TATRA 815-2 COR45 4X4.1; Variant Kit

Awatar użytkownika
podly0
Teoretyk
Posty: 24
Rejestracja: 2013-01-19, 16:50
Imię: Tomek
Lokalizacja: Kraków

#31

Post autor: podly0 »

Może nie bedzie tak źle:-D w najcieńszym miejscu jest 2mm a w najgrubszym jest 5mm, mam zamiar zrobić wzmocnioną podłogę i do niej zamocować klatkę z prętów aluminiowych tak jak w oryginale. Mam nadzieję że bedzie to sie spisywało i nie posypie się jak domek z kart :-D

Awatar użytkownika
Maciek
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 11189
Rejestracja: 2013-04-25, 21:35
Imię: Maciek
Lokalizacja: Pomerania
Podziękował : 2 razy
Otrzymał podziękowań: 1 razy

#32

Post autor: Maciek »

podly0 pisze:A dlaczego jeszcze nikomu się nie udało wydrukować kabiny? :D
Bo to było dosyć dawno jak druk 3D wchodził dopiero na rynek

Awatar użytkownika
Maciek
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 11189
Rejestracja: 2013-04-25, 21:35
Imię: Maciek
Lokalizacja: Pomerania
Podziękował : 2 razy
Otrzymał podziękowań: 1 razy

#33

Post autor: Maciek »

Jerry_Cornelius pisze:
podly0 pisze:Może nie bedzie tak źle:-D w najcieńszym miejscu jest 2mm a w najgrubszym jest 5mm, mam zamiar zrobić wzmocnioną podłogę i do niej zamocować klatkę z prętów aluminiowych tak jak w oryginale. Mam nadzieję że bedzie to sie spisywało i nie posypie się jak domek z kart :-D

Nie chcę sabotowac ale bez wzmocnienia konstrukcji np wata szklana itp. to 3-5mm nie pomoże Ci ;). Drukarka 3D drukuje warstwowo używając kleju na gorąco i to jest powierzchowne łączenie. Klejac hips klejem ravela contacta czy podobnymi on wiąże bardzo mocno nadtapiajac lekko wierzchna strukture, CA klei powierzchownie nie naruszajac struktury ale mocno.
Powodzenia ;)
Jerry, Ty to byś połamał metalowy czołg nawet. Jakoś chłopakom budy z hipsu trzymają. A druk 3D to nie origami, bez przesady, mam w robocie to wiem.

Awatar użytkownika
luki
Początkujący
Początkujący
Posty: 1121
Rejestracja: 2011-12-15, 00:35
Imię: Luki
Otrzymał podziękowań: 1 razy

#34

Post autor: luki »

Dajcie chłopakowi spróbować ,jak ma możliwości oblukamy ile ta metoda jest warta.Ja jednak przekonany jestem ,że hips i pcb to materiały najbardziej wdzięczne to tego typu prac.

Rasalo

#35

Post autor: Rasalo »

A ja to bym ją zrobił z Hipsu i tyle :ok

Awatar użytkownika
Maciek
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 11189
Rejestracja: 2013-04-25, 21:35
Imię: Maciek
Lokalizacja: Pomerania
Podziękował : 2 razy
Otrzymał podziękowań: 1 razy

#36

Post autor: Maciek »

Jerry_Cornelius pisze: Macieju czy Ty w pracy używasz druku 3D by przedmioty były do użytku czy po prostu statyczny druk?

:W
Oczywiście że do użytku, po zakupie drukarki wszelkie mocowania wałków i innych dupereli ze sklejki zostały wymienione na te wydrukowane. Poza tym bawię się od czasu do czasu układanką logiczną Obrazek wydrukowaną na 3D. materiał jest elastyczny i w miarę wytrzymały nawet przy grubości 2-3mm, wszystko zależy od "topnika"

Awatar użytkownika
podly0
Teoretyk
Posty: 24
Rejestracja: 2013-01-19, 16:50
Imię: Tomek
Lokalizacja: Kraków

#37

Post autor: podly0 »

Paczka z elektronika doszła więc trzeba przyśpieszyć prace, ale z tym ciężko bo uczelnia niestety zajmuje większość czasu wolnego.
Silnik + regulator
Obrazek
Prace nad częściami idą bardzo wolno, ale w miarę możliwości staram się zrobić jak najwięcej. Jak dotąd udało mi się zrobić elementy mostów napędowych i poprzerabiać koła zębate i przeguby kardana.
ObrazekObrazekObrazek
Plan na weekend to zrobić wały napędowe i półosie do mostów, no ale zobaczymy jak wyjdzie.
Jakie macie obroty kół na pierwszym i drugim biegu w waszych modelach, bo tak liczę i liczę i na razie nie wiem jak dobrać wszystkie przełożenia, żeby to dobrze spisywało się w terenie. Obroty silnika to ok 228 obr/sek i teraz przełożenie w mostach to 2, przełożenie przekładni głównej planuje ok 3.5 wg planów od Hanysa, a przełożenie skrzyni traxxas summit to 5.2 i 1.9 odpowiednio dla pierwszego i drugiego biegu i teraz pytanie jaką zębatkę atakującą i odbierającą dobrać żeby nie przesadzić z przełożeniem. Jeśli bym wybrał zębatki atak + odbiór o przełożeniu 1.5 to obroty kół wynoszą ok 4.17 obr/sek i 11.42 obr/sek odpowiednio dla pierwszego i drugiego biegu. Jak to wygląda w waszych modelach?
Ostatnio zmieniony 2013-04-05, 20:32 przez podly0, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Sławek
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 15492
Rejestracja: 2008-03-01, 13:59
Imię: Obi-Wan Kenobi
Lokalizacja: Mielec
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 94 razy

#38

Post autor: Sławek »

To co podajesz to przełożenie wewnętrzne przekładni. Przekładnia Traxxasa ma na zewnątrz zębatkę atakująca i odbierającą, gdzie masz 68T na odbiorze i powiedzmy 10T na ataku co daje 1 :6,8 i mnożysz przez wewn. przełożenia przekładni, i to jest właściwe przełożenie :)
Bez tego będziesz miał rajdówkę a nie model trialowy :)
Następnie mnożysz przez w wszystkie przełożenia po drodze, czyli dyfry itp. i wyjdzie ci całe przełożenie, i dopiero wtedy możesz liczyć jaki silnik jest ci potrzebny ;) taka mała uwaga, obroty podajemy w obr/min - bardziej standardowo, bo tak są opisywane parametry silnika, czyli kV :)

Pozdr

Awatar użytkownika
podly0
Teoretyk
Posty: 24
Rejestracja: 2013-01-19, 16:50
Imię: Tomek
Lokalizacja: Kraków

#39

Post autor: podly0 »

Dzięki Sławku za podpowiedź :)
Jeśli dobrze liczę to:
I bieg = 55.45 obr/min ic1 = 247.52
II bieg = 151.78 obr/min ic2 = 90.44
To jest mój pierwszy model do trialu więc ciężko mi ocenić czy takie obroty nie są za duże czy za małe, no ale jeśli coś będzie nie tak to albo zmienię silnik albo pozmieniam zębatki atak/odbiór w skrzyni :D

Awatar użytkownika
matiek
Znawca / AT!
Znawca / AT!
Posty: 1059
Rejestracja: 2010-07-10, 21:17
Imię:
Lokalizacja: słubice
Otrzymał podziękowań: 2 razy

#40

Post autor: matiek »

Widać profesjonalizm w tym wykonaniu. :OK

Awatar użytkownika
Marcin
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 5128
Rejestracja: 2006-11-27, 13:31
Imię: M
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 14 razy
Otrzymał podziękowań: 16 razy

#41

Post autor: Marcin »

Nick to masz taki, że strach u Ciebie pisać... :>

Ale robota fajna, i może powstanie wreszcie druga Tatra z prawidłowym napędem :OK

Awatar użytkownika
Pawloosw
Teoretyk
Posty: 365
Rejestracja: 2013-01-07, 22:55
Imię: Paweł
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Podziękował : 1 razy

#42

Post autor: Pawloosw »

Ambitny projekt, sądząc po wykonaniu elementów napędowych musisz mieć dostęp do sprzętu, pozazdrościć. ;)

Garażyk będę śledził na bieząco. :OK

Awatar użytkownika
podly0
Teoretyk
Posty: 24
Rejestracja: 2013-01-19, 16:50
Imię: Tomek
Lokalizacja: Kraków

#43

Post autor: podly0 »

Mosty prawie gotowe, brakuje jeszcze mocowań zwrotnic ale będą :D
ObrazekObrazek
Wracając do kabiny, wyszło całkiem nieźle. Brakuje jeszcze podłogi, szyb i całego wnętrza, ale będzie :D Muszę jeszcze trochę wzmocnić całą konstrukcję, planuje położyć matę szklaną z żywicą na całą tylną ścianę, dach od wewnątrz i pod linią szyb pasek maty. Kabina wyszła dość wytrzymała bo nie jest krucha jedynym słąbym punktem są słupki boczne przednie, bo pod naciskiem chcą się wyginać na zewnątrz, ale nie ma co sie dziwić bo mają 3 mm grubości. Poza tym jestem zadowolony.
ObrazekObrazek.
Chce zrobić klatkę bezpieczeństwa wewnątrz kabiny z rurek aluminiowych fi 6mm, co dodatkowo wzmocni i usztywni konstrukcję. Zastanawiam się jak powyginać wszystkie rurki i wpadło mi coś takiego do głowy http://allegro.pl/gietarka-do-rur-stanl ... 92248.html co o takiej giętarce myślicie?

Awatar użytkownika
Bolek
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 1740
Rejestracja: 2013-01-11, 22:31
Imię: Aleksander
Lokalizacja: Pionki
Podziękował : 4 razy
Otrzymał podziękowań: 8 razy

#44

Post autor: Bolek »

Super Ci to wychodzi, a giętarka to dobry pomysł :OK

Awatar użytkownika
Adamo
Znawca / AT!
Znawca / AT!
Posty: 4754
Rejestracja: 2007-05-06, 20:17
Imię: Adam
Lokalizacja: podlaskie
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

#45

Post autor: Adamo »

Konsekwentnie do przodu :oo

ODPOWIEDZ

Wróć do „Trucki 4x4...”