Amewi Top Waved
Amewi Top Waved
Witam po raz drugi :-)
Nadszedł czas żebym i ja się pochwalił :-)
A więc amewi Top Waved nie potwierdzone niczym ale z obserwacji wynika że to wraith z aluminium. Jestem ciągle pod wrażenie wykonania ale niestety nie wszystko jest idealne(a takie właśnie ma być) więc co zatym idzie przeróbki :-) najbardziej narzekam na jakość śrub zmieniam co się da. Ale co jest ważne już jeździ i to tak jak chce a długa droga była do tego stanu. Niestety problem jest ze skręcaniem i tu będę potrzebował waszej pomocy. Oczywiście to nie wszystko proszę o pomoc w ustawieniach timbuka i jakieś rady co do budowy karoserii i powiększenia Skoku/wykrzyzu.
A i byłbym zapomniał czy to
Mam wpiac tu
No i powiedzmy fotka całość
To może jeszcze suche fakty :
Serwo hi tec 7965mg niestety wydaje się słabe
Napęd novak timbuk 2 mega kocur
Aparatura dx6i i odbiornik z zestawu
Zmieniłem główne przełożenie atak 20t odbiór 87t
Nadszedł czas żebym i ja się pochwalił :-)
A więc amewi Top Waved nie potwierdzone niczym ale z obserwacji wynika że to wraith z aluminium. Jestem ciągle pod wrażenie wykonania ale niestety nie wszystko jest idealne(a takie właśnie ma być) więc co zatym idzie przeróbki :-) najbardziej narzekam na jakość śrub zmieniam co się da. Ale co jest ważne już jeździ i to tak jak chce a długa droga była do tego stanu. Niestety problem jest ze skręcaniem i tu będę potrzebował waszej pomocy. Oczywiście to nie wszystko proszę o pomoc w ustawieniach timbuka i jakieś rady co do budowy karoserii i powiększenia Skoku/wykrzyzu.
A i byłbym zapomniał czy to
Mam wpiac tu
No i powiedzmy fotka całość
To może jeszcze suche fakty :
Serwo hi tec 7965mg niestety wydaje się słabe
Napęd novak timbuk 2 mega kocur
Aparatura dx6i i odbiornik z zestawu
Zmieniłem główne przełożenie atak 20t odbiór 87t
- zotornik
- Dinożarł / AT!
- Posty: 13469
- Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował : 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 161 razy
Chciałbym pogratulować zakupu, jednak nie wiem czy dokonałeś dobrego wyboru ?
Garaż założyłeś w dziale "Crawlery", więc wnioskuję iż ten kierunek Cię interesuje - tylko moim skromnym zdaniem model nie do końca crawlerowy ! No chyba, że jesteś kolejną osobą która próbuje pogodzić rzeczy nie do pogodzenia Najważniejsze, żeby Tobie model się podobał i żebyś miał z niego frajdę.
O crawlerach było wiele razy pisane, są świetne garaże u nas i na anglojęzycznych stronach RC. Jednak powtórzę, to co na ten czas prezentujesz crawlerem na pewno nie jest - ale to mój punk widzenia.
OK, teraz konkrety.
Kondensator przeciwzakłóceniowy, który pokazujesz wpina się do odbiornika, nie do regulatora !!! Zdjęcie kiepskie, ale tak odczytuje twój zamiar ?!
Co z nim zrobić ? To przecież jest napisane w instrukcji:
Karoseria - w przypadku crawlerów, mówimy raczej o szczątkowej lub jak kto woli symbolicznej karoserii. wszak cały czas interesuje nas obniżenie środka ciężkości, a ta wysoka klatka już nam w tym nie pomaga.
Koła masz na pewno już dociążone, bo to nie tylko w crawlingu rzecz nieodzowna.
Co do ustawień regulatora, to tylko metoda kolejnych prób da właściwy efekt. Szczególnie Drag-a będziesz mógł dopiero ustawić, jak już będziesz miał ustaloną finalną wagę i finalne przełożenie. W mniejszym stopniu dotyczy to pozostałych ustawień, bo te to kwestia stylu jazdy i upodobań.
Serwo - teoretycznie mocne - ale nie jak na crawlera o szerokich oponach, które stawiają naprawdę duży opór ! Co prawda ESC Novak-a daje (co nie jest normą u innych), 6V zasilania na serwo (czyli pracuje pełną parą), ale warto pomyśleć o mocniejszym. Lub sprawdzić jak się będzie zachowywało po podpięciu kondensatora, bo to też może nieco zmienić charakterystykę jego pracy nie wspominając o sprawdzeniu ustawień dla serwa na reglu i aparaturze.
Nie wiem, czy tam już było w modelu to serwo, czy je dokupywałeś - bo ono pieruńsko drogie, a za mniejsze pieniądze można mieć wyraźnie silniejsze. Wiem, że to programowalna cyfrówka, ale nam takie cuda nie są konieczne.
Może nieco krytycznie się wypowiedziałem, ale mam nadzieję że konstruktywnie.
Garaż założyłeś w dziale "Crawlery", więc wnioskuję iż ten kierunek Cię interesuje - tylko moim skromnym zdaniem model nie do końca crawlerowy ! No chyba, że jesteś kolejną osobą która próbuje pogodzić rzeczy nie do pogodzenia Najważniejsze, żeby Tobie model się podobał i żebyś miał z niego frajdę.
O crawlerach było wiele razy pisane, są świetne garaże u nas i na anglojęzycznych stronach RC. Jednak powtórzę, to co na ten czas prezentujesz crawlerem na pewno nie jest - ale to mój punk widzenia.
OK, teraz konkrety.
Kondensator przeciwzakłóceniowy, który pokazujesz wpina się do odbiornika, nie do regulatora !!! Zdjęcie kiepskie, ale tak odczytuje twój zamiar ?!
Co z nim zrobić ? To przecież jest napisane w instrukcji:
Wykrzyż - jeżeli to ma być crawler, to nie ma innej drogi jak rezygnacja ze sprężyn i jazda na dropie. Do tego pasowało by wyraźnie obniżyć model np. po przez zmianę górnych punktów zaczepienia amortyzatorów.Wysokiej pojemności, super niskiej rezystancji kondensatora jest wstępnie okablowany i gotowy do zainstalowania do standardowego odbiornika. Wystarczy podłączyć go bezpośrednio do dowolnego otwartego kanału lub gniazda baterii w odbiorniku
Karoseria - w przypadku crawlerów, mówimy raczej o szczątkowej lub jak kto woli symbolicznej karoserii. wszak cały czas interesuje nas obniżenie środka ciężkości, a ta wysoka klatka już nam w tym nie pomaga.
Koła masz na pewno już dociążone, bo to nie tylko w crawlingu rzecz nieodzowna.
Co do ustawień regulatora, to tylko metoda kolejnych prób da właściwy efekt. Szczególnie Drag-a będziesz mógł dopiero ustawić, jak już będziesz miał ustaloną finalną wagę i finalne przełożenie. W mniejszym stopniu dotyczy to pozostałych ustawień, bo te to kwestia stylu jazdy i upodobań.
Serwo - teoretycznie mocne - ale nie jak na crawlera o szerokich oponach, które stawiają naprawdę duży opór ! Co prawda ESC Novak-a daje (co nie jest normą u innych), 6V zasilania na serwo (czyli pracuje pełną parą), ale warto pomyśleć o mocniejszym. Lub sprawdzić jak się będzie zachowywało po podpięciu kondensatora, bo to też może nieco zmienić charakterystykę jego pracy nie wspominając o sprawdzeniu ustawień dla serwa na reglu i aparaturze.
Nie wiem, czy tam już było w modelu to serwo, czy je dokupywałeś - bo ono pieruńsko drogie, a za mniejsze pieniądze można mieć wyraźnie silniejsze. Wiem, że to programowalna cyfrówka, ale nam takie cuda nie są konieczne.
Może nieco krytycznie się wypowiedziałem, ale mam nadzieję że konstruktywnie.
Wielkie dzięki wtyczka docieta.
No niestety nie miałem instrukcji. Model podoba mi się bardzo wybrany przez impuls i dobra cene ,ale w takim razie jaka to klasa? Bardzo chciałbym osiągnąć coś takiego jak na tym filmie
Serwo polecił Pan w sklepie jak jeszcze regulator i silnik potem jeszcze jeden silnik i teraz to wszystko mam na sprzedaż ale po zakupie novaka zrozumiałem że nie ma co żałować,chce dopiescic ten model.
Jak masz jakąś instrukcje to bardzo bym prosił.
Dzięki
No niestety nie miałem instrukcji. Model podoba mi się bardzo wybrany przez impuls i dobra cene ,ale w takim razie jaka to klasa? Bardzo chciałbym osiągnąć coś takiego jak na tym filmie
Serwo polecił Pan w sklepie jak jeszcze regulator i silnik potem jeszcze jeden silnik i teraz to wszystko mam na sprzedaż ale po zakupie novaka zrozumiałem że nie ma co żałować,chce dopiescic ten model.
Jak masz jakąś instrukcje to bardzo bym prosił.
Dzięki
- zotornik
- Dinożarł / AT!
- Posty: 13469
- Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował : 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 161 razy
Crawlery, to generalnie super modele, które jakoś się nie mogą u nas zadomowić na dłużej - a szkoda. Wg mnie przyczyna jest w miarę prosta - o ile trialówki wszelkiej maści, mogą jeździć prawie wszędzie dając niezłą frajdę, to crawlery potrzebują skał ! Można tworzyć oczywiście sztuczne tory, ale to wymaga nakładów i czasu, do tego jazda po tych samych przeszkodach szybko się znudzi. Dlatego crawlery mają szansę na "swoją trwałą ligę", o ile powstanie środowisko kilku regionalnych zapaleńców ulokowane w ciekawym górsko-skalistym terenie, którzy staną się jednocześnie magnesem dla innych crawlerowców. Nasza dotychczasowa idea, aby rozgrywać zawody w różnych częściach kraju, jest ogólnie OK, ale nie zawsze jest terenowo dobra dla tej właśnie grupy modeli i to jedna z przyczyn, że crawlerowcy się wykruszają, zmieniając model na triala lub trucka.
Pytasz jaka to klasa ... można by rzec, iż jak na nasze forumowe warunki to nieokreślona Ja tam się na tych różnistych nazwach nie znam - i tak jestem głównie Scaledo - Sportem - ale Koledzy pewnie powiedzą jak by takie (jak na filmie) modele należało fachowo nazwać. Może to i crawler, tylko jak już pisałem ja mam pewnie za bardzo ograniczone spojrzenie na ten typ modeli -z pewnością to niezła baza dla skałołaza.
Nasze Klasy - choć pierwotnie wzorowane na tych z portali anglojęzycznych - mocno ewoluowały i nabrały "krajowej specyfiki"
Oczywiście nie wszystkie formy i kształty terenowych modeli ganiających po świecie mają u nas swoją klasę, nazwę i miejsce. Np. nigdy nie tolerowaliśmy "monster trucków" - to forum zawsze miało redukcyjno-scalowe zacięcie (ale nie wykluczało crawlerów !)
Nie będę namawiał Cię do przerobienia Twojego modelu pod klasę Extreme, bo tam by mu była pewnie najbliższa droga, ale wówczas wybór tego modelu stracił by sens.
Co do instrukcji, to masz wszystkie na stronie Novaka - zarówno do regulatorów, jak i do części zamiennych. Oczywiście są one w wersji anglojęzycznej - ale nie stanowi problemu, to są porządne PDF-y, więc spokojnie możesz kopiować fragmenty i wrzucić w translatora co pozwoli złapać przynajmniej sens treści
Novak to porządna firma, choć nie najtańsza. Sam jeżdżę na Novaku - tyle że na modelu Goat 2S.
Wyboru sprzedawcy nie oceniam, jego rolą i zadaniem jest sprzedać i dać zarobić firmie. Serwo nie jest złe, a jak zrobisz wszystko o czym pisałem w kwestii serwa poprzednio, to wówczas okaże się czy był to dobry wybór.
W linku poniżej masz stronę firmowa Novaka - na niej (po lewej stronie) są dalsze linki do instrukcji dla regulatora Timbuk_2
Pytasz jaka to klasa ... można by rzec, iż jak na nasze forumowe warunki to nieokreślona Ja tam się na tych różnistych nazwach nie znam - i tak jestem głównie Scaledo - Sportem - ale Koledzy pewnie powiedzą jak by takie (jak na filmie) modele należało fachowo nazwać. Może to i crawler, tylko jak już pisałem ja mam pewnie za bardzo ograniczone spojrzenie na ten typ modeli -z pewnością to niezła baza dla skałołaza.
Nasze Klasy - choć pierwotnie wzorowane na tych z portali anglojęzycznych - mocno ewoluowały i nabrały "krajowej specyfiki"
Oczywiście nie wszystkie formy i kształty terenowych modeli ganiających po świecie mają u nas swoją klasę, nazwę i miejsce. Np. nigdy nie tolerowaliśmy "monster trucków" - to forum zawsze miało redukcyjno-scalowe zacięcie (ale nie wykluczało crawlerów !)
Nie będę namawiał Cię do przerobienia Twojego modelu pod klasę Extreme, bo tam by mu była pewnie najbliższa droga, ale wówczas wybór tego modelu stracił by sens.
Co do instrukcji, to masz wszystkie na stronie Novaka - zarówno do regulatorów, jak i do części zamiennych. Oczywiście są one w wersji anglojęzycznej - ale nie stanowi problemu, to są porządne PDF-y, więc spokojnie możesz kopiować fragmenty i wrzucić w translatora co pozwoli złapać przynajmniej sens treści
Novak to porządna firma, choć nie najtańsza. Sam jeżdżę na Novaku - tyle że na modelu Goat 2S.
Wyboru sprzedawcy nie oceniam, jego rolą i zadaniem jest sprzedać i dać zarobić firmie. Serwo nie jest złe, a jak zrobisz wszystko o czym pisałem w kwestii serwa poprzednio, to wówczas okaże się czy był to dobry wybór.
W linku poniżej masz stronę firmowa Novaka - na niej (po lewej stronie) są dalsze linki do instrukcji dla regulatora Timbuk_2
Była przerwa bo znowu coś zepsułem czekam na części, ale znalazłem chwilę i wziąłem się za karoserie :-)
Wycinam wszystko ręcznie w blasze aluminiowej 1mm oto efekty
Pytanko mógłby mi ktoś podrzucić dokładne foto wnętrza wraitha chciałbym się trochę zainspirować i zobaczyć do czego jest przymocowane i jak elektronika jest podspodem upchana. Dzięki
Wycinam wszystko ręcznie w blasze aluminiowej 1mm oto efekty
Pytanko mógłby mi ktoś podrzucić dokładne foto wnętrza wraitha chciałbym się trochę zainspirować i zobaczyć do czego jest przymocowane i jak elektronika jest podspodem upchana. Dzięki