Axial Yeti KIT - AX90025 - by 314TeR

Tematy odnośnie budowy modeli, które nie pasują do powyższych kategorii.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
314TeR
Teoretyk
Posty: 24
Rejestracja: 2015-04-18, 00:47
Imię: Piotr
Lokalizacja: Sand City

Axial Yeti KIT - AX90025 - by 314TeR

#1

Post autor: 314TeR »

Chciałbym Wam przedstawić moje auto. Jest to Axial Yeti w wersji KIT AX90025. Składałem go na jesieni 2015 roku i od tamtego czasu przeszło wiele zmian i ulepszeń. Postaram się wrzucić co ciekawsze zdjęcia trochę opisów, refleksji i spostrzeżeń. Mam nadzieję, że przydadzą się osobom które chciały by zakupić dla siebie takie auto.

W początkowej wersji auto było zestawione w takiej konfiguracji:
Auto - Axial Yeti KIT AX90025
Napęd - Combo Castle Creations Sidewinder SCT/1410 1Y 3800KV
Serwo - BLUEBIRD BLS-2209 HV - 26.4 kg-cm przy 0.08 sec/60° @7,4V
Aparatura Spektrum DX4S

Dlaczego KIT a nie RTR, najważniejsze powody:
1. Daje ogromną frajdę z składania.
2. Możliwość dobrania elektroniki jaka będzie pasować najbardziej do charakteru auta.
3. Długa lista części w wzmocnionej wersji względem RTR, właściwie poza jednym/dwoma elementami poprawione największe bolączki RTR.
4. Możliwość personalizacji malowania.

Lista najważniejszych różnic w KIT vs RTR - w KIT mamy dodatkowo:
AX30395 - Heavy Duty Bevel Gear Set - 38T/13T - $30.00 - 2 komplety = $60
AX31245 - Lower Link Plate Set (Aluminum) (4pcs) - $27.00
AX31135 - Universal Axle Set 92mm (2pcs) - $40.00
AX30384 - EXO Steering Post Steel (Black) (2pcs) - $13.00
AXA1213 - Bearing 5x8x2.5mm (2pcs) - $5.50 - 2 komplety = $11
AX31272 - M4x55mm Turnbuckle (Steel) (2pcs) - $12.00
AX31273 - M4x60mm Turnbuckle (Steel) (2pcs) - $13.00
AX31186 - M4 Rod End Set - $10.00
AX30438 - Machined Shock Piston 10mm - 1.2x2 (4pcs) - $16.00

Poza tym różni się innymi tulejami amortyzatorów, ma inne felgi i inne opony, które wg mnie są ładniejsze (wzór Method) oraz lepszymi oponami Falken Wildpeak M/T.

Gdyby się chciało kupić w/w podzespoły po oficjalnych cenach axiala wyszło by to $202.

Wiele z w/w części są niemal obowiązkowe i tak
AX30395 - zębatki dyfrów w KIT są wykonane z hartowanej stali, frezowane, w RTR są dosłownie “papierowe” i można je zmeilić dosłownie w parę minut, a takie komplety zębatek są dwa.
AX31245 - wzmocnienie tylnych wahaczy, redukuje znacznie wyginanie w poprzecznej płaszczyźnie, stabilizuje znacznie tylną oś.
AX31135 - przednie półosie napędowe CVD, w RTR są dog bone - to nawet nie wymaga komentarza.
AX30384 - słupki układu kierowniczego w KIT są wykonane z stali, bardzo precyzyjnie (w RTR jest plastik), oraz łożyskowane AXA1213 (w RTR jest plastikowa panewka). Zapewnia to bardzo płynną pracę układu kierowniczego.
Przednie stalowe drążki kierownicze i górne wahacze AX31272, AX31273, AX31186 - w RTR są całe plastikowe, wszystko się gnie i ma mowy aby koła były utrzymane tam gdzie powinny być.

Jedynym elementem który na dłuższą metę można odpuścić jest maszynowo toczony tłoczek amortyzatora AX30438 - owszem chodzi płynniej niż to co jest w RTR, ale i tak same amortyzatory są delikatnie mówiąc średnie i wg mnie nie ma sensu w nie inwestować tylko wymienić je na inne porządne.

Ogólnie po wyjęciu z pudełka właściwie niewiele trzeba obowiązkowo zrobić przed pierwszą jazdą. Większość bolączek wersji RTR została w KIT poprawiona, ale nie wszystko. Jeśli kupilibyśmy RTR, to wymiana w/w gratów jest niemal obowiązkowa, jedyną rzeczą którą w RTR nie trzeba się martwić to napęd, siedzi tam wyprodukowany dla Axiala przez Castla taki sam napęd jaki ja użyłem z moim, że Axial daje silnik 3150kV a ja mam 3800kV. To co trzeba bezwzględnie poprawić to wymiana wszystkich kulek w zawieszeniu AX80018 na metalowe. W ogóle nie polecam zakładać tego plastikowego szajsu, ponieważ wystarczy dosłownie parę minut jazdy aby te kulki się wyrobiły, dostał się w gniazda kurz, piasek i momentalnie nie dość że będzie się to zacierać, ciężko pracować, to jeszcze momentalnie wyrabia gniazda i wymiana w późniejszym terminie tych kulek na metalowe po prostu już nic nie da. Potrzebne będzie wymiana całych tych elementów. Druga rzecz to nakrętki M3 mocujące przednie osie wahaczy, axial tam zaprojektował plastikową nakrętkę... wtf... Trzecim elementem który już bardzo mocno polecam to są przednia osłona noska i wahaczy, w tej roli rewelacyjnie się sprawdzają osłony T-Bone, jak ich nie założymy to wahacze i nosek po paru jazdach będzie się niestety nadawał do wymiany.

Podsumowując
Mody obowiązkowe to zrobienia przed jazdą:
- Wymiana kulek zawieszenia AX80018 na metalowe
- dwie nakrętki M3
Mocno rekomendowane:
- Osłony przodu i wahaczy T-Bone (lub inne jak są).

A teraz to co najważniejsze, parę fotek. :D

Tak to wygląda w pudełku:
IMG_3980.jpg
IMG_3979.jpg

Awatar użytkownika
szymon1
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Posty: 1604
Rejestracja: 2010-04-05, 11:16
Imię: szymon
Lokalizacja: Okolice Poznania
Podziękował : 5 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Axial Yeti KIT - AX90025 - by 314TeR

#2

Post autor: szymon1 »

Ładny opis. :brawo
Gratulacje z zakupu.

Awatar użytkownika
314TeR
Teoretyk
Posty: 24
Rejestracja: 2015-04-18, 00:47
Imię: Piotr
Lokalizacja: Sand City

Re: Axial Yeti KIT - AX90025 - by 314TeR

#3

Post autor: 314TeR »

szymon1 pisze:Ładny opis. :brawo
Gratulacje z zakupu.
Bardzo dziękuję.



Następna parta fotek.

Porównanie kół Yetiego felga 2.2" wysokość 5,5" do kół z honcho na feldze 1.9" - widać różnicę: :OO
IMG_3978.jpg
Mechanizm różnicowy przedniego dyfra, jego zawartość i przykręcona wzmocniona zębatka odbioru dyfra AX30395:
IMG_3986.jpg
Koło, opona Falken na feldze Method - beadlock - felga ma możliwość ustawienia w 3 różnych położeniach wentylacji, dla 2, 4 lub 6-ściu otworów:
IMG_3987.jpg
A to wcześniej wspomniana plastikowa nakrętka mocująca oś wahaczy, którą trzeba bezwzględnie zamienić na metalową M3 samohamującą. Nie wiem co za [cenzura] to wymyślił, ale to jest oś przednich wahaczy!! Przy pierwszym strzale w koło przecież to się wyrwie! Na zdjęciach widać gdzie to trzeba wymienić.
IMG_3989.jpg
IMG_3990.jpg
Prawie kompletny przód, drążki metalowe M4 i tulejki układu kierowniczego na łożyskach:
IMG_3992.jpg
A tak od spodu:
IMG_3994.jpg
Złożona skrzynia biegów + transferbox. Skrzynia może być doposażona w opcjonalny pierwszy bieg, w standardzie dostaje się tylko 2-gi bieg.
IMG_3999.jpg
Napęd zamontowany:
IMG_4001.jpg
Tylna klatka z zbiornikiem paliwa. Można użyć go np do schowania dodatkowej elektroniki do np oświetlenia.
IMG_4002.jpg
C.D.N

Awatar użytkownika
314TeR
Teoretyk
Posty: 24
Rejestracja: 2015-04-18, 00:47
Imię: Piotr
Lokalizacja: Sand City

Re: Axial Yeti KIT - AX90025 - by 314TeR

#4

Post autor: 314TeR »

Przymiarki AKU i regulacja wysokości pojemnika na baterię, widać klapkę do zamykania baterii.
IMG_4005.jpg
Prawie zmontowany, jeszcze bez amortyzatorów, na tylnych wahaczach płytki usztywniające.
IMG_4019.jpg
Amortyzatory, na pierwszy rzut oka wyglądają ok, są na pewno milion razy lepsze niż te z SCX10, ale też nie idealne. Mimo technicznie prawidłowego projektu nie są niestety idealnie szczelne, lubią delikatnie podciekać, oraz czapka plastikowa, ponoć bo mi się nie zdarzyło, lubi się wyrwać (zerwać) z tulei amora. Na dłużą metę rekomenduję wymianę amorów na Proline Powerstoke. Na wiosnę 2016 pojawiły się Powerstroki 5", dedykowane specjalnie do Yetiego na tył. Na przód zakłada się Powerstoki tylne od slasha.
IMG_4020.jpg
IMG_4021.jpg
Dół skończony:
IMG_4022.jpg
Malowanie karoserii - lazurowy niebieski metalik z palety Tamiya dodatkowo cieniowany podkładem czerwonym dla uzyskania głębokiego odcienia niebieskiego. Rzeczywisty kolor nie jest możliwy do wyświetlenia na żadnym obecnie produkowanym monitorze, jest daleko poza przestrzenią barw sRGB i Adobe RGB. Na zdjęciach jest wręcz granatowy, kiedy w rzeczywistości wygląda bardzo radośnie morsko.
IMG_4041.jpg
IMG_4042.jpg
IMG_4043.jpg
C.D.N.

Awatar użytkownika
314TeR
Teoretyk
Posty: 24
Rejestracja: 2015-04-18, 00:47
Imię: Piotr
Lokalizacja: Sand City

Re: Axial Yeti KIT - AX90025 - by 314TeR

#5

Post autor: 314TeR »

Finalnie złożony, pomalowany i prawie gotowy do jazdy (zostało jeszcze strojenie napędu).
Załączniki
IMG_4055.jpg
IMG_4054.jpg
IMG_4053.jpg
IMG_4052.jpg
IMG_4051.jpg
IMG_4050.jpg
IMG_4049.jpg
IMG_4047.jpg
IMG_4045.jpg
IMG_4044.jpg

Awatar użytkownika
314TeR
Teoretyk
Posty: 24
Rejestracja: 2015-04-18, 00:47
Imię: Piotr
Lokalizacja: Sand City

Re: Axial Yeti KIT - AX90025 - by 314TeR

#6

Post autor: 314TeR »

Strojenie napędu:
IMG_4060.jpg
IMG_4063.jpg
Dlaczego warto od razu zainwestować i założyć osłony T-Bone'a na przód. Te sznyty powstały dosłownie po pierwszej przejażdżce. Po tej przejażdżce od razu zamówiłem komplet osłon, oraz nowe wahacze RPM.
IMG_4190.JPG
IMG_4189.JPG

Awatar użytkownika
314TeR
Teoretyk
Posty: 24
Rejestracja: 2015-04-18, 00:47
Imię: Piotr
Lokalizacja: Sand City

Re: Axial Yeti KIT - AX90025 - by 314TeR

#7

Post autor: 314TeR »

Pierwsza modyfikacja.

Zewnętrzna połówka felgi została zastąpiona aluminiową GPM. Z przodu GPM z tyłu oryginał. Auto wg mnie nabrało nie tylko uroku ale i ważnej dla mnie wytrzymałości.
IMG_4134.jpg
A to powód wymiany. Niestety (moja wina) przy montażu zbyt mocno dokręciłem i "rozpłaszczyłem" śrubami gniazda w feldze.
IMG_4139.jpg
Aluminiowy orczyk serwa - z oryginałem plastikowym miałem obawy czy się nie ukręci na moim serwie.
IMG_4177.jpg
Osłony T-Bone, to pierwsza część, potem domawiałem jeszcze inne, bo zmieniła mi się koncepcja.
IMG_4178.jpg
A to jedyny zimowy wypad jaki zrobiłem Yetim i jak wyglądał po nim:
IMG_4548.jpg
IMG_4559.jpg
IMG_4560.jpg
Załączniki
IMG_4561.jpg

ODPOWIEDZ

Wróć do „Garaż - Inne ...”