Jeep Brute
- Gorg
- Dinożarł / AT!
- Posty: 2099
- Rejestracja: 2008-09-24, 17:28
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Rogoźnik
- Podziękował : 1 razy
- Otrzymał podziękowań: 16 razy
Jeep Brute
Specyfikacja:
1. Mosty – Axial SCX/Wraith
2. Silnik – szczotkowy 45T.
3. Regulator – Hobbywing 1060
4. Serwo skrętu – JX PDI-6221MG 20KG
5. Opony – ???
6. Felg – plastik
7. Karoseria – New Bright pocieta
9. Przekładnia – traxxas 1:16
10. Rozdzielacz – projekt własny, drukowany
11. Wyciągarka – ???
12. Zderzak przedni, tylni, grill, gadżety, snorkel, obrysówki, paka – projekt własny, drukowany
13. Moduł świateł - automatyczny
14. Amortyzatory - hsp Kulak
Od czasu jak odkupiłem zdezelowaną budę Jeep Wrangler New Bright myślałem, że zrobię z niej pick upa. W sieci natrafiłem na wersje Jeep Brute z podwyższonym dachem i postanowiłem zrobić coś w tym stylu. Tylną ściankę i dach zaprojektowałem i wydrukowałem.
Rama pochodzi z modelu Toyoty Hilux sprzedawanej w Chinach.
Mosty to taka hybryda. Kupiłem obwody mostów używane i okazało się że jedna jest podszlifowana pod c-huby Wraitha. Pogrzebałem w składziku cześci i wyjąłem zwrotnice i c-huby Wraitha oraz półosie. Po dopasowaniu do zębatek SCX złożyłem przedni most. Most taki ma super skręt ale jest szerszy od tylnego o 10mm. Dlatego do tylnego mostu zaprojektowałem i wydrukowałem specjalne końcówki mostu. Wewnątrz znajdują się kubki i półosie jakie stosujemy w skrętnym moście SCX. Ponieważ przy skręcie kubek musi siedzieć głębiej w półosi to przy braku skrętu można go wysunąć i zyskać te 10 mm szerokości.
Z tyłu zastosowałem resor którego mocowanie przygotowałem już w drukowanej końcówce mostu. Z przodu zaprojektowałem górne i dolne mocowanie sprężyn i zrobiłem na sprężynach. Amortyzatory pochodzą z Kulaka tylko zostały podszlifowane i pomalowane. Amortyzatory zalałem olejem aby uzyskać tłumienie – o dziwo trzymają olej. Przekładnia to traxxas 1:16 z przełożeniem 55/13 oraz silnik szczotkowy 45T. Do tego rozdzielacz własnej konstrukcji 2,5:1. Zestaw pracuje bardzo ładnie z dołu a przy zastosowaniu aku 3S ma również odpowiednią górę.
1. Mosty – Axial SCX/Wraith
2. Silnik – szczotkowy 45T.
3. Regulator – Hobbywing 1060
4. Serwo skrętu – JX PDI-6221MG 20KG
5. Opony – ???
6. Felg – plastik
7. Karoseria – New Bright pocieta
9. Przekładnia – traxxas 1:16
10. Rozdzielacz – projekt własny, drukowany
11. Wyciągarka – ???
12. Zderzak przedni, tylni, grill, gadżety, snorkel, obrysówki, paka – projekt własny, drukowany
13. Moduł świateł - automatyczny
14. Amortyzatory - hsp Kulak
Od czasu jak odkupiłem zdezelowaną budę Jeep Wrangler New Bright myślałem, że zrobię z niej pick upa. W sieci natrafiłem na wersje Jeep Brute z podwyższonym dachem i postanowiłem zrobić coś w tym stylu. Tylną ściankę i dach zaprojektowałem i wydrukowałem.
Rama pochodzi z modelu Toyoty Hilux sprzedawanej w Chinach.
Mosty to taka hybryda. Kupiłem obwody mostów używane i okazało się że jedna jest podszlifowana pod c-huby Wraitha. Pogrzebałem w składziku cześci i wyjąłem zwrotnice i c-huby Wraitha oraz półosie. Po dopasowaniu do zębatek SCX złożyłem przedni most. Most taki ma super skręt ale jest szerszy od tylnego o 10mm. Dlatego do tylnego mostu zaprojektowałem i wydrukowałem specjalne końcówki mostu. Wewnątrz znajdują się kubki i półosie jakie stosujemy w skrętnym moście SCX. Ponieważ przy skręcie kubek musi siedzieć głębiej w półosi to przy braku skrętu można go wysunąć i zyskać te 10 mm szerokości.
Z tyłu zastosowałem resor którego mocowanie przygotowałem już w drukowanej końcówce mostu. Z przodu zaprojektowałem górne i dolne mocowanie sprężyn i zrobiłem na sprężynach. Amortyzatory pochodzą z Kulaka tylko zostały podszlifowane i pomalowane. Amortyzatory zalałem olejem aby uzyskać tłumienie – o dziwo trzymają olej. Przekładnia to traxxas 1:16 z przełożeniem 55/13 oraz silnik szczotkowy 45T. Do tego rozdzielacz własnej konstrukcji 2,5:1. Zestaw pracuje bardzo ładnie z dołu a przy zastosowaniu aku 3S ma również odpowiednią górę.
- Gorg
- Dinożarł / AT!
- Posty: 2099
- Rejestracja: 2008-09-24, 17:28
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Rogoźnik
- Podziękował : 1 razy
- Otrzymał podziękowań: 16 razy
Re: Jeep Brute
W trakcie budowy pojawił się kolejny pomysł aby z tyłu zrobić węższą pakę i koła bliźniaki.
Felgi bliźniaki można by zaprojektować i wydrukować ale wydruki nie są tak mocne jak wtryskiwany plastik. Dlatego wykombinowałem jak połączyć dwie felgi. Jedną nawiercam frezarką na 2,5 mm i gwintuje a drugą w tych samym miejscach nawiercam 3mm. Wszystko skręcam śrubkami M3. Wydaje się mocne – zobaczymy. Paka jest w trakcie projektowania i drukowana coś w stylu jak na zdjęciu. Obecnie czekam na opony do kół. Wybrałem rozmiar 108mm bo mniejsze śmiesznie wyglądają w nadkolach New Bright a większe to już by było takie przesadzone.
Felgi bliźniaki można by zaprojektować i wydrukować ale wydruki nie są tak mocne jak wtryskiwany plastik. Dlatego wykombinowałem jak połączyć dwie felgi. Jedną nawiercam frezarką na 2,5 mm i gwintuje a drugą w tych samym miejscach nawiercam 3mm. Wszystko skręcam śrubkami M3. Wydaje się mocne – zobaczymy. Paka jest w trakcie projektowania i drukowana coś w stylu jak na zdjęciu. Obecnie czekam na opony do kół. Wybrałem rozmiar 108mm bo mniejsze śmiesznie wyglądają w nadkolach New Bright a większe to już by było takie przesadzone.
- jaruso
- Dinożarł / AT!
- Posty: 6929
- Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
- Podziękował : 48 razy
- Otrzymał podziękowań: 83 razy
Re: Jeep Brute
Zapowiada się ciekawie, nietuzinkowo na pewno - trochę musiałeś pokombinować z tymi częściami. Teraz z tyłu masz wahacz wleczony? To z kompletu z ramą, czy sam go wykonałeś?
- Gorg
- Dinożarł / AT!
- Posty: 2099
- Rejestracja: 2008-09-24, 17:28
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Rogoźnik
- Podziękował : 1 razy
- Otrzymał podziękowań: 16 razy
Re: Jeep Brute
Jaruso - z tyłu są poprostu resory a z przodu 4-link z sprężynami
Jeery - nie wiem jak będzie z wytrzymałością felg. zobaczymy, na razie w rękach wszystko wygląda solidnie
Jeery - nie wiem jak będzie z wytrzymałością felg. zobaczymy, na razie w rękach wszystko wygląda solidnie
- zotornik
- Dinożarł / AT!
- Posty: 13469
- Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował : 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 161 razy
Re: Jeep Brute
"Sympatyczne" te mocowania sprężyn
M3, to już kawał śrubiska, M2 wydaje się, że by wystarczyło
Jeżeli obawiać się wytrzymałości felgi, to wg mnie właśnie po przez nadmierne rozwierty i ubytek materiału.
Aż 8 śrub łączy bliźniaka?
M3, to już kawał śrubiska, M2 wydaje się, że by wystarczyło
Jeżeli obawiać się wytrzymałości felgi, to wg mnie właśnie po przez nadmierne rozwierty i ubytek materiału.
- Gorg
- Dinożarł / AT!
- Posty: 2099
- Rejestracja: 2008-09-24, 17:28
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Rogoźnik
- Podziękował : 1 razy
- Otrzymał podziękowań: 16 razy
Re: Jeep Brute
No wiem że duże, ale jak wpadłem na ten "genialny" pomysł połączenia to od razu musiałem sprawdzić czy zadziała a pod ręka były tylko m3 tak długie .
Zadziałało i teraz możnaby kupić m2 i dokonczyć, ale już po ptokach )) .
Zamowie m2 i poszukam nowych felg a na razie do testów zostaną takie.
Wiecie jak to jest jak po paru podejsciach znajdzie rozwiazanie - od razu trzeba kuć
Zadziałało i teraz możnaby kupić m2 i dokonczyć, ale już po ptokach )) .
Zamowie m2 i poszukam nowych felg a na razie do testów zostaną takie.
Wiecie jak to jest jak po paru podejsciach znajdzie rozwiazanie - od razu trzeba kuć
- zotornik
- Dinożarł / AT!
- Posty: 13469
- Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował : 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 161 razy
Re: Jeep Brute
W pewnym wieku trzeba szybko działać, bo można zapomnieć co się chciało zrobićGorg pisze: ↑2020-10-20, 21:14No wiem że duże, ale jak wpadłem na ten "genialny" pomysł połączenia to od razu musiałem sprawdzić czy zadziała a pod ręka były tylko m3 tak długie .
Zadziałało i teraz możnaby kupić m2 i dokonczyć, ale już po ptokach )) .
Zamowie m2 i poszukam nowych felg a na razie do testów zostaną takie.
Wiecie jak to jest jak po paru podejsciach znajdzie rozwiazanie - od razu trzeba kuć
- Gorg
- Dinożarł / AT!
- Posty: 2099
- Rejestracja: 2008-09-24, 17:28
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Rogoźnik
- Podziękował : 1 razy
- Otrzymał podziękowań: 16 razy
Re: Jeep Brute
zrobiłem pierwsze wydruki burty i nadkola. No i - nie podoba mi się. nadkole wyszło takie ogromne. Nie bardzo wiem czy drążyć dalej temat czy zrezygnować z pomysłu tych bliźniaków.
- zotornik
- Dinożarł / AT!
- Posty: 13469
- Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował : 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 161 razy
Re: Jeep Brute
W takiej formie jak prezentujesz, to rzeczywiście kiepsko i to bardzo kiepsko to wygląda.
Zdjęcie "czerwonego" w dużej merze odpowiada na pytanie dlaczego tak wyszło - tam są znacznie większe sferyczne obłości i chyba mimo wszystko i tak nie jest tak szeroko
To musiały by być bliźniaki, ale z stosunkowo wąskich opon, by zejść z szerokości i uzyskać bardziej akceptowalny wygląd.
- Gorg
- Dinożarł / AT!
- Posty: 2099
- Rejestracja: 2008-09-24, 17:28
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Rogoźnik
- Podziękował : 1 razy
- Otrzymał podziękowań: 16 razy
Re: Jeep Brute
Tak, masz rację z tymi obłościami.
Popełniłem dwa błędy jak wymyśliłem sobie te bliźniaki:
1. Do tej karoserii nie pasują mniejsze opony niż 108mm bo się w niej gubią. Zaś opony o tym rozmiarze nie kojarzę w szerokości mniejszej niż 40mm
2. Cofnięta burta w stylu starego pick-upa powiększa nadkole.
No cóż - popełniłem błąd i trzeba się cofnąć.
Buduję „standardowego„ Brute.
Popełniłem dwa błędy jak wymyśliłem sobie te bliźniaki:
1. Do tej karoserii nie pasują mniejsze opony niż 108mm bo się w niej gubią. Zaś opony o tym rozmiarze nie kojarzę w szerokości mniejszej niż 40mm
2. Cofnięta burta w stylu starego pick-upa powiększa nadkole.
No cóż - popełniłem błąd i trzeba się cofnąć.
Buduję „standardowego„ Brute.
- Gorg
- Dinożarł / AT!
- Posty: 2099
- Rejestracja: 2008-09-24, 17:28
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Rogoźnik
- Podziękował : 1 razy
- Otrzymał podziękowań: 16 razy
Re: Jeep Brute
W temacie cały czas się dzieje. Zakończyłem najtrudniejszy etap szpachlowani i szlifowania wydruków. Cała paka składa się zaprojektowanych przez mnie paneli i wydrukowanych. Wszystko trzeba było szlifować i szpachlować i znowu szlifować i tak z 3 razy. Następnie posklejać w całość i znowu szpachlować i szlifować.
Ostatecznie model pomalowany jest kolorem z palety Tamyja – Nato brown który gdyby zostawić w wersji bez bezbarwnego byłby bardzo wojskowy ale po nałożeniu lakieru bezbarwnego nabrał głębi i wygląda świetnie. Nadkola to mieszanka koloru czarnego i trochę ciemnej zieleni aby nie były po prostu czarne.
Modele maluję aerografem więc mogę pozwolić sobie na mieszanie kolorów.
Udało mi się również odświeżyć deskę rozdzielczą która jest pomalowana połączenie czarnego i koloru nadwozia nato brown. Jako że kiedyś wydrukowałem sobie cały arkusz a4 różnego rozmiaru zegarów, gps, przełączników itp. do deski rozdzielczej to po dobraniu rozmiaru udało się urealnić deskę rozdzielczą.
Kolejny krok to pomalowanie środka paki. Od spodu pomalowałem ją czarną gumą w sprayu na próbę ale efekt nie jest oszołamiający – miałem nadzieję na uzyskanie pewnej struktury.
Dlatego od środka pomaluję ją farbą czarny półmat po prostu.
I najważniejsze – zamówiłem sobie u kolegi Sherman77 znaczki Brute, V8 Jeep w wersji 3D (wypukłe). Jak się przekonałem już na projekcie Samuraja i Tojoty Wiarusa takie znaczki choć są małym gadżetem to niesamowicie urealniają model i poprawiają jego wizerunek.
Ostatecznie model pomalowany jest kolorem z palety Tamyja – Nato brown który gdyby zostawić w wersji bez bezbarwnego byłby bardzo wojskowy ale po nałożeniu lakieru bezbarwnego nabrał głębi i wygląda świetnie. Nadkola to mieszanka koloru czarnego i trochę ciemnej zieleni aby nie były po prostu czarne.
Modele maluję aerografem więc mogę pozwolić sobie na mieszanie kolorów.
Udało mi się również odświeżyć deskę rozdzielczą która jest pomalowana połączenie czarnego i koloru nadwozia nato brown. Jako że kiedyś wydrukowałem sobie cały arkusz a4 różnego rozmiaru zegarów, gps, przełączników itp. do deski rozdzielczej to po dobraniu rozmiaru udało się urealnić deskę rozdzielczą.
Kolejny krok to pomalowanie środka paki. Od spodu pomalowałem ją czarną gumą w sprayu na próbę ale efekt nie jest oszołamiający – miałem nadzieję na uzyskanie pewnej struktury.
Dlatego od środka pomaluję ją farbą czarny półmat po prostu.
I najważniejsze – zamówiłem sobie u kolegi Sherman77 znaczki Brute, V8 Jeep w wersji 3D (wypukłe). Jak się przekonałem już na projekcie Samuraja i Tojoty Wiarusa takie znaczki choć są małym gadżetem to niesamowicie urealniają model i poprawiają jego wizerunek.