RRC - Range Rover Classic

Tematy odnośnie budowy modeli pojazdów klasy Super Scaled...
Awatar użytkownika
zotornik
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 13469
Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 22 razy
Otrzymał podziękowań: 161 razy

#31

Post autor: zotornik »

Defek III (ten brązowy ;) )był na takich zawieszony. Potwierdzam miękkie, ale można temu nieco zaradzić i wówczas fajnie autko pracuje.

Tylko ja miałem te najkrótsze, więc polecam coś ok. 90mm

Tak od 1:00
[youtube][/youtube]

Awatar użytkownika
Dziubi
Teoretyk
Posty: 39
Rejestracja: 2012-11-03, 22:37
Imię: Piotr
Lokalizacja: Poznań

#32

Post autor: Dziubi »

Dzięki za podpowiedzi, amortyzatory zamówię 4szt na przód na pewno
będą pasowały, a jeśli tył okaże się za długi to wzbogacą dział sprzedam ;) .

Filmik świetny mam nadzieję że i mój kiedyś tak pojedzie :)

Fotek z postępów w pracach wczoraj już nie zdążyłem zrobić może dziś się uda.
Koła dotarły i na szczęście nie trzeba zwężać ramy nic nie obciera.

Awatar użytkownika
zotornik
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 13469
Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 22 razy
Otrzymał podziękowań: 161 razy

#33

Post autor: zotornik »

Jak chwalisz film, to Ci powiem co u siebie zrobiłem.
Żadnej w tym filozofii, czy zmyślnej techniki ;) Po prostu na siłowniki amorów założyłem uszczelki montażowe od serw.
Takie jak widać w tym zestawie - okrągłe wyglądają naturalnie w odróżnieniu od często spotykanych "kwadratowych". Są miękkie i fajnie amortyzują drobne wyboje - można też użyć np. miękkiej silikonowej rurki (przewodu paliwowego)

Do tego dochodzi odpowiednio wysokie zawieszenie budy, tak by koła nie chowały cię nienaturalnie (za głęboko) w nadkole).

Można też do cylindra, gdzie jest sprężyna dać jakąś podkładkę by ją utwardzić (lub znaleźć inne jak się uda).

Awatar użytkownika
Dziubi
Teoretyk
Posty: 39
Rejestracja: 2012-11-03, 22:37
Imię: Piotr
Lokalizacja: Poznań

#34

Post autor: Dziubi »

Właśnie miałem pytać jak - a tu masz jak na tacy ;)
Zobaczymy jak będą dostępne a potem dojdą będę testował patenty.

Awatar użytkownika
zotornik
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 13469
Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 22 razy
Otrzymał podziękowań: 161 razy

#35

Post autor: zotornik »

Zaśmiecę Ci trochę, ale na szybko wklejam całą galeryjkę z "inspekcji" podwozia.
Robię sobie takie foto serwisy, dzięki temu po ewentualnych zmianach, modyfikacjach bez problemu mogę powrócić do poprzedniej wersji.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Tak więc, widzisz teraz dokładnie jak to u mnie było rozwiązane.

Awatar użytkownika
Dziubi
Teoretyk
Posty: 39
Rejestracja: 2012-11-03, 22:37
Imię: Piotr
Lokalizacja: Poznań

#36

Post autor: Dziubi »

No i dobrze że zamieściłeś fotki, zauważyłem że nie masz sprężyn := i że te amortyzatory
robią jednocześnie za jedno i drugie. Czytałem że w środku jest sprężyna ale myślałem
że tylko do poprawy ich pracy, a tu wychodzi na to że robią za sprężynę i amortyzator w
jednym wychodzi moje niedoświadczenie w RC := .

U mnie będą jeszcze sprężyny tak jak w normalnym aucie 4x4 .

No to teraz pytanie czy po wyjęciu sprężyny wewnętrznej będą robić jako amortyzator drgań ?

Awatar użytkownika
zotornik
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 13469
Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 22 razy
Otrzymał podziękowań: 161 razy

#37

Post autor: zotornik »

To są tak zwane amortyzatory ze sprężyną wewnętrzną.

Jeszcze raz zaznaczam, że moje amortyzatory to chyba te najkrótsze w ofercie RC4WD w ramach tego typu. Też próbowałem na "siłowniki" założyć sprężyny żeby poprawić ich za miękkie parametry, ale ten pomysł legł w gruzy. Nawet najkrótsza sprężyna po pełnej kompresji powodowała zmniejszenie skoku amortyzatora nawet o połowę ! Tak więc tego kierunku działań nie polecam.
Pewnie, że możesz kupić np. długie na 110 i jak dasz sprężyny to zachowasz jako taki skok - ale będą Ci sterczeć do góry, potrzebne będą wieżyczki i będzie to wyglądało nieciekawie.

Nie jestem pewien, czy RC4WD nie oferuje twardszych (jako cześć zamienną) sprężyn - tylko uważaj bo są dwa rodzaje amortyzatorów z wewnętrzną sprężyną.

p.s. już sprawdziłem - jest twardsza sprężyna ale tylko do najdłuższych czyli tych 110-tek :/
cięcia - skracania też nie polecam, bo z braku ostatnich równoległych zwojów sprężyna będzie się wykrzywiała w cylindrze i klinowała (dodatkowo może go od środka porysować)

Awatar użytkownika
Dziubi
Teoretyk
Posty: 39
Rejestracja: 2012-11-03, 22:37
Imię: Piotr
Lokalizacja: Poznań

#38

Post autor: Dziubi »

Nie zrozumieliśmy się, może źle opisałem. Mam zamiar założyć sprężynę około 14mm średnicy od mostu do ramy, tak jak ma to miejsce w aucie 1:1.
A te amortyzatory z RC4WD zamierzam pozbawić sprężyn aby były puste i zamontować
również w położeniach takich jak ma oryginalne auto.
I moje pytanie brzmi czy jak będą puste to będą służyły, czyli tłumiły drgania i sprężynowanie zawieszenia.

Awatar użytkownika
Sławek
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 15492
Rejestracja: 2008-03-01, 13:59
Imię: Obi-Wan Kenobi
Lokalizacja: Mielec
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 94 razy

#39

Post autor: Sławek »

Jak beda puste to bedą robiły za dekorację :)

Awatar użytkownika
Dziubi
Teoretyk
Posty: 39
Rejestracja: 2012-11-03, 22:37
Imię: Piotr
Lokalizacja: Poznań

#40

Post autor: Dziubi »

Sławek pisze:Jak beda puste to bedą robiły za dekorację :)
No liczyłem na to że w środku jest jednak jakiś tłok czy coś w tym stylu co
stawiając opór sprawia że model nie skacze na wybojach.
Zobaczymy będę kombinował .

Awatar użytkownika
Sławek
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 15492
Rejestracja: 2008-03-01, 13:59
Imię: Obi-Wan Kenobi
Lokalizacja: Mielec
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 94 razy

#41

Post autor: Sławek »

Owszem, jest, ale nie taki jak sobie wobrażasz, tzn. nie jest szczelny, musi być olej i naczej nic nie bedzie tłumił ;)

Awatar użytkownika
zotornik
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 13469
Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 22 razy
Otrzymał podziękowań: 161 razy

#42

Post autor: zotornik »

Mocno nieszczelna konstrukcja potwierdzam, dałem 2-3 krople oleju dla lepszego poślizgu to od roku non stop coś wycieka ;)
Inna idea przyświecała autorom, więc konstrukcja nie musiała być szczelna.

Awatar użytkownika
Dziubi
Teoretyk
Posty: 39
Rejestracja: 2012-11-03, 22:37
Imię: Piotr
Lokalizacja: Poznań

#43

Post autor: Dziubi »

No i to wszystko wyjaśniło czyli średnio się nadają do tego co planuję :(
Mam jeszcze czas jest jeszcze wiele innych rzeczy do zrobienia, a w miedzy czasie
wymyślę jakieś amortyzatory. W sumie podejrzewam że model okaże się dość
ciężki więc wtedy będzie czas na dobór amortyzatorów.

Postępy w pracach, przymiarka kół do karoserii.
Zdjęcie marne z telefonu, czasu nie było walczę z komputerami :D
Obrazek Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
Dziubi
Teoretyk
Posty: 39
Rejestracja: 2012-11-03, 22:37
Imię: Piotr
Lokalizacja: Poznań

#44

Post autor: Dziubi »

Prace trwają powoli ale do przodu :
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
Dziubi
Teoretyk
Posty: 39
Rejestracja: 2012-11-03, 22:37
Imię: Piotr
Lokalizacja: Poznań

#45

Post autor: Dziubi »

Słuszna uwaga trzeba będzie sprawdzić jak dojdą górne wahacze od mostu,
jest jakieś 5mm między kołem a wahaczem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Garaż - Super Scaled ...”