Toyota BJ40 MST/Tamiya :Wiarus:
- Gorg
- Dinożarł / AT!
- Posty: 2099
- Rejestracja: 2008-09-24, 17:28
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Rogoźnik
- Podziękował : 1 razy
- Otrzymał podziękowań: 16 razy
Toyota BJ40 MST/Tamiya :Wiarus:
Specyfikacja:
1. Podwozie - MST CMX.
2. Silnik – bezszczotka 17,5T.
3. Regulator – Hobbyking 120A.
4. Serwo skrętu – JX chińczyk 20 kg.
5. Opony – Trial Buster rc4wd.
6. Felg – stalowe badlock g-made.
7. Karoseria - Tamiya
8. Zderzaki, gadeżety, deska rozdzielcza, biegi, kierownica, kierunkowskazy, pasy bezpieczeństwa, obudowa przekładni, platforma akumulatora, wnętrze, pudełko na elektronikę - projekt własny, druk 3D. Wszystko malowane aerografem - jeszcze się uczę ;-)
9. Wyciągarka - TFL
Czas zbudować coś na nowy sezon Zawodów o Puchar Śląska 2018.
Padło na podwozie MST. Wybrałem wersję CMX ponieważ ustawienie na środku przekładni z silnikiem powoduje lepszy rozkład masy. Postanowiłem nic nie grzebać w podwoziu tylko sprawdzić jak się spisuje orginał. Jedyna zmiana to wydłużenie wahaczy pod rozstaw osi 260mm oraz wymiana łożysk ślizgowych na toczne.
Karoseria to leksan z Tamiya. Wybrałem ze względu na większy niż MST rozstaw osi i duże nadkola które spokojnie pomieszczą opony 105 mm.
Opony sprawdziły się w poprzednim sezonie i nie zamierzałem ich zmieniać. Jedyna zmiana to felgi które maja zmniejszający off set o 2 mm na stronę. Po dodaniu do tego cieńszych hexów 4 mm uzyskałem szerokość mostów 190 mm.
Ponieważ nie chciałem mocować karocy na słupkach to wymyśliłem sobie sposób na kątownikach alu których nie będzie widać. Na zewnątrz z przodu śrubki ukryją się pod ramką grila a z tyłu są spiłowane na nity.
Ale aby przy rolkach karoseria nie rozpadła się dodałem klatkę wewnętrzną która będzie usztywniać konstrukcję. Od strony podwozia są zamocowane płyty ślizgowe poprawiające zdolność zsuwania się modelu z przeszkód.
Z przodu i z tyłu wyfrezowałem mocowania zderzaków a same zderzaki zaprojektowałem i wydrukowałem. Zdecydowałem się na wersję jak w orginale ponieważ zgodnie z regulaminem zamiennik musiałby mieć z przodu szerokość nadwozia a orginał jest węższy.
Tym razem postanowiłem użyć wyciągarki oryginalnej nie z serwa. Zakładam, że model nie będzie ciężki i wyciągarka spokojnie da sobie z nim radę.
Całość elektroniki będzie jest schowana pod maską. Akumulator jest umieszczony na specjalnej platformie jak najniżej poprzecznie.
Kierowca siedzi na fotelach kubełkowych a samą przekładnie ukryłem pod maskownicą która zaprojektowałem i stanowi ona tunel środkowy. Na tunelu znalazło się parę gadżetów jak cb-radio, butelka w mocowaniu i apteczka.
Co do zabudowy tyłu to postanowiłem zrobić go jako drewnianą zabudowę. W tym celu użyłem szpatułek do gardła które podocinałem i pokleiłem. Następnie postarzyłem odpowiednią bejcą i przymocowałem do podwozia. I tam znalazło się parę gadżetów.
Kierowca został zabezpieczony pasami bezpieczeństwa 5 punktowymi do których zaprojektowałem klamry. Aby zwiększyć realizm pasy od spodu zostały za pomocą klamry przykręcone do mocowania siedziska.
Deska rozdzielcza została pomalowana tym samym kolorem co nadwozie. Dźwignię zmiany biegu jak w orginale umieściłem przy kierownicy (wraz z dźwignią kierunkowskazu). Sama kierownica to model rajdowy.
Kierunkowskazy przednie są we wnętrzu puste i podzielone na pół. Wewnątrz można umieścić diodę. Dlatego zamontowałem moduł oświetlenia z hobbykinga aby uzyskać większy realizm.
Od samego początku założeniem modelu było aby wygląd nasuwał na myśl starą Tojotę po renowacji i przygotowaną do startu w rajdach. Dlatego kolory nadwozia dobrałem z palety Tamiya – Light gun metal. I dlatego tak wyposażyłem wnętrze.
1. Podwozie - MST CMX.
2. Silnik – bezszczotka 17,5T.
3. Regulator – Hobbyking 120A.
4. Serwo skrętu – JX chińczyk 20 kg.
5. Opony – Trial Buster rc4wd.
6. Felg – stalowe badlock g-made.
7. Karoseria - Tamiya
8. Zderzaki, gadeżety, deska rozdzielcza, biegi, kierownica, kierunkowskazy, pasy bezpieczeństwa, obudowa przekładni, platforma akumulatora, wnętrze, pudełko na elektronikę - projekt własny, druk 3D. Wszystko malowane aerografem - jeszcze się uczę ;-)
9. Wyciągarka - TFL
Czas zbudować coś na nowy sezon Zawodów o Puchar Śląska 2018.
Padło na podwozie MST. Wybrałem wersję CMX ponieważ ustawienie na środku przekładni z silnikiem powoduje lepszy rozkład masy. Postanowiłem nic nie grzebać w podwoziu tylko sprawdzić jak się spisuje orginał. Jedyna zmiana to wydłużenie wahaczy pod rozstaw osi 260mm oraz wymiana łożysk ślizgowych na toczne.
Karoseria to leksan z Tamiya. Wybrałem ze względu na większy niż MST rozstaw osi i duże nadkola które spokojnie pomieszczą opony 105 mm.
Opony sprawdziły się w poprzednim sezonie i nie zamierzałem ich zmieniać. Jedyna zmiana to felgi które maja zmniejszający off set o 2 mm na stronę. Po dodaniu do tego cieńszych hexów 4 mm uzyskałem szerokość mostów 190 mm.
Ponieważ nie chciałem mocować karocy na słupkach to wymyśliłem sobie sposób na kątownikach alu których nie będzie widać. Na zewnątrz z przodu śrubki ukryją się pod ramką grila a z tyłu są spiłowane na nity.
Ale aby przy rolkach karoseria nie rozpadła się dodałem klatkę wewnętrzną która będzie usztywniać konstrukcję. Od strony podwozia są zamocowane płyty ślizgowe poprawiające zdolność zsuwania się modelu z przeszkód.
Z przodu i z tyłu wyfrezowałem mocowania zderzaków a same zderzaki zaprojektowałem i wydrukowałem. Zdecydowałem się na wersję jak w orginale ponieważ zgodnie z regulaminem zamiennik musiałby mieć z przodu szerokość nadwozia a orginał jest węższy.
Tym razem postanowiłem użyć wyciągarki oryginalnej nie z serwa. Zakładam, że model nie będzie ciężki i wyciągarka spokojnie da sobie z nim radę.
Całość elektroniki będzie jest schowana pod maską. Akumulator jest umieszczony na specjalnej platformie jak najniżej poprzecznie.
Kierowca siedzi na fotelach kubełkowych a samą przekładnie ukryłem pod maskownicą która zaprojektowałem i stanowi ona tunel środkowy. Na tunelu znalazło się parę gadżetów jak cb-radio, butelka w mocowaniu i apteczka.
Co do zabudowy tyłu to postanowiłem zrobić go jako drewnianą zabudowę. W tym celu użyłem szpatułek do gardła które podocinałem i pokleiłem. Następnie postarzyłem odpowiednią bejcą i przymocowałem do podwozia. I tam znalazło się parę gadżetów.
Kierowca został zabezpieczony pasami bezpieczeństwa 5 punktowymi do których zaprojektowałem klamry. Aby zwiększyć realizm pasy od spodu zostały za pomocą klamry przykręcone do mocowania siedziska.
Deska rozdzielcza została pomalowana tym samym kolorem co nadwozie. Dźwignię zmiany biegu jak w orginale umieściłem przy kierownicy (wraz z dźwignią kierunkowskazu). Sama kierownica to model rajdowy.
Kierunkowskazy przednie są we wnętrzu puste i podzielone na pół. Wewnątrz można umieścić diodę. Dlatego zamontowałem moduł oświetlenia z hobbykinga aby uzyskać większy realizm.
Od samego początku założeniem modelu było aby wygląd nasuwał na myśl starą Tojotę po renowacji i przygotowaną do startu w rajdach. Dlatego kolory nadwozia dobrałem z palety Tamiya – Light gun metal. I dlatego tak wyposażyłem wnętrze.
- Sławek
- Weteran / AT!
- Posty: 15492
- Rejestracja: 2008-03-01, 13:59
- Imię: Obi-Wan Kenobi
- Lokalizacja: Mielec
- Podziękował : 1 razy
- Otrzymał podziękowań: 94 razy
Re: Toyota BJ40 MST/Tamiya :Wiarus:
Gorg, to jest opis modelu czy reklama Twojego bloga ? raczej każdy się domyśla, zatem jakakolwiek odrobina przyzwoitości wymagała by, aby na blogu napisać dokładnie to samo : Jeżeli ktoś chciałby zobaczyć garaż modelu to zapraszam na forum rc-trial.pl toyota-bj40-mst-tamiya-wiarus-t15456.html
Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku 2018
Pozdr
Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku 2018
Pozdr
- Matti
- Początkujący
- Posty: 433
- Rejestracja: 2014-08-28, 17:11
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Mysłowice
- Podziękował : 2 razy
Re: Toyota BJ40 MST/Tamiya :Wiarus:
Wg mnie jest to prezentacja modelu zeby mogl nim wystartowac w zawodach...
- Gorg
- Dinożarł / AT!
- Posty: 2099
- Rejestracja: 2008-09-24, 17:28
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Rogoźnik
- Podziękował : 1 razy
- Otrzymał podziękowań: 16 razy
Re: Toyota BJ40 MST/Tamiya :Wiarus:
OK Sławku
Ponieważ ja już nie mogę edytować pierwszego postu tutaj to proszę administratorów o usunięcie zapisu o moim blogu z niego.
Niestety ten sam grzech popełniłem w moim opis Tojki extreme - więc jeśli można to proszę też o usunięcie stamtąd.
ford-bronco-extreme-t15024.html
Obiecuję, że się to już nie powtórzy.
Ostatnio przy opisach daję zawsze odnośnik do bloga bo tam mogę umieścić zdjęcia w większej rozdzielczości i ilości przez co łatwiej można coś podpatrzeć.
Mój blog i ja jesteśmy totalnie niekomercyjni więc o reklamie w ten sposób nie myślałem.
Wszystkiego najlepszego w nowym roku
Ponieważ ja już nie mogę edytować pierwszego postu tutaj to proszę administratorów o usunięcie zapisu o moim blogu z niego.
Niestety ten sam grzech popełniłem w moim opis Tojki extreme - więc jeśli można to proszę też o usunięcie stamtąd.
ford-bronco-extreme-t15024.html
Obiecuję, że się to już nie powtórzy.
Ostatnio przy opisach daję zawsze odnośnik do bloga bo tam mogę umieścić zdjęcia w większej rozdzielczości i ilości przez co łatwiej można coś podpatrzeć.
Mój blog i ja jesteśmy totalnie niekomercyjni więc o reklamie w ten sposób nie myślałem.
Wszystkiego najlepszego w nowym roku
- Gorg
- Dinożarł / AT!
- Posty: 2099
- Rejestracja: 2008-09-24, 17:28
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Rogoźnik
- Podziękował : 1 razy
- Otrzymał podziękowań: 16 razy
Re: Toyota BJ40 MST/Tamiya :Wiarus:
Witajcie,
Ponieważ w trakcie malowania zrobiłem mały błąd i użyłem spray'ów Tamiya ale do plastików twardych to w trakcie użytkowania farba zaczęła odpadać płatami .
Trzeba było coś z tym zrobić.
Jako że jest przerwa wakacyjna w startach zawodów śląskich postanowiłem na nowo pochylić się nad karoserią.
Przy okazji odciąłem dach i zrobiłem pick-upa. Tył dach dokleiłem za pomocą żywicy epoksydowej i włókna szklanego oraz zaszpachlowałem serialną szpachlą do plastików firmy Tamiya Polyester Putty.
Ponieważ niedawno odeszła od nas nasza ukochana suczka berneńczyka w wyniku choroby nowotworowej pomysł na malowanie nasunął się sam.
Wyszukałem w internecie odpowiednie grafiki i wydrukowałem je na papierze samoprzylepnym. Następnie wyciąłem. Karoserię pomalowałem najpierw na biało i nakleiłem wycinanki po czym pomalowałem kolorem gun-metal. Po wyschnięciu odkleiłem wycinanki.
Oczywiście wszystko od zewnątrz.
Tył już był wcześniej - wykonany z patyczków do gardła i pobejcowany.
No i taki jest efekt.
Ponieważ w trakcie malowania zrobiłem mały błąd i użyłem spray'ów Tamiya ale do plastików twardych to w trakcie użytkowania farba zaczęła odpadać płatami .
Trzeba było coś z tym zrobić.
Jako że jest przerwa wakacyjna w startach zawodów śląskich postanowiłem na nowo pochylić się nad karoserią.
Przy okazji odciąłem dach i zrobiłem pick-upa. Tył dach dokleiłem za pomocą żywicy epoksydowej i włókna szklanego oraz zaszpachlowałem serialną szpachlą do plastików firmy Tamiya Polyester Putty.
Ponieważ niedawno odeszła od nas nasza ukochana suczka berneńczyka w wyniku choroby nowotworowej pomysł na malowanie nasunął się sam.
Wyszukałem w internecie odpowiednie grafiki i wydrukowałem je na papierze samoprzylepnym. Następnie wyciąłem. Karoserię pomalowałem najpierw na biało i nakleiłem wycinanki po czym pomalowałem kolorem gun-metal. Po wyschnięciu odkleiłem wycinanki.
Oczywiście wszystko od zewnątrz.
Tył już był wcześniej - wykonany z patyczków do gardła i pobejcowany.
No i taki jest efekt.
- welna79
- Znawca / AT!
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2012-02-23, 00:10
- Imię: Stasiu, Staszek
- Lokalizacja: Gród Kraka
- Podziękował : 23 razy
- Otrzymał podziękowań: 32 razy
Re: Toyota BJ40 MST/Tamiya :Wiarus:
Robert, piękna robota, świetny scaledziak - detale dopracowane na medal
Foty wyszły żylety - extra,
Foty wyszły żylety - extra,
- ges
- Naczelny grafik
- Posty: 2736
- Rejestracja: 2014-04-26, 18:50
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Trzebnica
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 23 razy
Re: Toyota BJ40 MST/Tamiya :Wiarus:
Jakby się kiedyś zdarzyło, że pomylisz farbę PS z TS, to spróbuj na kolor położyć PS-55 (klar tamiya'owski). Powinno trzymać.
Zdaje się, że pisałem już kiedyś o tym
Zdaje się, że pisałem już kiedyś o tym
- ZajączekPostrachLasu
- Wtajemniczony / AT!
- Posty: 121
- Rejestracja: 2016-05-14, 14:35
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza