Coś z nierdzewki i aluminium... :)
Coś z nierdzewki i aluminium... :)
Tak jak pisałem w poście w którym się przedstawiałem jestem na etapie konstruowania czegoś, co trudno mi samemu określić.
Pewnego dnia pękło mi mocowanie zwrotnicy i chciałem wykonać je z aluminium, lecz uprzednio warto by było sprawdzić w internecie, jak się do tego zabrać. Trafiłem na stronkę http://www.rc-trial.pl/ no i tak się złożyło, że postanowiłem przebudować kompletnie moje podwozie. Zamówiłem materiał i zabrałem się do roboty.
Zaczynałem od ramy:
Rama
Niestety zapomniałem o palniku i o lutowaniu srebrem w danym momencie nie było mowy. Rama musiała poczekać.
Kolejnym etapem moich prac były wahacze. W kawałku aluminiowego płaskownika musiałem nawiercić otwory przez które bedą przechodziły sworznie mocujące:
Wiercenie 1
Wiercenie 2
Później przyszedł czas na nadanie odpowiedniego kształtu wahaczom:
Ukształtowane wahacze
Dalsze prace wciągnęły mnie tak bardzo, że nie byłem w stanie cykać fotek tylko czerpałem przyjemnośc z miłej pracy
Niedawno doszedłem do tego:
Efekt z piątku
A teraz wszystko wygląda własnie tak:
Aktualny wygląd 1
Aktualny wygląd 2
Narazie tylko tyle udało mi się sklecić. Teraz potrzebuje kogoś z tokarką, kto wytnie mi zwrotnice z pręta i zrobi w nich idealne otwory, a resztę sam polutuje niezawodnym sreberkiem
Przepraszam za brud, który można odnaleźć praktycznie na każdym ze zdjęć.
Napęd pochodzi z Hype'a Hot Shot'a, model sam w sobie dość dobry, lecz materiały z których zrobione jest w nim zawieszenie są zdecydowanie za słabe, jak na to, czego ja od niego oczekiwałem.
Pewnego dnia pękło mi mocowanie zwrotnicy i chciałem wykonać je z aluminium, lecz uprzednio warto by było sprawdzić w internecie, jak się do tego zabrać. Trafiłem na stronkę http://www.rc-trial.pl/ no i tak się złożyło, że postanowiłem przebudować kompletnie moje podwozie. Zamówiłem materiał i zabrałem się do roboty.
Zaczynałem od ramy:
Rama
Niestety zapomniałem o palniku i o lutowaniu srebrem w danym momencie nie było mowy. Rama musiała poczekać.
Kolejnym etapem moich prac były wahacze. W kawałku aluminiowego płaskownika musiałem nawiercić otwory przez które bedą przechodziły sworznie mocujące:
Wiercenie 1
Wiercenie 2
Później przyszedł czas na nadanie odpowiedniego kształtu wahaczom:
Ukształtowane wahacze
Dalsze prace wciągnęły mnie tak bardzo, że nie byłem w stanie cykać fotek tylko czerpałem przyjemnośc z miłej pracy
Niedawno doszedłem do tego:
Efekt z piątku
A teraz wszystko wygląda własnie tak:
Aktualny wygląd 1
Aktualny wygląd 2
Narazie tylko tyle udało mi się sklecić. Teraz potrzebuje kogoś z tokarką, kto wytnie mi zwrotnice z pręta i zrobi w nich idealne otwory, a resztę sam polutuje niezawodnym sreberkiem
Przepraszam za brud, który można odnaleźć praktycznie na każdym ze zdjęć.
Napęd pochodzi z Hype'a Hot Shot'a, model sam w sobie dość dobry, lecz materiały z których zrobione jest w nim zawieszenie są zdecydowanie za słabe, jak na to, czego ja od niego oczekiwałem.
- Rafał Kowina
- Adept / AT!
- Posty: 924
- Rejestracja: 2007-10-20, 11:55
- Imię:
- Lokalizacja: Świnoujście
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Naturalnie, koła będą pod kątem.
Tak było w modelu bazowym i tak będzie w tym czymś.
Nie będzie to skomplikowane, gdyż wystarczy przeciąć ramę w odpowiednim miejscu, pod odpowiednim kątem i odpowiednio zlutować
Nie jestem pewien czego teraz mogę wymagać od tego podwozia. Niewiarygodnej prędkości nie osiągnę, ponieważ to podwozie waży znacznie więcej niż standardowe.
Tak było w modelu bazowym i tak będzie w tym czymś.
Nie będzie to skomplikowane, gdyż wystarczy przeciąć ramę w odpowiednim miejscu, pod odpowiednim kątem i odpowiednio zlutować
Nie jestem pewien czego teraz mogę wymagać od tego podwozia. Niewiarygodnej prędkości nie osiągnę, ponieważ to podwozie waży znacznie więcej niż standardowe.
Teraz czas na nowe fotki mojego modelu.
Borykałem się ostatnio z kilkoma problemami, lecz odnalazłem chyba dobre rozwiązanie. W celu wykonania zwrotnic pospawałem, czy może bardziej posmarkałem, kilka nakrętek w jedną. Później nawierciłem jedną na interesującą mnie średnicę w celu sprawdzenia. Wszystko działa, więc śmiało można się zabierać do dalszej roboty.
Zastanawiałem sie nad tokarzem, ponieważ miałem robić zwrotnice z pręta, ale rozwiązanie jakie zastosowałem zdaje mi się lepsze, ze względu na płaskie powierzchnie jakie oferuje nakrętka. Całość prowizorycznie zamontowałem na jednym wahaczu.
Zrobiłem też mocowania amortyzatorów, lecz praktycznie ukończone jest tylko jedno (to zamontowane).
Oto i fotki:
Mam jeszcze jedno pytanko i ktoś zapewne orientuje sie w takiej sprawie. Ostatnio przez myśl przeszło mi, aby nie wiercić otworów pod mocowanie dolnego elementu amortyzatora w wahaczu, tylko przykręcić do niego kawałek stalowego klocka. Tak nad tym rozmyślam, ponieważ tak drobny gwint w aluminium może nie wytrzymać za długo.
Borykałem się ostatnio z kilkoma problemami, lecz odnalazłem chyba dobre rozwiązanie. W celu wykonania zwrotnic pospawałem, czy może bardziej posmarkałem, kilka nakrętek w jedną. Później nawierciłem jedną na interesującą mnie średnicę w celu sprawdzenia. Wszystko działa, więc śmiało można się zabierać do dalszej roboty.
Zastanawiałem sie nad tokarzem, ponieważ miałem robić zwrotnice z pręta, ale rozwiązanie jakie zastosowałem zdaje mi się lepsze, ze względu na płaskie powierzchnie jakie oferuje nakrętka. Całość prowizorycznie zamontowałem na jednym wahaczu.
Zrobiłem też mocowania amortyzatorów, lecz praktycznie ukończone jest tylko jedno (to zamontowane).
Oto i fotki:
Mam jeszcze jedno pytanko i ktoś zapewne orientuje sie w takiej sprawie. Ostatnio przez myśl przeszło mi, aby nie wiercić otworów pod mocowanie dolnego elementu amortyzatora w wahaczu, tylko przykręcić do niego kawałek stalowego klocka. Tak nad tym rozmyślam, ponieważ tak drobny gwint w aluminium może nie wytrzymać za długo.
Widze ze bedize z tego calkiem fajowy buggi
Ja tez robilem zwrotnice z duzych nakretek zeby miec wlasnie 2 plaskie prostopadle powierzchnie:
http://allyoucanupload.webshots.com/v/2 ... 0482641500
Ja tez robilem zwrotnice z duzych nakretek zeby miec wlasnie 2 plaskie prostopadle powierzchnie:
http://allyoucanupload.webshots.com/v/2 ... 0482641500
Dziękiozi pisze:Widze ze bedize z tego calkiem fajowy buggi
Mam pewne plany co do modyfikacji jeszcze nieukończonego projektu, ale nie będę ich zdradzał.
Teraz jedyny kłopot jaki mam to jak zamontować ramię zwrotnicy do samej zwrotnicy. Nie mam ochoty paćkać wszystkiego boraksem, a spawanie na ten tydzień nie wchodzi w grę. Jedyne co pozostaje, to w jakiś sposób zamontować je przy pomocy śrub.
Może jakieś sugestie, pomysł :?
- Rafał Kowina
- Adept / AT!
- Posty: 924
- Rejestracja: 2007-10-20, 11:55
- Imię:
- Lokalizacja: Świnoujście
- Otrzymał podziękowań: 2 razy