Upalałem gumę na ręcznym
Jeep Cherokee XJ by aliexpress
Re: Jeep Cherokee XJ by aliexpress
Ostry cień mgły?
Wygląda fajnie. Nie wiem tylko, czy nie lepiej by wyglądał z LEDami w ciepłej barwie światła.
Re: Jeep Cherokee XJ by aliexpress
Test śniegowy 2
pytanie czy to normalne że kiedy w lipo spadnie napięcie do 3,7 (na wszystkich celach) to model traci prędkość i moc? Bo jak dla mnie to bardzo dziwne
powiem tak poszło średnio - kilka razy musiałem używać wciągarki pytanie czy to normalne że kiedy w lipo spadnie napięcie do 3,7 (na wszystkich celach) to model traci prędkość i moc? Bo jak dla mnie to bardzo dziwne
- przemsky
- Znawca / AT!
- Posty: 2429
- Rejestracja: 2014-08-18, 21:30
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Tychy
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 11 razy
Re: Jeep Cherokee XJ by aliexpress
Tak, jest to normalne zjawisko odcięcia 'mocy'
Warto poczytać poradniki które dotyczą eksploatacji pakietów typu LiPO.
Warto poczytać poradniki które dotyczą eksploatacji pakietów typu LiPO.
- zotornik
- Dinożarł / AT!
- Posty: 13469
- Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował : 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 161 razy
Re: Jeep Cherokee XJ by aliexpress
Pytanie sugeruje szerszy zakres braku wiedzy z zakresu obsługi akumulatorów typu Li-Po. Polecam poczytać o tym temacie, bo to podstawy bezawaryjnego użytkowania elektroniki i modelu, ale też i bezpieczeństwa (wpisanie do wyszukiwarki YT frazy "li-po battery fire", pozwoli się zorientować w temacie ... skrajnym, ale możliwym)
Przeglądnąłem cały temat i nie znalazłem - chyba, że przeoczyłem - jaki to w końcu masz ESC ?
Zapewne jaki by nie był o ile jest współczesny, to na 90% ma funkcję, która będzie się nazywać "cutoff battery", "Li-Po cut-off", "cut-off voltage" lub po polsku "wykrywanie niskiego napięcia". Jeżeli nie jest ona uaktywniona model wraz ze spadkiem napięcia akumulatora (od pewnego poziomu) będzie po prostu "słabł" - tylko, że dalsze jego używanie może doprowadzić do nadmiernego rozładowania akumulatora poniżej granicznej wartości 3 V na celę, co zwykle doprowadza do jego nieodwracalnego uszkodzenia, czego objawem jest spuchnięcie pakietu, ekstremalnie możemy doprowadzić go do spektakularnego finału zwanego samozapłonem, czy też wybuchem.
Dlatego jak używamy tego typu akumulatorów, to albo mamy włączoną ww. funkcję (czasami jak w WB 1080 programowalną na różnych poziomach napięcia), albo jeżeli ESC jej nie ma lub z jakiegoś powodu (np. na "zawodach") nie chcemy mieć jej włączonej, to warto wówczas mieć wpięty w układ buzzer, który (zwykle programowalny) dźwiękiem lub światłem, albo tylko za pomoca wyświetlacza cyfrowego zawiadomi nas o niebezpiecznym spadku napięcia. Wówczas wymieniamy pakiet i zabawa trwa dalej.
p.s. 1
Na forum - i nie bez przyczyny - mówimy o akumulatorach, nie bateriach!
Pierwsza i zasadnicza różnica - akumulatory można ładować, baterii nie!
"Czepiam" się tego słownictwa, gdyż na forum trafiają niejednokrotnie osoby zupełnie nieobyte z elektroniką/elektryką i mogą opacznie coś zrozumieć, a potem narobią sobie biedy.
p.s. 2
Pionowe kadrowanie!!!
No powiedz sam, czy nie widzisz różnicy pomiędzy pierwszym zdjęciem i kolejnymi?
Pierwsze jest bardzo w porządku, ale kolejne to masakra. Ujęcia w pionie muszą mieć swoje "usprawiedliwienie". To jak nagminne wykonywanie panoram telefonem trzymanym pionowo, czego setki razy jestem świadkiem, przy okazji moich terenowych wędrówek - aż zęby bolą od patrzenia na takie "coś".
Kolejnym podstawowym krokiem przy "obróbce" zdjęcia i niejednokrotnie koniecznym, jest jego przycięcie tzw. crop - który pozwala odrzucić spora część tzw. śmieci, które weszły nam w kadr. Wydobywamy dzięki temu model na pierwszy plan w odbiorze i czynimy go główny temat zdjęcia - no chyba, że chodziło o reklamę usług rehabilitacyjnych
Znęcam się nad tobą, ale to dotyczy całej plejady "nowych" użytkowników. I kładę to na karb pokolenia, które z fotografią zetknęło się za pośrednictwem smartfona, a ten uczy złych nawyków.
Zresztą to jak z ta wyżej wspomnianą wiedzą z zakresu akumulatorów, podstawy warto znać.
I żeby nie było, nie czepiam się jakości, bo każdy dokumentuje swoje poczynania, tym co posiada. Ale świadome wykorzystanie narzędzia, które mamy, może dać zupełnie inny efekt.
Re: Jeep Cherokee XJ by aliexpress
Kajam się i przepraszam za błędy i obiecuję poprawę.
Co do Akumulatora lipo. Mam w tym małą wiedzę i szukając problemu nie znalazłem go.
Ale od początku regulator to Chińskie ESC 1060 60A 2-3s zapewnieniem producenta o jego "wodoszczelności" (specjalnie dałem w cudzysłowiu)
producent zapewnia że ESC powinno działać na Akulmlatorach NiMH i LiPo do 7.4V ( na tej mocy silnik się dławi "gaśnie" i model się wyłączą) przy 11.1 NiMH i LiPo pracuje zaskakująco dobrze. Producent zapewnia o ochronie przed niskim napięciem i przegrzaniem.
Co do problemu akumulator lipo można naładować do 4.2 (na celę) prąd przechowywania to 3.7V (na celę) a niewskazane jest jej rozładowanie do 3v
Problemem jest że modelowi zaczyna brakować mocy już kiedy napięcie spadnie poniżej 3.75v
Jedynym rozwiązaniem problemu jaki widzę to zmiana pakietu na pakiet posiadający większe 'C" czyli Większy pobór mocy.(mój ma25C)
Co do Akumulatora lipo. Mam w tym małą wiedzę i szukając problemu nie znalazłem go.
Ale od początku regulator to Chińskie ESC 1060 60A 2-3s zapewnieniem producenta o jego "wodoszczelności" (specjalnie dałem w cudzysłowiu)
producent zapewnia że ESC powinno działać na Akulmlatorach NiMH i LiPo do 7.4V ( na tej mocy silnik się dławi "gaśnie" i model się wyłączą) przy 11.1 NiMH i LiPo pracuje zaskakująco dobrze. Producent zapewnia o ochronie przed niskim napięciem i przegrzaniem.
Co do problemu akumulator lipo można naładować do 4.2 (na celę) prąd przechowywania to 3.7V (na celę) a niewskazane jest jej rozładowanie do 3v
Problemem jest że modelowi zaczyna brakować mocy już kiedy napięcie spadnie poniżej 3.75v
Jedynym rozwiązaniem problemu jaki widzę to zmiana pakietu na pakiet posiadający większe 'C" czyli Większy pobór mocy.(mój ma25C)
Re: Jeep Cherokee XJ by aliexpress
bardzo ładnie tu zotornik wszystko wyłożył, jak kawę na ławę. Ja tylko dodam, że z powodu kłopotliwości w przechowywaniu zrezygnowałem z Lipo na rzeczy Li-Ion. Może mają mniejszy ciągły prąd rozładowania ale w trialu specjalnie to nie przeszkadza. Za to nie muszę się obawiać, że spuchną czy się zapalą, że muszą być odpowiednio przechowywane itp.
25C spokojnie wystarczy, coś nie tak jest z tym ESC, że na 2S nie chce dobrze jeździć. Wranglera mam na 2S i z silnikiem 21T śmiga na Li-Ion jak szalony.
Co do Lipo, to zazwyczaj odcięcie nastawia się na 3.3V. 3.7 to zdecydowanie za szybko, prądu jest tam jeszcze pod dostatkiem.
25C spokojnie wystarczy, coś nie tak jest z tym ESC, że na 2S nie chce dobrze jeździć. Wranglera mam na 2S i z silnikiem 21T śmiga na Li-Ion jak szalony.
Co do Lipo, to zazwyczaj odcięcie nastawia się na 3.3V. 3.7 to zdecydowanie za szybko, prądu jest tam jeszcze pod dostatkiem.
Re: Jeep Cherokee XJ by aliexpress
W przypadku pakietów 2S, Twoje (i moje) ESC ogranicza podawanie mocy o połowę gdy woltaż akumulatora obniży się do 6,5V i będzie taki przez co najmniej 2 sekundy. Odcina zasilanie gdy zleci do 6V. HW-1060 nie jest programowalny, nie da się tego zmienić. Tutaj dopatrywał bym się przyczyny. Mam nadzieję, że pomogłem. Pozdrawiam!
Ach, no i link do wycinka instrukcji:
https://images89.fotosik.pl/476/659e9371076e5336.jpg
Tak już poza tematem: forum informuje mnie od wczoraj, że nie mogę używać tagu IMG
Re: Jeep Cherokee XJ by aliexpress
W przypadku pakietów 2S, Twoje (i moje) ESC ogranicza podawanie mocy o połowę gdy woltaż akumulatora obniży się do 6,5V i będzie taki przez co najmniej 2 sekundy. Odcina zasilanie gdy zleci do 6V. HW-1060 nie jest programowalny, nie da się tego zmienić. Tutaj dopatrywał bym się przyczyny. Mam nadzieję, że pomogłem. Pozdrawiam!
Ach, no i link do wycinka instrukcji:
https://images89.fotosik.pl/476/659e9371076e5336.jpg
Masz Łapkę w górę ode mnie, link do instrukcji jest najbardziej rozwiązaniem mojego problemu
Ach, no i link do wycinka instrukcji:
https://images89.fotosik.pl/476/659e9371076e5336.jpg
Masz Łapkę w górę ode mnie, link do instrukcji jest najbardziej rozwiązaniem mojego problemu