Kraz-6322 by rudi
- rudi
- Wtajemniczony / AT!
- Posty: 1187
- Rejestracja: 2008-05-30, 19:16
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Żmigród/daleki ląd
- Podziękował : 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Z braku wolnego czasu nie za bardzo jestem na forum, co nie znaczy, że prace nie idą do przodu.
Jak już wspominałem wcześniej chciałem mieć rozłączaną wyciągarkę z napędu auta, bez dodatkowych silników. Sławek podpowiadał disconnecta, ale poszedłem w inną stronę- w swoją - handmachen (co oczywiście nie znaczy, że nie jestem wdzięczny za wszelkie inne podpowiedzi Sławku I tak powstała skrzynia z rozdzielaczem ) Nie mam zdjęć ale za to skleciłem filmik, żeby zobrazować jak to działa.
W między czasie poczyniłem skromne postępy z kabiną i znalazłem fajny patent na dłuuuugie wały traxxasa (te cienkie) bez sklejania tych gotowych. Ale to następnym razem.
Nie patrzcie na jakieś bicia wałów czy jokesów bo to tylko do testów.
Miłego oglądania.
Jak już wspominałem wcześniej chciałem mieć rozłączaną wyciągarkę z napędu auta, bez dodatkowych silników. Sławek podpowiadał disconnecta, ale poszedłem w inną stronę- w swoją - handmachen (co oczywiście nie znaczy, że nie jestem wdzięczny za wszelkie inne podpowiedzi Sławku I tak powstała skrzynia z rozdzielaczem ) Nie mam zdjęć ale za to skleciłem filmik, żeby zobrazować jak to działa.
W między czasie poczyniłem skromne postępy z kabiną i znalazłem fajny patent na dłuuuugie wały traxxasa (te cienkie) bez sklejania tych gotowych. Ale to następnym razem.
Nie patrzcie na jakieś bicia wałów czy jokesów bo to tylko do testów.
Miłego oglądania.
- rudi
- Wtajemniczony / AT!
- Posty: 1187
- Rejestracja: 2008-05-30, 19:16
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Żmigród/daleki ląd
- Podziękował : 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Dzięki
Tak trochę byłem niepewny co do tego rozwiązania, ze względu na możliwe trudności z wbiciem biegu, ale jest bezproblemowo.
Teraz nie mam czasu, ale wstawię opis ze zdjęciami jak i co zrobiłem.
Tak trochę byłem niepewny co do tego rozwiązania, ze względu na możliwe trudności z wbiciem biegu, ale jest bezproblemowo.
Tak, RC4WD by rudiberla pisze:Rudi, te długie wały pomiędzy rozdzielaczem a tylnymi osiami to wyrób RC4WD?
Teraz nie mam czasu, ale wstawię opis ze zdjęciami jak i co zrobiłem.
- zotornik
- Dinożarł / AT!
- Posty: 13469
- Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował : 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 161 razy
Co widać i słychaćCornel pisze:
A te długie wały to naprawdę dłuuugie
Trochę biją na boki !
Zastanawiam się, czy aby na pewno usunąłeś z środka yokes-ów takie wewnętrzne wypusty ?
Widać je trochę na zdjęciu /pożyczone zdaje się od Kolegi Adamo/
http://imageshack.us/f/35/18012011101.jpg/
p.s. co tak chrzęści ?
- rudi
- Wtajemniczony / AT!
- Posty: 1187
- Rejestracja: 2008-05-30, 19:16
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Żmigród/daleki ląd
- Podziękował : 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Wały najdłuższe mają po 18cm, i poprawiłem już liniowość całego zestawu.zotornik pisze:Co widać i słychaćCornel pisze:
A te długie wały to naprawdę dłuuugie
Trochę biją na boki !
Zastanawiam się, czy aby na pewno usunąłeś z środka yokes-ów takie wewnętrzne wypusty ?
Widać je trochę na zdjęciu /pożyczone zdaje się od Kolegi Adamo/
http://imageshack.us/f/35/18012011101.jpg/
p.s. co tak chrzęści ?
Największe bicie było na jokesie przy skrzyni. Wał ma 6mm a jokesy otwór 5mm. Po rozwierceniu zostały szpary pomiędzy jokesem a zeszliwanym wałem. Krótko mówiąc, jeśli, miałbym jokesy 6 mm z tymi wypustkami widocznymi na zdjęciu z twojego linku, nie było by sprawy. Ale że musiałem rozwiercać, trochę się pokomplikowało. Inna sprawa, że dokładność wykonania wałów Traxxasa pozostawia wiele do życzenia. Pierwsza sprawa to różne grubości ścianek wałów zewnętrznych ( co widać gołym okiem), a kolejna luzy pomiędzy wałami, a krzyżakami. Taki krzyżak przesunięty bliżej jednej strony jokesa w połączeniu z klejonym wałem Efekty widać pomiędzy ostatnimi mostami.
Niemniej Wszelkie luzy jakie znalazłem udało mi się zlikwidować. I choć może nie jest idealnie to zdecydowanie lepiej.
Co do hałasu, to najwięcej go generuje skrzynia :No Chodzi na sucho i może to jest powód. Następne hałasy pochodzą ze skrzyni rozdzielczej i z mostów. Wszystko wymaga jeszcze docierania.
- zotornik
- Dinożarł / AT!
- Posty: 13469
- Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował : 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 161 razy
Przy tak długich wałach, to i tak wybrnąłeś z tego całkiem gładko.
Ale mimo wszystko pomyślałbym czy jednak nie zastosować jakiegoś sztywnego przejścia. Na zasadzie 2 krótsze wały a pomiędzy nimi coś w rodzaju łożyska podporowego wału.
W oryginale to wygląda mniej więcej tak - u Ciebie była by to ośka przekazująca wsparta np. w 2 łożyskach.
http://img222.imageshack.us/img222/3107/nowy2k.jpg
Wszelkie testy i tak robisz na w miarę małych obrotach, ale jak model wyjedzie i nie raz dasz mu mocniejszy gaz ... to dopiero wały zaczną tańcować.
Ale mimo wszystko pomyślałbym czy jednak nie zastosować jakiegoś sztywnego przejścia. Na zasadzie 2 krótsze wały a pomiędzy nimi coś w rodzaju łożyska podporowego wału.
W oryginale to wygląda mniej więcej tak - u Ciebie była by to ośka przekazująca wsparta np. w 2 łożyskach.
http://img222.imageshack.us/img222/3107/nowy2k.jpg
Wszelkie testy i tak robisz na w miarę małych obrotach, ale jak model wyjedzie i nie raz dasz mu mocniejszy gaz ... to dopiero wały zaczną tańcować.
- rudi
- Wtajemniczony / AT!
- Posty: 1187
- Rejestracja: 2008-05-30, 19:16
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Żmigród/daleki ląd
- Podziękował : 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Próbowałem wszystko na max obrotach, przy tych biciach i nie było aż tak strasznie. Bardziej bałem się, że silnik ze skrzynią mi odjedzie . Oczywiście przy obciążeniach terenowych sytuacja może się zmienić, choć nie wydaje mi się, że będzie duża różnica w "tańcu" wałów.
A nawet jeśli coś się urwie, to zawsze mogę skrócić wały i dać jakieś wsparcie.
Ale najpierw chcę skończyć układ skrętny i pojeździć trochę i poobserwować jak się całość zachowuje.
Tymczasem, dzięki za uwagi
A nawet jeśli coś się urwie, to zawsze mogę skrócić wały i dać jakieś wsparcie.
Ale najpierw chcę skończyć układ skrętny i pojeździć trochę i poobserwować jak się całość zachowuje.
Tymczasem, dzięki za uwagi