale i jeszcze do niego wrócę
Dlaczego to bardzo proste i skąd się bierze różnica ? Mianowicie mając TRX-a pierwsze co to trzeba wyrzucić elektronikę poza serwami od blokad ( no dobra może da radę jeździć i nie jest to przymusem ) ale silnik 21T oraz prądożerny traxxasa regiel i słabiutkie serwo wymagają wymiany . Więc do ceny traxxasa musiał bym znów doliczyć koszty tych elementów które wpakowałem w Venture. Serwa ori skrętu z traxxasa nikt mi nie kupi bo to dziadostwo chyba ze za dychę no i nowy regiel z silnikiem z bólem sprzedałem za 80 zł . Dlatego HPI wychodzi w dalszym ciągu zdecydowanie taniej gdzie regiel sprzedam za 50 zł serwo za 10 i pakiet za 20 zł i wychodzi mi nadal korzystniej jak TRX Poza tym komplet Ventury z częściami z ali i zakupem ładowarki oraz pakietu wyszło mi 2100 zł . A w tej cenie miał bym sam model a gdzie reszta Chodź może warto było odłożyć trochę i dorzucić do Trx-a ale i jeszcze do niego wrócę
- Tomy
- * PIONIER / AT! *
- Posty: 2650
- Rejestracja: 2006-06-29, 20:39
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Wielka Polska :)
- Podziękował : 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: HPI Venture RTR Rodzer
Nie wchodząc w większa polemikę, zauważ proszę, że serwa trxa pracują w kilku innych modelach. Wystarczy opisać dobrze aukcje. Moje obydwa poszły po ok. 100zl każde.
Tylko tak na marginesie.
Tylko tak na marginesie.
-
- Teoretyk
- Posty: 78
- Rejestracja: 2019-01-10, 09:23
- Imię: Damian
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Podziękował : 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 razy
Re: HPI Venture RTR Rodzer
Jeżeli jak wspomniałeś miałby to być model tylko adventure to osobiście wolał bym podstawowego trxa, ale że ja chciałem model pod zawody to musiało paść na venture niestety.
Powodzenia w modyfikowaniu [emoji6]
Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka
Powodzenia w modyfikowaniu [emoji6]
Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka
Re: HPI Venture RTR Rodzer
zakopanypouszy to prawda , ja nie ukrywam tez patrzyłem pod tym kątem że nóż widelec dostanę urlop i może uda się pojechać na jakieś zawody Z pośród 2 pozostałych modeli mowa o traxxasie w budzie defendera oraz Axiala to HPI wypadł najlepiej pod względem jazdy i zabawy . Defender żeby nie zadzierał dzioba trzeba dociążyć przód , Axial znowu ma lipne ulokowanie pakietu ( tak wiem wszystko da radę przerobić ) ale jeżeli coś ma być zrobione sensownie to wiąże się z dodatkowymi kosztami . W HPI ksoztów takich nie ma bo model jest dobrze przemyślany pod kątem rozłożenia masy . I tak bardzo mi nie szkoda jak zrobi rolke a jeżeli miał bym to zrobić TRX-em
Re: HPI Venture RTR Rodzer
Wczoraj wieczorem postanowiłem zrobić oświetlenie do modelu ( miało być bez sterownika ) ale leżał w pudełku więc postanowiłem go wykorzystać . Do tego wszystkiego wlutowałem switch-a i odpalam oświetlenie z pozycji apki na kanale trzecim.
Z przodu jak pewnie niektórzy wiedzą problemu nie ma ponieważ mamy w zderzakach otwory pod diody 5mm natomiast z tyłu konstrukcja zderzaka nie pozwala na zbyt wiele więc upchałem diody 3mm z delikatną oprawką oto efekty . ( nie chciałem oświetlenia w karoserii ) wiem wygląda lepiej bardziej pro ale klosze i te sprawy , a poza tym wszystko mam upięte do ramy .
Z przodu jak pewnie niektórzy wiedzą problemu nie ma ponieważ mamy w zderzakach otwory pod diody 5mm natomiast z tyłu konstrukcja zderzaka nie pozwala na zbyt wiele więc upchałem diody 3mm z delikatną oprawką oto efekty . ( nie chciałem oświetlenia w karoserii ) wiem wygląda lepiej bardziej pro ale klosze i te sprawy , a poza tym wszystko mam upięte do ramy .
- zotornik
- Dinożarł / AT!
- Posty: 13469
- Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował : 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 161 razy
Re: HPI Venture RTR Rodzer
Przynajmniej odpada ci łączenie okablowania karoseria via ramaRodzer90 pisze:Z przodu jak pewnie niektórzy wiedzą problemu nie ma ponieważ mamy w zderzakach otwory pod diody 5mm natomiast z tyłu konstrukcja zderzaka nie pozwala na zbyt wiele więc upchałem diody 3mm z delikatną oprawką oto efekty . ( nie chciałem oświetlenia w karoserii ) wiem wygląda lepiej bardziej pro ale klosze i te sprawy , a poza tym wszystko mam upięte do ramy .
p.s.
Kontynuując offtopowy wątek "co wybrać", to nie zapominajcie o podwoziu TRX-4 Sport - jeżeli mówimy o podwoziu do rekreacji, a posiadającym część zalet pierwotnego podwozia TRX-4. To wersja dla tych co są "serwofobami" Nie ma skrzyni dwubiegowej, mosty maja stałą blokadę, a są zwolnice, które cały czas robią swoje w terenie.
Wersja KIT to kwota ok. 1450 zł, a RTR ok 1650 zł, więc ceny absolutnie zbliżone do HPI. Do tego karoserie z wersji Sport - mnie osobiście bardzo się podobają - nawet oszpejowane, będą miały dużo niższy środek ciężkości niż wspomniany wysoki Defender.
To taka luźna podpowiedź i przypomnienie o jeszcze jednym wariancie wyboru dla poszukujących.
Re: HPI Venture RTR Rodzer
Zatornik i z tym samym problemem się zmagałem TRX4 sport ale w Kicie czy Venture . Kierowałem się tak trochę dalej myślami w sensie chęci zbudowania D90 na tej ramie . Bardziej realistycznie pasuje mi Ventute do tego projektu niż TRX . Wiem ze zwolnice i mega skręt ale pomimo wszystko miałem TRXa i Venture wcześniej wiedziałem co mi pasuje w danym modelu . I Ventura jest cholernie prostym modelem . Jak ktoś nie chce jeździć po skałach czy klasie Extreme to Venture jest świetnym modelem
- pali112
- Teoretyk
- Posty: 15
- Rejestracja: 2020-01-03, 01:28
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Mazowieckie/Radom
Re: HPI Venture RTR Rodzer
Tak, przyglądam się dyskusji. Jak dla mnie istotne informacje (osoby początkującej). Za jakiś czas będę kupował drugi model - i prawdopodobnie będzie to taka Toyota Podoba mi się: Prosta i prawie gotowa po wyjęciu z pudełka..
Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
- tomaszkowalski719
- Teoretyk
- Posty: 72
- Rejestracja: 2019-09-03, 07:41
- Imię: Kamil
- Podziękował : 6 razy
Re: HPI Venture RTR Rodzer
Venture to mój pierwszy model i również uważam że jest ok. Przed wszystkim brałem dlatego że był gotów do jazdy od razu bez potrzeby kupna pakietu i ładowarki. Wiem że to banał ale w tej cenie za gotowy model... Nie wiem jakoś to mnie przekonało. Teraz trochę żałuję. Gdybym mógł wziął bym axiala 10 i wolał trochę dopłacić. Ale jest co jest. Zawsze można kupić następny. Sam w sobie prosty model. Do takiej zabawy przełajowej bez większych wymagań wersja rtr jest ok. Ale już po pierwszej jeździe pojawia się lampka, co by tu przerobić[emoji846]
Wysłane z mojego SM-J730F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-J730F przy użyciu Tapatalka
Re: HPI Venture RTR Rodzer
Ventura w dniu dzisiejszym otrzymała pakiet 3S teraz aby nadać nieco precyzji zapodam silnik 45T lub 55T ( zależy mi tez na prędkości ) są przeszkody tereny gdzie trzeba szybciej tym bardziej model traktuje jako bardziej do jazdy offroad , przeprawowej niż trialowej
Do kolegów wyżej tak jak zatornik pisał warto rzucić okiem na Trx-a w wersji sport podobno zamiata pod dywan sporo modeli. Chodź i tak bardziej polecam wersję Defendera te bajery i prowadzenie tego autobusu jest wspaniałe
Do kolegów wyżej tak jak zatornik pisał warto rzucić okiem na Trx-a w wersji sport podobno zamiata pod dywan sporo modeli. Chodź i tak bardziej polecam wersję Defendera te bajery i prowadzenie tego autobusu jest wspaniałe
Re: HPI Venture RTR Rodzer
Już niedługo będziemy przerzucać ziemię na starej cegielni
Jak za starych czasów, tylko swoją fuszerkę skończę lepić
Jak za starych czasów, tylko swoją fuszerkę skończę lepić