[SS] Land Rover 101 FC (1978) "DEMOBIL"
- Marcin
- Weteran / AT!
- Posty: 5128
- Rejestracja: 2006-11-27, 13:31
- Imię: M
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował : 14 razy
- Otrzymał podziękowań: 16 razy
co tu dużo gadać - elektronika i przełożenia to trochę dla mnie black magic - a pisze w kontekście porównania Mongoose vs Goat
Mongosse poszło na połkę ze względu na brak rozsądnego rozdzielacza i polutowałem Goata do LR 101 (red. HPI + T1 + mosty F 350)
Mam wrażenie (choć jeszcze nie testowane w terenie), że ma mniejsze przyspieszenie, prędkość (moc?) niż małe Mongosse w Hiluxie który aż zrywał przyczepność ( R2 + mosty F 350) ?
i jeszcze jedno - jak odczytywać te wartości ?
Goat 119W
Goat 2700 kV
Mongoose 82W
Mongoose 4400 kV
Mongosse poszło na połkę ze względu na brak rozsądnego rozdzielacza i polutowałem Goata do LR 101 (red. HPI + T1 + mosty F 350)
Mam wrażenie (choć jeszcze nie testowane w terenie), że ma mniejsze przyspieszenie, prędkość (moc?) niż małe Mongosse w Hiluxie który aż zrywał przyczepność ( R2 + mosty F 350) ?
i jeszcze jedno - jak odczytywać te wartości ?
Goat 119W
Goat 2700 kV
Mongoose 82W
Mongoose 4400 kV
- RaV
- Weteran / AT!
- Posty: 3013
- Rejestracja: 2007-05-01, 11:08
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: GB
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Marcin pisze:co tu dużo gadać - elektronika i przełożenia to trochę dla mnie black magic - a pisze w kontekście porównania Mongoose vs Goat
Mongosse poszło na połkę ze względu na brak rozsądnego rozdzielacza i polutowałem Goata do LR 101 (red. HPI + T1 + mosty F 350)
Mam wrażenie (choć jeszcze nie testowane w terenie), że ma mniejsze przyspieszenie, prędkość (moc?) niż małe Mongosse w Hiluxie który aż zrywał przyczepność ( R2 + mosty F 350) ?
i jeszcze jedno - jak odczytywać te wartości ?
Goat 119W
Goat 2700 kV
Mongoose 82W
Mongoose 4400 kV
Goat 119W - moc
Goat 2700 kV - ilość obrotów na 1 V zasilania
Mongoose 82W - moc
Mongoose 4400 kV - ilość obrotów na 1 V zasilania
- Sławek
- Weteran / AT!
- Posty: 15492
- Rejestracja: 2008-03-01, 13:59
- Imię: Obi-Wan Kenobi
- Lokalizacja: Mielec
- Podziękował : 1 razy
- Otrzymał podziękowań: 94 razy
Marcinie, zadajesz pytania w stylu: które auto jest lepsze ?
Ja to liczę tak, że optymalne, dla modelu 4x4 i średnicy opony do 110 mm, całkowite przełożenie (przekładnia, rozdzielacz,mosty itp. ) powinno wynosić ~19:1 na każde 1000kV
Czyli, w przypadku Goata 18,5 masz 2700 czyli 2,7 x 19 = 51:1, w przypadku Mongoosa 4,4 x 19 = 84:1
I teraz, jeżeli mosty (nie ze ślimakami) w większości mają przełożenie około 2,7:1 to wynika, ze w przypadku Goata, przekładnia plus ew. rozdzielacz powinny mieć przełożenie 51/2,7 = ~18,5:1 a w przypadku Mongoose'a ~31:1
Czyli, HPI + T1 = 16,2:1 więc jesteśmy prawie idealnie w optimum, a w przypadku Mongoose'a dobrze się sprawdza R2 z atakiem 8T gdzie w tym konfigu ma 30:1
Dlatego trzeba znaleźć przekładnię do Moongose która będzie miała przełożenie w tych okolicach. Traxxas 1/16 z odbiorem 55T i atakiem 9T ma przełożenie około 26:1, można też zastosować planetarkę z rc4wd któa ma 16:1 i T1 które ma 2,18:1 - osiągniemy około 34:1
Przy takich parametrach precyzja na niskich obrotach jest na bardzo dobrym poziomie a prędkość maksymalną można regulować napięciem pakietu, czyli np. LiFe 3S (9,9V) zamyka temat
OMG, ale się opisałem
Pozdr
Ja to liczę tak, że optymalne, dla modelu 4x4 i średnicy opony do 110 mm, całkowite przełożenie (przekładnia, rozdzielacz,mosty itp. ) powinno wynosić ~19:1 na każde 1000kV
Czyli, w przypadku Goata 18,5 masz 2700 czyli 2,7 x 19 = 51:1, w przypadku Mongoosa 4,4 x 19 = 84:1
I teraz, jeżeli mosty (nie ze ślimakami) w większości mają przełożenie około 2,7:1 to wynika, ze w przypadku Goata, przekładnia plus ew. rozdzielacz powinny mieć przełożenie 51/2,7 = ~18,5:1 a w przypadku Mongoose'a ~31:1
Czyli, HPI + T1 = 16,2:1 więc jesteśmy prawie idealnie w optimum, a w przypadku Mongoose'a dobrze się sprawdza R2 z atakiem 8T gdzie w tym konfigu ma 30:1
Dlatego trzeba znaleźć przekładnię do Moongose która będzie miała przełożenie w tych okolicach. Traxxas 1/16 z odbiorem 55T i atakiem 9T ma przełożenie około 26:1, można też zastosować planetarkę z rc4wd któa ma 16:1 i T1 które ma 2,18:1 - osiągniemy około 34:1
Przy takich parametrach precyzja na niskich obrotach jest na bardzo dobrym poziomie a prędkość maksymalną można regulować napięciem pakietu, czyli np. LiFe 3S (9,9V) zamyka temat
OMG, ale się opisałem
Pozdr
-
- Weteran / AT!
- Posty: 2728
- Rejestracja: 2008-09-22, 16:22
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Gdańsk
- Otrzymał podziękowań: 14 razy
Proponuje ten post przykleic.. Jako "najrozsądniejsze przełożenie do Trialu."Sławek pisze:Marcinie, zadajesz pytania w stylu: które auto jest lepsze ?
Ja to liczę tak, że optymalne, dla modelu 4x4 i średnicy opony do 110 mm, całkowite przełożenie (przekładnia, rozdzielacz,mosty itp. ) powinno wynosić ~19:1 na każde 1000kV
Czyli, w przypadku Goata 18,5 masz 2700 czyli 2,7 x 19 = 51:1, w przypadku Mongoosa 4,4 x 19 = 84:1
I teraz, jeżeli mosty (nie ze ślimakami) w większości mają przełożenie około 2,7:1 to wynika, ze w przypadku Goata, przekładnia plus ew. rozdzielacz powinny mieć przełożenie 51/2,7 = ~18,5:1 a w przypadku Mongoose'a ~31:1
Czyli, HPI + T1 = 16,2:1 więc jesteśmy prawie idealnie w optimum, a w przypadku Mongoose'a dobrze się sprawdza R2 z atakiem 8T gdzie w tym konfigu ma 30:1
Dlatego trzeba znaleźć przekładnię do Moongose która będzie miała przełożenie w tych okolicach. Traxxas 1/16 z odbiorem 55T i atakiem 9T ma przełożenie około 26:1, można też zastosować planetarkę z rc4wd któa ma 16:1 i T1 które ma 2,18:1 - osiągniemy około 34:1
Przy takich parametrach precyzja na niskich obrotach jest na bardzo dobrym poziomie a prędkość maksymalną można regulować napięciem pakietu, czyli np. LiFe 3S (9,9V) zamyka temat
OMG, ale się opisałem
Pozdr