Maverick Scout by XAX
- Krzysostry
- Teoretyk
- Posty: 127
- Rejestracja: 2014-06-12, 09:35
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Wrocław
- Otrzymał podziękowań: 1 razy
Tu masz link: Ja tak zrobiłem zanim się przekręcą.
http://www.msuk-forum.co.uk/topic/152327-maverick-scout-diff-case-modification-fix/
Już poprawiłem. SRY
http://www.msuk-forum.co.uk/topic/152327-maverick-scout-diff-case-modification-fix/
Już poprawiłem. SRY
Ostatnio zmieniony 2014-10-31, 14:47 przez Krzysostry, łącznie zmieniany 3 razy.
- XAX
- Teoretyk
- Posty: 660
- Rejestracja: 2014-02-15, 23:57
- Imię: Bartłomiej
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: Maverick Scout by XAX
Trochu czasu minęło od ostatniego update crawlera.
Córa się wprawiła w jazdach po kamieniach i padło stwierdzenie: Tato Axial jeździ lepiej niż mój Scout
Scout trafił ponownie na warsztat a zamiarem zbudowania do niego nowej ramy wzorowanej na jednym z projektów do AX10 (RCS14RR01).
Problem tkwi w zbyt twardych sprężynach amortyzatorów a zarazem z ich zbyt pionowym zamontowaniem.
Całe zwieszenie było zbyt sztywne. Nie dość że się nie uginało to podczas przyspieszania potrafiło się unosić jedno przednie koło do góry.
Zanim zabiorę się to wycinania ramy postanowiłem na szybko coś wymyślić aby potwierdzić swoje domysły.
1) Odsunąłem na zewnątrz od ramy mocowanie dolnych drążków o 2cm w każdej osi.
2) Odsunąłem na zewnątrz od ramy mocowanie górnych drążków o 1cm w każdej osi.
Model się zmienił nie do poznania. Na oko niczym nie ustępuje kompletnie Axialowi Scorpion.
Pozostało zrobić teraz porządne testy w terenie. A potem blacha aluminiowa 2,5mm na stół i piłka w dłoń.
Jeszcze muszę wymienić gąbki w kołach na śrut ceramiczny lub metalowy i zastanowić się jak poszerzyć model (oczywiście jak będzie trzeba).
Zastanawiam się jeszcze nad małymi kółkami po bokach ramy w jej środkowej części. Zabezpiecza to model przed zawiśnięciem na podstawie silnika.
Córa się wprawiła w jazdach po kamieniach i padło stwierdzenie: Tato Axial jeździ lepiej niż mój Scout
Scout trafił ponownie na warsztat a zamiarem zbudowania do niego nowej ramy wzorowanej na jednym z projektów do AX10 (RCS14RR01).
Problem tkwi w zbyt twardych sprężynach amortyzatorów a zarazem z ich zbyt pionowym zamontowaniem.
Całe zwieszenie było zbyt sztywne. Nie dość że się nie uginało to podczas przyspieszania potrafiło się unosić jedno przednie koło do góry.
Zanim zabiorę się to wycinania ramy postanowiłem na szybko coś wymyślić aby potwierdzić swoje domysły.
1) Odsunąłem na zewnątrz od ramy mocowanie dolnych drążków o 2cm w każdej osi.
2) Odsunąłem na zewnątrz od ramy mocowanie górnych drążków o 1cm w każdej osi.
Model się zmienił nie do poznania. Na oko niczym nie ustępuje kompletnie Axialowi Scorpion.
Pozostało zrobić teraz porządne testy w terenie. A potem blacha aluminiowa 2,5mm na stół i piłka w dłoń.
Jeszcze muszę wymienić gąbki w kołach na śrut ceramiczny lub metalowy i zastanowić się jak poszerzyć model (oczywiście jak będzie trzeba).
Zastanawiam się jeszcze nad małymi kółkami po bokach ramy w jej środkowej części. Zabezpiecza to model przed zawiśnięciem na podstawie silnika.
- XAX
- Teoretyk
- Posty: 660
- Rejestracja: 2014-02-15, 23:57
- Imię: Bartłomiej
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: Maverick Scout by XAX
Test zaliczony
Zawieszenie pracuje bardzo fajnie i świetnie "czyta" kamienie
Jedynie muszę coś pokombinować za ułożeniem amortyzatorów. Podczas jazdy rama z budą przechyla się dość mocno pod wpływem momentu obrotowego silnika.
Podejrzewam że powodem tego jest przesunięcie prze zemnie górnego mocowania amortyzatorów bliżej środka ramy.
W planach jest przekręcenie ich na zewnątrz ramy i sprawdzenie jak będzie.
Jeszcze pozostało mi odchudzenie opon bo są strasznie sztywne.
Zawieszenie pracuje bardzo fajnie i świetnie "czyta" kamienie
Jedynie muszę coś pokombinować za ułożeniem amortyzatorów. Podczas jazdy rama z budą przechyla się dość mocno pod wpływem momentu obrotowego silnika.
Podejrzewam że powodem tego jest przesunięcie prze zemnie górnego mocowania amortyzatorów bliżej środka ramy.
W planach jest przekręcenie ich na zewnątrz ramy i sprawdzenie jak będzie.
Jeszcze pozostało mi odchudzenie opon bo są strasznie sztywne.