HG P402 Jeep Wrangler

Tematy odnośnie budowy naszych modeli klasy Scaled...
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
kokos
Teoretyk
Posty: 236
Rejestracja: 2017-11-27, 18:18
Imię: Kuba
Lokalizacja: Katowice
Podziękował : 5 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: HG P402 Jeep Wrangler

#76

Post autor: kokos »

Po założeniu nowych kół auto utyło o kilogram i dotychczasowe przełożenie okazało się za duże. Ze względu na specyficzne mocowanie silnika do skrzyni nie da się zejść z atakiem poniżej 26t. W związku z tym wróciłem do rozdzielacza t1 z przełożeniem 2,16:1 i autko znów ma siłę, prędkość na wyższym biegu ok.4 km/h. Bateria poszła na tył i została zakamuflowana. Dzięki temu przód i tył ważą tyle samo. Może nie jest to najlepsza proporcja do trialu, będzie trzeba pomyśleć o czymś mniejszym. Plus jest taki, że autko się fajnie buja :-D
Załączniki
PSX_20181102_134606.jpg
PSX_20181102_134531.jpg

Awatar użytkownika
Gorg
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 2099
Rejestracja: 2008-09-24, 17:28
Imię: Robert
Lokalizacja: Rogoźnik
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 16 razy

Re: HG P402 Jeep Wrangler

#77

Post autor: Gorg »

fajnie, fajnie
chętnie zobaczę na żywo
musisz porównać zdolności z innymi trialówkami

Awatar użytkownika
kokos
Teoretyk
Posty: 236
Rejestracja: 2017-11-27, 18:18
Imię: Kuba
Lokalizacja: Katowice
Podziękował : 5 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: HG P402 Jeep Wrangler

#78

Post autor: kokos »

Dzięki, w tym roku nie było szansy, w weekendy mam dużo pracy, w przyszłym sezonie mam nadzieję, że się uda :-)

Awatar użytkownika
Koza94
Początkujący
Początkujący
Posty: 317
Rejestracja: 2018-04-27, 10:25
Imię: Paweł
Lokalizacja: Ruda Śląska
Podziękował : 4 razy

Re: HG P402 Jeep Wrangler

#79

Post autor: Koza94 »

kokos pisze:Po założeniu nowych kół auto utyło o kilogram i dotychczasowe przełożenie okazało się za duże. Ze względu na specyficzne mocowanie silnika do skrzyni nie da się zejść z atakiem poniżej 26t. W związku z tym wróciłem do rozdzielacza t1 z przełożeniem 2,16:1 i autko znów ma siłę, prędkość na wyższym biegu ok.4 km/h. Bateria poszła na tył i została zakamuflowana. Dzięki temu przód i tył ważą tyle samo. Może nie jest to najlepsza proporcja do trialu, będzie trzeba pomyśleć o czymś mniejszym. Plus jest taki, że autko się fajnie buja :-D
Jaki tam masz silnik? U mnie na hpi mialem podobny problem - brakowalo mocy mimo ze silnik 55T. Załozylem 35t najtanszy z rc4max (na aliexpress nazywa sie Rocket) i model dostał mocy!

A co jak co, predkość na podjazdach po piachu się przydaje!

Wysłane z mojego K4000 Plus przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Kilerek15
Teoretyk
Posty: 107
Rejestracja: 2017-12-27, 16:14
Imię: Piotr
Lokalizacja: małopolska
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: HG P402 Jeep Wrangler

#80

Post autor: Kilerek15 »

Też jeżdze na 55t. i na 2s. Nie jedzie tzn. w przód jest ok. w tył brakuje mocy,dopiero na 3s. jest super. Regiel mam wp.1040. Nie najlepszy do trialu ale lepsze to niż nic

Awatar użytkownika
kokos
Teoretyk
Posty: 236
Rejestracja: 2017-11-27, 18:18
Imię: Kuba
Lokalizacja: Katowice
Podziękował : 5 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: HG P402 Jeep Wrangler

#81

Post autor: kokos »

Tylko wy z tego co pamiętam macie skrzynię z feiyue i macie dużo mniejszą zębatkę atakującą. Mój silnik to HPI Crawler 55t. W tej chwili jest trochę wolno ale będę eksperymentował z atakami, mam jeszcze 28t i 30t, które przyjechały w kicie HG.
Regulator to jeszcze inny temat, bo musiałem przełożyć hobbywing 1060 do drugiego modelu, a tu mam bdesc-s10e-rtr. Nie przepadam za nim ale lepszego chwilowo nie mam.
Kwestia wymiany silnika też jest możliwa. Zaglądałem juz na BG i Ali, mają też silniki 80t.
Prace w toku, a to daje dużo frajdy :)

Awatar użytkownika
Koza94
Początkujący
Początkujący
Posty: 317
Rejestracja: 2018-04-27, 10:25
Imię: Paweł
Lokalizacja: Ruda Śląska
Podziękował : 4 razy

Re: HG P402 Jeep Wrangler

#82

Post autor: Koza94 »

Ja ma dwubiegówke z HG - przypomnij sobie jak rozmawialiśmy o vmax na hubertusie ;)
U mnie od tego czasu doszedl rozdzielacz który niweluje różnice w przełożeniu mostów ;)

Wysłane z mojego K4000 Plus przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
kokos
Teoretyk
Posty: 236
Rejestracja: 2017-11-27, 18:18
Imię: Kuba
Lokalizacja: Katowice
Podziękował : 5 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: HG P402 Jeep Wrangler

#83

Post autor: kokos »

Tak, racja :)
Mam na oku już nowe combo szczotkowe, na razie kombinuję jeszcze z atakiem.

Awatar użytkownika
kokos
Teoretyk
Posty: 236
Rejestracja: 2017-11-27, 18:18
Imię: Kuba
Lokalizacja: Katowice
Podziękował : 5 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: HG P402 Jeep Wrangler

#84

Post autor: kokos »

Cześć,
Zmieniłem dziś silniki w modelach, jeep dostał HPI SATURN 35t + atak 30t. Przy obecnych przełożeniach 1:58,86 na wyższym biegu i 1:94,176 można nadrobić czas po płaskim i pełzać po kamieniach.

Awatar użytkownika
Kilerek15
Teoretyk
Posty: 107
Rejestracja: 2017-12-27, 16:14
Imię: Piotr
Lokalizacja: małopolska
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: HG P402 Jeep Wrangler

#85

Post autor: Kilerek15 »

miałem dwa silniki hpi i obydwa szybko padły,były głosne. Teraz załozyłem silnik z wkretarki 18v. jest wiekszy i znacznie mocniejszy,musi jednak smigać na 3s. Moment obr. jest duuzy. Ale Kuba pokaż no ten atak 30t :pala jak to :nos

Awatar użytkownika
kokos
Teoretyk
Posty: 236
Rejestracja: 2017-11-27, 18:18
Imię: Kuba
Lokalizacja: Katowice
Podziękował : 5 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: HG P402 Jeep Wrangler

#86

Post autor: kokos »

Cześć, udało się jeszcze małe zmiany wprowadzić :)
Skrzynia HG została wymieniona na przekładnię planetarną 5:1 z Ali, do tego silnik HPI 27t. Prędkość raczej spaceru niż marszu, zobaczymy jak będzie na piaszczystych podjazdach, najwyżej będę dalej schodził z liczbą zwoi w silniku.

Ta zmiana pozwoliła mi obniżyć budę względem ramy o kolejny 1 cm. W tej chwili buda opiera się już bezpośrednio na ramię :)
Załączniki
PSX_20190306_232951.jpg
PSX_20190306_233028.jpg

Awatar użytkownika
Radek
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 11536
Rejestracja: 2009-12-25, 22:29
Imię: noname
Lokalizacja: WOT
Podziękował : 26 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Re: HG P402 Jeep Wrangler

#87

Post autor: Radek »

Super że buda poszła w dół :OK
Jak masz teraz 5:1 + T1 2:1 (zaokrąglając) to powinno być ok chyba że mosty HG mają większe przełożenie niż mosty axial.

Awatar użytkownika
kokos
Teoretyk
Posty: 236
Rejestracja: 2017-11-27, 18:18
Imię: Kuba
Lokalizacja: Katowice
Podziękował : 5 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: HG P402 Jeep Wrangler

#88

Post autor: kokos »

Rozdzielacz to chińskie T1 2.18:1. Zasłonięty przez esc i odbiornik :)
Przy rozstawie 245 mm wszystko weszło na styk.
Problem z prędkością wynika właśnie z mostów HG, które są dość wolne.
Mam jeszcze jedną fotkę, ale jakość jeszcze gorsza :/
Załączniki
PSX_20190307_093118.jpg

Awatar użytkownika
Mila_East
Teoretyk
Posty: 162
Rejestracja: 2018-04-07, 22:50
Imię: Kamil
Lokalizacja: Siedlce

Re: HG P402 Jeep Wrangler

#89

Post autor: Mila_East »

Hm, czyli w Axialu taki zestaw planetarka plus reduktor może być naprawdę spoko. :Y Będzie trzeba zamówić. :D
Ciekaw jestem jaki atak można zastosować, by pasował do tej przekładni.

Awatar użytkownika
zotornik
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 13469
Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 22 razy
Otrzymał podziękowań: 161 razy

Re: HG P402 Jeep Wrangler

#90

Post autor: zotornik »

Mila_East pisze:Ciekaw jestem jaki atak można zastosować, by pasował do tej przekładni.
Pisząc przekładnia, masz na myśli przekładnie planetarną?

Bo wówczas zakładasz, ten atak co jest w komplecie!
Do konkretnej planetarki, pasuje wyłącznie jeden "rozmiar" ataku i jest on - jak napisałem wyżej - w komplecie z przekładnią. Nie ma tu możliwości zmiany wielkości zębatki atakującej na większą lub mniejszą.
Atak z kompletu zakładasz na wirnik silnika, a ten "wetykasz" w planetarkę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Garaż - Scaled ...”