MAN na TL-01b
MAN na TL-01b
Witam wszystkich Forumowiczów.
Przywitałem sie już na ogólnym a teraz krótko o moim modelu.
Podwozie standartowa TL-01 b (podróba kupiona na allegro). W planie dłuższe amortyzatory - na razie standart - tylko zawieczona na blachach, żeby zyskać wiekszy prześwit.
Silnik - po wnikliwej lekturze lekturze Forum Integy 55T. Standartowe zembatki i koła - 9,5 cm, na przerobionych według opisu felgach z bonzera
Pierwsze próby - były bardzo zachecająca, ale trochę mocy brakowało...
Na próbe wrzuciłem silnik z owej kupionej p[rzeze mnie chińskiej podórby tl-ki i... SZOK!!!!
O wiele mocniejszy - takie moje odczucie...
Ale na allegro już i tak zamówiłem przejściówkę żeby dać zebątke atakującą 14!
Więc minimalnie zyskam na mocy kosztem predkości - ale już jestem pod wrażeniem..
Buda - niezawodny Bruder - zielony MAN. Śliiicznie wygląda...
Oczywiście wymaga jeszcze udoskonalenia - ale nieźle się prezentuje!
Mam nadzieję, ze wnajbliższym czasie dołącze kilka zdjęć no i jakiś film z jazd - deska do prasowania (lub coś podobnego) no i teren.
W planie jeszcze wymiana amorków - żeby i skok był wiekszy i żeby wszystko bardziej miękko pracowało...
Cudowny jest dreszczyk emocji tworzenia i jeżdżenia...
Po urlopie - mam nadzieje dorzyucę trochę zdjęć z trialu nadmorskiego...
Może to troche chaotyczne - ale...
Na razie sprawę traktuję bardziej zabawowo. Jak model się spisze - to może na jakieś zawody też się wybiore - żeby i osobiście poznac i zobaczyć - co można zrobić lepiej
Przywitałem sie już na ogólnym a teraz krótko o moim modelu.
Podwozie standartowa TL-01 b (podróba kupiona na allegro). W planie dłuższe amortyzatory - na razie standart - tylko zawieczona na blachach, żeby zyskać wiekszy prześwit.
Silnik - po wnikliwej lekturze lekturze Forum Integy 55T. Standartowe zembatki i koła - 9,5 cm, na przerobionych według opisu felgach z bonzera
Pierwsze próby - były bardzo zachecająca, ale trochę mocy brakowało...
Na próbe wrzuciłem silnik z owej kupionej p[rzeze mnie chińskiej podórby tl-ki i... SZOK!!!!
O wiele mocniejszy - takie moje odczucie...
Ale na allegro już i tak zamówiłem przejściówkę żeby dać zebątke atakującą 14!
Więc minimalnie zyskam na mocy kosztem predkości - ale już jestem pod wrażeniem..
Buda - niezawodny Bruder - zielony MAN. Śliiicznie wygląda...
Oczywiście wymaga jeszcze udoskonalenia - ale nieźle się prezentuje!
Mam nadzieję, ze wnajbliższym czasie dołącze kilka zdjęć no i jakiś film z jazd - deska do prasowania (lub coś podobnego) no i teren.
W planie jeszcze wymiana amorków - żeby i skok był wiekszy i żeby wszystko bardziej miękko pracowało...
Cudowny jest dreszczyk emocji tworzenia i jeżdżenia...
Po urlopie - mam nadzieje dorzyucę trochę zdjęć z trialu nadmorskiego...
Może to troche chaotyczne - ale...
Na razie sprawę traktuję bardziej zabawowo. Jak model się spisze - to może na jakieś zawody też się wybiore - żeby i osobiście poznac i zobaczyć - co można zrobić lepiej
- Tomy
- * PIONIER / AT! *
- Posty: 2650
- Rejestracja: 2006-06-29, 20:39
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Wielka Polska :)
- Podziękował : 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
silnik standardowy to chyba 600, z tego pamiętam - więc lepeij się sprawuje przy tym przełożeniu
myślę, że nawet zębatka 14T niewiele pomoże
silnik 55T jest wolnoobrotowy i silny dlatego przez nas porządany - prędkość w zasadzie się nie liczy
TL-ka do trialu ? - bez przekładni raczej ciężko
zawiechę wręcz trzeba podnieść
poza tym witam na forum, życzę miłej zabawy i pozdrawiam
myślę, że nawet zębatka 14T niewiele pomoże
silnik 55T jest wolnoobrotowy i silny dlatego przez nas porządany - prędkość w zasadzie się nie liczy
TL-ka do trialu ? - bez przekładni raczej ciężko
zawiechę wręcz trzeba podnieść
poza tym witam na forum, życzę miłej zabawy i pozdrawiam
Tak, tak! Mechanizmy różnicowe oczywiście poblokowane! Klejem na gorąco - jakżeby inaczej po lekturze Forum.
Silnik nie do końca standartowa 600. Jak mówiłem bazą była chińska podróbka - kupiona na allegro - jeśli ktoś będzie chętny podam jakiś namiar. Nie wiem, jaki to silnik - brak danych. Kręci trochę szybciej niż 55 T, ale jest ku mojemu naprawdę wielkiemu zdziwnieniu mocniejszy - testowałem na podjezdzie - deska oparta o mur.
jestem otwarty na wszelkie słowa krytyki - a jednocześnie dopowiadam - na razie traktuję jako zabawę - czas prób.
Jeśli maksymalnie złapię bakcya trialu - to rezerwa finansowa chyba pójdzie na Forda...
Ale ak będzie trzeba - będę bogatszy w doswiadczenie i na nie zostane sam na polu wyboru właściwego modelu
Jak zdjęcia będą gotowe - wkleję - brak czasu na wypad w teren...
Silnik nie do końca standartowa 600. Jak mówiłem bazą była chińska podróbka - kupiona na allegro - jeśli ktoś będzie chętny podam jakiś namiar. Nie wiem, jaki to silnik - brak danych. Kręci trochę szybciej niż 55 T, ale jest ku mojemu naprawdę wielkiemu zdziwnieniu mocniejszy - testowałem na podjezdzie - deska oparta o mur.
jestem otwarty na wszelkie słowa krytyki - a jednocześnie dopowiadam - na razie traktuję jako zabawę - czas prób.
Jeśli maksymalnie złapię bakcya trialu - to rezerwa finansowa chyba pójdzie na Forda...
Ale ak będzie trzeba - będę bogatszy w doswiadczenie i na nie zostane sam na polu wyboru właściwego modelu
Jak zdjęcia będą gotowe - wkleję - brak czasu na wypad w teren...
J a w mojej zawieszenie mam tymcazasowe - standartowe amorki ale zamocowałem na blaszce - i już stoi znacznie wyżej
A na forum już wyczytałem, ze przecież bez wielkich przeróbek mozna do silnika dołożyć przekładnie planetarną! W najbliższych dniach dostane taką - śliczną, metalową, 3,33/1 - więc czysto teoretcznie przynajmniej o połowe mniejsza praędkość i troche większa moc
jesli to okaże się za mało - to... nie wiem
Ale czuję przez skóre, że to powinno wystarczyć. Do tego z powrotem dam mój wolnoobrotowy INTEGY 55T i będzie OK
Nie ukrywam, że mam wieeelką słabość do tl-ki...
Sporo jeździłem na asfalcie i duzo na szutrze - było bezproblemowo!
Proste w obsłudze, na razie bezawaryjnie. Tylko się cieszyć i jeździć!
No a jeszcze tzreba dopowiedzieć, ze serwo kierunku już zmienione na mocniejsze - 14 kg
A regiel standartwy Tamiya.
powodzenia w pracach!
A na forum już wyczytałem, ze przecież bez wielkich przeróbek mozna do silnika dołożyć przekładnie planetarną! W najbliższych dniach dostane taką - śliczną, metalową, 3,33/1 - więc czysto teoretcznie przynajmniej o połowe mniejsza praędkość i troche większa moc
jesli to okaże się za mało - to... nie wiem
Ale czuję przez skóre, że to powinno wystarczyć. Do tego z powrotem dam mój wolnoobrotowy INTEGY 55T i będzie OK
Nie ukrywam, że mam wieeelką słabość do tl-ki...
Sporo jeździłem na asfalcie i duzo na szutrze - było bezproblemowo!
Proste w obsłudze, na razie bezawaryjnie. Tylko się cieszyć i jeździć!
No a jeszcze tzreba dopowiedzieć, ze serwo kierunku już zmienione na mocniejsze - 14 kg
A regiel standartwy Tamiya.
powodzenia w pracach!
Ostatnio zmieniony 2007-05-24, 21:49 przez Przemek, łącznie zmieniany 1 raz.
Mówiąc szczerze - nie myslałem o tym...
Rozważę sprawę. Ale najpierw chce się uporać z napędem (przekładnia). pojeździć, potestować. Zastanawiam się, czy nie będzie na kótkich wahaczach zbyt wywrotny.
Teraz na trawersach świtnie sie trzyma, nie ma obawy wywrotki. Ale jeśli chodzi o "redukcyjność" to faktycznie - wygląda kiepsko. Tyle że bardziej o zabawę chodzi
Rozważę sprawę. Ale najpierw chce się uporać z napędem (przekładnia). pojeździć, potestować. Zastanawiam się, czy nie będzie na kótkich wahaczach zbyt wywrotny.
Teraz na trawersach świtnie sie trzyma, nie ma obawy wywrotki. Ale jeśli chodzi o "redukcyjność" to faktycznie - wygląda kiepsko. Tyle że bardziej o zabawę chodzi
- Tomy
- * PIONIER / AT! *
- Posty: 2650
- Rejestracja: 2006-06-29, 20:39
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Wielka Polska :)
- Podziękował : 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
zmieni się koła i opony na np yokohamki, doda klatkę i będzie lepiej
dla wyglądu warto lekko wygiąć zwrotnice i założyć zwężone felgi od traxxasa - zyskujesz ok 2cm na szerokości modelu (w sensie zwężenia) - nie tracąc na właściwościach jezdnych
krótsze wahacze - zero dzielności w terenie
buda fajowa
dla wyglądu warto lekko wygiąć zwrotnice i założyć zwężone felgi od traxxasa - zyskujesz ok 2cm na szerokości modelu (w sensie zwężenia) - nie tracąc na właściwościach jezdnych
krótsze wahacze - zero dzielności w terenie
buda fajowa
) Ale mi miło! Dzęki za wszystkie głosy doradcze (te krytyczne również!)i głosy uznania
Na razie pracuję nad właściwościami jezdnymi, później będzie praca nad wyglądem. Dzisiaj udało mi się trochę pojeździć - niestety takie ciężarowe buggy...
Chociaż na świeżym pakiecie - Spore wzniesienia pokonuje - no, ale wszystko dzieje się za szybko jak na trial.
Ale zabawa i tak była pyszna - więc teraz czeka mnie poważna przeróbka układu napędowego. Mam różne pomysły, zobaczę, co z tego wyjdzie...
Wkleje jeszcze jedno zdjęcie tu w garażu - żeby pokazac jak wygląda na świeżym powietrzu.
Dla zainteresowanych - buda - to oczywiście Bruder. Myslałem o Actrosie - ale pod rękę wpadł Man (znacznie tańszy) - no i proszę - nie tylko dla mnie efekt bombowy
Na razie pracuję nad właściwościami jezdnymi, później będzie praca nad wyglądem. Dzisiaj udało mi się trochę pojeździć - niestety takie ciężarowe buggy...
Chociaż na świeżym pakiecie - Spore wzniesienia pokonuje - no, ale wszystko dzieje się za szybko jak na trial.
Ale zabawa i tak była pyszna - więc teraz czeka mnie poważna przeróbka układu napędowego. Mam różne pomysły, zobaczę, co z tego wyjdzie...
Wkleje jeszcze jedno zdjęcie tu w garażu - żeby pokazac jak wygląda na świeżym powietrzu.
Dla zainteresowanych - buda - to oczywiście Bruder. Myslałem o Actrosie - ale pod rękę wpadł Man (znacznie tańszy) - no i proszę - nie tylko dla mnie efekt bombowy