Nie jesteś w tym odosobniony, ja też się długo łudziłem że tylko ja popełniam błędy i muszę poprawiać, a później się okazało że to standart wśród nas wszystkichjaruso13 pisze:Do Eagle: No ja to raczej z tych, co nie mają łba do projektowania na papierze...
I wygląda to tak, że najpierw robię a później kilka razy poprawiam :idiot
Bo zawsze jest coś czego nie przewidziałem...
Praga V3S "Babcia"- reaktywacja
- Radek
- Dinożarł / AT!
- Posty: 11534
- Rejestracja: 2009-12-25, 22:29
- Imię: noname
- Lokalizacja: WOT
- Podziękował : 26 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
- Radek
- Dinożarł / AT!
- Posty: 11534
- Rejestracja: 2009-12-25, 22:29
- Imię: noname
- Lokalizacja: WOT
- Podziękował : 26 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Nic mi nie mów wczoraj jak robiłem otwory pod rozdzielacz to bym się przejechał o 5mm miały być od środka o 10mm a ja z jednej strony zrobiłem 5mm i mało tego jeszcze na punktowałem , na szczęście przy wierceniu zaważyłem że jest cholernie nie symetrycznieEagle pisze:haha też tak zawsze robiłem ale zadurzo poprawek i teraz chodziarz mierze linijką
Ostatnio zmieniony 2013-11-24, 17:40 przez Radek, łącznie zmieniany 1 raz.
- jaruso
- Dinożarł / AT!
- Posty: 6928
- Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
- Podziękował : 48 razy
- Otrzymał podziękowań: 83 razy
Na razie prowizorycznie zmniejszyłem kąt pracy przedniego wału napędowego:
Niestety most przydałoby się przesunąć do przodu o jakieś 6-8 mm żeby koło znajdowało się centralnie tam gdzie powinno w błotniku. Coś pomyślę, na resorze jest taka możliwość ale już teraz most nie jest mocowany na środku resora, więc praca zawieszenia raczej zerowa będzie....
Nowe, krótsze resory z delrinu? :idiot
Niestety most przydałoby się przesunąć do przodu o jakieś 6-8 mm żeby koło znajdowało się centralnie tam gdzie powinno w błotniku. Coś pomyślę, na resorze jest taka możliwość ale już teraz most nie jest mocowany na środku resora, więc praca zawieszenia raczej zerowa będzie....
Nowe, krótsze resory z delrinu? :idiot
- jaruso
- Dinożarł / AT!
- Posty: 6928
- Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
- Podziękował : 48 razy
- Otrzymał podziękowań: 83 razy
Tak, pamiętałem o tym. Te mosty nie można pochylić tyle ile axialowe ale coś tam można. Wcześniej zwrotnice były skierowane lekko ku górze. W międzyczasie wsadziłem nowe serwo więc trudno ocenić mi wpływ tego zabiegu na skręt, w każdym razie jest on dużo lepszy niż wcześniej. Musiałem ograniczyć wychył serwa na aparaturze dość mocno, bo wyginało most z resorami na boki przy skręcie. Jak ustawię most ostatecznie to dobiorę odpowiedni orczyk i zrobi się linki takie jak mają być, na razie to testy i próby jeszcze.Radek pisze:Tylko pamiętaj poprawiłeś sobie kąt wału ale mogłeś skopać skręt bo zwrotnice obróciłeś w osi.
Z tymi kątami to tak już jest, że im mniejszy tym wał dłużej pożyje. To wynika z konstrukcji kardanu - gdzieś zresztą na forum, ktoś robił wykład z tego. Takie połączenie nie ma bicia jedynie przy zerowym kącie. Tak więc ja staram się robić najmniejszy kąt na jaki pozwala dane podwozie - ot, takie zboczenie . Praga miała dość mocno wybite przy tym moście końcówki wałów.
- jaruso
- Dinożarł / AT!
- Posty: 6928
- Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
- Podziękował : 48 razy
- Otrzymał podziękowań: 83 razy
Adamo, z kątem wyprzedzenia nie jest tak źle, fotka z bliska więc perspektywa "skrzywiona". Nie mam lepszej foty niestety :YAdamo pisze: Obecnie kąt to coś koło 180o więc linia prosta ale kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy to :crazy
Jaruso rób Pregę ewo II :ok
Ostatnio zmieniony 2013-11-25, 00:28 przez jaruso, łącznie zmieniany 1 raz.
- jaruso
- Dinożarł / AT!
- Posty: 6928
- Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
- Podziękował : 48 razy
- Otrzymał podziękowań: 83 razy
Mały upgrade w przerwach pomiędzy jeepami i bronkami:
W niedzielę Babcia dostała na próbę pakiet 3s pożyczony z motoszybowca.
Praga teraz jest szybka jeśli potrzeba. Silnik jest przeznaczony do napięcia do 4S więc różnica jest bardzo duża. Regiel mimo braku wiatraka się nie grzeje.
Opony 2.2 od początku wydawały mi się za miękkie, kombinowałem z inną wkładką ale średnio to wychodziło. Natchnął mnie Radek z tą matą do ćwiczeń - dzięki
Dzięki tym wkładkom usztywniłem boki opony - nie "siadają" tak pod ciężarem pragi.
Tak jak podejrzewałem polepszyło to też promień skrętu na twardej nawierzchni.
W niedzielę Babcia dostała na próbę pakiet 3s pożyczony z motoszybowca.
Praga teraz jest szybka jeśli potrzeba. Silnik jest przeznaczony do napięcia do 4S więc różnica jest bardzo duża. Regiel mimo braku wiatraka się nie grzeje.
Opony 2.2 od początku wydawały mi się za miękkie, kombinowałem z inną wkładką ale średnio to wychodziło. Natchnął mnie Radek z tą matą do ćwiczeń - dzięki
Dzięki tym wkładkom usztywniłem boki opony - nie "siadają" tak pod ciężarem pragi.
Tak jak podejrzewałem polepszyło to też promień skrętu na twardej nawierzchni.