Toyota LC70 6x6+2 Expedition
- RC-Nennox
- Weteran / AT!
- Posty: 2568
- Rejestracja: 2013-11-17, 14:55
- Imię: Błażej
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: Toyota LC70 6x6+2 Expedition
Trochę jest ale tak naprawdę to jeszcze sporo zmian mnie czeka zanim to podwozie zacznie jeździć
Zastanawiam się nad tym by wał od rozdzielacza do pierwszego tylnego mostu podzielić na pół bo wychodzi mi ponad 15 cm długości. Tak samo długi będzie wał do drugiego tylnego i nie wiem czy to nie za długie jednak będzie. Niby nie planuje nim jazdy w bardzo trudnym terenie, ale sam nie wiem czy takie długie wały to dobry pomysł. Muszę to przemyśleć
Zastanawiam się nad tym by wał od rozdzielacza do pierwszego tylnego mostu podzielić na pół bo wychodzi mi ponad 15 cm długości. Tak samo długi będzie wał do drugiego tylnego i nie wiem czy to nie za długie jednak będzie. Niby nie planuje nim jazdy w bardzo trudnym terenie, ale sam nie wiem czy takie długie wały to dobry pomysł. Muszę to przemyśleć
- zotornik
- Dinożarł / AT!
- Posty: 13469
- Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował : 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 161 razy
Re: Toyota LC70 6x6+2 Expedition
W takiej wersji jak jest obecnie, będzie miał tendencję do "łamania" się w miejscu łączenia połówek. Nie chodzi mi o łamanie się w sensie dosłownym, tylko przy tak rozsuniętym wale nie tylko niewielka część będzie się zazębiała i ciągnęła (możliwe wówczas ukręcenie wału) , ale będzie też brakowało braku stabilizacji w osi, stąd na łączeniu może się wał nieco wyginać, dostawać bicia, a w najgorszym wypadku ulegnie rozłączeniu.RC-Nennox pisze:Zastanawiam się nad tym by wał od rozdzielacza do pierwszego tylnego mostu podzielić na pół bo wychodzi mi ponad 15 cm długości. Tak samo długi będzie wał do drugiego tylnego i nie wiem czy to nie za długie jednak będzie.
Dasz łącznik a'la safe shaft, to może się okazać, że przy podwojonym zestawie kardanów będzie znowu ciasno i wały wyjdą bardzo krótkie. Inne rozwiązanie, to zrobić łącznik przejściówkę, taka jak robi się z wałów Traxxasa - wzmocnisz i usztywnisz wał, a łączenia wsuwane będą pewniejsze.
Jeżeli niejasno to opisałem, to po pracy rozrysuję co mam namyśli.
- bonk
- Adept / AT!
- Posty: 459
- Rejestracja: 2017-09-07, 20:53
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: W-wa/Lubartów
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Toyota LC70 6x6+2 Expedition
Bardzo mi się podoba jak estetycznie prowadzone są prace. Wszystko wygląda na dobrze przemyślane i spasowane
- RC-Nennox
- Weteran / AT!
- Posty: 2568
- Rejestracja: 2013-11-17, 14:55
- Imię: Błażej
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: Toyota LC70 6x6+2 Expedition
W tej wersji nie zostanie przez noc myślałem i wymyśliłem jak rozwiązać problem długich wałów.zotornik pisze:W takiej wersji jak jest obecnie, będzie miał tendencję do "łamania" się w miejscu łączenia połówek. Nie chodzi mi o łamanie się w sensie dosłownym, tylko przy tak rozsuniętym wale nie tylko niewielka część będzie się zazębiała i ciągnęła (możliwe wówczas ukręcenie wału) , ale będzie też brakowało braku stabilizacji w osi, stąd na łączeniu może się wał nieco wyginać, dostawać bicia, a w najgorszym wypadku ulegnie rozłączeniu.RC-Nennox pisze:Zastanawiam się nad tym by wał od rozdzielacza do pierwszego tylnego mostu podzielić na pół bo wychodzi mi ponad 15 cm długości. Tak samo długi będzie wał do drugiego tylnego i nie wiem czy to nie za długie jednak będzie.
Dasz łącznik a'la safe shaft, to może się okazać, że przy podwojonym zestawie kardanów będzie znowu ciasno i wały wyjdą bardzo krótkie. Inne rozwiązanie, to zrobić łącznik przejściówkę, taka jak robi się z wałów Traxxasa - wzmocnisz i usztywnisz wał, a łączenia wsuwane będą pewniejsze.
Jeżeli niejasno to opisałem, to po pracy rozrysuję co mam namyśli.
Jedną taką podporę mam, muszę pomyśleć czy ogarnąć jeszcze dwie czy raczej jedną "podwójną"
Jerry bardzo dziękuję za wyjaśnienie, bo własnie nie byłem do końca pewny czy dobrze zrozumiałem słowa Wojtka "zrobić łącznik przejściówkę, taka jak robi się z wałów Traxxasa". Z tego co widzę to jest konstrukcja taka jaką Axial stosuje w swoich wałach WB8HD
Uczę się od najlepszychZapo pisze:Super że do przodu choć tępo jak u mnie nie powala [emoji12]
Bardzo dziękuję to tylko tak wygląda jak bym robił zdjęcia na bieżąco, to by nie było tak "pięknie"bonk pisze:Bardzo mi się podoba jak estetycznie prowadzone są prace. Wszystko wygląda na dobrze przemyślane i spasowane
Ok no to teraz jeszcze pokażę na co wpadłem w nocy Zielone prostokąty to własnie te elementy, o których pisał zotornik - czyli podpory wału jak by mi się udało zanabyć jedną podwójną to by było idealnie
- Sławek
- Weteran / AT!
- Posty: 15492
- Rejestracja: 2008-03-01, 13:59
- Imię: Obi-Wan Kenobi
- Lokalizacja: Mielec
- Podziękował : 1 razy
- Otrzymał podziękowań: 94 razy
Re: Toyota LC70 6x6+2 Expedition
Koncepcja kolegi Nennox jest jak najbardziej sluszna, tak to sie robi w napedzie gdzie jest wiecej osi niz dwie. Pozwala to na unikniecie kolizji walu z mostem nad ktorym wał przechodzi
Pozdr
Pozdr
- RC-Nennox
- Weteran / AT!
- Posty: 2568
- Rejestracja: 2013-11-17, 14:55
- Imię: Błażej
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: Toyota LC70 6x6+2 Expedition
Udało mi się stworzyć podwójna podporę wału! Mam nadzieje, że wytrzyma jakiś czas a jak nie wytrzyma, to się będziemy do czayo uśmiechać
- Księgowy
- Teoretyk
- Posty: 159
- Rejestracja: 2017-12-01, 14:13
- Imię: Adam
- Lokalizacja: Legionowo
- Podziękował : 3 razy
Re: Toyota LC70 6x6+2 Expedition
Hej podpowiedź mi proszę gdzie kupić mocowania do wałów podlinkuj może coś. Chodzi mi o to polaczebirbwaluz resorem coś kształt podkowy. No i jakie resory polecasz chce z tylu zamontować w nowym projekcie może. Nie znam temstu z resorami jak z ich twarcoscia itpRC-Nennox pisze:Udało mi się stworzyć podwójna podporę wału! Mam nadzieje, że wytrzyma jakiś czas a jak nie wytrzyma, to się będziemy do czayo uśmiechać
Wysłane z mojego SM-G390F przy użyciu Tapatalka
- RC-Nennox
- Weteran / AT!
- Posty: 2568
- Rejestracja: 2013-11-17, 14:55
- Imię: Błażej
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: Toyota LC70 6x6+2 Expedition
O jakie mocowanie wałów tobie chodzi dokładnie?Księgowy pisze:Hej podpowiedź mi proszę gdzie kupić mocowania do wałów podlinkuj może coś. Chodzi mi o to polaczebirbwaluz resorem coś kształt podkowy. No i jakie resory polecasz chce z tylu zamontować w nowym projekcie może. Nie znam temstu z resorami jak z ich twarcoscia itpRC-Nennox pisze:Udało mi się stworzyć podwójna podporę wału! Mam nadzieje, że wytrzyma jakiś czas a jak nie wytrzyma, to się będziemy do czayo uśmiechać
Wysłane z mojego SM-G390F przy użyciu Tapatalka
Resory są z atees dokładnie takie - https://www.asiatees.com/display?Miscel ... 8903&pid=1
- welna79
- Znawca / AT!
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2012-02-23, 00:10
- Imię: Stasiu, Staszek
- Lokalizacja: Gród Kraka
- Podziękował : 23 razy
- Otrzymał podziękowań: 32 razy
Re: Toyota LC70 6x6+2 Expedition
Poszukaj w temacie zawieszeniaKsięgowy pisze:Hej podpowiedź mi proszę gdzie kupić mocowania do wałów podlinkuj może coś. Chodzi mi o to polaczebirbwaluz resorem coś kształt podkowy. No i jakie resory polecasz chce z tylu zamontować w nowym projekcie może. Nie znam temstu z resorami jak z ich twarcoscia itpRC-Nennox pisze:Udało mi się stworzyć podwójna podporę wału! Mam nadzieje, że wytrzyma jakiś czas a jak nie wytrzyma, to się będziemy do czayo uśmiechać
Wysłane z mojego SM-G390F przy użyciu Tapatalka
Tam jest sporo na ten temat
Widzę że dryg i odwagę masz, to i może będziesz mógł sam zmajstrować sobie resory.
Domową metodą można łatwo zrobić resory ze sprężyny z zegara lub z brzeszczota albo i packi do kładzenia gipsu
Dasz radę spróbuj - 3 x P
Poczytaj,
Pokombinuj,
Produkuj
Pozdrawiam
welna79
:W