Tamiya Hilux modernizacja

Tematy odnośnie budowy modeli pojazdów klasy Super Scaled...
ODPOWIEDZ
projbud
Teoretyk
Posty: 405
Rejestracja: 2010-06-03, 21:29
Imię: Paweł
Lokalizacja: Łódź

#91

Post autor: projbud »

Zablokowany mechanizm różnicowy przenosi najwieksze obciążenia wtedy kiedy nie jezdzi po terenie ale kiedy jezdzi sie po asfalcie lub kostce (kiedy koła maja dużą przyczepność).
Na razie zostane przy tym rozwiazaniu. Ale jesli ktos chciałby popróbować z innym układem załacznia to byłoby super

Awatar użytkownika
Sławek
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 15492
Rejestracja: 2008-03-01, 13:59
Imię: Obi-Wan Kenobi
Lokalizacja: Mielec
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 94 razy

#92

Post autor: Sławek »

projbud pisze:Zablokowany mechanizm różnicowy przenosi najwieksze obciążenia wtedy kiedy nie jezdzi po terenie ale kiedy jezdzi sie po asfalcie lub kostce (kiedy koła maja dużą przyczepność).
Na razie zostane przy tym rozwiazaniu. Ale jesli ktos chciałby popróbować z innym układem załacznia to byłoby super
Nie do końca, w cięzkim terenie (błoto, kamienie itp.) obciążenia sa znacznie większe niż te na asfalcie - na czarnym obciążenia wynikają tylko z różnej prękości obrotowej kół podczas skrętu kół lub różnej prędkości obrotowej pomiędzy osiami gdy nie ma mechanizmu różnicowego międzyosiowego - przy jeździe na wprost obciążeń praktycznie nie ma żadnych ;)

Pozdr

projbud
Teoretyk
Posty: 405
Rejestracja: 2010-06-03, 21:29
Imię: Paweł
Lokalizacja: Łódź

#93

Post autor: projbud »

Sławek w terenie zawsze masz mniejszą przyczepnośc niz na asfalcie. Obciażenia wynikajace z jazdy po terenie lub asfalcie przenosi most. Natomiast sama blokada przenosi obciżenia wynikajace z różńicy prędkosci obrotowych. Jeżeli różnica prędkości obrotowych bedzie wynikała z jazdy po asfalcie to obciązenia SAMEJ blokady są znacznei wieksze niż wynikajace z jazdy po terenie. (znacznei wieksza przyczepnosc na asfalcie niz na terenie). Mówie tylko o obciązeniach SAMEJ blokady, tylko tego dodatkowego pierścienia.

Awatar użytkownika
Sławek
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 15492
Rejestracja: 2008-03-01, 13:59
Imię: Obi-Wan Kenobi
Lokalizacja: Mielec
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 94 razy

#94

Post autor: Sławek »

Jaki teren masz na myśli ? ;)

Awatar użytkownika
redin
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 3795
Rejestracja: 2007-02-01, 15:57
Imię: Kamil
Lokalizacja: Czeladź
Otrzymał podziękowań: 1 razy

#95

Post autor: redin »

projbud pisze:Sławek w terenie zawsze masz mniejszą przyczepnośc niz na asfalcie. Obciażenia wynikajace z jazdy po terenie lub asfalcie przenosi most. Natomiast sama blokada przenosi obciżenia wynikajace z różńicy prędkosci obrotowych. Jeżeli różnica prędkości obrotowych bedzie wynikała z jazdy po asfalcie to obciązenia SAMEJ blokady są znacznei wieksze niż wynikajace z jazdy po terenie. (znacznei wieksza przyczepnosc na asfalcie niz na terenie). Mówie tylko o obciązeniach SAMEJ blokady, tylko tego dodatkowego pierścienia.

dobrze mówisz :OK jeżdżąc z spiętą blokadą na czarnym szybko sie ją wykonczy, a w terenie bedzie służyć służyć i nic sie z nia nie stanie ;) ale mowa tu o 1:1, w 1:10 jest to na tyle wytrzymałe ze raczej sie nie powinno na czarnym nic z tym stac ;)



byle jaki teren sławek, na czarnym i tak jest wieksza przyczepnosc, na kamieniu masz poslizg wiekszy, w błocie tak samo ;)

projbud
Teoretyk
Posty: 405
Rejestracja: 2010-06-03, 21:29
Imię: Paweł
Lokalizacja: Łódź

#96

Post autor: projbud »

Mowie o jakimkolwiek terenie piasek, błoto, kamien. Zreszta to co napisał Redin jest absolutnie prawda. W modelach 1:10 nie powinno się nic stać jesli zablokujesz most Tamiya przy pomocy tego wkrecanego kołeczka. Tutaj są spokojnie przewymiarowane tryby.
Ale mówiać o wytrzymałości blokady mam na mysli to moje dzieło.
Powinno byc ok
Poki co biore się za Ziła

Awatar użytkownika
Sławek
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 15492
Rejestracja: 2008-03-01, 13:59
Imię: Obi-Wan Kenobi
Lokalizacja: Mielec
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 94 razy

#97

Post autor: Sławek »

Redin, masz rację, ale częściowo. Jeżeli po czarnym jeździsz prosto to jakie masz opory ? żadne, a na czarnym raczej nie masz koniecznosci kręcenia kołami przy zatrzymanym samochodzie ;) w terenie jest zgoła odwrotnie i jeżlei było by tak jak mówisz, to czemu większośc awarii, a w zasadzie wszystkie, w przypadku aut terenowych w 1:1 czy modeli występuje w terenie ? na czarnym ciezko jest cos urwać, nawet w przypadku zblokowanego mechanizmu różnicowego (najwyżej się szybciej zużyje) a w terenie lecą części jak talala gdy wjedzie się w cięższy teren ;)

Ale ja się nie znam wiec juz sie nie odzywam :W

Pozdrowionka ;)

projbud
Teoretyk
Posty: 405
Rejestracja: 2010-06-03, 21:29
Imię: Paweł
Lokalizacja: Łódź

#98

Post autor: projbud »

Sławek ale o czym teraz mowisz? O zawieszeniu czy o dyferencjale? Bo jesli zawieszenie to masz racje że w terenie latwiej urwać zawieszenie bo to wynika z dużego skoku, duzych sił i dużych momentów które działaja na to zawieszenie. A jeśli mówisz o dyferencjale to są to bardzo sporadyczne przypadki kiedy takowy dyferencjał się rozleci w terenie.
Jesli już mówisz o kreceniu kołami w miejscu to pomysl w którym przypadku koła łatwiej traca przyczepnośc czy na asfalcie czy na terenie?
Maksymalna siła tracia działająca na opone, co przekłada sie poźniej na moment obrotowy uzależniona jest tylko od nacisku normalnego i od WSPÓŁCZYNNIKA TARCIA który zalezy jest tylko od rodzaju materiału.
Pozdrawiam

Eras
Znawca / AT!
Znawca / AT!
Posty: 4878
Rejestracja: 2006-06-29, 14:06
Imię: ET
Lokalizacja: Warszawa / Lancaster
Otrzymał podziękowań: 35 razy

#99

Post autor: Eras »

Teoria teorią, ale wiem, że nawet fabryczne blokowanie mostów jak u Ciebie w Trialu potrafi nie wytrzymać, tam na bardzo małej powierzchni działają naprawdę duże siły (czasami może to być nawet cały model na jednej ośce..)

projbud
Teoretyk
Posty: 405
Rejestracja: 2010-06-03, 21:29
Imię: Paweł
Lokalizacja: Łódź

#100

Post autor: projbud »

Eras chcesz powiedzieć że zdarzyło się komuś żeby "fabryczna" blokada mostu Tamiya (kołek chyba 2mm) został ściety lub pękła półoś w miejscu mocowania tej blokady?????

Eras
Znawca / AT!
Znawca / AT!
Posty: 4878
Rejestracja: 2006-06-29, 14:06
Imię: ET
Lokalizacja: Warszawa / Lancaster
Otrzymał podziękowań: 35 razy

#101

Post autor: Eras »

projbud pisze:Eras chcesz powiedzieć że zdarzyło się komuś żeby "fabryczna" blokada mostu Tamiya (kołek chyba 2mm) został ściety lub pękła półoś w miejscu mocowania tej blokady?????

Nie o tej blokadzie mówię, bo tam zasada działania jest trochę inna - chodziło o blokadę podobną do twojej jaka jest w Venomie..

Przemo
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 7514
Rejestracja: 2008-09-28, 20:45
Imię: Przemo
Lokalizacja: Słubice / Lubuskie
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 13 razy

#102

Post autor: Przemo »

dajcie już spokój z tym "nie wytrzyma, pęknie, itp." niech pojedzie w teren, taki przez duże T i przetestuje i wtedy będzie wszystko wiadomo :hehe
z reszta mi też pisaliście że CC z sercem w postaci Novak Goat długo nie wytrzyma a tu zaskoczenie długo już wytrzymało i jeszcze długo wytrzyma :fuck

projbud
Teoretyk
Posty: 405
Rejestracja: 2010-06-03, 21:29
Imię: Paweł
Lokalizacja: Łódź

#103

Post autor: projbud »

Panowie musicie troszke jasniej. Ja nie jestem wytrwanym modelarzem jak wy wiec nazwa Venom nic mi nie mówi...
Pozdrawiam

ps własnie robie przelotowy most do Ziła..

Eras
Znawca / AT!
Znawca / AT!
Posty: 4878
Rejestracja: 2006-06-29, 14:06
Imię: ET
Lokalizacja: Warszawa / Lancaster
Otrzymał podziękowań: 35 razy

#104

Post autor: Eras »

projbud pisze:Panowie musicie troszke jasniej. Ja nie jestem wytrwanym modelarzem jak wy wiec nazwa Venom nic mi nie mówi...
Pozdrawiam

ps własnie robie przelotowy most do Ziła..
Wpisz w google
Venom Creeper
To jest model który ma fabrycznie blokady bardzo podobne do Twoich. Ponoć nie wytrzymują..

projbud
Teoretyk
Posty: 405
Rejestracja: 2010-06-03, 21:29
Imię: Paweł
Lokalizacja: Łódź

#105

Post autor: projbud »

Tak rzeczywiscie zasada działania jest taka sama. Ciekawe czy sie psują?? To chyba craweler wiec nie ten garaż. Trzeba by sie spytać u crawelerów..

ODPOWIEDZ

Wróć do „Garaż - Super Scaled ...”