MAN 6x6
- XAX
- Teoretyk
- Posty: 660
- Rejestracja: 2014-02-15, 23:57
- Imię: Bartłomiej
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: MAN 6x6
Nie wiem jak na zawodach ale mi pakiet LiFe 4600mA/h przy normalnej zabawie stacza na około 45 minut zabawy.
Teraz mam nowy mocniejszy silnik i trochę żelastwa na modelu przybyło wiec pewnie czas też trochę się skróci.
Teraz mam nowy mocniejszy silnik i trochę żelastwa na modelu przybyło wiec pewnie czas też trochę się skróci.
- jaruso
- Dinożarł / AT!
- Posty: 6929
- Rejestracja: 2011-01-26, 12:06
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Gorlice, Małopolska
- Podziękował : 48 razy
- Otrzymał podziękowań: 83 razy
Re: MAN 6x6
U mnie wystarczyłby na 2 rundy zawodówcina pisze:Nowe combo założone i działa. Na szybkim biegu i na wolnym jest OK. Jutro wrzucę jakiś filmik bo dziś już za ciemno.
Na ile czasu wystarcza pakiet 2S w trakcie zawodów ? Powiedzmy taki ~5000mah ? Pytam bo nie wiem czy dać osobny pakiet do zadymiarki , jakiś mały 3S żeby te 9V było i fajnie dymiło.
To wszystko zależy od przełożeń, masy modelu, rodzaju i "apetytu" silnika.
- XAX
- Teoretyk
- Posty: 660
- Rejestracja: 2014-02-15, 23:57
- Imię: Bartłomiej
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: MAN 6x6
Sławek częściowo masz racje ale......
BECe montowane w reglach mają mniejszą sprawność bo są małe i upchnięte w małej obudowie.
Zewnętrzny będzie miał większa sprawność i wydajność prądową.
Jednak nie sądzę żeby to miało aż tak wielki wpływ na czas jazdy.
Osobiście wole kupić serwo wysoko napięciowe i zasilać je od razu z pakietu a z odbiornika brać tylko sygnał sterujący.
Ma to kilka zalet.
Serwo działa pełną mocą bo niema spadków na pięcia na BECu, kablach i innych połączeniach.
Nie narażamy elementów elektronicznych na zbyt duży prąd.
BECe montowane w reglach mają mniejszą sprawność bo są małe i upchnięte w małej obudowie.
Zewnętrzny będzie miał większa sprawność i wydajność prądową.
Jednak nie sądzę żeby to miało aż tak wielki wpływ na czas jazdy.
Osobiście wole kupić serwo wysoko napięciowe i zasilać je od razu z pakietu a z odbiornika brać tylko sygnał sterujący.
Ma to kilka zalet.
Serwo działa pełną mocą bo niema spadków na pięcia na BECu, kablach i innych połączeniach.
Nie narażamy elementów elektronicznych na zbyt duży prąd.
- Sławek
- Weteran / AT!
- Posty: 15492
- Rejestracja: 2008-03-01, 13:59
- Imię: Obi-Wan Kenobi
- Lokalizacja: Mielec
- Podziękował : 1 razy
- Otrzymał podziękowań: 94 razy
Re: MAN 6x6
Mam racje, to nie bec pobiera prąd tylko urządzenie do niego podpięte, i w zależności od jego wydajności pradowej można podłączyć mniej lub bardziej żarłoczne urządzenie. Zatem poza wydajnością prądowa nie ma znaczenia czy bec jest wbudowany czy zewnętrzny, różnica jest taka, ze najcześciej (ale nie zawsze) wbudowane bec'e maja zwykle mniejsza wydajność prądową z uwagi na rozmiar regla i innej ważnej kwestii, bec'e wewnętrze zwykle są liniowe i się bardzo grzeją, te zewnętrzne są zwykle (nie zawsze) impulsowe.
Pozdr
Pozdr
- XAX
- Teoretyk
- Posty: 660
- Rejestracja: 2014-02-15, 23:57
- Imię: Bartłomiej
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: MAN 6x6
O i tu Sławku dochodzimy do sedna sprawy.
BEC liniowy się grzeje czyli traci moc w ciepło a co za tym jego sprawność jest dużo niższa niż układu z przetwornicą.
Ale chyba zaśmiecamy garaż koledze więc kiedyś przeniesiemy swoje wywody do działu elektronika
BEC liniowy się grzeje czyli traci moc w ciepło a co za tym jego sprawność jest dużo niższa niż układu z przetwornicą.
Ale chyba zaśmiecamy garaż koledze więc kiedyś przeniesiemy swoje wywody do działu elektronika
- cina
- Weteran / AT!
- Posty: 2490
- Rejestracja: 2013-09-08, 18:34
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Konstantynów
- Podziękował : 6 razy
- Otrzymał podziękowań: 25 razy
Re: MAN 6x6
Dobra, mniej więcej kumam , mam pakiety 5000-6000mah czyli trochę się pojeździ. Grzałkę do zadymiarki zasilę z osobnego pakietu 3S,
Nie obyło się bez programowania ESC wg poradnika Krzyśka regulator-hobbyking-x-car-60-x-car-120-t11968.html
Żeby za prosto nie było to wyszły kolejne sprawy:
- wsteczny w apce (sanwa mx-3x) łapie mi dopiero za 3 razem
- grzeją się aluminiowe końcówki mostów (te w których na końcu jest osadzone łożysko) ale tylko na środkowej osi, chyba za mocno dokręciłem koła... zaraz idę to sprawdzić.
Muszę jeszcze jakoś wyprowadzić wydech i podłączyć z zadymiarką
Nie obyło się bez programowania ESC wg poradnika Krzyśka regulator-hobbyking-x-car-60-x-car-120-t11968.html
Żeby za prosto nie było to wyszły kolejne sprawy:
- wsteczny w apce (sanwa mx-3x) łapie mi dopiero za 3 razem
- grzeją się aluminiowe końcówki mostów (te w których na końcu jest osadzone łożysko) ale tylko na środkowej osi, chyba za mocno dokręciłem koła... zaraz idę to sprawdzić.
Muszę jeszcze jakoś wyprowadzić wydech i podłączyć z zadymiarką
- XAX
- Teoretyk
- Posty: 660
- Rejestracja: 2014-02-15, 23:57
- Imię: Bartłomiej
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: MAN 6x6
Może do podłączenia dymarki z wydechem wykorzystasz cienki wąż silikonowy ze zbrojeniem w środku???
Bez problemu wytrzymuje temperatury około 150 stopni a zbrojenie nie pozwoli mu się zagiąć.
Bez problemu wytrzymuje temperatury około 150 stopni a zbrojenie nie pozwoli mu się zagiąć.
- Sławek
- Weteran / AT!
- Posty: 15492
- Rejestracja: 2008-03-01, 13:59
- Imię: Obi-Wan Kenobi
- Lokalizacja: Mielec
- Podziękował : 1 razy
- Otrzymał podziękowań: 94 razy
Re: MAN 6x6
Są regle w których bec ma 5A i więcej, podczas gdy mocne serwa pobierają 1.5-3A przy 5V wiec to tez nie jest problemXAX pisze:O i tu Sławku dochodzimy do sedna sprawy.
BEC liniowy się grzeje czyli traci moc w ciepło a co za tym jego sprawność jest dużo niższa niż układu z przetwornicą.
Ale chyba zaśmiecamy garaż koledze więc kiedyś przeniesiemy swoje wywody do działu elektronika
Pozdr
- czayo
- Dinożarł / AT!
- Posty: 3734
- Rejestracja: 2011-01-05, 14:30
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 48 razy
Re: MAN 6x6
To ja jeszcze na chwilę wrócę do filmików. Ewidentnie to jest problem z sensorami. To szarpanie i brak możliwości ruszenia to cogging, i sensory z założenia mają to zjawisko wyeliminować. Druga sprawa to 4s, czyli zbyt wysokie obroty silnika i w konsekwencji brak siły przy niskich obrotach, ale to już wiesz
Aco do na ile starcza...temat rzeka Zdarzały mi się zawody, że w 8x8 pakiet 5000 starczał na 2 OSy Ale to wina mocnego serwa 7.4V i zewnętrznego BECa. Oczywiście pakiet nie był wyjechany do zera, ale ze 4000 potem w niego wchodziło Więc ja generalnie, dla bezpieczeństwa, wymieniam pakiet 5000 na świeży w połowie dnia (mowa o 8x8)
Aco do na ile starcza...temat rzeka Zdarzały mi się zawody, że w 8x8 pakiet 5000 starczał na 2 OSy Ale to wina mocnego serwa 7.4V i zewnętrznego BECa. Oczywiście pakiet nie był wyjechany do zera, ale ze 4000 potem w niego wchodziło Więc ja generalnie, dla bezpieczeństwa, wymieniam pakiet 5000 na świeży w połowie dnia (mowa o 8x8)
- cina
- Weteran / AT!
- Posty: 2490
- Rejestracja: 2013-09-08, 18:34
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Konstantynów
- Podziękował : 6 razy
- Otrzymał podziękowań: 25 razy
Re: MAN 6x6
Jest jakiś patent na sprawdzenie sensorów ? Muszę coś wyeliminować, silnik, ESC czy kabel ...czayo pisze:To ja jeszcze na chwilę wrócę do filmików. Ewidentnie to jest problem z sensorami.
- czayo
- Dinożarł / AT!
- Posty: 3734
- Rejestracja: 2011-01-05, 14:30
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 48 razy
Re: MAN 6x6
Michał, zajrzyj do instrukcji regla. Np z którymś Trackstarze, jak nie wykrył sensorów świeciła się jedna dioda zamiast dwóch, bo sam miałem problem, ale właśnie diodki potwierdziły moje obawy że to sensory, więc szukałem co padło. U mnie był przerwany jeden z kabelków. Może ten XERUN też w jakiś sposób sygnalizuje.