TATRA 815-2 COR45 4X4.1; Variant Kit
- Maciek
- Dinożarł / AT!
- Posty: 11189
- Rejestracja: 2013-04-25, 21:35
- Imię: Maciek
- Lokalizacja: Pomerania
- Podziękował : 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 razy
Jerry, Ty to byś połamał metalowy czołg nawet. Jakoś chłopakom budy z hipsu trzymają. A druk 3D to nie origami, bez przesady, mam w robocie to wiem.Jerry_Cornelius pisze:podly0 pisze:Może nie bedzie tak źle:-D w najcieńszym miejscu jest 2mm a w najgrubszym jest 5mm, mam zamiar zrobić wzmocnioną podłogę i do niej zamocować klatkę z prętów aluminiowych tak jak w oryginale. Mam nadzieję że bedzie to sie spisywało i nie posypie się jak domek z kart :-D
Nie chcę sabotowac ale bez wzmocnienia konstrukcji np wata szklana itp. to 3-5mm nie pomoże Ci . Drukarka 3D drukuje warstwowo używając kleju na gorąco i to jest powierzchowne łączenie. Klejac hips klejem ravela contacta czy podobnymi on wiąże bardzo mocno nadtapiajac lekko wierzchna strukture, CA klei powierzchownie nie naruszajac struktury ale mocno.
Powodzenia
- Maciek
- Dinożarł / AT!
- Posty: 11189
- Rejestracja: 2013-04-25, 21:35
- Imię: Maciek
- Lokalizacja: Pomerania
- Podziękował : 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 razy
Oczywiście że do użytku, po zakupie drukarki wszelkie mocowania wałków i innych dupereli ze sklejki zostały wymienione na te wydrukowane. Poza tym bawię się od czasu do czasu układanką logiczną wydrukowaną na 3D. materiał jest elastyczny i w miarę wytrzymały nawet przy grubości 2-3mm, wszystko zależy od "topnika"Jerry_Cornelius pisze: Macieju czy Ty w pracy używasz druku 3D by przedmioty były do użytku czy po prostu statyczny druk?
:W
Paczka z elektronika doszła więc trzeba przyśpieszyć prace, ale z tym ciężko bo uczelnia niestety zajmuje większość czasu wolnego.
Silnik + regulator
Prace nad częściami idą bardzo wolno, ale w miarę możliwości staram się zrobić jak najwięcej. Jak dotąd udało mi się zrobić elementy mostów napędowych i poprzerabiać koła zębate i przeguby kardana.
Plan na weekend to zrobić wały napędowe i półosie do mostów, no ale zobaczymy jak wyjdzie.
Jakie macie obroty kół na pierwszym i drugim biegu w waszych modelach, bo tak liczę i liczę i na razie nie wiem jak dobrać wszystkie przełożenia, żeby to dobrze spisywało się w terenie. Obroty silnika to ok 228 obr/sek i teraz przełożenie w mostach to 2, przełożenie przekładni głównej planuje ok 3.5 wg planów od Hanysa, a przełożenie skrzyni traxxas summit to 5.2 i 1.9 odpowiednio dla pierwszego i drugiego biegu i teraz pytanie jaką zębatkę atakującą i odbierającą dobrać żeby nie przesadzić z przełożeniem. Jeśli bym wybrał zębatki atak + odbiór o przełożeniu 1.5 to obroty kół wynoszą ok 4.17 obr/sek i 11.42 obr/sek odpowiednio dla pierwszego i drugiego biegu. Jak to wygląda w waszych modelach?
Silnik + regulator
Prace nad częściami idą bardzo wolno, ale w miarę możliwości staram się zrobić jak najwięcej. Jak dotąd udało mi się zrobić elementy mostów napędowych i poprzerabiać koła zębate i przeguby kardana.
Plan na weekend to zrobić wały napędowe i półosie do mostów, no ale zobaczymy jak wyjdzie.
Jakie macie obroty kół na pierwszym i drugim biegu w waszych modelach, bo tak liczę i liczę i na razie nie wiem jak dobrać wszystkie przełożenia, żeby to dobrze spisywało się w terenie. Obroty silnika to ok 228 obr/sek i teraz przełożenie w mostach to 2, przełożenie przekładni głównej planuje ok 3.5 wg planów od Hanysa, a przełożenie skrzyni traxxas summit to 5.2 i 1.9 odpowiednio dla pierwszego i drugiego biegu i teraz pytanie jaką zębatkę atakującą i odbierającą dobrać żeby nie przesadzić z przełożeniem. Jeśli bym wybrał zębatki atak + odbiór o przełożeniu 1.5 to obroty kół wynoszą ok 4.17 obr/sek i 11.42 obr/sek odpowiednio dla pierwszego i drugiego biegu. Jak to wygląda w waszych modelach?
Ostatnio zmieniony 2013-04-05, 20:32 przez podly0, łącznie zmieniany 1 raz.
- Sławek
- Weteran / AT!
- Posty: 15492
- Rejestracja: 2008-03-01, 13:59
- Imię: Obi-Wan Kenobi
- Lokalizacja: Mielec
- Podziękował : 1 razy
- Otrzymał podziękowań: 94 razy
To co podajesz to przełożenie wewnętrzne przekładni. Przekładnia Traxxasa ma na zewnątrz zębatkę atakująca i odbierającą, gdzie masz 68T na odbiorze i powiedzmy 10T na ataku co daje 1 :6,8 i mnożysz przez wewn. przełożenia przekładni, i to jest właściwe przełożenie
Bez tego będziesz miał rajdówkę a nie model trialowy
Następnie mnożysz przez w wszystkie przełożenia po drodze, czyli dyfry itp. i wyjdzie ci całe przełożenie, i dopiero wtedy możesz liczyć jaki silnik jest ci potrzebny taka mała uwaga, obroty podajemy w obr/min - bardziej standardowo, bo tak są opisywane parametry silnika, czyli kV
Pozdr
Bez tego będziesz miał rajdówkę a nie model trialowy
Następnie mnożysz przez w wszystkie przełożenia po drodze, czyli dyfry itp. i wyjdzie ci całe przełożenie, i dopiero wtedy możesz liczyć jaki silnik jest ci potrzebny taka mała uwaga, obroty podajemy w obr/min - bardziej standardowo, bo tak są opisywane parametry silnika, czyli kV
Pozdr
Dzięki Sławku za podpowiedź
Jeśli dobrze liczę to:
I bieg = 55.45 obr/min ic1 = 247.52
II bieg = 151.78 obr/min ic2 = 90.44
To jest mój pierwszy model do trialu więc ciężko mi ocenić czy takie obroty nie są za duże czy za małe, no ale jeśli coś będzie nie tak to albo zmienię silnik albo pozmieniam zębatki atak/odbiór w skrzyni
Jeśli dobrze liczę to:
I bieg = 55.45 obr/min ic1 = 247.52
II bieg = 151.78 obr/min ic2 = 90.44
To jest mój pierwszy model do trialu więc ciężko mi ocenić czy takie obroty nie są za duże czy za małe, no ale jeśli coś będzie nie tak to albo zmienię silnik albo pozmieniam zębatki atak/odbiór w skrzyni
Mosty prawie gotowe, brakuje jeszcze mocowań zwrotnic ale będą
Wracając do kabiny, wyszło całkiem nieźle. Brakuje jeszcze podłogi, szyb i całego wnętrza, ale będzie Muszę jeszcze trochę wzmocnić całą konstrukcję, planuje położyć matę szklaną z żywicą na całą tylną ścianę, dach od wewnątrz i pod linią szyb pasek maty. Kabina wyszła dość wytrzymała bo nie jest krucha jedynym słąbym punktem są słupki boczne przednie, bo pod naciskiem chcą się wyginać na zewnątrz, ale nie ma co sie dziwić bo mają 3 mm grubości. Poza tym jestem zadowolony.
.
Chce zrobić klatkę bezpieczeństwa wewnątrz kabiny z rurek aluminiowych fi 6mm, co dodatkowo wzmocni i usztywni konstrukcję. Zastanawiam się jak powyginać wszystkie rurki i wpadło mi coś takiego do głowy http://allegro.pl/gietarka-do-rur-stanl ... 92248.html co o takiej giętarce myślicie?
Wracając do kabiny, wyszło całkiem nieźle. Brakuje jeszcze podłogi, szyb i całego wnętrza, ale będzie Muszę jeszcze trochę wzmocnić całą konstrukcję, planuje położyć matę szklaną z żywicą na całą tylną ścianę, dach od wewnątrz i pod linią szyb pasek maty. Kabina wyszła dość wytrzymała bo nie jest krucha jedynym słąbym punktem są słupki boczne przednie, bo pod naciskiem chcą się wyginać na zewnątrz, ale nie ma co sie dziwić bo mają 3 mm grubości. Poza tym jestem zadowolony.
.
Chce zrobić klatkę bezpieczeństwa wewnątrz kabiny z rurek aluminiowych fi 6mm, co dodatkowo wzmocni i usztywni konstrukcję. Zastanawiam się jak powyginać wszystkie rurki i wpadło mi coś takiego do głowy http://allegro.pl/gietarka-do-rur-stanl ... 92248.html co o takiej giętarce myślicie?