zmota na 2 osiach skrętnych

Tematy odnośnie budowy modeli, które nie pasują do powyższych kategorii.
ODPOWIEDZ
Adamcel
Teoretyk
Posty: 5
Rejestracja: 2019-10-01, 12:36
Imię: Adam

zmota na 2 osiach skrętnych

#1

Post autor: Adamcel »

Witam wszystkich,

W wyniku kilkukrotnych niepowodzeń z Banggoodem przy zakupie RH1052 oraz EX86110 zdecydowałem się na samodzielne skomponowanie modelu takiego jak bym chciał :D

Nie zamierzam startować w zawodach, więc na spełnieniu wymogów klas mi nie zależy. Składam dla własnej satysfakcji oraz frajdy z jazdy.

Generalnie widzę to tak- rama carbon + elementy alu + mosty portalowe metal, 2 osie skrętne + przyzwoity napęd, pełna wodoodporność (taka zmota.. )
Zastanawiam się też nad skrzynią 2-bieg ale to może w przyszłości, bo teraz budżet i tak jest nadszarpnięty.

Proszę o pomoc przy wyborze komponentów - nie chciałbym kupić i potem żałować.
Przymierzam się głównie do części z Ali i BG.
Czy elementy będą kompatybilne? Może coś nie ma sensu (dlaczego?) / gdzieś jest taniej / słaba jakość?

rama link
płyta link tańszy odpowiednik? muszę jeszcze poszukać
przekładnia z rewersem link
combo 5-slot 12T + karta
mosty 2x przód link
wały link przyzwoite kardany? nie wiem jaka długość pod 313 lub więcej
serwa 2szt link już mam
ubec link kupiony
amory link + oleje 5W, 10W, 15W już mam
felgi + opony 130mm felga już kupione
aparatura link rozwojowo pod wyciągarkę, światła, skrzynię 2-bieg
buda może jakiś half-back lub taka mi się podoba
zderzaki, progi, nadkola itp po dobraniu budy aby pasowały
linki zrobię z rurki alu + pręt kwasówka gwintowany M4 + rod-endy traxxas (rozumiem, że rozwiązanie polecane)
generalnie wszystkie śrubki powymieniam na kwasówkę klasy A4

Całkowite przełożenie wychodzi 42,4:1 więc przy tym silniku i kołach mamy Vmax ok 7 km/h. Jeśli nie będzie się dało powoli i precyzyjnie jechać to zmniejszę zębatkę ataku.
Rozważam od razu dociążenie piast tego typu - ma to sens?

Na co jeszcze powinienem zwrócić uwagę?

Adamcel
Teoretyk
Posty: 5
Rejestracja: 2019-10-01, 12:36
Imię: Adam

Re: zmota na 2 osiach skrętnych

#2

Post autor: Adamcel »

A konkretniej co jest nie tak z tą skrzynią i mostami?
Sądząc po zdjęciach wykonanie jest dość dokładne, opinie też ok, może przydało by się więcej towotu ale to nie problem, posmaruję.
Słyszałem, że chińskie aluminium to czasami jakiś szuwaks z odzysku, czy o to chodzi?
Czy ktoś już miał i używał konkretnie te części, i są rzetelne opinie czy rozmawiamy ogólnikowo o chińskich podróbach? Miałem trochę różnych chińskich gratów i z mojego doświadczenia uważam, że jeśli nie kupuje się najtańszego, a raczej sprawdzone rzeczy to zwykle jest dobrze.

Adamcel
Teoretyk
Posty: 5
Rejestracja: 2019-10-01, 12:36
Imię: Adam

Re: zmota na 2 osiach skrętnych

#3

Post autor: Adamcel »

Dziękuję, przemyślę tą kwestię.

Awatar użytkownika
zotornik
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 13463
Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 22 razy
Otrzymał podziękowań: 161 razy

Re: zmota na 2 osiach skrętnych

#4

Post autor: zotornik »

Adamcel pisze:Nie zamierzam startować w zawodach, więc na spełnieniu wymogów klas mi nie zależy. Składam dla własnej satysfakcji oraz frajdy z jazdy.
Niewątpliwie taka konwencja modelu daje dużą swobodę w wyborze i doborze elementów. Może nie do wszystkich się odniosę, ale kilka twoich wyborów nie było by moimi :)

Dlaczego rama karbonowa? Zmota, którą rozpisałeś jest pełna alu, a to = spory ciężar, który może przy radosnej jeździe i wywrotkach zakończyć się połamaniem owej ramy.
Moja propozycja to albo klasyczna rama na profilu C albo na płaskowniku np.
https://pl.aliexpress.com/item/32989535 ... b258975336
Sporo tańsza od "twoje", łatwo ją skrócić/wydłużyć,czy coś do niej dokręcić. W karbonie, każdy kolejny otwór, to jej osłabienie.

Pytasz o tańszą płytę (Skid Plate) - proszę oto ona (w momencie linkowania (9$):
https://pl.aliexpress.com/item/32831800 ... 3e70403543
Ja tych płyt nie lubię, głównie za przyczyną ich wystawania poniżej ramy. Takie coś można wyciąć z płytki alu, tworzywa, czy nawet jak kiedyś miałem ze spienionego PCV. Prz\y własnej płycie wiercisz otwory pod taką przekładnię jaką będziesz miał i w miejscu, które bardziej ci pasuje - mam tu na myśli przesunięcie przekładni do przodu lub tyłu.

Przekładnia alu - kolejny raz zapytam po co taki ciężarek?
Polecam zakupić nową lub używaną, ale oryginalną przekładnię z któregoś "popularnych" podwozi: MST, Axial, etc. Warto zwracać uwagę na jej wielkość i jak wysoko po jej zamontowaniu dopina się do niej silnik, by nie podnosił zbytnio środka ciężkości.

Napęd ... nie znam tego co linkujesz, koledzy to kupili, wkrótce będzie więcej o nich wiadomo.

Mosty alu - hmmm, znów kusi zapytać po co? No dobra, te mają zwolnice, to fajna rzecz. Ale most alu na zwolnicach, to znowu wyraźne podniesienie środka ciężkości. Skoro "regulamuny" cię nie ograniczają, to wybierz większe koła, które też dadzą prześwit, a nie będziesz musiał się martwić o COG.
Nie jestem wrogiem alu, ale w naszych trialowych modelach wielokrotnie trwalsze są odpowiednie (markowe) elementy z modelarskiego ABS-u, bardziej odporne na urazy i udary niż alu.
W przypadku mostów, podobnie jak przy przekładni polecam zakup markowych nowych lub używanych mostów. "Gwarancja" jakości obudów, elementów wewnętrznych i dostępu do części zamiennych.

Wały :decha
Nie przejmuj się emotką, otwieram linki pisząc i ponownie widzę metal. Wałom metalowym mówimy stanowcze nie!!! To jeden z najbardziej narażonych na korozję, zaciertanie i trwałe uszkodzenia elementów. Do tego, ciężar metalowych wałów (ich bicie i drgania) nigdy nie pozostaje bez wpływu na stan łożysk i gniazd przy przekładni i w mostach.
Proponuję rozwiązanie jak wyżej.

Serwo - ja używam takich:
https://pl.aliexpress.com/item/19431296 ... b201603_55
cena podobna, kupuję zazwyczaj w czteropakach, bo taniej, a dwie sztuki idą do kogoś innego.

UBEC - nigdy nie używałem, bo miałem/mam mocnego BEC-a w regulatorze. Kupiłem niedawno - do szuflady - jakieś Turnigy. Nie kupiłbym takiej chińskiej chińszczyzny - to znaczy kupić można, ale podpiąć :|

Amortyzatory - ... mają gwintowaną regulację na obudowie, kto wie, może się sprawdzą.

Aparatura bez wyświetlacza, to jak dla mnie kiepski wybór. To co zaoszczędzisz na dwóch pierwszych pozycjach, dołóż np. do GT5
https://pl.aliexpress.com/item/33043924 ... cc2460844c
Tu masz przynajmniej mikser do dwóch osi, a jak jest w tamtej to nie wiem.

Buda - może być ciekawie, choć pewnie znów ciężkawo.

Opony ponoć masz - to tylko pokażę, co "misie" ostatnio podoba, do zmoty w sam raz:
https://pl.aliexpress.com/item/33049880 ... 7a07486be3
Co prawda "tylko" 120 mm, ale łopaty mają porządne i a przy tym boki ozdobne.

Dodatki, oj mnóstwo tego więc masz wybór i ból głowy.

:OK

Jak już przeliczysz te swoje zakupy, to zastanów się, czy nie blisko ci do kupna np. cz\egoś takiego:
http://rc-trial.pl/axial-scx-10-2-raw-b ... 17350.html
Kolega ceny nie podał, ale nawiązuję ogólnie do markowej używki, którą i tak możesz rozłożyć na elementy składowe.

Adamcel
Teoretyk
Posty: 5
Rejestracja: 2019-10-01, 12:36
Imię: Adam

Re: zmota na 2 osiach skrętnych

#5

Post autor: Adamcel »

Dziękuję zotornik.
Mam teraz o czym dumać.
Wczoraj nie mogłem zasnąć :P
Miałem nadzieję, że jeśli się z tym wszystkim prześpię to rano będzie klarowniej, ale niestety nie jest..

Poczytam, poszukam, z czasem wstawię zmodyfikowaną listę do dyskusji.

Adamcel
Teoretyk
Posty: 5
Rejestracja: 2019-10-01, 12:36
Imię: Adam

Re: zmota na 2 osiach skrętnych

#6

Post autor: Adamcel »

Temat na razie wstrzymany.
Zakupiłem TRX4 sport. Trochę nim pojeżdżę, pomoduję, zrozumiem więcej i wtedy może zabiorę się za samodzielne tworzenie:)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Garaż - Inne ...”