RRC - Range Rover Classic
Dzięki za podpowiedzi, amortyzatory zamówię 4szt na przód na pewno
będą pasowały, a jeśli tył okaże się za długi to wzbogacą dział sprzedam .
Filmik świetny mam nadzieję że i mój kiedyś tak pojedzie
Fotek z postępów w pracach wczoraj już nie zdążyłem zrobić może dziś się uda.
Koła dotarły i na szczęście nie trzeba zwężać ramy nic nie obciera.
będą pasowały, a jeśli tył okaże się za długi to wzbogacą dział sprzedam .
Filmik świetny mam nadzieję że i mój kiedyś tak pojedzie
Fotek z postępów w pracach wczoraj już nie zdążyłem zrobić może dziś się uda.
Koła dotarły i na szczęście nie trzeba zwężać ramy nic nie obciera.
- zotornik
- Dinożarł / AT!
- Posty: 13469
- Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował : 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 161 razy
Jak chwalisz film, to Ci powiem co u siebie zrobiłem.
Żadnej w tym filozofii, czy zmyślnej techniki Po prostu na siłowniki amorów założyłem uszczelki montażowe od serw.
Takie jak widać w tym zestawie - okrągłe wyglądają naturalnie w odróżnieniu od często spotykanych "kwadratowych". Są miękkie i fajnie amortyzują drobne wyboje - można też użyć np. miękkiej silikonowej rurki (przewodu paliwowego)
Do tego dochodzi odpowiednio wysokie zawieszenie budy, tak by koła nie chowały cię nienaturalnie (za głęboko) w nadkole).
Można też do cylindra, gdzie jest sprężyna dać jakąś podkładkę by ją utwardzić (lub znaleźć inne jak się uda).
Żadnej w tym filozofii, czy zmyślnej techniki Po prostu na siłowniki amorów założyłem uszczelki montażowe od serw.
Takie jak widać w tym zestawie - okrągłe wyglądają naturalnie w odróżnieniu od często spotykanych "kwadratowych". Są miękkie i fajnie amortyzują drobne wyboje - można też użyć np. miękkiej silikonowej rurki (przewodu paliwowego)
Do tego dochodzi odpowiednio wysokie zawieszenie budy, tak by koła nie chowały cię nienaturalnie (za głęboko) w nadkole).
Można też do cylindra, gdzie jest sprężyna dać jakąś podkładkę by ją utwardzić (lub znaleźć inne jak się uda).
No i dobrze że zamieściłeś fotki, zauważyłem że nie masz sprężyn i że te amortyzatory
robią jednocześnie za jedno i drugie. Czytałem że w środku jest sprężyna ale myślałem
że tylko do poprawy ich pracy, a tu wychodzi na to że robią za sprężynę i amortyzator w
jednym wychodzi moje niedoświadczenie w RC .
U mnie będą jeszcze sprężyny tak jak w normalnym aucie 4x4 .
No to teraz pytanie czy po wyjęciu sprężyny wewnętrznej będą robić jako amortyzator drgań ?
robią jednocześnie za jedno i drugie. Czytałem że w środku jest sprężyna ale myślałem
że tylko do poprawy ich pracy, a tu wychodzi na to że robią za sprężynę i amortyzator w
jednym wychodzi moje niedoświadczenie w RC .
U mnie będą jeszcze sprężyny tak jak w normalnym aucie 4x4 .
No to teraz pytanie czy po wyjęciu sprężyny wewnętrznej będą robić jako amortyzator drgań ?
- zotornik
- Dinożarł / AT!
- Posty: 13469
- Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował : 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 161 razy
To są tak zwane amortyzatory ze sprężyną wewnętrzną.
Jeszcze raz zaznaczam, że moje amortyzatory to chyba te najkrótsze w ofercie RC4WD w ramach tego typu. Też próbowałem na "siłowniki" założyć sprężyny żeby poprawić ich za miękkie parametry, ale ten pomysł legł w gruzy. Nawet najkrótsza sprężyna po pełnej kompresji powodowała zmniejszenie skoku amortyzatora nawet o połowę ! Tak więc tego kierunku działań nie polecam.
Pewnie, że możesz kupić np. długie na 110 i jak dasz sprężyny to zachowasz jako taki skok - ale będą Ci sterczeć do góry, potrzebne będą wieżyczki i będzie to wyglądało nieciekawie.
Nie jestem pewien, czy RC4WD nie oferuje twardszych (jako cześć zamienną) sprężyn - tylko uważaj bo są dwa rodzaje amortyzatorów z wewnętrzną sprężyną.
p.s. już sprawdziłem - jest twardsza sprężyna ale tylko do najdłuższych czyli tych 110-tek
cięcia - skracania też nie polecam, bo z braku ostatnich równoległych zwojów sprężyna będzie się wykrzywiała w cylindrze i klinowała (dodatkowo może go od środka porysować)
Jeszcze raz zaznaczam, że moje amortyzatory to chyba te najkrótsze w ofercie RC4WD w ramach tego typu. Też próbowałem na "siłowniki" założyć sprężyny żeby poprawić ich za miękkie parametry, ale ten pomysł legł w gruzy. Nawet najkrótsza sprężyna po pełnej kompresji powodowała zmniejszenie skoku amortyzatora nawet o połowę ! Tak więc tego kierunku działań nie polecam.
Pewnie, że możesz kupić np. długie na 110 i jak dasz sprężyny to zachowasz jako taki skok - ale będą Ci sterczeć do góry, potrzebne będą wieżyczki i będzie to wyglądało nieciekawie.
Nie jestem pewien, czy RC4WD nie oferuje twardszych (jako cześć zamienną) sprężyn - tylko uważaj bo są dwa rodzaje amortyzatorów z wewnętrzną sprężyną.
p.s. już sprawdziłem - jest twardsza sprężyna ale tylko do najdłuższych czyli tych 110-tek
cięcia - skracania też nie polecam, bo z braku ostatnich równoległych zwojów sprężyna będzie się wykrzywiała w cylindrze i klinowała (dodatkowo może go od środka porysować)
Nie zrozumieliśmy się, może źle opisałem. Mam zamiar założyć sprężynę około 14mm średnicy od mostu do ramy, tak jak ma to miejsce w aucie 1:1.
A te amortyzatory z RC4WD zamierzam pozbawić sprężyn aby były puste i zamontować
również w położeniach takich jak ma oryginalne auto.
I moje pytanie brzmi czy jak będą puste to będą służyły, czyli tłumiły drgania i sprężynowanie zawieszenia.
A te amortyzatory z RC4WD zamierzam pozbawić sprężyn aby były puste i zamontować
również w położeniach takich jak ma oryginalne auto.
I moje pytanie brzmi czy jak będą puste to będą służyły, czyli tłumiły drgania i sprężynowanie zawieszenia.
No i to wszystko wyjaśniło czyli średnio się nadają do tego co planuję
Mam jeszcze czas jest jeszcze wiele innych rzeczy do zrobienia, a w miedzy czasie
wymyślę jakieś amortyzatory. W sumie podejrzewam że model okaże się dość
ciężki więc wtedy będzie czas na dobór amortyzatorów.
Postępy w pracach, przymiarka kół do karoserii.
Zdjęcie marne z telefonu, czasu nie było walczę z komputerami
Mam jeszcze czas jest jeszcze wiele innych rzeczy do zrobienia, a w miedzy czasie
wymyślę jakieś amortyzatory. W sumie podejrzewam że model okaże się dość
ciężki więc wtedy będzie czas na dobór amortyzatorów.
Postępy w pracach, przymiarka kół do karoserii.
Zdjęcie marne z telefonu, czasu nie było walczę z komputerami