Axial Yeti™ SCORE® Trophy Truck® KIT - AX90068 - by 31TeR

Tematy odnośnie budowy modeli, które nie pasują do powyższych kategorii.
Awatar użytkownika
314TeR
Teoretyk
Posty: 24
Rejestracja: 2015-04-18, 00:47
Imię: Piotr
Lokalizacja: Sand City

Axial Yeti™ SCORE® Trophy Truck® KIT - AX90068 - by 31TeR

#1

Post autor: 314TeR »

Co może być lepsze od jednego Axiala Yetiego w domu? Otóż dwa Axiale Yeti! :VV

Dwa dni temu wreszcie dotarł do nas nowy Yeti. Tym razem składam auto dla mojego syna, wcześniej jeździł Axialem Honcho, ale ewidentnie dał mi do zrozumienia, że to dla niego za wolno i wyperswadował, że chce dla siebie swojego Yetiego Trophy Trucka.

Rock racera opisuję tu: axial-yeti-kit-ax90025-by-314ter-t14014.html

Czym różni się Trophy Track od Rock Racera? Ogólnie tylko dwoma rzeczami:
1. Karoseria i jej przyległości jak zderzak, wyposażenie wnętrza, inna klatka i inne mocowanie do budy.
2. Koła. Rock Racer ma koła 2.2" z oponami o śrenicy 5,5" (~140mm), a Trophy Truck ma felgi SC 2.2/3.0" i opony o średnicy 4.72” (~120mm).

Czym różni się wersja KIT od wersji RTR Trophy Track. Przede wszystkim nie ma elektroniki, napędu ani radia. Lexan jest do własnoręcznego pomalowania, a całe auto do samodzielnego złożenia. Za to dostajemy sporo części wymienionych na wersje wzmocnione pozbawione bolączek odpowiedników RTR.

Lista wzmocnionych/zmienionych części jest identyczna jak w Rock Racerze. Szczegółowo opisałem to tu: axial-yeti-kit-ax90025-by-314ter-t14014.html.

W skrócie extra wględem RTR dostajemy to:
AX30395 - Heavy Duty Bevel Gear Set - 38T/13T - $30.00 - 2 komplety = $60
AX31245 - Lower Link Plate Set (Aluminum) (4pcs) - $27.00
AX31135 - Universal Axle Set 92mm (2pcs) - $40.00
AX30384 - EXO Steering Post Steel (Black) (2pcs) - $13.00
AXA1213 - Bearing 5x8x2.5mm (2pcs) - $5.50 - 2 komplety = $11
AX31272 - M4x55mm Turnbuckle (Steel) (2pcs) - $12.00
AX31273 - M4x60mm Turnbuckle (Steel) (2pcs) - $13.00
AX31186 - M4 Rod End Set - $10.00
AX30438 - Machined Shock Piston 10mm - 1.2x2 (4pcs) - $16.00

KIT ma też inną karoserię (lexan). Body jest wzorowane na karoseriach aut z lat 80 i 90, tzw retro.

W Trophym są dwie zębatki odbiorcza 56T i 64T oraz zębatka atakująca 17T. Rock Racer ma zębatki odpowiednio 64T i 16T. Axial chce w ten sposób jakoś skompensować mniejszą średnicę względem racera - 120mm vs 140mm. Pozostałe niuanse Trophy vs Rock Racer to właściwie tylko inne twardości sprężyn amortyzatorów oraz ich wygląd, czyli inne kolory sprężyn, ich plastików etc, ale to tylko kolory bo mechanicznie jest to samo co w racerze.

Tak samo jak w Rock Racerze, na dzień dobry jeszcze przed pierwszym wyjazdem, należy obowiązkowo wymienić plastikowe kule zawieszenia na metalowe, nakrętkę M3 mocującą oś przednich wahaczy z plastikowej na metalową oraz dodać jakieś osłony na przód i wahacze. Szczególnie ważne są kulki zawieszenia, jeśli nie włoży się ich od razu metalowych kulek w nowe czyste gniazda, to skutkuje to niemal natychmiastowym wyrobieniem gniazd. Momentalnie dostaje się tam piach, kurz i wyciera gniazdo i samą kulkę. Zawieszenie zaczyna pracować topornie, z oporami, wszystko lata na boki, kulki w końcu się tak zużywają, że dosłownie wypadają. Dziwię się że Axial do dziś nie dodaje rodendów z metalowymi kulami, to jest dla mnie jakiś absurd. Niby ma w ofercie opcjonalne, ale o zgrozo mają one niewłaściwą szerokość. Rozmiar tych kulek powinien wynosić 5.8/7.5/3mm, a axialowe metalowe mają 5.8/7/3mm - są za WĄSKIE a do tego nie są gładkie, mają ślady po obróbce, zwyczajnie haczą i latają na boki. Nie polecam też kulek Traxxasa - są też za wąskie, np kultowy zestaw 1942 ma kulki o szerokości 6,5mm. Ja kupuję rodendy GPM, SSD lub RC4WD i wydłubuję z nich same kule, jak się poszuka to znajdzie się dokładnie identyczny kształt wykonane z materiału wysokiej jakości. Zakłada się raz i zapomina.

Na razie parę fotek z powitania:
FullSizeRender.jpg
IMG_1651.jpg
IMG_1652.jpg
IMG_1654.jpg
IMG_1655.jpg
C.D.N.

Awatar użytkownika
314TeR
Teoretyk
Posty: 24
Rejestracja: 2015-04-18, 00:47
Imię: Piotr
Lokalizacja: Sand City

Re: Axial Yeti™ SCORE® Trophy Truck® KIT - AX90068 - by 31Te

#2

Post autor: 314TeR »

Porównanie gabarytów Yeti Rock Racer vs Trophy Truck.

Jednym zdaniem - karoseria jest olbrzymia - lexan ma ponad 60cm długości.
Załączniki
IMG_5597.JPG
IMG_5598.JPG
IMG_5599.JPG
IMG_5600.JPG
IMG_5601.JPG
IMG_5602.JPG
IMG_5603.JPG

martinii
Teoretyk
Posty: 48
Rejestracja: 2012-07-22, 12:51
Imię:
Lokalizacja: Poznań
Otrzymał podziękowań: 1 razy

Re: Axial Yeti™ SCORE® Trophy Truck® KIT - AX90068 - by 31Te

#3

Post autor: martinii »

Mam prośbę: czy moglbys podać mi dokladne wyniary karoserii? Chodzi o długość, szerokość na linii kół i w środku na linii bocznych okien oraz rozstaw osi. Z góry dziękuję [emoji4]

Awatar użytkownika
314TeR
Teoretyk
Posty: 24
Rejestracja: 2015-04-18, 00:47
Imię: Piotr
Lokalizacja: Sand City

Re: Axial Yeti™ SCORE® Trophy Truck® KIT - AX90068 - by 31Te

#4

Post autor: 314TeR »

Podstawowe wymiary masz tu: http://www.axialracing.com/products/ax90068/tech_specs
Length23" (583mm)
Width:12" (305mm)
Height:8.3" (210mm)
Wheelbase:14.2" (360mm)
Ground Clearance:1.7" (43mm)
Weight:6.65lbs (3kg)

Jeśli porównujesz do Slasha to najważniejsza różnica to rozstaw osi, Slash ma rozstaw osi 324mm a Yeti 360mm. Slash ma długość 568mm Yeti Trophy 583mm. Przy czym długość slasha jest z jego zderzakami mocno wystającymi do przodu i tyłu, sam lexan jest krótszy, natomiast w Yetim lexan jest długości całej fury, zderzaki są na równo.

martinii
Teoretyk
Posty: 48
Rejestracja: 2012-07-22, 12:51
Imię:
Lokalizacja: Poznań
Otrzymał podziękowań: 1 razy

Re: Axial Yeti™ SCORE® Trophy Truck® KIT - AX90068 - by 31Te

#5

Post autor: martinii »

Cos się dzieje w temacie?

Awatar użytkownika
314TeR
Teoretyk
Posty: 24
Rejestracja: 2015-04-18, 00:47
Imię: Piotr
Lokalizacja: Sand City

Re: Axial Yeti™ SCORE® Trophy Truck® KIT - AX90068 - by 31Te

#6

Post autor: 314TeR »

Tak, jak najbardziej. Powolutku składam, przy okazji poprawiam to i owo. Od razu zakładam wahacze RPM zamiast axialowych. RPMowe są o wiele sztywniejsze, masywniejsze i nie skręcają się tak jak oryginalne.

Poniżej parę fotek z modyfikacji przednich wahaczy - wstawiam mosiężne tulejki 4/0,5 które mają zapobiegać gięciu się przednich śrób-osiek wahaczy.
IMG_5629.jpg
IMG_5630.jpg
IMG_5631.jpg
IMG_5632.jpg
IMG_5633.jpg
IMG_5634.jpg

martinii
Teoretyk
Posty: 48
Rejestracja: 2012-07-22, 12:51
Imię:
Lokalizacja: Poznań
Otrzymał podziękowań: 1 razy

Re: Axial Yeti™ SCORE® Trophy Truck® KIT - AX90068 - by 31Te

#7

Post autor: martinii »

Super. Coraz bardziej nabieram ochoty na to auto! Hmm... Wahacze RPM sztywniejsze? One sa z nylonu i np. w Slashu 4x4 nie można używać z nimi półosi Tekno, bo wyginają sie ze względu na sprężystość wahaczy. Zobacz np tu: https://goo.gl/images/VTJZe9

Awatar użytkownika
314TeR
Teoretyk
Posty: 24
Rejestracja: 2015-04-18, 00:47
Imię: Piotr
Lokalizacja: Sand City

Re: Axial Yeti™ SCORE® Trophy Truck® KIT - AX90068 - by 31Te

#8

Post autor: 314TeR »

Na zdjęciach masz na górze axialowe, a na dole RPMowe. Wierz mi, w porównaniu z axialowymi, te od RPM są wręcz niezniszczalne. Najważniejsze że się nie skręcają tak jak axialowe. Axialowe możesz skręcić wokół własnej osi o niemal 45 stopni, z RPMowymi tego nie zrobisz. Ja też nie chcę mieć full alu - gdzieś musi być jakiś element który w przypadku mocnego uderzenia zaabsorbuje energię, a w tym wypadku wahacze rpm świetnie się nadają.

Nie wiem czego oczekujesz od Yetiego, ale musisz pamiętać, że porównywanie go z slashem trochę nie ma sensu. Slash to zabawka RC nastawiona na katowanie i walenie w ścianę. Natomiast Yeti jest zbudowany jak prawdziwe auto trophy, ma zachowane proporcje, sztywny most, prawie identyczne zawieszenie, skalowy wyląd, ot taki SCX10 dla klasy Trophy.

martinii
Teoretyk
Posty: 48
Rejestracja: 2012-07-22, 12:51
Imię:
Lokalizacja: Poznań
Otrzymał podziękowań: 1 razy

Re: Axial Yeti™ SCORE® Trophy Truck® KIT - AX90068 - by 31Te

#9

Post autor: martinii »

Czego oczekuje? Frajdy z jazdy i dobrego prowadzenia. Wiem czym jest Slash i czym moze być. A to co piszesz o Axialu tym bardziej zacheca mnie do jego zakupu.

martinii
Teoretyk
Posty: 48
Rejestracja: 2012-07-22, 12:51
Imię:
Lokalizacja: Poznań
Otrzymał podziękowań: 1 razy

Re: Axial Yeti™ SCORE® Trophy Truck® KIT - AX90068 - by 31Te

#10

Post autor: martinii »

Jak tam prace? Wrzuć jakieś nowe materiały :)

Awatar użytkownika
Gorg
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 2099
Rejestracja: 2008-09-24, 17:28
Imię: Robert
Lokalizacja: Rogoźnik
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 16 razy

Re: Axial Yeti™ SCORE® Trophy Truck® KIT - AX90068 - by 31Te

#11

Post autor: Gorg »

Czy da się odblokować tylni dyferencial w Yeti?

Awatar użytkownika
RC-Nennox
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 2568
Rejestracja: 2013-11-17, 14:55
Imię: Błażej
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: Axial Yeti™ SCORE® Trophy Truck® KIT - AX90068 - by 31Te

#12

Post autor: RC-Nennox »

Gorg pisze:Czy da się odblokować tylni dyferencial w Yeti?
tak i to w bardzo prosty sposób. trzeba tylko wymienić locker na układ zębatek z Exo tera Albo tego nowego monster trucka:
Potrzebujesz do tego:
1. AX30390
2. AX30170
3. AXA1162
I teoretycznie to powinno działać :)

Awatar użytkownika
szymon1
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Posty: 1604
Rejestracja: 2010-04-05, 11:16
Imię: szymon
Lokalizacja: Okolice Poznania
Podziękował : 5 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Axial Yeti™ SCORE® Trophy Truck® KIT - AX90068 - by 31Te

#13

Post autor: szymon1 »


Awatar użytkownika
Gorg
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 2099
Rejestracja: 2008-09-24, 17:28
Imię: Robert
Lokalizacja: Rogoźnik
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 16 razy

Re: Axial Yeti™ SCORE® Trophy Truck® KIT - AX90068 - by 31Te

#14

Post autor: Gorg »

Super. Dzięki. Z zblokowanym dyfrem ten model nadaje się tylko na prerie gdzie znudzony kowboj naciska gaz do dechy i patrzy jak jego Yeti oddała się po prostej pięknie pracując zawieszeniem. :D Na torze kazda proba skretu przy wiekszej predkosci konczy sie rolka. Bede szukal u kogos kto kupil scx z rozblokowanym mostem i go blokowal. Moze zostaly mu czesci

Awatar użytkownika
HUBertPL
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Posty: 1338
Rejestracja: 2014-07-12, 23:18
Imię: Hubert
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Otrzymał podziękowań: 10 razy

Re: Axial Yeti™ SCORE® Trophy Truck® KIT - AX90068 - by 31Te

#15

Post autor: HUBertPL »

Gorg pisze:Super. Dzięki. Z zblokowanym dyfrem ten model nadaje się tylko na prerie gdzie znudzony kowboj naciska gaz do dechy i patrzy jak jego Yeti oddała się po prostej pięknie pracując zawieszeniem. :D Na torze kazda proba skretu przy wiekszej predkosci konczy sie rolka. Bede szukal u kogos kto kupil scx z rozblokowanym mostem i go blokowal. Moze zostaly mu czesci
Potwierdzam - fajnie się lata tym modelem, ale ze zblokowanym dyfrem jest to tylko driftowóz offroad :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Garaż - Inne ...”