Praga V3S "Babcia"- reaktywacja
- jaruso
- Dinożarł / AT!
- Posty: 6928
- Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
- Podziękował : 48 razy
- Otrzymał podziękowań: 83 razy
Felgi dojechały, opony są, więc trzeba by wziąć się za modyfikację rozstawów. W sieci znalazłem takie plany i będę się na nich wzorował:
Pragę wyprowadziłem na spacer i zmierzyłem jej "zużycie paliwa", na 3S, silniku Turnigy outrunner 700KV i reglu X-Car 60 natężenie szczytowe wyszło 15.5A. Co prawda teren był średnio wymagający.
Pragę wyprowadziłem na spacer i zmierzyłem jej "zużycie paliwa", na 3S, silniku Turnigy outrunner 700KV i reglu X-Car 60 natężenie szczytowe wyszło 15.5A. Co prawda teren był średnio wymagający.
- jaruso
- Dinożarł / AT!
- Posty: 6928
- Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
- Podziękował : 48 razy
- Otrzymał podziękowań: 83 razy
Był dzień urlopu zaległego więc zabrałem się za przegląd Babci...
Znalazłem mniej więcej punkty mocowania dla resorów przednich, tak aby most pokrywał się ze środkiem błotników, teraz mogę zgodnie z regulaminem dostosować rozstaw osi.
Jak dobrze zrozumiałem odstęp pomiędzy 1 osią a miejscem stanowiącym środek odległości pomiędzy 2 i 3 osią musi być w 100% zgodny ze skalą?
Czyli z rysunku z poprzedniego postu (3580+1120/2)/10=414 mm - mam w tej chwili 452mm.
Trzeba było niestety przerobić po raz kolejny skręt, orczyk haczył o gruchę mostu a krótki drążek kierowniczy o resor .
No i muszę dorobić nowe mocowania resorów, szukam fotki jak wyglądało to w oryginale.
Zabrałem się tez za "samo zło", czyli zwolnice. Do rozbiórki niezbędny był palnik, ech te małe imbusy...
W środku zębatki OK, luz na panewkach - na szczęście już od zakupu pragi czekał zestaw łożysk do mostów i zwolnic. Na razie wrzuciłem do kąpieli olejowej.
Co powiecie na resory z delrinu do Babci?
Poradzicie coś odnośnie grubości materiału na takie resory? Mocowanie do mostu wymaga wywiercenia 2 otworów na m3 w resorze, co osłabi nieco materiał...
Mam takie do 4x4 ale są niestety zbyt płaskie i za miękkie do pragi.
Jak usztywniacie w razie potrzeby takie delrinowe resory? Można wykorzystać krótkie pióra tamiyowskie? Znajdzie się chętny na wycięcie ?
Znalazłem mniej więcej punkty mocowania dla resorów przednich, tak aby most pokrywał się ze środkiem błotników, teraz mogę zgodnie z regulaminem dostosować rozstaw osi.
Jak dobrze zrozumiałem odstęp pomiędzy 1 osią a miejscem stanowiącym środek odległości pomiędzy 2 i 3 osią musi być w 100% zgodny ze skalą?
Czyli z rysunku z poprzedniego postu (3580+1120/2)/10=414 mm - mam w tej chwili 452mm.
Trzeba było niestety przerobić po raz kolejny skręt, orczyk haczył o gruchę mostu a krótki drążek kierowniczy o resor .
No i muszę dorobić nowe mocowania resorów, szukam fotki jak wyglądało to w oryginale.
Zabrałem się tez za "samo zło", czyli zwolnice. Do rozbiórki niezbędny był palnik, ech te małe imbusy...
W środku zębatki OK, luz na panewkach - na szczęście już od zakupu pragi czekał zestaw łożysk do mostów i zwolnic. Na razie wrzuciłem do kąpieli olejowej.
Co powiecie na resory z delrinu do Babci?
Poradzicie coś odnośnie grubości materiału na takie resory? Mocowanie do mostu wymaga wywiercenia 2 otworów na m3 w resorze, co osłabi nieco materiał...
Mam takie do 4x4 ale są niestety zbyt płaskie i za miękkie do pragi.
Jak usztywniacie w razie potrzeby takie delrinowe resory? Można wykorzystać krótkie pióra tamiyowskie? Znajdzie się chętny na wycięcie ?
- czayo
- Dinożarł / AT!
- Posty: 3734
- Rejestracja: 2011-01-05, 14:30
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 48 razy
Co do resorów, to moi beta testerzy jadą na pierwsze zawody, i zobaczymy jakiej grubości powinny być resory, i czy mocowanie wymyślone przezemnie wytrzymają, ale Sławek swoje modele robił na derlinowych resorach, i spisywały się dobrze.
Jeśli chodzi o mocowanie resorów do mostów, to można coś wymyśleć (zerknij np w garaż Radka lub Radzika na mój pomysł na mocowanie resorów). Obawiałem się tego samego co Ty, zwłaszcza że moje resory miały iść do Radzika. Widziałem że Sławek jeździ na wierconych resorach i wytrzymują, więc można tak też bez problemowo jeździć. Ale wiedziałem że moje czeka cięższy żywot Więc wykombinowałem mocowanie bez wiercenia. Za 2 tyg będzie wiadomo czy się spisało (czyt jak wygram zawody i nikt więcej ich nie ukończy to jest pełen sukces )
Jeśli chodzi o mocowanie resorów do mostów, to można coś wymyśleć (zerknij np w garaż Radka lub Radzika na mój pomysł na mocowanie resorów). Obawiałem się tego samego co Ty, zwłaszcza że moje resory miały iść do Radzika. Widziałem że Sławek jeździ na wierconych resorach i wytrzymują, więc można tak też bez problemowo jeździć. Ale wiedziałem że moje czeka cięższy żywot Więc wykombinowałem mocowanie bez wiercenia. Za 2 tyg będzie wiadomo czy się spisało (czyt jak wygram zawody i nikt więcej ich nie ukończy to jest pełen sukces )
- jaruso
- Dinożarł / AT!
- Posty: 6928
- Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
- Podziękował : 48 razy
- Otrzymał podziękowań: 83 razy
Dzięki za odzew :W
A tak poważnie, to oglądnąłem mocowania w garażu Radzika, musiałbym sprawdzić czy i o ile mogę rozsunąć rozstaw resorów na przednich mostach (fordowskie). W Słopcu planuję być, więc może będzie czas na "wymianę pomysłów" (jednostronną )
Przymierzałem je do pragi i ta szerokość jest do ogarnięcia, zmajstrować muszę tylko inne mocowania. Te resory które mam są za cienkie i za płaskie bo przeznaczone były do GAZa, więc do kogoś będę się musiał uśmiechnąć :W
Dzięki za konkret w kwestii grubości pióra.
PS. obiecuję nie uprawiać "druciarstwa"
Marcinie, to w takim razie poczekam na rezultaty testów terenowych, rozumiem że Ty nie będziesz beta-testerem, więc czy pomysł wypali lub nie to i tak będzie sukces (żarcik)czayo pisze:Co do resorów, to moi beta testerzy jadą na pierwsze zawody, i zobaczymy jakiej grubości powinny być resory, i czy mocowanie wymyślone przezemnie wytrzymają, ale Sławek swoje modele robił na derlinowych resorach, i spisywały się dobrze.
A tak poważnie, to oglądnąłem mocowania w garażu Radzika, musiałbym sprawdzić czy i o ile mogę rozsunąć rozstaw resorów na przednich mostach (fordowskie). W Słopcu planuję być, więc może będzie czas na "wymianę pomysłów" (jednostronną )
Sławku, nawet mam 1 komplet od Ciebie i o ile dobrze pamiętam to Twoje są na pewno szersze niż tamiyowskie, co przy przewierceniu na pewno poprawia wytrzymałość w tym miejscu. Przy szerokości takiej jak tamiyowskie to obawiałbym się o wytrzymałość przewierconych pod M3 resorów z delrinu, takie mam "odczucie" nie podparte praktyką.Sławek pisze:Nie ma się co obawiać, derlin to niesamowicie elastyczny materiał, resor można zwinąć "w kółko" i się nie złamie, i po puszczeniu wróci do swojego pierwotnego kształtu :)W moich truckach miałem pióra 2.5 i 3 mm w zależności od ciężaru modelu, żadne nigdy nie pękło
Przymierzałem je do pragi i ta szerokość jest do ogarnięcia, zmajstrować muszę tylko inne mocowania. Te resory które mam są za cienkie i za płaskie bo przeznaczone były do GAZa, więc do kogoś będę się musiał uśmiechnąć :W
Dzięki za konkret w kwestii grubości pióra.
PS. obiecuję nie uprawiać "druciarstwa"
- jaruso
- Dinożarł / AT!
- Posty: 6928
- Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
- Podziękował : 48 razy
- Otrzymał podziękowań: 83 razy
Hmm, łożyska moczyły się dobrze ponad miesiąc, więc nadeszła pora najwyższa by dokończyć remont babci .
Zwolnice...
Trochę brudno w środku ale stan zębatek ok. Gorzej ze śrubami, chyba tylko jedna zwolnica miała komplet 4 śrub, reszty albo brakowało albo zerwane tkwiły w otworach.
W dwóch zwolnicach będę musiał wyciągnąć jakoś te "zwłoki" i za bardzo nie mam koncepcji Rozwiercanie wiertłem 2 mm ? Średnio to widzę :&
Już po kąpielach:
Nasmarowane, wyposażone w łożyska zamiast panewek i złożone w całość.
Cała operacja z 6 sztukami zajęła mi 3 godziny
Zwolnice...
Trochę brudno w środku ale stan zębatek ok. Gorzej ze śrubami, chyba tylko jedna zwolnica miała komplet 4 śrub, reszty albo brakowało albo zerwane tkwiły w otworach.
W dwóch zwolnicach będę musiał wyciągnąć jakoś te "zwłoki" i za bardzo nie mam koncepcji Rozwiercanie wiertłem 2 mm ? Średnio to widzę :&
Już po kąpielach:
Nasmarowane, wyposażone w łożyska zamiast panewek i złożone w całość.
Cała operacja z 6 sztukami zajęła mi 3 godziny
- jaruso
- Dinożarł / AT!
- Posty: 6928
- Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
- Podziękował : 48 razy
- Otrzymał podziękowań: 83 razy
Te resztki śrub, które wystawały ponad obudowę dałem radę wykręcić.
Niestety mam 3 szt takich, które nie wystają ponad obudowę, więc nie ma jak je naciąć
Jest klops, bo w jednej ze zwolnic mam tak z obiema śrubami po jednej stronie, czyli zwolnica trzymała się na 2 śrubach wkręconych z jeden strony I w tej muszę coś wymyślić...
Niestety mam 3 szt takich, które nie wystają ponad obudowę, więc nie ma jak je naciąć
Jest klops, bo w jednej ze zwolnic mam tak z obiema śrubami po jednej stronie, czyli zwolnica trzymała się na 2 śrubach wkręconych z jeden strony I w tej muszę coś wymyślić...
- jaruso
- Dinożarł / AT!
- Posty: 6928
- Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
- Podziękował : 48 razy
- Otrzymał podziękowań: 83 razy
Piotrze, śruby w zwolnicach to m2 więc średnio...
Na drugi ogień poszły mosty...
W środku OK, syf się nie dostał. Jednak postanowiłem wymienić łożyska bez uszczelnień na te z uszczelka gumową (też się moczyły od miesiąca). Stare łożyska już trochę "szeleściły".
No i znowu klopsiki...
Babcia już swoje lata ma i najwidoczniej nie lubi się rozbierać ..
Pozostało przenieść tylną kołyskę do przodu o ok 38mm aby rozstaw osi był zgodny z 1:1 i pewnie skrócić zabudowę i ramę.
Brak obudów mostów przystopuje mnie na jakieś 2 tygodnie.
Na drugi ogień poszły mosty...
W środku OK, syf się nie dostał. Jednak postanowiłem wymienić łożyska bez uszczelnień na te z uszczelka gumową (też się moczyły od miesiąca). Stare łożyska już trochę "szeleściły".
No i znowu klopsiki...
Babcia już swoje lata ma i najwidoczniej nie lubi się rozbierać ..
Pozostało przenieść tylną kołyskę do przodu o ok 38mm aby rozstaw osi był zgodny z 1:1 i pewnie skrócić zabudowę i ramę.
Brak obudów mostów przystopuje mnie na jakieś 2 tygodnie.
Krzysztof, jeśli uda Ci się dopasować dobrej jakość nad wymiarowego bita torx i wbić go z wyczuciem to powinieneś te śruby dać radę wykręcić nawet jeśli jest to m2jaruso13 pisze:Piotrze, śruby w zwolnicach to m2 więc średnio...
Ostatnio zmieniony 2014-05-03, 23:11 przez PiotrS, łącznie zmieniany 1 raz.