Michał... Projekt

Awatar użytkownika
Maciek
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 11189
Rejestracja: 2013-04-25, 21:35
Imię: Maciek
Lokalizacja: Pomerania
Podziękował : 2 razy
Otrzymał podziękowań: 1 razy

#16

Post autor: Maciek »

Aloha,
Witaj na forum :)
Hehe obrobka skrawaniem - to moj pierwszy zawod, manulana machineria (tokarki, frezarki, szlifierki) mi nie jest obca, no za wyjatkiem cnc i automatow :D
Jedyny moj problem to zakaz uzywania przeze mnie owych maszyn w naszej firmowej narzedziowni :No , wiec jak juz cos grzebie to robie to baaardzo szybko i na pałe zeby mnie bhp-owiec nie scignal.

Awatar użytkownika
Destroyer667
Początkujący
Początkujący
Posty: 1224
Rejestracja: 2006-09-24, 15:48
Imię:
Lokalizacja: Biała Podlaska

#17

Post autor: Destroyer667 »

i takiej osoby jak maciek nam brakuje w modelarni ;) jak narazie to sami sie uczymy obsługi maszyn Tokarka, frezarka.. itp bo jak juz jest jakis tokarz co kiedys był to teraz pijak ;/

Awatar użytkownika
zotornik
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 13469
Rejestracja: 2006-11-03, 12:57
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 22 razy
Otrzymał podziękowań: 161 razy

#18

Post autor: zotornik »

Witam również i ja !
A jeżeli szukasz pomysłu na budę rozwiązaniem mającym swoje zalety (nie jesteś związany długością ramy względem karoserii) jest wykorzystanie szoferki któregoś z modeli Brudera np.:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Adrian
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 1450
Rejestracja: 2006-06-29, 01:04
Imię:
Lokalizacja: Sosnowiec
Otrzymał podziękowań: 12 razy

#19

Post autor: Adrian »

Michał Kleszews pisze:Dzięki za wszystkie rady. Łatwiej niestety powiedzieć, niż wykonać :( Do tej roboty trzeba mieć niestety troszkę zdolności artystycznych, a u mnie takowe nie występują :(
Ale może wspólnymi siłami jakos sie uda coś wyrzeźbić - mam przynajmniej taką nadzieję. Po Waszych radach skłaniam sie bowiem do budy wykonanej "własno"ręcznie
A może buda papierowa usztywniana -chyba Pablo takowe rozwiązania testował... gotowy szablon modelu papierowego wyskalować do pożądanej wielkości skleić i usztywnić/utwardzić od środka...

Nawet zaproponuje najlepszy model wg rankingów modelarzy kartonowych
Obrazek
SKLEP
RELACJA

Linki mało widoczne :-Oo
Ostatnio zmieniony 2006-11-29, 09:48 przez Adrian, łącznie zmieniany 1 raz.

Michał Kleszews
Teoretyk
Posty: 58
Rejestracja: 2006-11-28, 15:38
Imię:
Lokalizacja: Warszawa

#20

Post autor: Michał Kleszews »

Dzięki Wam za wszelkie pomysły. Skonsultuję się z kolegą i na pewno wybierzemy jakieś sensowne rozwiązanie :)

Mam jeszcze jedno pytanie dotyczące ramy. Mam chęć zrobić ją z zamkniętych profili alu 20x10. Elementy łączone za pomocą lutowania (technologię już opanowałem :) ) Pytanie, czy taka rama nie będzie za sztywna? W pojazdach ciężarowych i terenowych 1:1 rama musi pracować i być elastyczna, ale nie wiem, czy ma to przełożenie w modelach 1:10 - podpowiedzcie proszę.

Co do mocowanie elementów do ramy, zdaje sobie sprawę, że mocowanie do niej elementów będzie zdecydowanie trudniejsze niż w przypadku zastosowania kształtowników otwartych ceowych, ale na chciejstwo czasem nie ma rady :) Po prostu będę musiał dokładnie zrobić projekt, przewidzieć miejsca mocowania większości elementów i wyfrezować tam miejsca na mocowania.

Awatar użytkownika
Maxim
|o\°/o| / AT !
|o\°/o| / AT !
Posty: 7599
Rejestracja: 2006-06-29, 00:19
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Otrzymał podziękowań: 4 razy

#21

Post autor: Maxim »

No ...... super wyglada ! Moze faktycznie dobrze sklejony karton to jest wyjscie :OK Ekhm ..... ten Star jest z kartonu ?

Jezeli chodzi o rame to nie przejmuj sie ... w tak malej skali, i przy tym ciezarze nie bedzie problemu gdy rama bedzie sztywna. W autach 1:1 moze faktycznie ma to znaczenie ... ale nie przy miniaturce :<>

Michał Kleszews
Teoretyk
Posty: 58
Rejestracja: 2006-11-28, 15:38
Imię:
Lokalizacja: Warszawa

#22

Post autor: Michał Kleszews »

To dobrze - będzie w takim razie sztywna rama :)

A jak przedstawia sie sprawa rozmiarów? Moja zabawka ma mi przede wszystkim przynieść radość z budowy oraz ma dobrze wyglądać. Niemniej będzie to pojazd jeżdżący, więc poproszę o jakieś wskazówki odnośnie wielkości auta.
Jakiej wielkości auta najlepiej radzą sobie na trasach trialowych?
Czy są jakieś polskie przepisy określające wymiary?
Zdaje sobie oczywiście sprawę, ze (pomijając brak doświadczenia w budowie i kierowaniu), że modelem z zawieszeniem zależnym (oba sztywne mosty) nie będę w stanie rywalizować z pojazdami budowanymi typowo pod ten sport, ale to nie oznacza, że kiedyś nie spróbuję ;)

Awatar użytkownika
Tomy
* PIONIER / AT! *
* PIONIER / AT! *
Posty: 2650
Rejestracja: 2006-06-29, 20:39
Imię: Tomek
Lokalizacja: Wielka Polska :)
Podziękował : 7 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

#23

Post autor: Tomy »

z tego co zauważyłem - to właśnie takie zawieszenie jest "typowe pod ten sport" ;)
ja tu jestem wyjątkiem z zawieszeniem niezależnym :)

Awatar użytkownika
Maxim
|o\°/o| / AT !
|o\°/o| / AT !
Posty: 7599
Rejestracja: 2006-06-29, 00:19
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Otrzymał podziękowań: 4 razy

#24

Post autor: Maxim »

Wiec tak .... podstawa to kola 2.2. kabine zrob w skali 1:10 i tyle .... jak zrobisz kabine, bedziesz mial kola i mosty, to wtedy dopasuj do tego jakas rame. Przecietne dl naszych modeli to 40 - 50 cm (narazie :>< ) Sa przepisy , ale nie wdrozylismy ich jescze do konca. (dzial download) Z tym ze wyznacznikiem jezeli chodzi o klase jest szerokosc mostow i wielkosc kol. Nie chce robic rygorystycznych zasad jezeli chodzi o polski Trial, tak jak ma to miejsce w Niemczech. Adrian przejzal ich zasady i tam np kola nie moga wystawac poza obrys kabiny.

A jezeli chodzi o zawieszenie zalezne, to tylko plus. Sztywne mosty rulez jezeli chodzi o ciezarowki :OK Wyjatkiem jest Tatra. Wiec nie martw sie napewno tym ze bedziesz mial jakies problemy jezeli chodzi o rywalizacje. Pozatym buduj model zeby Ci sie podobal .... a jego zdolnosci terenowe to sprawa drugoplanowa. przynajmniej dla mnie .... ja buduje zeby mi sie podobalo, a zle jezdzic napewno nie bedzie :>>

Michał Kleszews
Teoretyk
Posty: 58
Rejestracja: 2006-11-28, 15:38
Imię:
Lokalizacja: Warszawa

#25

Post autor: Michał Kleszews »

Bardzo mnie cieszą Wasze porady :) Właśnie o to chodzi, żeby przede wszystkim sprawiało frajdę!

Coraz bardziej nakręcam się na to auto - już nie mogę się doczekać końca grudnia i tokarki i frezarki pod choinką ;)

PS: rozumiem, że jak piszecie o 1:10, to mowa jest o odpowiedniku tej skali dla samochodów osobowych? Przy ciężarówce zachowanie 1:10 oznaczałoby znacznie większe gabaryty.

fabian
Adept / AT!
Adept / AT!
Posty: 1743
Rejestracja: 2006-07-24, 10:33
Imię:
Lokalizacja: Gdynia

#26

Post autor: fabian »

mówimy o 1:10 dla ciężarówek... poza tym, to co za różnica? 1:10 to jededen do dziesięciu - oczywiste jest, że ciężarówki są większe od osobowych, także w skali ;) Myślę, że na wiosnę powstanie w regulaminie klasa Truck, więc o wymiary się nie martw. Z resztą Maxima Tatra chyba będzie najwięszka :D

Fallen30
Adept / AT!
Adept / AT!
Posty: 535
Rejestracja: 2006-06-29, 01:14
Imię: Rafał
Lokalizacja: Częstochowa
Otrzymał podziękowań: 6 razy

#27

Post autor: Fallen30 »

Jak juz kiedys mowilem zamierzam zrobic cos takiego



Obrazek



Dlugosc samej ramy to 94,5 cm (juz jest prawie na ukonczeniu , foty niebawem ;) ) , caly model bedzie mial 107 cm , oczywiscie 1/10 :D

Szymon
Teoretyk
Posty: 148
Rejestracja: 2006-07-26, 21:09
Imię:
Lokalizacja: Łódź

#28

Post autor: Szymon »

czekamy na foty... :D jak rozwiąrzesz sprawe napędu??

Awatar użytkownika
Maxim
|o\°/o| / AT !
|o\°/o| / AT !
Posty: 7599
Rejestracja: 2006-06-29, 00:19
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Otrzymał podziękowań: 4 razy

#29

Post autor: Maxim »

To pytanie do Michała rozumiem ?

Jezeli nie rob offtopa .... :[<

Michał Kleszews
Teoretyk
Posty: 58
Rejestracja: 2006-11-28, 15:38
Imię:
Lokalizacja: Warszawa

#30

Post autor: Michał Kleszews »

Jeżeli pytanie do mnie, to do końca sprawa nie jest ustalona. Wciąż waham się jeszcze, co do samej konstrukcji zawieszenia, a nawet ilosci oso - obecnie wchodzą w grę 3 możliwości: 4x4, 6x6, 6x4.

Przy okazji jeszcze jedno pytanko do Was; ponieważ mosty bedę wykonywał samodzielnie, zastanawiam sie po lekturze tego forum, czy jest sens montowana w nich mechanizmów róznicowych, skoro i tak wszyscy je blokują :) Doradźcie mi proszę w tej sprawie, czy ne lepiej od razu zrezygnowac z mechanizmów różnicowych na etapie projektowania (a może na wszelki wypadek jednak je zabudować i zrobić możliwość blokowania?)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Trucki 6x6...”