Truck 6x6 by XAX (Man Kat 6x6)
- XAX
- Teoretyk
- Posty: 660
- Rejestracja: 2014-02-15, 23:57
- Imię: Bartłomiej
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: Truck 6x6 by XAX (Man Kat 6x6)
No i przyszedł nowy reduktor. Oczywiście jego zmiana wygenerowała małe problemy.
Stary napęd miał silnik 13,5, reduktor 3:1 i za nim przełożenie 30T/65T 48p i dalsze elementy napedu.
Ponieważ nowy reduktor ma mniejsze przełożenie zastosowałem wolniejszy silnik 17,5T. Przekładnie za reduktorem też postanowiłem wzmocnić i dać zębatki z większymi zębami (mod 0,6).
Oczywiście z powodu zmiany wielkości zębów, rozjechały mi się wszystkie przełożenia. Wielkościowo odpowiednikiem 65T 48p jest w modzie 0,6 58T.
Niestety w MANie nie da sie łatwo wymienić ataku i trzeba wyjmować całą skrzynie ale od czego mamy matematykę i exela
Szybka tabelka z obliczaniem przełożeń.
Atak 17T byłby w sam raz ale man był trochę za wolny więc dostanie 19T
Stary napęd miał silnik 13,5, reduktor 3:1 i za nim przełożenie 30T/65T 48p i dalsze elementy napedu.
Ponieważ nowy reduktor ma mniejsze przełożenie zastosowałem wolniejszy silnik 17,5T. Przekładnie za reduktorem też postanowiłem wzmocnić i dać zębatki z większymi zębami (mod 0,6).
Oczywiście z powodu zmiany wielkości zębów, rozjechały mi się wszystkie przełożenia. Wielkościowo odpowiednikiem 65T 48p jest w modzie 0,6 58T.
Niestety w MANie nie da sie łatwo wymienić ataku i trzeba wyjmować całą skrzynie ale od czego mamy matematykę i exela
Szybka tabelka z obliczaniem przełożeń.
Atak 17T byłby w sam raz ale man był trochę za wolny więc dostanie 19T
- XAX
- Teoretyk
- Posty: 660
- Rejestracja: 2014-02-15, 23:57
- Imię: Bartłomiej
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: Truck 6x6 by XAX (Man Kat 6x6)
Pierwszy zestaw to stary napęd.
2 zestaw atak 13T
3 zestaw atak 17T
4 zestaw atak 19T
Więc będzie 19T
Ps. A jak będzie za wolno wywalę reduktor i będę śmigał jak Summit
2 zestaw atak 13T
3 zestaw atak 17T
4 zestaw atak 19T
Więc będzie 19T
Ps. A jak będzie za wolno wywalę reduktor i będę śmigał jak Summit
- XAX
- Teoretyk
- Posty: 660
- Rejestracja: 2014-02-15, 23:57
- Imię: Bartłomiej
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: Truck 6x6 by XAX (Man Kat 6x6)
Dlatego chce go przyspieszyć. Na przeprawówkach MAN jest za wolny w stosunku do innych modeli.
A jedynka to totalny żółw. Więc trochę prędkość mu się przyda.
A jedynka to totalny żółw. Więc trochę prędkość mu się przyda.
- XAX
- Teoretyk
- Posty: 660
- Rejestracja: 2014-02-15, 23:57
- Imię: Bartłomiej
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: Truck 6x6 by XAX (Man Kat 6x6)
No.... Zbliża się kolejny WOŚP i trzeba zrobić coś żeby był słyszalny z daleka.
No to wracamy do tematu modułu dźwiękowego TBSmicro.
Dołożyłem przetwornice obnażająco/podwyższającą i wzmacniacz 5W (5W przy głośniku 2,5ohm).
Przetwornica o wydajności 3A daje 5V i zasila TBSa, wzmacniacz a w przyszłości komputer pokładowy MANa.
Do tego głośnik basowy z laptopa 4ohm 3W.
Głośność jest naprawdę spora i model fajnie brzmi z przodu.
Niestety z tyłu jest gorzej bo słychać pracującą przekładnie planetarną na silniku.
Wniosek jest jeden. Jako bajer na pokazy się nada bo przyciąga uwagę. A potem demontuje i do szafy
No to wracamy do tematu modułu dźwiękowego TBSmicro.
Dołożyłem przetwornice obnażająco/podwyższającą i wzmacniacz 5W (5W przy głośniku 2,5ohm).
Przetwornica o wydajności 3A daje 5V i zasila TBSa, wzmacniacz a w przyszłości komputer pokładowy MANa.
Do tego głośnik basowy z laptopa 4ohm 3W.
Głośność jest naprawdę spora i model fajnie brzmi z przodu.
Niestety z tyłu jest gorzej bo słychać pracującą przekładnie planetarną na silniku.
Wniosek jest jeden. Jako bajer na pokazy się nada bo przyciąga uwagę. A potem demontuje i do szafy
- jaruso
- Dinożarł / AT!
- Posty: 6929
- Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
- Podziękował : 48 razy
- Otrzymał podziękowań: 83 razy
Re: Truck 6x6 by XAX (Man Kat 6x6)
Xax, pokombinuj jeszcze z obudową głośnika, tzn zrób wieksze pudło rezonansowe, w inną stronę skieruj głośnik itd. Ten zestaw powinien skutecznie zagłuszyć przekładnię, chyba że ta jest naprawdę wyjatkowa .
- zotornik
- Dinożarł / AT!
- Posty: 13469
- Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował : 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 161 razy
Re: Truck 6x6 by XAX (Man Kat 6x6)
Oj jestjaruso pisze:Ten zestaw powinien skutecznie zagłuszyć przekładnię, chyba że ta jest naprawdę wyjatkowa .
- XAX
- Teoretyk
- Posty: 660
- Rejestracja: 2014-02-15, 23:57
- Imię: Bartłomiej
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: Truck 6x6 by XAX (Man Kat 6x6)
Przekładnia poprzednia była wyjątkowa do momentu jak się nie rozpadła. Wtedy to i 10W mocy by nie pomogło żeby ją zagłuszyć.
Nowa jest DUŻO cichsza ale i tak ją słychać bo to przekładnia planetarna.
=> JARUSO
Głośnik ma być zamontowany w otworach wentylacyjnych dachu więc cała komora elektroniki będzie dla niego dobrym pudłem rezonansowym
Nowa jest DUŻO cichsza ale i tak ją słychać bo to przekładnia planetarna.
=> JARUSO
Głośnik ma być zamontowany w otworach wentylacyjnych dachu więc cała komora elektroniki będzie dla niego dobrym pudłem rezonansowym
- XAX
- Teoretyk
- Posty: 660
- Rejestracja: 2014-02-15, 23:57
- Imię: Bartłomiej
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: Truck 6x6 by XAX (Man Kat 6x6)
Pierwsze jazdy z nowym napędem zaliczone.
Udało mi się wepchnąć atak za reduktorem 20T zamiast 19T
Prędkość na drugim biegu jest zadowalająca i można ją porównać do szybkiego chodu.
Za to jedynka dużo przyspieszyła. Dzięki temu do przeszkody dojeżdża się na drugim biegu a potem całą pokonuje na jedynce.
Do tego trzeba dodać przejście z silnika 13,5T na 17,5T i mamy zadziwiający wzrost czasu jazdy.
Na akumulatorze Li-Fe S2 5000mAh przedtem było max jedna godzina. Teraz jeździłem półtorej godziny i jeszcze trochę zostało co mnie bardzo cieszy.
Udało mi się wepchnąć atak za reduktorem 20T zamiast 19T
Prędkość na drugim biegu jest zadowalająca i można ją porównać do szybkiego chodu.
Za to jedynka dużo przyspieszyła. Dzięki temu do przeszkody dojeżdża się na drugim biegu a potem całą pokonuje na jedynce.
Do tego trzeba dodać przejście z silnika 13,5T na 17,5T i mamy zadziwiający wzrost czasu jazdy.
Na akumulatorze Li-Fe S2 5000mAh przedtem było max jedna godzina. Teraz jeździłem półtorej godziny i jeszcze trochę zostało co mnie bardzo cieszy.
- jaruso
- Dinożarł / AT!
- Posty: 6929
- Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
- Podziękował : 48 razy
- Otrzymał podziękowań: 83 razy
Re: Truck 6x6 by XAX (Man Kat 6x6)
Teraz MANisko jest bardziej "eko"...
Jaką teraz masz przekładnię zainstalowaną?
Przy silniku masz reduktor 3:1 z ali, a dalej?
Reduktor spisuje się ok?
Jaką teraz masz przekładnię zainstalowaną?
Przy silniku masz reduktor 3:1 z ali, a dalej?
Reduktor spisuje się ok?
- XAX
- Teoretyk
- Posty: 660
- Rejestracja: 2014-02-15, 23:57
- Imię: Bartłomiej
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: Truck 6x6 by XAX (Man Kat 6x6)
Teraz napęd wygląda tak.
Silnik Trackstar 17.5T
Reduktor planetarny 3:1 z aliexpress
Przekładnia zębate 20T/58T w mod 0.6
Skrzynia dwubiegowa Traxxas Summit
Reduktor działa całkiem fajnie ale jest słyszalny.
Ponieważ jest tam jedna przekładnia planetarna to po puszczeniu gazu powoduje zatrzymanie modelu ale nie następuje to w sposób agresywny. Trzeba pamiętać jednak że truck trochę waży. W przypadku mniejszych modeli to możne zatrzymanie być nagłe.
Z drugiej strony Przekładnia planetarna znacząco poprawiła hamowanie podczas postoju
Jedyny problem jaki może z nią być to brak blokady przedniego łożyska na wałku wyjściowym.
Łożysko jest tylko wciśnięte w łoże obudowy. Siedzi tam dość mocno ale ja je na wszeliwypadek wkleiłem na kleju.
Zastanawiam się jeszcze żeby zrobić tulejkę która by dociskała łożysko zębatką atakującą.
Silnik Trackstar 17.5T
Reduktor planetarny 3:1 z aliexpress
Przekładnia zębate 20T/58T w mod 0.6
Skrzynia dwubiegowa Traxxas Summit
Reduktor działa całkiem fajnie ale jest słyszalny.
Ponieważ jest tam jedna przekładnia planetarna to po puszczeniu gazu powoduje zatrzymanie modelu ale nie następuje to w sposób agresywny. Trzeba pamiętać jednak że truck trochę waży. W przypadku mniejszych modeli to możne zatrzymanie być nagłe.
Z drugiej strony Przekładnia planetarna znacząco poprawiła hamowanie podczas postoju
Jedyny problem jaki może z nią być to brak blokady przedniego łożyska na wałku wyjściowym.
Łożysko jest tylko wciśnięte w łoże obudowy. Siedzi tam dość mocno ale ja je na wszeliwypadek wkleiłem na kleju.
Zastanawiam się jeszcze żeby zrobić tulejkę która by dociskała łożysko zębatką atakującą.
- jaruso
- Dinożarł / AT!
- Posty: 6929
- Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
- Podziękował : 48 razy
- Otrzymał podziękowań: 83 razy
Re: Truck 6x6 by XAX (Man Kat 6x6)
Dziwne z tym łożyskiem...
Co Ci tak hałasuje w modelu w takim razie, ta przekładnia pomiędzy reduktorem a przekładnią traxxasa?
Co Ci tak hałasuje w modelu w takim razie, ta przekładnia pomiędzy reduktorem a przekładnią traxxasa?
- XAX
- Teoretyk
- Posty: 660
- Rejestracja: 2014-02-15, 23:57
- Imię: Bartłomiej
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: Truck 6x6 by XAX (Man Kat 6x6)
Bardzo hałasowała rozpadająca się przekładnia HPI (zresztą słyszałeś to wycie).
Ta jest jest dużo cichsza ale i tak ją słychać. W końcu to przekładnia planetarna wykonana cała z metalu.
Dla mnie też dziwne że tak ją ktoś wykonał.
Przekładnia z aliexpress 5:1 do D90 ma większe łożysko i seger blokujące je.
Tu tego niema
Ta jest jest dużo cichsza ale i tak ją słychać. W końcu to przekładnia planetarna wykonana cała z metalu.
Dla mnie też dziwne że tak ją ktoś wykonał.
Przekładnia z aliexpress 5:1 do D90 ma większe łożysko i seger blokujące je.
Tu tego niema