Maverick Scout by XAX
- XAX
- Teoretyk
- Posty: 660
- Rejestracja: 2014-02-15, 23:57
- Imię: Bartłomiej
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Maverick Scout by XAX
Moja córa patrząc na mojego Axiala Scorpion wyprosiła mnie o model dla siebie.
Wybór padł na Maverick Scout. Pewnie się zapytacie dla czego? Bo jest tani a części łatwo dostępne.
Model fajny z dużym potencjałem do przeróbek jednak oryginał pozostawiał dużo do życzenia.
Zawieszenie:
Najpierw zdemontowałem osłony pod osiami. Ich konstrukcja bardzo przeszkadzała podczas jazdy. Następnie zacząłem przerabiać ramo i przesuwać drążki żeby zwiększyć ruch osi.
1) Zmniejszono tulejki między ramą a kulką amortyzatora. Mocowanie przesunięto bliżej środka ramy.
2) Zamontowano tulejki odsuwające o 6mm mocowanie drążków od ramy. Mocowanie przesunięto bliżej środka ramy.
3) Przycięto ramę pionowo w dół aby amortyzator nie zahaczał o nią.
4) Przesunięto serwo o 7mm do tyłu.
5) Zagięcie pod katem w dół, dolnych drążków rama/oś.
Po tych zabiegach model ma pawie identyczny skok i ruch zawieszenia co Axial Scorpion
Jedynie co jeszcze planuje to założenie bardziej miękkich sprężyn bo te wydaja mi się ciut zatwarde.
Napęd:
Oryginalny silnik szczotkowy na początek może być. Jednak po pewnym czasie zaczyna się odczuwać brak momentu obrotowego. Więc zainwestowałem w zestaw bezszczotkowy. Regulator HK35A i silnik lotniczy Dualsky XM2834CA-10 870kV. Trochu było zabawy z zamontowaniem silnika do przekładni centralnej i zrobieniem wspornika pod elektronik ale jakoś dałem rade :P
Jako akumulator służy pakiet li-po S3 1300mA/h 11,1V. Pozwala to na zabawę około 40 minut. Pakiet wylądował niesyty na tylnej osi bo z przodu niema miejsca ale nie przeszkadza to zbytnio w zabawie.
Po tej przebudowie moc i prędkość jest zadowalająca :yay
Koła:
Na razie odchudziłem mocno pianki w oponach. Docelowo będzie śrut stalowy tak jak mam w innym modelu.
Po zmianach Maverick prezentuje się całkiem fajnie a jego walory jezdne bardzo się poprawiły. Jedyną wadą jaką zauważyłem to słabe wały napędowe (pekają na przegubach) ale już pracuje nad ich zamianą na Traxxasa.
Wybór padł na Maverick Scout. Pewnie się zapytacie dla czego? Bo jest tani a części łatwo dostępne.
Model fajny z dużym potencjałem do przeróbek jednak oryginał pozostawiał dużo do życzenia.
Zawieszenie:
Najpierw zdemontowałem osłony pod osiami. Ich konstrukcja bardzo przeszkadzała podczas jazdy. Następnie zacząłem przerabiać ramo i przesuwać drążki żeby zwiększyć ruch osi.
1) Zmniejszono tulejki między ramą a kulką amortyzatora. Mocowanie przesunięto bliżej środka ramy.
2) Zamontowano tulejki odsuwające o 6mm mocowanie drążków od ramy. Mocowanie przesunięto bliżej środka ramy.
3) Przycięto ramę pionowo w dół aby amortyzator nie zahaczał o nią.
4) Przesunięto serwo o 7mm do tyłu.
5) Zagięcie pod katem w dół, dolnych drążków rama/oś.
Po tych zabiegach model ma pawie identyczny skok i ruch zawieszenia co Axial Scorpion
Jedynie co jeszcze planuje to założenie bardziej miękkich sprężyn bo te wydaja mi się ciut zatwarde.
Napęd:
Oryginalny silnik szczotkowy na początek może być. Jednak po pewnym czasie zaczyna się odczuwać brak momentu obrotowego. Więc zainwestowałem w zestaw bezszczotkowy. Regulator HK35A i silnik lotniczy Dualsky XM2834CA-10 870kV. Trochu było zabawy z zamontowaniem silnika do przekładni centralnej i zrobieniem wspornika pod elektronik ale jakoś dałem rade :P
Jako akumulator służy pakiet li-po S3 1300mA/h 11,1V. Pozwala to na zabawę około 40 minut. Pakiet wylądował niesyty na tylnej osi bo z przodu niema miejsca ale nie przeszkadza to zbytnio w zabawie.
Po tej przebudowie moc i prędkość jest zadowalająca :yay
Koła:
Na razie odchudziłem mocno pianki w oponach. Docelowo będzie śrut stalowy tak jak mam w innym modelu.
Po zmianach Maverick prezentuje się całkiem fajnie a jego walory jezdne bardzo się poprawiły. Jedyną wadą jaką zauważyłem to słabe wały napędowe (pekają na przegubach) ale już pracuje nad ich zamianą na Traxxasa.
Ostatnio zmieniony 2014-03-30, 13:12 przez XAX, łącznie zmieniany 3 razy.
- Zwiadowca Will
- Teoretyk
- Posty: 87
- Rejestracja: 2013-03-22, 16:02
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Wrocław
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Fajny garaż.
Mam ten model i faktycznie wały to jest tu jedna z największych wad i próbowałem przerobić na traxxasa(grubasy) i niestety jest z tym bardzo dużo roboty i łatwo można wszystko zepsuć, :wall a sam wał trzeba dużo skrócić.Ostatecznie zostałem przy oryginałach mi w tym modelu sprawowały się lepiej niż traxxasa
Mam ten model i faktycznie wały to jest tu jedna z największych wad i próbowałem przerobić na traxxasa(grubasy) i niestety jest z tym bardzo dużo roboty i łatwo można wszystko zepsuć, :wall a sam wał trzeba dużo skrócić.Ostatecznie zostałem przy oryginałach mi w tym modelu sprawowały się lepiej niż traxxasa
- XAX
- Teoretyk
- Posty: 660
- Rejestracja: 2014-02-15, 23:57
- Imię: Bartłomiej
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Traxxas ma dwa typy wałów.
Szeroki z końcówkami #4927X który jest ciężko zamontować bo chaczy o zębatkę odbierającą.
I węższy z końcówką #6828X których wygląda że wejdzie bez problemu ale nie miałem jeszcze okazji go przymierzyć.
Niestety zlikwidowali mi sklep który miał dużo takich wałów i nie mam jak ich pomierzyć
Musze czekać na rozpoczęcie sezonu Off-road wtedy będę miał okazje to sprawdzić.
Szeroki z końcówkami #4927X który jest ciężko zamontować bo chaczy o zębatkę odbierającą.
I węższy z końcówką #6828X których wygląda że wejdzie bez problemu ale nie miałem jeszcze okazji go przymierzyć.
Niestety zlikwidowali mi sklep który miał dużo takich wałów i nie mam jak ich pomierzyć
Musze czekać na rozpoczęcie sezonu Off-road wtedy będę miał okazje to sprawdzić.
- XAX
- Teoretyk
- Posty: 660
- Rejestracja: 2014-02-15, 23:57
- Imię: Bartłomiej
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Na razie mam standardowe Mavericka ale myślę nad zimną na traxxasa bo są mocniejsze i tańsze.
Wolałbym grubsze bo mocniejsze. Z drugiej strony lepiej żeby poszedł wałek niż coś innego w osi lub skrzyni. Siak czy owak nawet po plastiku widać że traxxasa są lepsze.
=> jaruso13
szukałem na forum jakiegoś konkretnego wątku o wałach ale jakoś nie znalazłem
Powoli robię dokument o wałach i ich rozmiarach bo pewnie się wszystkim przyda się taki spis
Wolałbym grubsze bo mocniejsze. Z drugiej strony lepiej żeby poszedł wałek niż coś innego w osi lub skrzyni. Siak czy owak nawet po plastiku widać że traxxasa są lepsze.
=> jaruso13
szukałem na forum jakiegoś konkretnego wątku o wałach ale jakoś nie znalazłem
Powoli robię dokument o wałach i ich rozmiarach bo pewnie się wszystkim przyda się taki spis
- jaruso
- Dinożarł / AT!
- Posty: 6929
- Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
- Podziękował : 48 razy
- Otrzymał podziękowań: 83 razy
Tutajmasz wątek.
Gdzieś na kompie miałem oznaczenia jeszcze innych yokesow, może uda mi się odnaleźć.
Ps. Dobrze, gdybyś wstawiał miniaturki zdjęć (otwierajace się w nowych oknach), wtedy lepiej czyta się forum na małych ekranach telefonów, tabletów itp.
Gdzieś na kompie miałem oznaczenia jeszcze innych yokesow, może uda mi się odnaleźć.
Ps. Dobrze, gdybyś wstawiał miniaturki zdjęć (otwierajace się w nowych oknach), wtedy lepiej czyta się forum na małych ekranach telefonów, tabletów itp.
- jaruso
- Dinożarł / AT!
- Posty: 6929
- Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
- Podziękował : 48 razy
- Otrzymał podziękowań: 83 razy
Używasz fotosika, więc pod fotkami masz taki link "pobierz pozostałe kody" , klikasz to i pojawiają Ci się linki do zdjęcia. Wybierasz link pt "miniaturka na forum, zdjęcie otwiera się w nowym oknie" czy jakoś tak...i kopiujesz ten link bezpośrednio do posta na forum.XAX pisze: Ps. Jak się nauczę to zmienię te miniatury.