Wpl c24 by grabarz

Tematy odnośnie budowy modeli, które nie pasują do powyższych kategorii.
grabarz
Teoretyk
Posty: 19
Rejestracja: 2010-03-07, 23:40
Imię: Michał
Lokalizacja: Włodzimierzów

Wpl c24 by grabarz

#1

Post autor: grabarz »

Siemanko :) zakupilem ostatnio wpl c24 w wersji rtr nie kit i powoli zaczynam z nim zabawe :) na chwile obecna dokrecilem niektore srubki zeby wyeliminowac luzy np na amortyzatorach :) leca do mnie amortyzatory metalowe zebatki oraz mocniejszy silnik :) podpowiecie czy wystrczy wymienic silnik seryjny na mocniejszy czy trzeba jeszcze jakas elektronike wymienic? Bede mial sporo pytan do was bo jestem totalnym amatorem :P i czy do silnika dokupić jeszcze przekładnie?

Awatar użytkownika
ges
Naczelny grafik
Naczelny grafik
Posty: 2732
Rejestracja: 2014-04-26, 18:50
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Trzebnica
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 23 razy

Re: Wpl c24 by grabarz

#2

Post autor: ges »

Docelowo, to wymienisz w nim wszystko, podliczysz, złapiesz się za głowię i zaczniesz szukać modelu. Bo to co masz, to jest zabawka udająca model.
Swoją drogą, odważny jesteś. Piszesz: "jestem totalnym amatorem", ale już kupiłeś zabawkę i teraz pytam co z nią dalej. ;)
Kolejność powinna być odwrotna.
Youtube. Od groma (a przynajmniej pięć) filmów jest o tym co z WPL'em można zrobić.
Czy to ma sens, to dojdziesz do tego za kilka tygodni. ;)
Szukaj, czytaj forum, a wiedza Ci się uporządkuje.

grabarz
Teoretyk
Posty: 19
Rejestracja: 2010-03-07, 23:40
Imię: Michał
Lokalizacja: Włodzimierzów

Re: Wpl c24 by grabarz

#3

Post autor: grabarz »

Ogladalem filmiki francy jak troche to ulepszyl i osobiscie polecal i był z tego zadowolony patrzac z perspektywy zabawki :) no dobra ale w druga strone za takie pieniadze nie kupię podstawowego w miare fajnie jezdzacego modelu z nizszej polki nie?

grabarz
Teoretyk
Posty: 19
Rejestracja: 2010-03-07, 23:40
Imię: Michał
Lokalizacja: Włodzimierzów

Re: Wpl c24 by grabarz

#4

Post autor: grabarz »

Ale wracajac do tematu, wymiana silnika na mocniejszy jest na zasadzie p&p czy trzeba jeszcze cos zmienic?

grabarz
Teoretyk
Posty: 19
Rejestracja: 2010-03-07, 23:40
Imię: Michał
Lokalizacja: Włodzimierzów

Re: Wpl c24 by grabarz

#5

Post autor: grabarz »

Ktos podpowie? :)

Awatar użytkownika
zotornik
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 13463
Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 22 razy
Otrzymał podziękowań: 161 razy

Re: Wpl c24 by grabarz

#6

Post autor: zotornik »

grabarz pisze:Ktos podpowie? :)
Masz jakiś konkretny silnik na myśli?

grabarz
Teoretyk
Posty: 19
Rejestracja: 2010-03-07, 23:40
Imię: Michał
Lokalizacja: Włodzimierzów

Re: Wpl c24 by grabarz

#7

Post autor: grabarz »

Ten mocniejszy dedykowany czyli 370 bodajże, i tego co teraz widze potrzebna jest przekladnia i metalowe wały ale czy jak tą przekładnie założę to bedzie gdzie się wpiac czy trzeba jeszcze jakąś elektronike dołożyć?

Danielasty
Teoretyk
Posty: 28
Rejestracja: 2019-03-06, 14:41
Imię: Daniel

Re: Wpl c24 by grabarz

#8

Post autor: Danielasty »

żeby z rtr coś zrobić trzeba wymienić wszystko :)

RTR - model na półkę
KIT - model do jazdy

Niestety w rtr masz wszystko zintegrowane, więc masz do wymiany aparature,, odbiornik nowe ESC , silnik + przekładnia, Serwo skrętu, wały na metalowe, oraz metalowe dyfry

W kit jest podobnie ale np opony są miększe, dają serwo w zestawie itp

Silnik przychodzi bez kabli zazwyczaj, jeśli zatem już coś, to musisz kupic konektory JST takie czerwone - które ma ESC 20/30A , przylutować plus z minusem i podłączyć - silnik do ramy pasuje plug and play - niestety 130 silnik ma wały na trzpień, i przyklejane , 370 ma wypustki i robaczki więc trzeba wymienić. Plastikowe tryby za długo Ci nie pociągną wiec też od razu na metal.

Żeby obłsłużyć przekładanie, potrzebujesz apki która ma minimum 3 kanały, np Austar ax5s chyba ze dopłacisz od razu do Dumborc x6 - 6 kanałowa z żyroskopem za 100zł

Jak już wymienisz ESC to niestety musisz wymienić konektory w bateri na te czerwone jst, takze lutownica :)

Serwo żeby zamontować normalnie micro plug&play ale niestety holder do serwa musisz wyrzeźbić sam albo kupić metalową płytkę :)

Ogółem jeśli chodzi o serie WPL, to taniej byłoby kupić endera 3 ( drukarka 3d ) i drukować samemu części - na stronkach można wydrukować cały model z plastiku jeśli chcesz :)

Elementy zawieszenia to temat rzeka i od razu powiem Ci że jest to nie opłacalne - żeby wymienić amorki musisz, kupić same amorki, osobno przedłużki do nich, żeby zamontować do wałów musisz wymienić te podpory i co za tym idzie linki zawieszenia - metal i plastik mają inną średnice :). Wymiana nie opłacalna bo sprężyny są za twarde do tego modelu i lepiej jeździ na stockowych

Opony pomiędzy rtr a kit różną się miękkością i to widać, te z kita wręcz spadają z felgi gdzie RTR potrzeba jakiś 3kg by się coś tam ugieło ^^

Ja sam mam c24 po ostrym tuningu już rok, 80% wypadów to błoto po maskę bez zabezpieczeń i dalej trzyma - Od razu polecam kupić klej do gwintów

I nie zrażaj się do kolegów z forum , po prostu wydali 2 tyś na swoje modele i coś co jest warte 150zł według nich nie ma prawa jeździć - Mój wpl z 370-tką na 1 biegu spokojnie ciągnie 3-4kg inne pojazdy, jest nawet w stanie podjechać pod ścianę - fajny MODEL na początek :)


Link wklejony i poprawiony.
Pixel

Awatar użytkownika
ges
Naczelny grafik
Naczelny grafik
Posty: 2732
Rejestracja: 2014-04-26, 18:50
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Trzebnica
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 23 razy

Re: Wpl c24 by grabarz

#9

Post autor: ges »

Apka z żyroskopem? Do tego czegoś? Do terenówki? Chyba mnie coś ominęło, albo źle się bawię modelami.

grabarz
Teoretyk
Posty: 19
Rejestracja: 2010-03-07, 23:40
Imię: Michał
Lokalizacja: Włodzimierzów

Re: Wpl c24 by grabarz

#10

Post autor: grabarz »

Dzieki wielkie za wyjaśnienie! :) wlasnie doszedlem do tego ze silnik w rame pasuje ale waly już nie i zamowilem metalowe, przekladnie metalowe juz mam :) kwestia teraz właśnie przekładni teraz jak polaczyc i co dolozyc z elektroniki, a podal bys mi linki co dokładnie potrzebuje zeby ta przekladnie spiac z silnikiem?

trucker
Teoretyk
Posty: 16
Rejestracja: 2019-04-24, 22:20
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Kraków

Re: Wpl c24 by grabarz

#11

Post autor: trucker »

Pytanie, czy w tym C24 masz skręt a'la zabawka czy już normalne serwo? Jeśli to drugie, to elektroniki możesz nie ruszać, owszem, jest kijowa, ale spokojnie radzi sobie z obsługą silnika 370.

grabarz
Teoretyk
Posty: 19
Rejestracja: 2010-03-07, 23:40
Imię: Michał
Lokalizacja: Włodzimierzów

Re: Wpl c24 by grabarz

#12

Post autor: grabarz »

Wydaje mi sie ze zabawka bo dziala 0-1

Awatar użytkownika
Pixel
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Posty: 2687
Rejestracja: 2015-09-26, 13:46
Imię: Bartek
Lokalizacja: okolice Łodzi
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 10 razy

Re: Wpl c24 by grabarz

#13

Post autor: Pixel »

grabarz pisze:Wydaje mi sie ze zabawka bo dziala 0-1
W KITcie jest serwo normalne ;)

trucker
Teoretyk
Posty: 16
Rejestracja: 2019-04-24, 22:20
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Kraków

Re: Wpl c24 by grabarz

#14

Post autor: trucker »

grabarz pisze:Wydaje mi sie ze zabawka bo dziala 0-1
No to żeby to działało po bożemu, potrzebujesz:
a) serwo do skrętu kół: https://pl.aliexpress.com/item/32878844 ... 459cnqo6KA
trzecia pozycja u góry, opisane jako "steeringturningservo", powinien do tego jeszcze być zestaw orczyków i tulejek.
b) aparatura, czyli nadajnik + odbiornik - dwa kanały wystarczą. Np. taki: https://www.gimmik.net/Radio_pistoletow ... 17678.html
c) regulator - https://www.gimmik.net/Szczotkowy_regul ... 21721.html
d) akumulator - najlepiej coś w stylu LiPo 2S 1500mah.
Zamiast pozycji b, c i d możesz też wypróbować budżetowy zestaw tego typu: https://pl.aliexpress.com/item/32905203 ... 35b3w8JagM
Na pewno wyjdzie dużo taniej niż kompletowanie elektroniki samemu, na pewno jest dużo lepszy niż oryginalna, zabawkowa elektronika, pytanie tylko jak wypada w porównaniu do normalnej, hobbystycznej aparatury :D

Danielasty
Teoretyk
Posty: 28
Rejestracja: 2019-03-06, 14:41
Imię: Daniel

Re: Wpl c24 by grabarz

#15

Post autor: Danielasty »

a) serwo do skrętu kół: https://pl.aliexpress.com/item/32878844 ... 459cnqo6KA
trzecia pozycja u góry, opisane jako "steeringturningservo", powinien do tego jeszcze być zestaw orczyków i tulejek.
Wystarczy MG90S https://pl.aliexpress.com/item/32952046 ... b201603_52
Sam mam i wystarcza nawet żeby koło skręcić pod obciążeniem :)
b) aparatura, czyli nadajnik + odbiornik - dwa kanały wystarczą. Np. taki: https://www.gimmik.net/Radio_pistoletow ... 17678.html
https://pl.aliexpress.com/item/40002200 ... b201603_52
Tańsza opcja , 6 kanałów w tym 4ch 1-0-2 do wyciągarki, może kupić też wersję z żyroskopem, który przyda mu się np do szybszych modeli - na 1 na 100% nie skończy, a odbiornik z gyro około 10 funtów więc groszowe sprawy - jeszcze ciekawostka, posiada gniazdo monojack i można używać jej do komputera jako kontrolera do np re-volt czy VRC Racing :) Od biedy w NFS też zadziała :)
Do czego mu 60A w silniku 370, po za tym nie ma miejsca na tyle żeby go sensownie go tam upchać. Wystarczy mu taki https://pl.aliexpress.com/item/40002295 ... b201603_52 . Posiada dragbrake i obsługuje 2s zmieści się pod serwem

Bateria według uznania, ja jeżdżę na nimh 1500 mah - starcza na 25-30 minut i kosztuje grosze, ale może kupić też lipo 2s około 1000mah i też będzie dobre

Druga sprawa do wpl nie ważne jakiego czy tob1 b36 czy c14 i 24 2 biegowa skrzynia jest o wiele lepsza niż single i silnik 370 - większa precyzja więcej mocy
https://uk.banggood.com/WPL-Speed-Chang ... rehouse=CN

Na 1 jedzie 50% wolniej niż na oryginale a 2 jest niby o 25% szybsza niż oryginał - do tego jedynka nawet jak ESC nie ma hamulca , spowalnia silnikiem

ODPOWIEDZ

Wróć do „Garaż - Inne ...”