[SS] Land Rover 101 FC (1978) "DEMOBIL"

Modele wyróżnione ...
Awatar użytkownika
redin
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 3795
Rejestracja: 2007-02-01, 15:57
Imię: Kamil
Lokalizacja: Czeladź
Otrzymał podziękowań: 1 razy

#376

Post autor: redin »

szczerze to szkoda że większość trialowiczów boi się eksperymentować z silnikami i wybiera to co wszyscy czyli goat/mongose

mam silnik 4000kV 280w, wczesniej R2, teraz hpi+trax i nigdy ale to nigdy nie brakło mi precyzji, nawet zakładając zębatke 18t bodajże do R2 a prędkość jestem w stanie osiągnąć dużą ... pozatym przykładowo Crawler w swoim jeepie ma mega zestawienie ... silnik okolo 3-4 kV do tego ponad 300 wat i naprawdę daje czadu, ma precyzje dużą a gaz na full skutkuje mega predkoscią a model brzmi jak by miał się zaraz rozlecieć :VV

Krzysiek
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 2728
Rejestracja: 2008-09-22, 16:22
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Gdańsk
Otrzymał podziękowań: 14 razy

#377

Post autor: Krzysiek »

A potem dziwnym trafem, zupelnie przypadkiem sypia sie półosie, dogbony, zębatki, wały..................


Redin a tu nie chodzi o to ze Novak jest najlepszy tylko jakie przelozenia sa optymalne.. A ze na przykladzie Novaka to juz inna bajka. Ale po prostu na tych silnikach jezdzi Slawek..

Awatar użytkownika
redin
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 3795
Rejestracja: 2007-02-01, 15:57
Imię: Kamil
Lokalizacja: Czeladź
Otrzymał podziękowań: 1 razy

#378

Post autor: redin »

Krzysiek pisze:A potem dziwnym trafem, zupelnie przypadkiem sypia sie półosie, dogbony, zębatki, wały..................


Redin a tu nie chodzi o to ze Novak jest najlepszy tylko jakie przelozenia sa optymalne.. A ze na przykladzie Novaka to juz inna bajka. Ale po prostu na tych silnikach jezdzi Slawek..
dlatego gdy się ma mocny zestaw to trzeba operować gazem z rozwagą ;)


przełożenia - ok, tylko tak naprawde silnik silnikowi nie równy ... przykład miałem vectora który miał 8000kV i 268Wat w trialu mam 4000kV i 280Wat, wiec ten 8k miał moc tylko w górnym zakresie obrotów a 4k ma w kazdym zakresie, także to co Sławek napisał dotyczy tylko i wyłącznie goata ;) bo inne silniki mając te 4000kV potrafią na obrotach podobnych do goata działać tak samo a nawet lepiej :)

Awatar użytkownika
Marcin
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 5128
Rejestracja: 2006-11-27, 13:31
Imię: M
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 14 razy
Otrzymał podziękowań: 16 razy

#379

Post autor: Marcin »

to kwestia dobrego PR Sławka - promocja Novaka :ok

ale również doświadczenia z Mongoosem (mały silnik i regiel, lekki) + R2 = > jest to genialne połączenie do 4x4- pełzanie rewelka, hamulec jak dla mnie super, przyśpieszenie mega (zrywa przyczepność), szybkość zajefajna - można bączki kręcić trialówką - model wszędzie się wspina - minus jak dla mnie to R2 - wielka, ciężka, głośna i do modeli SS trudno ją zmieścić jak chcesz zrobić atrapę wnętrza.

ale chętnie byśmy podpatrzyli rozwiązania Twoje Redinie czy Clawlera tylko wrzućcie jakieś info. na forum :)

ważne jest to aby pakiet był mały - do SS będzie ciężko wsadzić 3S a ładowanie go z tyłu można zaryzykować tylko przy długim modelu - w Yocie był pakiet z tyłu i nie dało się nigdzie podjechać

i tak jak pisze Krzysiek - chodzi nie tylko o silnik ale i dobranie przełożeń

jak na ten moment zestaw - reduktor HPI + T1 + mosty F 350, T-rex, MRC wydaje się być idealny

albo że ktoś zrobi hand made sensowne przełożenia do Mongossa :)
Ostatnio zmieniony 2011-09-17, 16:29 przez Marcin, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Sławek
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 15492
Rejestracja: 2008-03-01, 13:59
Imię: Obi-Wan Kenobi
Lokalizacja: Mielec
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 94 razy

#380

Post autor: Sławek »

redin pisze:przełożenia - ok, tylko tak naprawde silnik silnikowi nie równy ... przykład miałem vectora który miał 8000kV i 268Wat w trialu mam 4000kV i 280Wat, wiec ten 8k miał moc tylko w górnym zakresie obrotów a 4k ma w kazdym zakresie, także to co Sławek napisał dotyczy tylko i wyłącznie goata ;) bo inne silniki mając te 4000kV potrafią na obrotach podobnych do goata działać tak samo a nawet lepiej :)
Nie wiem czy zauważyłeś pewną prawidłowość która wynika z mojego wzoru, a mianowicie, przełożenie 19:1 na każde 1000 kV - a to powoduje, że im większe kV silnika, tym większe musi być przełożenie aby silnik pracował precyzyjnie w dolnym zakresie obrotów. Więc jak to przemyślisz to możemy dyskutować dalej :p

W przypadku silnika o którym piszesz, należało by zastosować przełożenie około 150:1 i wtedy ten 8000kV pracowałby precyzyjnie przy niskich obrotach i miał by również szybkość. Odrębną kwestią jest prądożerność takiego rozwiązania ;) Wynika z tego jeden wniosek, że do trialu, optymalnie silniki powinny mieć kV w przedziale 1000-4000kV, znacznie powyżej, to jest IMHO totalne nieporozumienie, oczywiście przy założeniu, że napęd jest jednobiegowy ;) w przypadku 2-biegowych rozwiązań to już jest zdecydowanie inaczej ;)

Pozdr

Awatar użytkownika
Rio
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 1259
Rejestracja: 2008-02-11, 21:43
Imię: Maciek
Lokalizacja: Częstochowa

#381

Post autor: Rio »

Marcin pisze: jak na ten moment zestaw - reduktor HPI + T1 + mosty F 350, T-rex, MRC wydaje się być idealny
Marcinie , ja mam zestaw Mongoose + HPI + T1 + Mosty RCchannel i w sumie nie widze przesłanek do zmiany.

Prawdopodobnie przełożenie przy zastosowaniu R2 byłoby lepsze, bardziej wszechstronne, jak sugeruje Sławek, ale żeby to upchnąć do modelu... bez szans. Pozostaje nie szukać dziury w całym :)

Awatar użytkownika
Marcin
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 5128
Rejestracja: 2006-11-27, 13:31
Imię: M
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 14 razy
Otrzymał podziękowań: 16 razy

#382

Post autor: Marcin »

Rio pisze:
Marcin pisze: jak na ten moment zestaw - reduktor HPI + T1 + mosty F 350, T-rex, MRC wydaje się być idealny
Marcinie , ja mam zestaw Mongoose + HPI + T1 + Mosty RCchannel i w sumie nie widze przesłanek do zmiany.

Prawdopodobnie przełożenie przy zastosowaniu R2 byłoby lepsze, bardziej wszechstronne, jak sugeruje Sławek, ale żeby to upchnąć do modelu... bez szans. Pozostaje nie szukać dziury w całym :)
potestuję Goata, Mongoose i zobaczę - w LR 101 to nie problem ale w kolejnym modelu T1 i Hpi się nie zmieszczą

macie jakiś patent na mocowanie Mongoose do HPI czy rzeźba ? :)

Krzysiek
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 2728
Rejestracja: 2008-09-22, 16:22
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Gdańsk
Otrzymał podziękowań: 14 razy

#383

Post autor: Krzysiek »

Nowe otwory tylko i wyłącznie..

Awatar użytkownika
Rio
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 1259
Rejestracja: 2008-02-11, 21:43
Imię: Maciek
Lokalizacja: Częstochowa

#384

Post autor: Rio »

Marcin pisze:
macie jakiś patent na mocowanie Mongoose do HPI czy rzeźba ? :)

Pogadaj z Radkiem...

Krzysiek
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 2728
Rejestracja: 2008-09-22, 16:22
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Gdańsk
Otrzymał podziękowań: 14 razy

#385

Post autor: Krzysiek »

I Berlą..

Banita
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 4097
Rejestracja: 2008-12-15, 09:33
Imię: Maciek
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Otrzymał podziękowań: 12 razy

#386

Post autor: Banita »

Broń Boże ze mną :biglol

Awatar użytkownika
Radek
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 11533
Rejestracja: 2009-12-25, 22:29
Imię: noname
Lokalizacja: WOT
Podziękował : 26 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

#387

Post autor: Radek »

U mnie to rzeźba :D
Ale zawsze mogę zabrać dłuta i Ci pomóc :D

Awatar użytkownika
berla
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Posty: 2705
Rejestracja: 2007-06-02, 19:53
Imię:
Lokalizacja: Leszno

#388

Post autor: berla »

Krzysiek pisze:I Berlą..
Ja wykorzystałem "oryginalnie przerobione" mocowanie Krzyśka :D które było rzeźbą ;)

Krzysiek
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 2728
Rejestracja: 2008-09-22, 16:22
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Gdańsk
Otrzymał podziękowań: 14 razy

#389

Post autor: Krzysiek »

berla pisze:
Krzysiek pisze:I Berlą..
Ja wykorzystałem "oryginalnie przerobione" mocowanie Krzyśka :D które było rzeźbą ;)

:fuck

Awatar użytkownika
berla
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Posty: 2705
Rejestracja: 2007-06-02, 19:53
Imię:
Lokalizacja: Leszno

#390

Post autor: berla »

Krzysiek pisze:
berla pisze:
Krzysiek pisze:I Berlą..
Ja wykorzystałem "oryginalnie przerobione" mocowanie Krzyśka :D które było rzeźbą ;)

:fuck
:biglol :biglol

ODPOWIEDZ

Wróć do „Garaż - Top Works...”