Unimog U5023
- Gorg
- Dinożarł / AT!
- Posty: 2099
- Rejestracja: 2008-09-24, 17:28
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Rogoźnik
- Podziękował : 1 razy
- Otrzymał podziękowań: 16 razy
Unimog U5023
Jakiś czas temu przeglądając stronę www.thingiverse.com natrafiłem na projekt Unimog U5023. Tak mi się ten projekt spodobał ze zapragnąłem zbudować podobny. Obecnie trwają prace z obrabianiem wydruków. Jednocześnie zakupiłem mosty aby było koszernie z zwolnicą. Jak podejrzałem u autora projektu rama była chyba zaadoptowana z modelu Tamyja. Udało się taką zanabyc ale jednocześnie kolega Jakoobcycyles wyszedł z pomocną dłonią i wyspawał mi z ceownika stalowego odpowiedni kształt. Będzie prawdziwa rama stalowa.
Udało się zakupić felgi bedlock z ciekawym ciężarowym designe. Podwozie będę robił jak w orginale z sprężynami i amortyzatorami oraz mam już pomysł jak wykonać prawdziwe wahacze i panharda.
Silnik bezszczotkowy, skrzynia axiala, rozdzielacz własnego projektu.
Projekt chciałbym tak skończyć aby załapać się na parę rund zawodów o puchar śląska w tym sezonie które zaczynają się już w marcu.
Udało się zakupić felgi bedlock z ciekawym ciężarowym designe. Podwozie będę robił jak w orginale z sprężynami i amortyzatorami oraz mam już pomysł jak wykonać prawdziwe wahacze i panharda.
Silnik bezszczotkowy, skrzynia axiala, rozdzielacz własnego projektu.
Projekt chciałbym tak skończyć aby załapać się na parę rund zawodów o puchar śląska w tym sezonie które zaczynają się już w marcu.
Re: Unimog U5023
Ale lecisz z projektami
Fajnie się zapowiada pokaż fotę maszyny z jakiej się wzorujesz
Z jakiej firmy są mosty?
Pozdrawiam
Fajnie się zapowiada pokaż fotę maszyny z jakiej się wzorujesz
Z jakiej firmy są mosty?
Pozdrawiam
- Gorg
- Dinożarł / AT!
- Posty: 2099
- Rejestracja: 2008-09-24, 17:28
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Rogoźnik
- Podziękował : 1 razy
- Otrzymał podziękowań: 16 razy
Re: Unimog U5023
Budowanie modeli od 10 lat tak mnie wciągnęło że nie potrafię przerwać i tylko półki zapełniają się kolejnymi modelami
Jak policzyłem na moim blogu to zbudowałem już około 26 modeli trialowych
mosty są z ali - nie miały nazwy producenta. Nie były drogie i spodziewałem się że będą takie sobie ale rozebrałem je i są dobrej jakości. Trochę trzeba było podszlifować aby płynniej działały ale robią dobre wrażenie
Wzorcuję się na tym modelu
Jak policzyłem na moim blogu to zbudowałem już około 26 modeli trialowych
mosty są z ali - nie miały nazwy producenta. Nie były drogie i spodziewałem się że będą takie sobie ale rozebrałem je i są dobrej jakości. Trochę trzeba było podszlifować aby płynniej działały ale robią dobre wrażenie
Wzorcuję się na tym modelu
- Gorg
- Dinożarł / AT!
- Posty: 2099
- Rejestracja: 2008-09-24, 17:28
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Rogoźnik
- Podziękował : 1 razy
- Otrzymał podziękowań: 16 razy
Re: Unimog U5023
Powoli do przodu.
Podwozie zrobione. Ciężka stalowa rama która ma jedna zaletę - nie trzeba nakrętek, wszystkie otwory gwintowane.
Chciałem aby zawieszenie było zbliżone do orginału (co prawda w Unimogu jest to jeszcze inaczej) dlatego zrobiłem wahacze. Są to pręty gwintowane z nierdzewki do których został dospawany kawałek pręta pod kątem. Następnie nałożyłem tulejkę mosiężna fi4mm i polutowałem a na tą tulejkę kolejną fi6mm i znowu polutowałem. Na końcach założone rod endy traxxasa. Na mostach zaprojektowane i wydrukowane gniazda na sprężyny oraz z ceownika alu zrobione mocowania wahacza. Do tego panhard. Na chwilę obecną są sprężyny o nośności 1,2 kg na sprężynę, mam jeszcze 1,5 kg. Ewentualnie mogę włożyć sprężyny do amortyzatorów. W chwili obecnej amorki zalane olejem i uszczelnione co fajnie urealnia pracę zawieszenia.
Wstępnie zastosowałem rozdzielacz 1:1 ale po pierwszych testach zestaw okazał się za szybki więc zaprojektowałem i wydrukowałem nowy rozdzielacz 2:1 i teraz jest ok. Rama na razie nie jest docięta i zrobię to jak już umieszczę nadwozie.
Udało się skończyć etap szlifowania i szpachlowania karoserii. Po parokrotnym podkładzie zastosowałem kolor tamyja niebieski metalik, malowanie aerografem.
Podwozie zrobione. Ciężka stalowa rama która ma jedna zaletę - nie trzeba nakrętek, wszystkie otwory gwintowane.
Chciałem aby zawieszenie było zbliżone do orginału (co prawda w Unimogu jest to jeszcze inaczej) dlatego zrobiłem wahacze. Są to pręty gwintowane z nierdzewki do których został dospawany kawałek pręta pod kątem. Następnie nałożyłem tulejkę mosiężna fi4mm i polutowałem a na tą tulejkę kolejną fi6mm i znowu polutowałem. Na końcach założone rod endy traxxasa. Na mostach zaprojektowane i wydrukowane gniazda na sprężyny oraz z ceownika alu zrobione mocowania wahacza. Do tego panhard. Na chwilę obecną są sprężyny o nośności 1,2 kg na sprężynę, mam jeszcze 1,5 kg. Ewentualnie mogę włożyć sprężyny do amortyzatorów. W chwili obecnej amorki zalane olejem i uszczelnione co fajnie urealnia pracę zawieszenia.
Wstępnie zastosowałem rozdzielacz 1:1 ale po pierwszych testach zestaw okazał się za szybki więc zaprojektowałem i wydrukowałem nowy rozdzielacz 2:1 i teraz jest ok. Rama na razie nie jest docięta i zrobię to jak już umieszczę nadwozie.
Udało się skończyć etap szlifowania i szpachlowania karoserii. Po parokrotnym podkładzie zastosowałem kolor tamyja niebieski metalik, malowanie aerografem.
- Daro
- Adept / AT!
- Posty: 247
- Rejestracja: 2017-11-24, 18:28
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Nowogard, Zachodniopomorskie
- Podziękował : 6 razy
Re: Unimog U5023
wachacze zajebiaszcze, profil ramy naprawdę słusznej grubości . Jak z wagą podwozia?
- Gorg
- Dinożarł / AT!
- Posty: 2099
- Rejestracja: 2008-09-24, 17:28
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Rogoźnik
- Podziękował : 1 razy
- Otrzymał podziękowań: 16 razy
Re: Unimog U5023
podwozie na teraz waży prawie 4 kg.
Koła jeszcze nie docelowe. Jak już wszystko złoże to będę dobierał koła.
ostatnio dopieszczam budę bo przy otwieranej masce i drzwiach nie może być lipy
Koła jeszcze nie docelowe. Jak już wszystko złoże to będę dobierał koła.
ostatnio dopieszczam budę bo przy otwieranej masce i drzwiach nie może być lipy
- Gorg
- Dinożarł / AT!
- Posty: 2099
- Rejestracja: 2008-09-24, 17:28
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Rogoźnik
- Podziękował : 1 razy
- Otrzymał podziękowań: 16 razy
Re: Unimog U5023
Powoli do przodu. Karoseria zamontowana, Drzwi otwierane i maska zrobione, Aby pod maską nie świeciła goła elektronika to zaprojektowałem silnik wewnątrz którego ukryty jest regulator i BEC.
- Gorg
- Dinożarł / AT!
- Posty: 2099
- Rejestracja: 2008-09-24, 17:28
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Rogoźnik
- Podziękował : 1 razy
- Otrzymał podziękowań: 16 razy
Re: Unimog U5023
Model wreszcie skończony. Budowa zajęła mi 9 miesięcy. Zużyłem w sumie śrub nierdzewnych: śrub i nakrętek nierdzewnych M3 w ilości około 80 sztuk, śrub M1,6 w ilości 104 sztuki, śrub M2 w ilości 20 sztuk. Budowa zajęła mi ponad 9 miesięcy.
Karoseria Unimoga zaczerpnięta z www.thingiverse.com z moimi autorskimi udoskonaleniami. Paka wykonana ręcznie z hipsu. Wnętrze silnika zaprojektowane przeze mnie i wydrukowane.
Podnośnik HDS zaprojektowałem i wydrukowałem. Sterowanie jest na kablu bo uznałem że używany będzie sporadycznie i nie ma sensu robić zdalnego sterowania.
Podnoszenie paki oraz wyciągarka sterowane z aparatury.
Zawieszenie zaprojektowane i wydrukowane oraz wykonane z rurek mosiężnych. Chciałem aby oddawało jak najlepiej realne zawieszenie. W założeniu miały być inne felgi bardziej ciężarówkowe ale poprzez zastosowanie obecnych udało się zmniejszyć szerokość modelu o ponad 10mm
Ponieważ jest dużo części ruchomych przygotowałem film prezentujący możliwości Unimoga.
https://www.youtube.com/watch?v=wEAYjp5YJ9Y
Ostateczna specyfikacja:
1. Mosty – metalowe z zwolnicami
2. Silnik – bezszczotkowy sensorowy 17,5 T
3. Regulator – TSKY 120A beszczotkowy sensorowy
4. Serwo – chińskie 35kg
5. Moduł oświetlenia Tamyja
6. Felgi – stalowe
7. Opony – RC4WD Interco IROK 1,9”
8. Skrzynia – Axial
9. Rozdzielacz – zaprojektowany przez mnie i wydrukowany
10. Wały napędowe – stalowe
11. Amortyzacja – sprężyna stalowa + amortyzator z wewnętrzną sprężyną
12. Rama – z stalowego ceownika pocięta i pospawana przez kolegą Jakoobcycyles
13. Karoseria – projekt z sieci
14. Paka – wykonana ręcznie z hips
15. Podnośnik HDS – zaprojektowany przez mnie i wydrukowany
Karoseria Unimoga zaczerpnięta z www.thingiverse.com z moimi autorskimi udoskonaleniami. Paka wykonana ręcznie z hipsu. Wnętrze silnika zaprojektowane przeze mnie i wydrukowane.
Podnośnik HDS zaprojektowałem i wydrukowałem. Sterowanie jest na kablu bo uznałem że używany będzie sporadycznie i nie ma sensu robić zdalnego sterowania.
Podnoszenie paki oraz wyciągarka sterowane z aparatury.
Zawieszenie zaprojektowane i wydrukowane oraz wykonane z rurek mosiężnych. Chciałem aby oddawało jak najlepiej realne zawieszenie. W założeniu miały być inne felgi bardziej ciężarówkowe ale poprzez zastosowanie obecnych udało się zmniejszyć szerokość modelu o ponad 10mm
Ponieważ jest dużo części ruchomych przygotowałem film prezentujący możliwości Unimoga.
https://www.youtube.com/watch?v=wEAYjp5YJ9Y
Ostateczna specyfikacja:
1. Mosty – metalowe z zwolnicami
2. Silnik – bezszczotkowy sensorowy 17,5 T
3. Regulator – TSKY 120A beszczotkowy sensorowy
4. Serwo – chińskie 35kg
5. Moduł oświetlenia Tamyja
6. Felgi – stalowe
7. Opony – RC4WD Interco IROK 1,9”
8. Skrzynia – Axial
9. Rozdzielacz – zaprojektowany przez mnie i wydrukowany
10. Wały napędowe – stalowe
11. Amortyzacja – sprężyna stalowa + amortyzator z wewnętrzną sprężyną
12. Rama – z stalowego ceownika pocięta i pospawana przez kolegą Jakoobcycyles
13. Karoseria – projekt z sieci
14. Paka – wykonana ręcznie z hips
15. Podnośnik HDS – zaprojektowany przez mnie i wydrukowany