[SS] Land Rover 101 FC (1978) "DEMOBIL"
- redin
- Weteran / AT!
- Posty: 3795
- Rejestracja: 2007-02-01, 15:57
- Imię: Kamil
- Lokalizacja: Czeladź
- Otrzymał podziękowań: 1 razy
szczerze to szkoda że większość trialowiczów boi się eksperymentować z silnikami i wybiera to co wszyscy czyli goat/mongose
mam silnik 4000kV 280w, wczesniej R2, teraz hpi+trax i nigdy ale to nigdy nie brakło mi precyzji, nawet zakładając zębatke 18t bodajże do R2 a prędkość jestem w stanie osiągnąć dużą ... pozatym przykładowo Crawler w swoim jeepie ma mega zestawienie ... silnik okolo 3-4 kV do tego ponad 300 wat i naprawdę daje czadu, ma precyzje dużą a gaz na full skutkuje mega predkoscią a model brzmi jak by miał się zaraz rozlecieć
mam silnik 4000kV 280w, wczesniej R2, teraz hpi+trax i nigdy ale to nigdy nie brakło mi precyzji, nawet zakładając zębatke 18t bodajże do R2 a prędkość jestem w stanie osiągnąć dużą ... pozatym przykładowo Crawler w swoim jeepie ma mega zestawienie ... silnik okolo 3-4 kV do tego ponad 300 wat i naprawdę daje czadu, ma precyzje dużą a gaz na full skutkuje mega predkoscią a model brzmi jak by miał się zaraz rozlecieć
- redin
- Weteran / AT!
- Posty: 3795
- Rejestracja: 2007-02-01, 15:57
- Imię: Kamil
- Lokalizacja: Czeladź
- Otrzymał podziękowań: 1 razy
dlatego gdy się ma mocny zestaw to trzeba operować gazem z rozwagąKrzysiek pisze:A potem dziwnym trafem, zupelnie przypadkiem sypia sie półosie, dogbony, zębatki, wały..................
Redin a tu nie chodzi o to ze Novak jest najlepszy tylko jakie przelozenia sa optymalne.. A ze na przykladzie Novaka to juz inna bajka. Ale po prostu na tych silnikach jezdzi Slawek..
przełożenia - ok, tylko tak naprawde silnik silnikowi nie równy ... przykład miałem vectora który miał 8000kV i 268Wat w trialu mam 4000kV i 280Wat, wiec ten 8k miał moc tylko w górnym zakresie obrotów a 4k ma w kazdym zakresie, także to co Sławek napisał dotyczy tylko i wyłącznie goata bo inne silniki mając te 4000kV potrafią na obrotach podobnych do goata działać tak samo a nawet lepiej
- Marcin
- Weteran / AT!
- Posty: 5128
- Rejestracja: 2006-11-27, 13:31
- Imię: M
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował : 14 razy
- Otrzymał podziękowań: 16 razy
to kwestia dobrego PR Sławka - promocja Novaka :ok
ale również doświadczenia z Mongoosem (mały silnik i regiel, lekki) + R2 = > jest to genialne połączenie do 4x4- pełzanie rewelka, hamulec jak dla mnie super, przyśpieszenie mega (zrywa przyczepność), szybkość zajefajna - można bączki kręcić trialówką - model wszędzie się wspina - minus jak dla mnie to R2 - wielka, ciężka, głośna i do modeli SS trudno ją zmieścić jak chcesz zrobić atrapę wnętrza.
ale chętnie byśmy podpatrzyli rozwiązania Twoje Redinie czy Clawlera tylko wrzućcie jakieś info. na forum
ważne jest to aby pakiet był mały - do SS będzie ciężko wsadzić 3S a ładowanie go z tyłu można zaryzykować tylko przy długim modelu - w Yocie był pakiet z tyłu i nie dało się nigdzie podjechać
i tak jak pisze Krzysiek - chodzi nie tylko o silnik ale i dobranie przełożeń
jak na ten moment zestaw - reduktor HPI + T1 + mosty F 350, T-rex, MRC wydaje się być idealny
albo że ktoś zrobi hand made sensowne przełożenia do Mongossa
ale również doświadczenia z Mongoosem (mały silnik i regiel, lekki) + R2 = > jest to genialne połączenie do 4x4- pełzanie rewelka, hamulec jak dla mnie super, przyśpieszenie mega (zrywa przyczepność), szybkość zajefajna - można bączki kręcić trialówką - model wszędzie się wspina - minus jak dla mnie to R2 - wielka, ciężka, głośna i do modeli SS trudno ją zmieścić jak chcesz zrobić atrapę wnętrza.
ale chętnie byśmy podpatrzyli rozwiązania Twoje Redinie czy Clawlera tylko wrzućcie jakieś info. na forum
ważne jest to aby pakiet był mały - do SS będzie ciężko wsadzić 3S a ładowanie go z tyłu można zaryzykować tylko przy długim modelu - w Yocie był pakiet z tyłu i nie dało się nigdzie podjechać
i tak jak pisze Krzysiek - chodzi nie tylko o silnik ale i dobranie przełożeń
jak na ten moment zestaw - reduktor HPI + T1 + mosty F 350, T-rex, MRC wydaje się być idealny
albo że ktoś zrobi hand made sensowne przełożenia do Mongossa
Ostatnio zmieniony 2011-09-17, 16:29 przez Marcin, łącznie zmieniany 1 raz.
- Sławek
- Weteran / AT!
- Posty: 15492
- Rejestracja: 2008-03-01, 13:59
- Imię: Obi-Wan Kenobi
- Lokalizacja: Mielec
- Podziękował : 1 razy
- Otrzymał podziękowań: 94 razy
Nie wiem czy zauważyłeś pewną prawidłowość która wynika z mojego wzoru, a mianowicie, przełożenie 19:1 na każde 1000 kV - a to powoduje, że im większe kV silnika, tym większe musi być przełożenie aby silnik pracował precyzyjnie w dolnym zakresie obrotów. Więc jak to przemyślisz to możemy dyskutować dalejredin pisze:przełożenia - ok, tylko tak naprawde silnik silnikowi nie równy ... przykład miałem vectora który miał 8000kV i 268Wat w trialu mam 4000kV i 280Wat, wiec ten 8k miał moc tylko w górnym zakresie obrotów a 4k ma w kazdym zakresie, także to co Sławek napisał dotyczy tylko i wyłącznie goata bo inne silniki mając te 4000kV potrafią na obrotach podobnych do goata działać tak samo a nawet lepiej
W przypadku silnika o którym piszesz, należało by zastosować przełożenie około 150:1 i wtedy ten 8000kV pracowałby precyzyjnie przy niskich obrotach i miał by również szybkość. Odrębną kwestią jest prądożerność takiego rozwiązania Wynika z tego jeden wniosek, że do trialu, optymalnie silniki powinny mieć kV w przedziale 1000-4000kV, znacznie powyżej, to jest IMHO totalne nieporozumienie, oczywiście przy założeniu, że napęd jest jednobiegowy w przypadku 2-biegowych rozwiązań to już jest zdecydowanie inaczej
Pozdr
Marcinie , ja mam zestaw Mongoose + HPI + T1 + Mosty RCchannel i w sumie nie widze przesłanek do zmiany.Marcin pisze: jak na ten moment zestaw - reduktor HPI + T1 + mosty F 350, T-rex, MRC wydaje się być idealny
Prawdopodobnie przełożenie przy zastosowaniu R2 byłoby lepsze, bardziej wszechstronne, jak sugeruje Sławek, ale żeby to upchnąć do modelu... bez szans. Pozostaje nie szukać dziury w całym
- Marcin
- Weteran / AT!
- Posty: 5128
- Rejestracja: 2006-11-27, 13:31
- Imię: M
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował : 14 razy
- Otrzymał podziękowań: 16 razy
potestuję Goata, Mongoose i zobaczę - w LR 101 to nie problem ale w kolejnym modelu T1 i Hpi się nie zmieszcząRio pisze:Marcinie , ja mam zestaw Mongoose + HPI + T1 + Mosty RCchannel i w sumie nie widze przesłanek do zmiany.Marcin pisze: jak na ten moment zestaw - reduktor HPI + T1 + mosty F 350, T-rex, MRC wydaje się być idealny
Prawdopodobnie przełożenie przy zastosowaniu R2 byłoby lepsze, bardziej wszechstronne, jak sugeruje Sławek, ale żeby to upchnąć do modelu... bez szans. Pozostaje nie szukać dziury w całym
macie jakiś patent na mocowanie Mongoose do HPI czy rzeźba ?