Coś z nierdzewki i aluminium... :)

Tematy odnośnie budowy modeli, które nie pasują do powyższych kategorii.
Hifman
Teoretyk
Posty: 53
Rejestracja: 2008-04-28, 16:39
Imię:
Lokalizacja: Zgorzelec

Coś z nierdzewki i aluminium... :)

#1

Post autor: Hifman »

Tak jak pisałem w poście w którym się przedstawiałem jestem na etapie konstruowania czegoś, co trudno mi samemu określić.

Pewnego dnia pękło mi mocowanie zwrotnicy i chciałem wykonać je z aluminium, lecz uprzednio warto by było sprawdzić w internecie, jak się do tego zabrać. Trafiłem na stronkę http://www.rc-trial.pl/ no i tak się złożyło, że postanowiłem przebudować kompletnie moje podwozie. Zamówiłem materiał i zabrałem się do roboty.

Zaczynałem od ramy:

Rama

Niestety zapomniałem o palniku i o lutowaniu srebrem w danym momencie nie było mowy. Rama musiała poczekać.

Kolejnym etapem moich prac były wahacze. W kawałku aluminiowego płaskownika musiałem nawiercić otwory przez które bedą przechodziły sworznie mocujące:

Wiercenie 1

Wiercenie 2

Później przyszedł czas na nadanie odpowiedniego kształtu wahaczom:

Ukształtowane wahacze

Dalsze prace wciągnęły mnie tak bardzo, że nie byłem w stanie cykać fotek tylko czerpałem przyjemnośc z miłej pracy ;)

Niedawno doszedłem do tego:

Efekt z piątku

A teraz wszystko wygląda własnie tak:

Aktualny wygląd 1
Aktualny wygląd 2

Narazie tylko tyle udało mi się sklecić. Teraz potrzebuje kogoś z tokarką, kto wytnie mi zwrotnice z pręta i zrobi w nich idealne otwory, a resztę sam polutuje niezawodnym sreberkiem :)

Przepraszam za brud, który można odnaleźć praktycznie na każdym ze zdjęć.

Napęd pochodzi z Hype'a Hot Shot'a, model sam w sobie dość dobry, lecz materiały z których zrobione jest w nim zawieszenie są zdecydowanie za słabe, jak na to, czego ja od niego oczekiwałem. ;)

Awatar użytkownika
Maxim
|o\°/o| / AT !
|o\°/o| / AT !
Posty: 7599
Rejestracja: 2006-06-29, 00:19
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Otrzymał podziękowań: 4 razy

#2

Post autor: Maxim »

No prosze prosze ... bardzo ładną prace widze ! Czekam na dalsze efekty .... :OK

Awatar użytkownika
Adamo
Znawca / AT!
Znawca / AT!
Posty: 4754
Rejestracja: 2007-05-06, 20:17
Imię: Adam
Lokalizacja: podlaskie
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

#3

Post autor: Adamo »

Spoko!
Coś nowego, nie 4x4 i nie na sztywnych mostach ;)
Powodzenia w kontynuacji projektu życzę :)

Awatar użytkownika
Rafał Kowina
Adept / AT!
Adept / AT!
Posty: 924
Rejestracja: 2007-10-20, 11:55
Imię:
Lokalizacja: Świnoujście
Otrzymał podziękowań: 2 razy

#4

Post autor: Rafał Kowina »

Ja na twoim miejscu bym przednie zawieszenie dał pod kątem - nie wiem czy mnie zrozumiesz. Looknij sobie na hpi firestorma, on ma taki przód przechylony i poprawia prowadzenie w przypadku napędu na tył (bo taki z tego co widze będzie). Takie samo rozwiązanie jest w buggy Icklera.

Awatar użytkownika
Adamo
Znawca / AT!
Znawca / AT!
Posty: 4754
Rejestracja: 2007-05-06, 20:17
Imię: Adam
Lokalizacja: podlaskie
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

#5

Post autor: Adamo »

Dokładnie w traxach też tak jest że są przednie pod kątem.
Poza tym zabezpiecza to w sporym stopniu przed wyłamaniem wahacza w sytuacjach nazwijmy to zderzeniowych pochłaniając energie na ugięcie sprężyny.

Awatar użytkownika
RaV
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 3013
Rejestracja: 2007-05-01, 11:08
Imię: Rafał
Lokalizacja: GB
Otrzymał podziękowań: 5 razy

#6

Post autor: RaV »

Panowie, poprawia prowadzenie, ale przy prędkościach 30 km/h i więcej. Przy naszej jeździe nie ma takiego znaczenia.

Hifman
Teoretyk
Posty: 53
Rejestracja: 2008-04-28, 16:39
Imię:
Lokalizacja: Zgorzelec

#7

Post autor: Hifman »

Naturalnie, koła będą pod kątem.
Tak było w modelu bazowym i tak będzie w tym czymś.

Nie będzie to skomplikowane, gdyż wystarczy przeciąć ramę w odpowiednim miejscu, pod odpowiednim kątem i odpowiednio zlutować ;)

Nie jestem pewien czego teraz mogę wymagać od tego podwozia. Niewiarygodnej prędkości nie osiągnę, ponieważ to podwozie waży znacznie więcej niż standardowe.

Hifman
Teoretyk
Posty: 53
Rejestracja: 2008-04-28, 16:39
Imię:
Lokalizacja: Zgorzelec

#8

Post autor: Hifman »

Teraz czas na nowe fotki mojego modelu.
Borykałem się ostatnio z kilkoma problemami, lecz odnalazłem chyba dobre rozwiązanie. :) W celu wykonania zwrotnic pospawałem, czy może bardziej posmarkałem, kilka nakrętek w jedną. Później nawierciłem jedną na interesującą mnie średnicę w celu sprawdzenia. Wszystko działa, więc śmiało można się zabierać do dalszej roboty. ;)
Zastanawiałem sie nad tokarzem, ponieważ miałem robić zwrotnice z pręta, ale rozwiązanie jakie zastosowałem zdaje mi się lepsze, ze względu na płaskie powierzchnie jakie oferuje nakrętka. :) Całość prowizorycznie zamontowałem na jednym wahaczu.
Zrobiłem też mocowania amortyzatorów, lecz praktycznie ukończone jest tylko jedno (to zamontowane).
Oto i fotki:
Obrazek Obrazek Obrazek


Mam jeszcze jedno pytanko i ktoś zapewne orientuje sie w takiej sprawie. Ostatnio przez myśl przeszło mi, aby nie wiercić otworów pod mocowanie dolnego elementu amortyzatora w wahaczu, tylko przykręcić do niego kawałek stalowego klocka. Tak nad tym rozmyślam, ponieważ tak drobny gwint w aluminium może nie wytrzymać za długo.

ozi
Hand Made Builder / AT !
Hand Made Builder / AT !
Posty: 662
Rejestracja: 2007-03-08, 20:26
Imię:
Lokalizacja: Debica

#9

Post autor: ozi »

Widze ze bedize z tego calkiem fajowy buggi :OK
Ja tez robilem zwrotnice z duzych nakretek zeby miec wlasnie 2 plaskie prostopadle powierzchnie:
http://allyoucanupload.webshots.com/v/2 ... 0482641500

Hifman
Teoretyk
Posty: 53
Rejestracja: 2008-04-28, 16:39
Imię:
Lokalizacja: Zgorzelec

#10

Post autor: Hifman »

ozi pisze:Widze ze bedize z tego calkiem fajowy buggi :OK
Dzięki :)
Mam pewne plany co do modyfikacji jeszcze nieukończonego projektu, ale nie będę ich zdradzał. ;)

Teraz jedyny kłopot jaki mam to jak zamontować ramię zwrotnicy do samej zwrotnicy. Nie mam ochoty paćkać wszystkiego boraksem, a spawanie na ten tydzień nie wchodzi w grę. Jedyne co pozostaje, to w jakiś sposób zamontować je przy pomocy śrub.
Może jakieś sugestie, pomysł :? :p

ozi
Hand Made Builder / AT !
Hand Made Builder / AT !
Posty: 662
Rejestracja: 2007-03-08, 20:26
Imię:
Lokalizacja: Debica

#11

Post autor: ozi »

Moze sprobuj ak jak ja? poprostu przykrec plasa blache grubosci ok 2 mm do plaskeij powierzchni nakretki i ju. Ja ak wlasnie to mam zrobione.

Hifman
Teoretyk
Posty: 53
Rejestracja: 2008-04-28, 16:39
Imię:
Lokalizacja: Zgorzelec

#12

Post autor: Hifman »

Chciałem ramię zamontować przy samej osi obrotu, ale teraz natchniony Twoim postem pomyślałem (a to osiągnięcie), że równie dobrze mogę je wcisnąć pod śrubę która znajduje się od strony koła. Zwiększę tylko długość ramienia orczyka i powinno się zrównać. :)

mav
Teoretyk
Posty: 301
Rejestracja: 2007-11-02, 10:07
Imię:
Lokalizacja: Bydgoszcz
Otrzymał podziękowań: 1 razy

#13

Post autor: mav »

A co z luzami w takim rozwiązaniu?
Wprawdzie w trialu mało to ważne, jednak Twój buggy będzie jeździł szybciej...

Awatar użytkownika
Rafał Kowina
Adept / AT!
Adept / AT!
Posty: 924
Rejestracja: 2007-10-20, 11:55
Imię:
Lokalizacja: Świnoujście
Otrzymał podziękowań: 2 razy

#14

Post autor: Rafał Kowina »

Ja tam bym zrobił pivot ball. Kupujesz tylko zwrotnice + te kulki i masz zawieszenie niemal bez luzów.

Hifman
Teoretyk
Posty: 53
Rejestracja: 2008-04-28, 16:39
Imię:
Lokalizacja: Zgorzelec

#15

Post autor: Hifman »

Luzy- był to jeden z wielu prowokatorów mojej przeróbki.
Na zawieszeniu w modelu bazowym miałem ich bardzo dużo. Tutaj wszystko wykonałem dość starannie i jeśli są luzy to, i tak nie są one wyczuwalne.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Garaż - Inne ...”