Tani crawler HB-p1001. Modyfikacja elektroniki
-
- Teoretyk
- Posty: 61
- Rejestracja: 2017-01-11, 23:48
- Imię: mariusz
- Podziękował : 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Tani crawler HB-p1001. Modyfikacja elektroniki
1-Ja podłączałem pod tę płytkę 2s lipo i nic się nie działo. Co prawda to tylko 8,4V ale jednak lipo. Na zdrowy rozsądek o ile nie przekroczysz standardowego napięcia to nic się nie powinno dziać.
2-Każda lepsza aparatura ma trymer do ustawiania położenie neutralnego serwa. Standardowa tego nie ma więc będziesz musiał ustawić neutral na sztywno. Nie wiem czy dasz radę to zrobić nawet jak zostawisz to centrowanie. Jak zapodasz napięcie na serwo to nic go nie ruszy a na pewno nie te sprężynki. Więc jak się ustawi krzywo w neutralu to nie wycentrujesz tego. Chyba że kupisz to:
http://rc-team.pl/wszystkie-czesci-bsd- ... 03030.html
Ja mam to założone zamiast standardowych "linek" i masz tam śrubę rzymską więc możesz +-1cm skracać lub wydłużacz drążek. Podejrzewam, ze ta standardowa elektronika nie wysyła żadnych impulsów dopóki nie ruszysz kierownicą bo inaczej ten silniczek kręciłby sie nonstop
3-Nie i na razie nie zamierzam. Do jeżdzenia po piachu, polu lesie to mi wystarcza.
4-Raczej nie podłączysz takiej ani żadnej innej aparatury pod płytkę bo musisz mieć odbiornik działający z ta aparaturą - czyli komplet. Jeśli kupisz aparaturę musisz kupić ESC z wbudowanym BECiem. Ja polecam kupić najtańszy jaki znajdziesz. Do tego auta nie potrzebujesz żadnych bajerów. Ja np. kupiłem z DragBreakiem którego raczej i tak nie będę używał bo jest za mocny. Ale to juz zależy od Twoich oczekiwań.
5- Tak i napewno będzie to coś takiego.
https://www.aliexpress.com/item/Upgrade ... 4cc8904054
2-Każda lepsza aparatura ma trymer do ustawiania położenie neutralnego serwa. Standardowa tego nie ma więc będziesz musiał ustawić neutral na sztywno. Nie wiem czy dasz radę to zrobić nawet jak zostawisz to centrowanie. Jak zapodasz napięcie na serwo to nic go nie ruszy a na pewno nie te sprężynki. Więc jak się ustawi krzywo w neutralu to nie wycentrujesz tego. Chyba że kupisz to:
http://rc-team.pl/wszystkie-czesci-bsd- ... 03030.html
Ja mam to założone zamiast standardowych "linek" i masz tam śrubę rzymską więc możesz +-1cm skracać lub wydłużacz drążek. Podejrzewam, ze ta standardowa elektronika nie wysyła żadnych impulsów dopóki nie ruszysz kierownicą bo inaczej ten silniczek kręciłby sie nonstop
3-Nie i na razie nie zamierzam. Do jeżdzenia po piachu, polu lesie to mi wystarcza.
4-Raczej nie podłączysz takiej ani żadnej innej aparatury pod płytkę bo musisz mieć odbiornik działający z ta aparaturą - czyli komplet. Jeśli kupisz aparaturę musisz kupić ESC z wbudowanym BECiem. Ja polecam kupić najtańszy jaki znajdziesz. Do tego auta nie potrzebujesz żadnych bajerów. Ja np. kupiłem z DragBreakiem którego raczej i tak nie będę używał bo jest za mocny. Ale to juz zależy od Twoich oczekiwań.
5- Tak i napewno będzie to coś takiego.
https://www.aliexpress.com/item/Upgrade ... 4cc8904054
-
- Teoretyk
- Posty: 355
- Rejestracja: 2011-12-02, 15:07
- Imię: ValDeMarr
- Lokalizacja: Gród Kopernika
- Podziękował : 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 razy
Re: Tani crawler HB-p1001. Modyfikacja elektroniki
Powolutku małymi kroczkami temat się rozrasta. Ja czekam na paczuszkę i też myk do roboty.
-
- Teoretyk
- Posty: 355
- Rejestracja: 2011-12-02, 15:07
- Imię: ValDeMarr
- Lokalizacja: Gród Kopernika
- Podziękował : 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 razy
Re: Tani crawler HB-p1001. Modyfikacja elektroniki
Sorrki za post pod postem. Dla zainteresowanych polecam zajrzeć na kanał kolegi TAS
https://www.youtube.com/channel/UC-v7VA ... AKeZv6B90w
Póki co, jest tam 5 filmików odnośnie przeróbek naszej zabawki, od byle pierdółek po wymianę kół a nawet mostów.
https://www.youtube.com/channel/UC-v7VA ... AKeZv6B90w
Póki co, jest tam 5 filmików odnośnie przeróbek naszej zabawki, od byle pierdółek po wymianę kół a nawet mostów.
-
- Teoretyk
- Posty: 9
- Rejestracja: 2017-04-18, 23:06
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował : 1 razy
Re: Tani crawler HB-p1001. Modyfikacja elektroniki
To ja dorzucam jeszcze kanał:
https://www.youtube.com/channel/UCDOKRl ... eDw/videos
oraz wątek na zagranicznym forum:
https://www.rcgroups.com/forums/showthr ... loser-Look
BTW
Macie jakieś sprawdzone opony, które będą pasowały czy jednak konieczne jest zakupienie kół i przeróbka?
https://www.youtube.com/channel/UCDOKRl ... eDw/videos
oraz wątek na zagranicznym forum:
https://www.rcgroups.com/forums/showthr ... loser-Look
BTW
Macie jakieś sprawdzone opony, które będą pasowały czy jednak konieczne jest zakupienie kół i przeróbka?
Re: Tani crawler HB-p1001. Modyfikacja elektroniki
Witam.
Crawler złożony i jeździ!
Wymieniłem całą elektronikę (Aparatura 2, 4 GHz Reely GT2 Evo oraz regulator z funkcją crawler), założyłem serwo, aku LiPo 2S 4000mAh, oraz zmodyfikowałem amortyzatory.
Regulator oraz odbiornik zamontowałem pod kabiną w miejsce starej płytki. Antenkę wypuściłem do wnętrza kabiny, a przewody zasilania w dół do komory po starym akumulatorze.
Akumulator wkłada się od góry (muszę jeszcze zrobić mocowanie maski na spinki), a przewody idą w dół i do komory po starym aku, tam też umieściłem buzer.
Odkręciłem to niby serwo do skrętu, obciąłem stare mocowania i przykręciłem mocowanie nowego serwa. Starą dźwignię trochę rozwierciłem i nacisnąłem na nowe serwo. Drążków kierowniczych nie wymieniałem. Drążek łączący koła oryginalnie był za krótki, przez co zbieżność była zła. W miejscach zagięć zagrzałem go na palniku gazowym i trochę wyprostowałem, co spowodowało jego wydłużenie i jest OK. Obciąłem z niego "wypustek" który był do centrowania kół.
Tryby na silniczkach rzeczywiście były źle nałożone. Po podgrzaniu ich nad palnikiem udało się je przesunąć w odpowiednie miejsce (na zimno nie chciały ani drgnąć).
Górne mocowanie amortyzatorów jest nieosiowe, co powoduje (przynajmniej u mnie) ich zacinanie się zwłaszcza, gdy były całkiem wysunięte. Obciąłem te mocowania, wnętrze amortyzatora u góry delikatnie nagwintowałem gwintownikiem M10. Z nierdzewnych śrub wyciąłem odpowiednie mocowania i wkręciłem w amortyzatory. Teraz mocowanie jest osiowe i pracują bardzo gładko bez zacięć.
To chyba tyle z przeróbek.
Poniżej trochę zdjęć.
PS
Wcześniej padło pytanie o podłączenie normalnego serwa do starej płytki - nie będzie działać. Do serwa trzeba 3 przewody +, -, i sygnałowy.
Oryginalne skręt w tym samochodzie realizowany jest przez silniczek z dwoma przewodami i zmienne bieguny.
Crawler złożony i jeździ!
Wymieniłem całą elektronikę (Aparatura 2, 4 GHz Reely GT2 Evo oraz regulator z funkcją crawler), założyłem serwo, aku LiPo 2S 4000mAh, oraz zmodyfikowałem amortyzatory.
Regulator oraz odbiornik zamontowałem pod kabiną w miejsce starej płytki. Antenkę wypuściłem do wnętrza kabiny, a przewody zasilania w dół do komory po starym akumulatorze.
Akumulator wkłada się od góry (muszę jeszcze zrobić mocowanie maski na spinki), a przewody idą w dół i do komory po starym aku, tam też umieściłem buzer.
Odkręciłem to niby serwo do skrętu, obciąłem stare mocowania i przykręciłem mocowanie nowego serwa. Starą dźwignię trochę rozwierciłem i nacisnąłem na nowe serwo. Drążków kierowniczych nie wymieniałem. Drążek łączący koła oryginalnie był za krótki, przez co zbieżność była zła. W miejscach zagięć zagrzałem go na palniku gazowym i trochę wyprostowałem, co spowodowało jego wydłużenie i jest OK. Obciąłem z niego "wypustek" który był do centrowania kół.
Tryby na silniczkach rzeczywiście były źle nałożone. Po podgrzaniu ich nad palnikiem udało się je przesunąć w odpowiednie miejsce (na zimno nie chciały ani drgnąć).
Górne mocowanie amortyzatorów jest nieosiowe, co powoduje (przynajmniej u mnie) ich zacinanie się zwłaszcza, gdy były całkiem wysunięte. Obciąłem te mocowania, wnętrze amortyzatora u góry delikatnie nagwintowałem gwintownikiem M10. Z nierdzewnych śrub wyciąłem odpowiednie mocowania i wkręciłem w amortyzatory. Teraz mocowanie jest osiowe i pracują bardzo gładko bez zacięć.
To chyba tyle z przeróbek.
Poniżej trochę zdjęć.
PS
Wcześniej padło pytanie o podłączenie normalnego serwa do starej płytki - nie będzie działać. Do serwa trzeba 3 przewody +, -, i sygnałowy.
Oryginalne skręt w tym samochodzie realizowany jest przez silniczek z dwoma przewodami i zmienne bieguny.
-
- Teoretyk
- Posty: 61
- Rejestracja: 2017-01-11, 23:48
- Imię: mariusz
- Podziękował : 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Tani crawler HB-p1001. Modyfikacja elektroniki
Muszę sprawdzić te amory, u mnie też sie blokują. Dopóki nie kupie nowych (org. są za miękkie) zastosuje twój patent. Jaki masz regulator dokładnie? Ja niestety zauważyłem dziwną rzecz:tlustyx pisze:Witam.
Crawler złożony i jeździ!
Wymieniłem całą elektronikę (Aparatura 2, 4 GHz Reely GT2 Evo oraz regulator z funkcją crawler), założyłem serwo, aku LiPo 2S 4000mAh, oraz zmodyfikowałem amortyzatory.
1) Niby silniczki małe ale jak daję skręt to auto trochę zwalnia. Myślałem, że jak zastosuję poważniejszy regulator to ten efekt nie będzie wystepował. Przecież bateria na pewno daje wystarczająca ilość prądu. Widzisz ten efekt u siebie?
2) Jak ostatnio poszedłem na wysoką górkę usypana na budowie i troche pojeżdziłem na niej to po pewnym czasie auto straciło moc. Mimo wciśnietego spustu auto stało a do tyłu nie jechało praktycznie wcale. To nie była wina baterii. Nie wiem czy to te silniczki się zgrzały, regulator żle pracował czy aparatura? Coś jednak powoduje, że auto było bardzo słabe. Widzisz ten efekt u siebie?
Re: Tani crawler HB-p1001. Modyfikacja elektroniki
Zwalnianie przy skręcie spowodowane jest tarciem kół, gdyż nie ma mechanizmu różnicowego - dwa koła muszą się ślizgać po podłożu.
Jaki mam dokładnie regulator to nie wiem - kupiłem go razem z aparaturą. Jest to taki jak tej instrukcji: http://www.produktinfo.conrad.com/daten ... WD_RTR.pdf
Ze względu na złą pogodę w terenie jeszcze nie jeździł - tylko po domu. Po dłuższej jeździe silniki są ciepłe, ale nie zauważyłem spadku mocy.
Jaki mam dokładnie regulator to nie wiem - kupiłem go razem z aparaturą. Jest to taki jak tej instrukcji: http://www.produktinfo.conrad.com/daten ... WD_RTR.pdf
Ze względu na złą pogodę w terenie jeszcze nie jeździł - tylko po domu. Po dłuższej jeździe silniki są ciepłe, ale nie zauważyłem spadku mocy.
Re: Tani crawler HB-p1001. Modyfikacja elektroniki
Przed chwilą syn przyniósł auto, powiedział, że jeździł pod górę i przestało ciągnąć na tylną oś i coś w niej "tyrczy". Myślałem, że zerwał zębatkę, ale włączyłem i jeździ dobrze. Silniki były bardzo gorące. Może mają jakieś zabezpieczenie przed przegrzaniemmarlau pisze:... troche pojeżdziłem na niej to po pewnym czasie auto straciło moc. ... ... Widzisz ten efekt u siebie?
Nie zmierzyłem silnika jak miałem rozebrany dyfer - może dało by się kupić jakiś mocniejszy silnik o tej samej wielkości.
-
- Teoretyk
- Posty: 9
- Rejestracja: 2017-04-18, 23:06
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował : 1 razy
Re: Tani crawler HB-p1001. Modyfikacja elektroniki
Przeczytałem na zagranicznym forum że można polepszyć właściwości standardowych opon poprzez nacięcie lameli i wycięcie niektórych środkowych.
Poniżej zdjęcia.
Boczne nacięcia spowodowały że opona dużo łatwiej się ugina i dopasowuje do podłoża. Różnica jest spora także polecam. Bieżnik jest teraz "bardziej agresywny"
Poniżej zdjęcia.
Boczne nacięcia spowodowały że opona dużo łatwiej się ugina i dopasowuje do podłoża. Różnica jest spora także polecam. Bieżnik jest teraz "bardziej agresywny"
-
- Teoretyk
- Posty: 61
- Rejestracja: 2017-01-11, 23:48
- Imię: mariusz
- Podziękował : 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Tani crawler HB-p1001. Modyfikacja elektroniki
Myślę, że prędzej puchną od ciepła. Ja dodatkowo zakleiłem te szpary w mostach na wentylacje więc jest jeszcze cieplej. Podejrzewam, że są to jakieś najtańsze chińskie silniczki włożone byleby jeździło. Ciekawe czy włożenie innych markowych 280-tek zmieniło by ciąg i siłę. Ja raczej tego nie sprawdzę bo już patrze powoli nad przeróbką modelu w jeden silnik z wałami i nowymi osiami. Ale to dopiero jak się mosty rozwalą. Wybór silników klasy 280 jest bardzo mały. Ale jeśli któryś z kolegów wymieni silniki i stwierdzi, ze jest niebo lepiej to napewno każdy z nas by to zrobił. A tak to trochę szkoda w ciemno wydawać pieniądze.tlustyx pisze:marlau pisze:... Silniki były bardzo gorące. Może mają jakieś zabezpieczenie przed przegrzaniem
Może coś takiego by weszło. Tylko trzeba zmierzyć te orginalne silniki.
https://modelmotor.pl/silnik-mig-280-3l ... oCqFbw_wcB
Re: Tani crawler HB-p1001. Modyfikacja elektroniki
Kupiłem od Zbyszka mosty, aby były w razie awarii na części. Jak tylko dotrą to je rozbiorę i zmierzę silnik. Jeśli znajdę coś co będzie pasowało w cenie do 40zł za szt. to raczej na pewno wymienię. Oprócz wielkości zastanawiają mnie jeszcze obroty - jakie mogą mieć te oryginalne silniki? Te co podałeś w linku mają 15000 - jak wpłynie to na prędkość jazdy?marlau pisze:...Ale jeśli któryś z kolegów wymieni silniki i stwierdzi, ze jest niebo lepiej to napewno każdy z nas by to zrobił. A tak to trochę szkoda w ciemno wydawać pieniądze.
Może coś takiego by weszło. Tylko trzeba zmierzyć te orginalne silniki...
Pisałeś, że sprężyny masz za miękkie, mnie się wydaję, że z tyłu są za twarde - z przodu jest akumulator, więc jest w sam raz.
Dziś byłem z synem nad rzeką - chwilę udało się pojeździć Autko po kamieniach spisywało się dobrze, tylko opony trochę twarde i śliskie - muszę je zmodyfikować jak tomsik83. Na błocie bieżnik zaraz się zapychał. Myślałem o przeróbce i wymianie kół z mocowaniem hex 12 jednak ceny są "kosmiczne".
Ogólnie świetna zabawa
Kilka fotek (Jakość słaba, bo to zrzuty ekranowe z filmu)
-
- Teoretyk
- Posty: 61
- Rejestracja: 2017-01-11, 23:48
- Imię: mariusz
- Podziękował : 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Tani crawler HB-p1001. Modyfikacja elektroniki
Tez miałem kupić te mosty bo chciałem zrobić sobie lawetę z napędem ale później stwierdziłem, że jak pierdyknie coś w moście to będę już szedł w stronę jednego silnika mocowanego centralnie+mosty.tlustyx pisze:Kupiłem od Zbyszka mosty, aby były w razie awarii na części. Oprócz wielkości zastanawiają mnie jeszcze obroty - jakie mogą mieć te oryginalne silniki? Te co podałeś w linku mają 15000 - jak wpłynie to na prędkość jazdy?
Co do obrotów to jak znajdę czas to policzę zęby w każdym kole zębatym aby wyliczyć przełożenie w moście (czyli w sumie całkowite). Znając tę wartość i korzystając z tego kalkulator-przelozen-i-predkosci-maksym ... 12183.html można mniej więcej oszacować prędkość obrotową silnika który jest teraz zamontowany. Średnicę koła można zmierzyć a prędkość auta to pewno coś koło 15km/h. Odpowiednio podstawiając dane dowiemy się co tam siedzi teraz i jaka będzie różnica jak wstawisz silnik z 15000 obotów.
-
- Teoretyk
- Posty: 9
- Rejestracja: 2017-04-18, 23:06
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował : 1 razy
Re: Tani crawler HB-p1001. Modyfikacja elektroniki
Jak masz czas wrzuć filmiki na Youtube i podaj linkitlustyx pisze:...Dziś byłem z synem nad rzeką - chwilę udało się pojeździć Autko po kamieniach spisywało się dobrze, tylko opony trochę twarde i śliskie - muszę je zmodyfikować jak tomsik83. Na błocie bieżnik zaraz się zapychał. Myślałem o przeróbce i wymianie kół z mocowaniem hex 12 jednak ceny są "kosmiczne".
Ogólnie świetna zabawa
Kilka fotek (Jakość słaba, bo to zrzuty ekranowe z filmu)
Mój syn pojeździł kilka razy po mokrym piachu, zabawy był sporo. Autko naprawdę dawało radę, zwłaszcza opony dobrze zabierały. Niestety go nie zabezpieczyłem odpowiednio i do środka mostów dostał się piasek.
Na szczęście jak tylko usłyszałem chrobotanie przestaliśmy jeździć. Rozebrałem tylny most, kąpiel w ciepłej wodzie z płynem do naczyń no i wszystkie części czyściutkie.
Nasmarowałem, poskładałem i gra gitara
Mam plan aby wszystko uszczelnić silikonem, także dziury służące pewnie do wentylacji. Po takim zabiegu wydaje mi się że będzie trochę wodoodporny no i po piasku będzie można bez problemu pojeździć. Ktoś już próbował?
Dla dzieciaka wielką frajdą była jazda na pumptracku:
[youtube][/youtube]
[youtube][/youtube]
https://youtu.be/C1mTw2wQO5o
https://youtu.be/EtCDnhOUgb4
Re: Tani crawler HB-p1001. Modyfikacja elektroniki
Przesyłka z częściami dotarła. Co prawda nie mam suwmiarki w domu, ale na ile udało mi się zmierzyć silnik to wychodzi, że taki będzie pasował: Silnik SWIFT 280 6.0Vmarlau pisze:... Wybór silników klasy 280 jest bardzo mały. Ale jeśli któryś z kolegów wymieni silniki i stwierdzi, ze jest niebo lepiej to napewno każdy z nas by to zrobił. A tak to trochę szkoda w ciemno wydawać pieniądze.
Może coś takiego by weszło. Tylko trzeba zmierzyć te orginalne silniki.
Mam nadzieję, że wytrzyma napięcie z LiPo 2S
Dane techniczne
Nominalne napięcie: 6V
Zakres pracy (bez przekładni): 4.8-7.2V
Obroty bez obciążenia: 16800
Obroty przy max. obciążeniu: 8400
Pobór prądu bez obciążenia: 0,29A
Pobór prądu przy max. obciążeniu: 4,7A
Moc: 13,8W
Moment obrotowy: 1.6 Ncm
Średnica wału: 2mm
Długość wału: 10,5mm
Średnica korpusu: 24mm
Długość korpusu: 30mm
Długość całkowita: 45mm
Średnica otworów: 14mm
Waga: 40g
Tamte filmiki usunąłem, bo mi pamięci w telefonie brakowałotomsik83 pisze: Jak masz czas wrzuć filmiki na Youtube i podaj linki
Wprowadzę kolejne modyfikacje to nagram i wrzucę.
W najbliższym czasie spróbuje. Dotarły zapasowe mosty od Zbyszka, więc będzie na czym testowaćtomsik83 pisze: Mam plan aby wszystko uszczelnić silikonem, także dziury służące pewnie do wentylacji. Po takim zabiegu wydaje mi się że będzie trochę wodoodporny no i po piasku będzie można bez problemu pojeździć. Ktoś już próbował?
Re: Tani crawler HB-p1001. Modyfikacja elektroniki
Policzyłem zęby Silnik 9:49; 21:50; 14:39.marlau pisze:...
Co do obrotów to jak znajdę czas to policzę zęby w każdym kole zębatym aby wyliczyć przełożenie w moście (czyli w sumie całkowite). Znając tę wartość i korzystając z tego kalkulator-przelozen-i-predkosci-maksym ... 12183.html
Wg kalkulatora, przy:
16000 obr/min - 9,9 km/h
12000 obr/min - 7,39 km/h
8400 obr/min - 5,17 km/h