Kraz-6322 by rudi

Modele wyróżnione ...
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Sławek
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 15492
Rejestracja: 2008-03-01, 13:59
Imię: Obi-Wan Kenobi
Lokalizacja: Mielec
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 94 razy

#16

Post autor: Sławek »

Nieźle ;)
Kraz chyba nie ma mostów na przekładni ślimakowej, czy się mylę ? ;)

Awatar użytkownika
rudi
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Posty: 1186
Rejestracja: 2008-05-30, 19:16
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Żmigród/daleki ląd
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

#17

Post autor: rudi »

Sławek pisze:Nieźle ;)
Kraz chyba nie ma mostów na przekładni ślimakowej, czy się mylę ? ;)

Z tego co wiem, to nie ;)

Awatar użytkownika
Sławek
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 15492
Rejestracja: 2008-03-01, 13:59
Imię: Obi-Wan Kenobi
Lokalizacja: Mielec
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 94 razy

#18

Post autor: Sławek »

A czemu wybór padł na ślimaki ? ;) z ciekawości pytam ;) bo w Uralu na przekładni kątowej mosty bardzo dobrze zniosły trudy zawodów ;)

Awatar użytkownika
Rejczel
Adept / AT!
Adept / AT!
Posty: 1745
Rejestracja: 2010-03-18, 10:37
Imię: Rafał
Lokalizacja: Żywiec/Pewel Wielka
Otrzymał podziękowań: 1 razy

#19

Post autor: Rejczel »

:OK Świetnie ,wręcz idealnie. :D

Awatar użytkownika
Adamo
Znawca / AT!
Znawca / AT!
Posty: 4754
Rejestracja: 2007-05-06, 20:17
Imię: Adam
Lokalizacja: podlaskie
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

#20

Post autor: Adamo »

Gratul Rudi, masz zacięcie :oo

Rasalo

#21

Post autor: Rasalo »

Wygląda bardzo dobrze :OK
Jeszcze tylko dwa :hehe

Awatar użytkownika
rudi
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Posty: 1186
Rejestracja: 2008-05-30, 19:16
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Żmigród/daleki ląd
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

#22

Post autor: rudi »

Sławek pisze:A czemu wybór padł na ślimaki ? ;) z ciekawości pytam ;) bo w Uralu na przekładni kątowej mosty bardzo dobrze zniosły trudy zawodów ;)
Trochę z ciekawości, ale tak naprawdę to przemawia za tym kilka powodów:

- tam atak mam lutowany do osi, więc w razie "usterki" trzeba robić nową oś, dokupić cały komplet zębatek i polutować. Tutaj jest to dużo łatwiejsze.
- odchodzi dużo przełożeń przed mostami z racji 1:25 przełożenia w przekładni
- zwiększony prześwit pod gruszką w moście do ok 50 mm
- mniejsze obciążenia na wałach
- wyżej wały, więc wyżej może być skrzynia rozdzielcza (może nie będzie się tak wieszał, chociaż te 460 mm między mostami zrobi pewnie swoje :) )


To głównie powody ale chciałem też trochę poeksperymentować ;)

Pablo

#23

Post autor: Pablo »

szacun :OK , widzę że bardzo szybko wdrażasz doświadczenia nabyte jeżdżeniem

Awatar użytkownika
Maxim
|o\°/o| / AT !
|o\°/o| / AT !
Posty: 7599
Rejestracja: 2006-06-29, 00:19
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Otrzymał podziękowań: 4 razy

#24

Post autor: Maxim »

Piękna robota, gratulacje i powodzenia :VV

Awatar użytkownika
Radek
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 11534
Rejestracja: 2009-12-25, 22:29
Imię: noname
Lokalizacja: WOT
Podziękował : 26 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

#25

Post autor: Radek »

rudi pisze: Trochę z ciekawości, ale tak naprawdę to przemawia za tym kilka powodów:

- tam atak mam lutowany do osi, więc w razie "usterki" trzeba robić nową oś, dokupić cały komplet zębatek i polutować. Tutaj jest to dużo łatwiejsze.
- odchodzi dużo przełożeń przed mostami z racji 1:25 przełożenia w przekładni
- zwiększony prześwit pod gruszką w moście do ok 50 mm
- mniejsze obciążenia na wałach
- wyżej wały, więc wyżej może być skrzynia rozdzielcza (może nie będzie się tak wieszał, chociaż te 460 mm między mostami zrobi pewnie swoje :) )
"Dobrze gada, wódki mu dać!" :D

Awatar użytkownika
Rejczel
Adept / AT!
Adept / AT!
Posty: 1745
Rejestracja: 2010-03-18, 10:37
Imię: Rafał
Lokalizacja: Żywiec/Pewel Wielka
Otrzymał podziękowań: 1 razy

#26

Post autor: Rejczel »

:hehe :hehe

Awatar użytkownika
Piorun
Teoretyk
Posty: 91
Rejestracja: 2010-10-06, 13:21
Imię: Kamil
Lokalizacja: Jawornik Polski

#27

Post autor: Piorun »

Mosty po prostu poezja . Świetnie Ci wyszły , szkoda tylko że sprawność przekładni ślimakowej >70% , ale za to jakie przełożenie :D .

Awatar użytkownika
rudi
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Posty: 1186
Rejestracja: 2008-05-30, 19:16
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Żmigród/daleki ląd
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

#28

Post autor: rudi »

piorun7890 pisze:Mosty po prostu poezja . Świetnie Ci wyszły , szkoda tylko że sprawność przekładni ślimakowej >70% , ale za to jakie przełożenie :D .
Sprawność jest taka sama jak w przypadku przekładni kątowej czyli ok 70%, ale zależy też od pewnych parametrów takich jak np: kąt wzniosu gwintu, kąt tarcia podobnie jak w przekładniach kątowych ;)

Awatar użytkownika
Sławek
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 15492
Rejestracja: 2008-03-01, 13:59
Imię: Obi-Wan Kenobi
Lokalizacja: Mielec
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 94 razy

#29

Post autor: Sławek »

Dokładnie :OK

Nie ma istotnych różnic, poza hamownością ;) co w naszym przypadku jest zaletą ;)

JaFuzz
AT !
AT !
Posty: 427
Rejestracja: 2008-11-19, 23:52
Imię: Jarek
Lokalizacja: 3Miasto
Otrzymał podziękowań: 1 razy

#30

Post autor: JaFuzz »

super robota :ok jak to zwykłem pisać zainspirowałeś mnie ;) mam co dzisiaj rysować w pracy, tylko standardowo brakuje mi wymiarów samej przekładni :( można gdzieś to w necie znaleźć? czy może mógłbyś podać jakieś wymiary?

ps. a samohamowność przekładni ma swoje wady i zalety :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Garaż - Top Works...”