Praga V3S "Babcia"- reaktywacja

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Radek
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 11534
Rejestracja: 2009-12-25, 22:29
Imię: noname
Lokalizacja: WOT
Podziękował : 26 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

#16

Post autor: Radek »

jaruso13 pisze:Do Eagle: No ja to raczej z tych, co nie mają łba do projektowania na papierze...
I wygląda to tak, że najpierw robię a później kilka razy poprawiam :idiot
Bo zawsze jest coś czego nie przewidziałem...
Nie jesteś w tym odosobniony, ja też się długo łudziłem że tylko ja popełniam błędy i muszę poprawiać, a później się okazało że to standart wśród nas wszystkich :hehe

Awatar użytkownika
Eagle
Znawca / AT!
Znawca / AT!
Posty: 897
Rejestracja: 2012-01-06, 21:04
Imię: adam
Lokalizacja: czestochowa
Otrzymał podziękowań: 1 razy

#17

Post autor: Eagle »

haha :biglol też tak zawsze robiłem ale za dużo poprawek i teraz chodziarz mierze linijką

Awatar użytkownika
Radek
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 11534
Rejestracja: 2009-12-25, 22:29
Imię: noname
Lokalizacja: WOT
Podziękował : 26 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

#18

Post autor: Radek »

Eagle pisze:haha :biglol też tak zawsze robiłem ale zadurzo poprawek i teraz chodziarz mierze linijką
Nic mi nie mów wczoraj jak robiłem otwory pod rozdzielacz to bym się przejechał o 5mm miały być od środka o 10mm a ja z jednej strony zrobiłem 5mm i mało tego jeszcze na punktowałem , na szczęście przy wierceniu zaważyłem że jest cholernie nie symetrycznie :LOL
Ostatnio zmieniony 2013-11-24, 17:40 przez Radek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
jaruso
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 6928
Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
Podziękował : 48 razy
Otrzymał podziękowań: 83 razy

#19

Post autor: jaruso »

Na razie prowizorycznie zmniejszyłem kąt pracy przedniego wału napędowego:
praga8.jpg
praga9.jpg
praga10.jpg
Niestety most przydałoby się przesunąć do przodu o jakieś 6-8 mm żeby koło znajdowało się centralnie tam gdzie powinno w błotniku. Coś pomyślę, na resorze jest taka możliwość ale już teraz most nie jest mocowany na środku resora, więc praca zawieszenia raczej zerowa będzie....
Nowe, krótsze resory z delrinu? :idiot

Awatar użytkownika
Radek
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 11534
Rejestracja: 2009-12-25, 22:29
Imię: noname
Lokalizacja: WOT
Podziękował : 26 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

#20

Post autor: Radek »

Tylko pamiętaj poprawiłeś sobie kąt wału ale mogłeś skopać skręt bo zwrotnice obróciłeś w osi.

Awatar użytkownika
Radzik
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 5327
Rejestracja: 2010-09-07, 21:34
Imię: Radek
Lokalizacja: Będzin
Podziękował : 11 razy
Otrzymał podziękowań: 14 razy

#21

Post autor: Radzik »

Dokładnie jak Radek prawi :OK

Awatar użytkownika
Eagle
Znawca / AT!
Znawca / AT!
Posty: 897
Rejestracja: 2012-01-06, 21:04
Imię: adam
Lokalizacja: czestochowa
Otrzymał podziękowań: 1 razy

#22

Post autor: Eagle »

dokładnie tak jak Radek mówi ja już tego próbowałem i nawet odwrócenie resorów nie pomoże tylko dorobienie nowych

Awatar użytkownika
Radek
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 11534
Rejestracja: 2009-12-25, 22:29
Imię: noname
Lokalizacja: WOT
Podziękował : 26 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

#23

Post autor: Radek »

Ale ja nie widzę żeby Praga miała za duży kat tego wału.
Zobacz jaki mój Kamaz ma kąty w przednich mostach i obracają się ładnie bez oporu.

Awatar użytkownika
jaruso
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 6928
Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
Podziękował : 48 razy
Otrzymał podziękowań: 83 razy

#24

Post autor: jaruso »

Radek pisze:Tylko pamiętaj poprawiłeś sobie kąt wału ale mogłeś skopać skręt bo zwrotnice obróciłeś w osi.
Tak, pamiętałem o tym. Te mosty nie można pochylić tyle ile axialowe ale coś tam można. Wcześniej zwrotnice były skierowane lekko ku górze. W międzyczasie wsadziłem nowe serwo więc trudno ocenić mi wpływ tego zabiegu na skręt, w każdym razie jest on dużo lepszy niż wcześniej. Musiałem ograniczyć wychył serwa na aparaturze dość mocno, bo wyginało most z resorami na boki przy skręcie. Jak ustawię most ostatecznie to dobiorę odpowiedni orczyk i zrobi się linki takie jak mają być, na razie to testy i próby jeszcze.

Z tymi kątami to tak już jest, że im mniejszy tym wał dłużej pożyje. To wynika z konstrukcji kardanu - gdzieś zresztą na forum, ktoś robił wykład z tego. Takie połączenie nie ma bicia jedynie przy zerowym kącie. Tak więc ja staram się robić najmniejszy kąt na jaki pozwala dane podwozie - ot, takie zboczenie :D. Praga miała dość mocno wybite przy tym moście końcówki wałów.

Awatar użytkownika
Adamo
Znawca / AT!
Znawca / AT!
Posty: 4754
Rejestracja: 2007-05-06, 20:17
Imię: Adam
Lokalizacja: podlaskie
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

#25

Post autor: Adamo »

O kurcze te resory to faktycznie takie jakieś nie fabryczne :ok
Krótsze z czarnego załatwią temat a i oczko bliżej zderzaka można zrobić.
Obecnie kąt to coś koło 180o więc linia prosta ale kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy to :crazy
Jaruso rób Pregę ewo II :ok

Awatar użytkownika
jaruso
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 6928
Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
Podziękował : 48 razy
Otrzymał podziękowań: 83 razy

#26

Post autor: jaruso »

Adamo pisze: Obecnie kąt to coś koło 180o więc linia prosta ale kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy to :crazy
Jaruso rób Pregę ewo II :ok
Adamo, z kątem wyprzedzenia nie jest tak źle, fotka z bliska więc perspektywa "skrzywiona". Nie mam lepszej foty niestety :Y
Ostatnio zmieniony 2013-11-25, 00:28 przez jaruso, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
jaruso
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 6928
Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
Podziękował : 48 razy
Otrzymał podziękowań: 83 razy

#27

Post autor: jaruso »

Przymiarka do kół 1.9 i opon axial ripsaw (108mm średnicy), na środkowym zdjęciu widać wyraźnie, że most jest przesunięty do tyłu...
Załączniki
praga13.jpg
praga12.jpg
praga11.jpg

Awatar użytkownika
jaruso
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 6928
Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
Podziękował : 48 razy
Otrzymał podziękowań: 83 razy

#28

Post autor: jaruso »

Mały upgrade w przerwach pomiędzy jeepami i bronkami:
W niedzielę Babcia dostała na próbę pakiet 3s pożyczony z motoszybowca.
Praga teraz jest szybka jeśli potrzeba. Silnik jest przeznaczony do napięcia do 4S więc różnica jest bardzo duża. Regiel mimo braku wiatraka się nie grzeje.
Opony 2.2 od początku wydawały mi się za miękkie, kombinowałem z inną wkładką ale średnio to wychodziło. Natchnął mnie Radek z tą matą do ćwiczeń - dzięki :OK
Dzięki tym wkładkom usztywniłem boki opony - nie "siadają" tak pod ciężarem pragi.
Tak jak podejrzewałem polepszyło to też promień skrętu na twardej nawierzchni.
Załączniki
praga14.jpg

Awatar użytkownika
Radzik
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 5327
Rejestracja: 2010-09-07, 21:34
Imię: Radek
Lokalizacja: Będzin
Podziękował : 11 razy
Otrzymał podziękowań: 14 razy

#29

Post autor: Radzik »

No te 2.2 to strasznie miękkie były :OK
:W

Awatar użytkownika
Radek
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 11534
Rejestracja: 2009-12-25, 22:29
Imię: noname
Lokalizacja: WOT
Podziękował : 26 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

#30

Post autor: Radek »

To wszędzie polepsza promień skrętu :D Albo trakcja albo promień skrętu wybór należy do Ciebie :D
Ja nie nawiedzę jak mi z przodu model siada i to nie praktyczny i nie estetyczne :D

Fajny masz ten cyrkiel pod wkrętarkę idealny :OK

ODPOWIEDZ

Wróć do „Trucki 6x6...”