LAND ROVER seria III by przemo_m ... PRC
- przemo_m
- Garażowy Przodownik
- Posty: 508
- Rejestracja: 2020-05-12, 18:19
- Imię: Przemo
- Podziękował : 1 razy
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
LAND ROVER seria III by przemo_m ... PRC
Hej. W tym dziale to mnie jeszcze nie było
postanowiłem że przyszły sezon będę chciał spróbować sił w Super Scaled'ach w pucharze śląska ... na razie jestem zdeterminowany
Zobaczę czy będę nadal jak zacznę budować podwozie ... na razie na start poruszam się na wirtualnym stole warsztatowym ale zanim zdjęcia to kilka wymiarów czyli szerokość 170mm, rozstaw osi 229/230 mm czyli 90 cali.
co do mechaniki jeszcze do końca nie zdecydowałem bije się z myślami ale na pewno silnik fusion 1200kv i skrzynia planetarna z przełożeniem 3:1 i mój rozdzielacz z przełożeniem 2.4:1. Mosty planuje dać od TRX4M od Injory metalowe. Zawieszenie w sensie resory druk z TPU o twardości 96A ... nigdy nie miałem tego w rękach ale zobaczę czy się to nada ... jednymi słowy będę eksperymentował
postanowiłem że przyszły sezon będę chciał spróbować sił w Super Scaled'ach w pucharze śląska ... na razie jestem zdeterminowany
Zobaczę czy będę nadal jak zacznę budować podwozie ... na razie na start poruszam się na wirtualnym stole warsztatowym ale zanim zdjęcia to kilka wymiarów czyli szerokość 170mm, rozstaw osi 229/230 mm czyli 90 cali.
co do mechaniki jeszcze do końca nie zdecydowałem bije się z myślami ale na pewno silnik fusion 1200kv i skrzynia planetarna z przełożeniem 3:1 i mój rozdzielacz z przełożeniem 2.4:1. Mosty planuje dać od TRX4M od Injory metalowe. Zawieszenie w sensie resory druk z TPU o twardości 96A ... nigdy nie miałem tego w rękach ale zobaczę czy się to nada ... jednymi słowy będę eksperymentował
- przemo_m
- Garażowy Przodownik
- Posty: 508
- Rejestracja: 2020-05-12, 18:19
- Imię: Przemo
- Podziękował : 1 razy
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Re: LAND ROVER seria III by przemo_m ... PRC
Że wstępnych wyliczeń raczej będzie spoko no i będzie można zrobić koło mocowane na 5 śrub jak w oryginale ... Ale to zweryfikuje dopiero jak mosty dojdą. Dzisiaj zacząłem druk karoserii.
- jaruso
- Dinożarł / AT!
- Posty: 6929
- Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
- Podziękował : 48 razy
- Otrzymał podziękowań: 83 razy
Re: LAND ROVER seria III by przemo_m ... PRC
Z tyłu pewnie bez problemu można podziałać mocowaniem koła i offsetem felgi, ale z przodu zwiększy to promień pracy koła przy skręcie. Mam pod ręką mosty 1:16 / 1:12 mogę zmierzyć jak u nich z szerokością, powinny być nieco szersze.
- przemo_m
- Garażowy Przodownik
- Posty: 508
- Rejestracja: 2020-05-12, 18:19
- Imię: Przemo
- Podziękował : 1 razy
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Re: LAND ROVER seria III by przemo_m ... PRC
Zobaczymy ... Jestem dobrej myśli ... Narazie można gdybać jak się nie ma mostów w rękach 🫶 przyjdą mosty to zobaczymy ... Mają szerokość 97 mm bez heksa dojdzie heks i felga powinno być w miarę okej ...
- przemo_m
- Garażowy Przodownik
- Posty: 508
- Rejestracja: 2020-05-12, 18:19
- Imię: Przemo
- Podziękował : 1 razy
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Re: LAND ROVER seria III by przemo_m ... PRC
Rozpocząłem druk karoserii ... nie obeszło się bez poprawek więc jest to już druga wersja i sądzę, że finalna ... ale ... mam do zbudowania 2 sztuki bo drugi dla syna ma być więc nie wiadomo czy przy pierwszej jeszcze się coś nie poprawi ... pewnie tak
Karoseria składa się z kilku elementów, drzwi, tylne błotniki są osobno a przednie błotnik z podszybiem są drukowane razem. Postawiłem na druk elementów pionowo bo tak lepiej jest wyjść z krzywiznami karoserii, z drugiej strony lepiej to będzie zaszpachlować natryskową szpachlą ale są pewnie ograniczenia w druku i trzeba mocno uważać żeby element nie odkleił się od stołu. Oczywiście korzystać z brimu rzecz obowiązkowa a tylne błotniki mają dorysowany element zwiększający płaszczyznę styku ze stołem, którą po wydrukowaniu się odcina.
Łączenie elementów wymyśliłem sobie, że będą łączone dla prętach węglowych 2 mm. Dlaczego na pręt węglowy ? Dlatego że klej się go chyta a stalowego nie ... kleje CA plus przyspieszacz ... 3 pręty przechodzą przez drzwi po czym wchodzą w przednie błotniki i tylne. karoseria jest drukowana pionowo co może w pewnie sposób osłabić druk a pręty ją usztywniają i co najważniejsze upraszczają klejenie elementów z sobą Sama budzina bez dachu na razie I jak pisałem wczęśniej otwierana będzie przednia maska i tylne drzwi. Tym razem zrezygnowałem z otwieranych drzwi. Silnik planuje zrobić zwrócony ku tyłowi a pod maską zrobić pakiet.
I tak sobie myślę, że jak ogarnę to wszystko to napewno pliki karoserii zostaną udostępnione za darmo na portalu Printables o czym pewnie poinformuje w tym temacie Planuje też dać maskę gładką bez koła zapasowego.
CDN ...
Karoseria składa się z kilku elementów, drzwi, tylne błotniki są osobno a przednie błotnik z podszybiem są drukowane razem. Postawiłem na druk elementów pionowo bo tak lepiej jest wyjść z krzywiznami karoserii, z drugiej strony lepiej to będzie zaszpachlować natryskową szpachlą ale są pewnie ograniczenia w druku i trzeba mocno uważać żeby element nie odkleił się od stołu. Oczywiście korzystać z brimu rzecz obowiązkowa a tylne błotniki mają dorysowany element zwiększający płaszczyznę styku ze stołem, którą po wydrukowaniu się odcina.
Łączenie elementów wymyśliłem sobie, że będą łączone dla prętach węglowych 2 mm. Dlaczego na pręt węglowy ? Dlatego że klej się go chyta a stalowego nie ... kleje CA plus przyspieszacz ... 3 pręty przechodzą przez drzwi po czym wchodzą w przednie błotniki i tylne. karoseria jest drukowana pionowo co może w pewnie sposób osłabić druk a pręty ją usztywniają i co najważniejsze upraszczają klejenie elementów z sobą Sama budzina bez dachu na razie I jak pisałem wczęśniej otwierana będzie przednia maska i tylne drzwi. Tym razem zrezygnowałem z otwieranych drzwi. Silnik planuje zrobić zwrócony ku tyłowi a pod maską zrobić pakiet.
I tak sobie myślę, że jak ogarnę to wszystko to napewno pliki karoserii zostaną udostępnione za darmo na portalu Printables o czym pewnie poinformuje w tym temacie Planuje też dać maskę gładką bez koła zapasowego.
CDN ...
- Jakoob
- YOTA Maniak / AT
- Posty: 2641
- Rejestracja: 2011-10-10, 13:50
- Imię: pije Kuba do Jakuba
- Lokalizacja: WPR
- Podziękował : 23 razy
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Re: LAND ROVER seria III by przemo_m ... PRC
Kurcze, jak zwykle, no lecisz z tematem Przemo jak rakieta Ale będzie staruszek poczciwy Do tego dostęp do pliku gdzie sam wykonałeś robotę no szacunek za to, nie wszyscy maja na tyle odwagi .
PS; ciekaw jestem jak zgubisz ślady po druku
PS; ciekaw jestem jak zgubisz ślady po druku
- przemo_m
- Garażowy Przodownik
- Posty: 508
- Rejestracja: 2020-05-12, 18:19
- Imię: Przemo
- Podziękował : 1 razy
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Re: LAND ROVER seria III by przemo_m ... PRC
Odwagi w sensie ?
co do zgrubienia śladów druku to 3 warstwy szpachli natryskowej załatwi sprawę i szlifowanie na mokre między warstwami ma się rozumieć
Dzisiaj skończyłem drukować dach ... miał być camel trophy a wyszedł "rasta trophy"
tak na serio i tak będzie malowane więc wykorzystałem próbki albo resztki filmamentów ... taki oddzysk bo mi się już tego trochę walało przy drukarce. Druk z peta ma ciut pod gorę jak chodzi o druk cienkich i wysokich elementów, więc gdzie nie gdzie druk się wypaczył ale nie na tyle żeby nazwać to jakoś tragedia ... jak ktoś kiedyś powiedział ... "nie ma żadnej afery ! To nawet nie jest aferka!"
Rozważam jeszcze podzielenie dachu na 3 części żeby zniwelować efekt wykrzywiania się wydruku .... zobaczymy ... teraz czekać na części i zacząć tworzyć w końcu jeżdżące podwozie
- welna79
- Znawca / AT!
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2012-02-23, 00:10
- Imię: Stasiu, Staszek
- Lokalizacja: Gród Kraka
- Podziękował : 23 razy
- Otrzymał podziękowań: 32 razy
Re: LAND ROVER seria III by przemo_m ... PRC
Przemo, pręty jako łącznik to świetna sprawa
Jeśli uda ci się tego nie stracić podczas nakładania szpachli natryskowej, to uzyskasz skalowy wygląd uchylnych drzwi - brawo!
Z ogromną przyjemnością ogląda się twoje expresowe garaże
Powodzenia w dalszej budowie
Jeśli uda ci się tego nie stracić podczas nakładania szpachli natryskowej, to uzyskasz skalowy wygląd uchylnych drzwi - brawo!
Z ogromną przyjemnością ogląda się twoje expresowe garaże
Powodzenia w dalszej budowie
- przemo_m
- Garażowy Przodownik
- Posty: 508
- Rejestracja: 2020-05-12, 18:19
- Imię: Przemo
- Podziękował : 1 razy
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Re: LAND ROVER seria III by przemo_m ... PRC
Stanisław w projekcie pomyślałem o liniach podziału między elementami więc i będą oddzielone drzwi od reszty karoserii tego szpachlą natryskową w żaden sposób nie da się zapełnić
spoko przy malowaniu znikną ale ta buda raczej pójdzie na oddanie komuś chętnemu ... druk do sprawdzenia co udało mi się narysować i co mogę poprawić a to w zasadzie kosmetyka tylko nie mająca wpływu na wymiary karoserii
Coś drgnęło przy podwoziu ... środek mostów pochodzi od WPL'a ... metalowe części liczę, że wbrew krążących opinii to jakoś przetrwa ... nigdy nie miałem do czynienia z WPL'ami więc moja wiedza że w zasadzie zerowa na ten temat. Denerwuje mnie wielkość tych elementów i zajebiste luzy na zwrotnicach, których nijak nie mogę się wyzbyć no ale liczę, że na start w zawodach wystarczy. Bebechy z WPL'a są fajne bo w prosty sposób idzie zrobić mosty różnej długości bo oś jest przelotowa przez całą długość mostu (pręt 3mm). Mosty składają się z dwóch połówek skręcanych na wysokości grychu 4 śrubami M2x12mm i do tego dojdą jeszcze nakrętki. Przedni most na końcach jest łapany C-hubem co utrzymuje łożysko. Zwrotnica metalowa oryginalna od WPL'a. Tylny most analogicznie skręcany jak przedni z tym że na końca jest wciskana tuleja która utrzymuje łożysko na miejscu. Serwo skrętu na moście 7 kg Felga na hex od WPL'a czyli 5mm drukowana w jednym kawałku. Postanowiłem sobie uprościć i opona będzie wklejana ... felga jeszcze przed kosmetyczną poprawką w zasadzie No i po założeniu budy Napęd fusion 1200kv. Teraz czeka mnie zabawa z wałami napędowymi wałek na mostach 3mm a na skrzyni 5mm, liczyłem na jakieś gotowe rozwiązanie ale brak więc postanowiłem, że spróbuje wykonać sam takie wały. Zamówiłem już u "maj frendów" kardany z wyjście 3 - 5mm i może jakoś to poskładam do kupy za pomocą rurki 5mm i pręta 3mm, trochę kleju jakiś klin i może będzie działać