Michał... Projekt
- Maciek
- Dinożarł / AT!
- Posty: 11189
- Rejestracja: 2013-04-25, 21:35
- Imię: Maciek
- Lokalizacja: Pomerania
- Podziękował : 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 razy
Aloha,
Witaj na forum
Hehe obrobka skrawaniem - to moj pierwszy zawod, manulana machineria (tokarki, frezarki, szlifierki) mi nie jest obca, no za wyjatkiem cnc i automatow
Jedyny moj problem to zakaz uzywania przeze mnie owych maszyn w naszej firmowej narzedziowni :No , wiec jak juz cos grzebie to robie to baaardzo szybko i na pałe zeby mnie bhp-owiec nie scignal.
Witaj na forum
Hehe obrobka skrawaniem - to moj pierwszy zawod, manulana machineria (tokarki, frezarki, szlifierki) mi nie jest obca, no za wyjatkiem cnc i automatow
Jedyny moj problem to zakaz uzywania przeze mnie owych maszyn w naszej firmowej narzedziowni :No , wiec jak juz cos grzebie to robie to baaardzo szybko i na pałe zeby mnie bhp-owiec nie scignal.
- Destroyer667
- Początkujący
- Posty: 1224
- Rejestracja: 2006-09-24, 15:48
- Imię:
- Lokalizacja: Biała Podlaska
-
- Weteran / AT!
- Posty: 1450
- Rejestracja: 2006-06-29, 01:04
- Imię:
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
A może buda papierowa usztywniana -chyba Pablo takowe rozwiązania testował... gotowy szablon modelu papierowego wyskalować do pożądanej wielkości skleić i usztywnić/utwardzić od środka...Michał Kleszews pisze:Dzięki za wszystkie rady. Łatwiej niestety powiedzieć, niż wykonać Do tej roboty trzeba mieć niestety troszkę zdolności artystycznych, a u mnie takowe nie występują
Ale może wspólnymi siłami jakos sie uda coś wyrzeźbić - mam przynajmniej taką nadzieję. Po Waszych radach skłaniam sie bowiem do budy wykonanej "własno"ręcznie
Nawet zaproponuje najlepszy model wg rankingów modelarzy kartonowych
SKLEP
RELACJA
Linki mało widoczne :-Oo
Ostatnio zmieniony 2006-11-29, 09:48 przez Adrian, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Teoretyk
- Posty: 58
- Rejestracja: 2006-11-28, 15:38
- Imię:
- Lokalizacja: Warszawa
Dzięki Wam za wszelkie pomysły. Skonsultuję się z kolegą i na pewno wybierzemy jakieś sensowne rozwiązanie
Mam jeszcze jedno pytanie dotyczące ramy. Mam chęć zrobić ją z zamkniętych profili alu 20x10. Elementy łączone za pomocą lutowania (technologię już opanowałem ) Pytanie, czy taka rama nie będzie za sztywna? W pojazdach ciężarowych i terenowych 1:1 rama musi pracować i być elastyczna, ale nie wiem, czy ma to przełożenie w modelach 1:10 - podpowiedzcie proszę.
Co do mocowanie elementów do ramy, zdaje sobie sprawę, że mocowanie do niej elementów będzie zdecydowanie trudniejsze niż w przypadku zastosowania kształtowników otwartych ceowych, ale na chciejstwo czasem nie ma rady Po prostu będę musiał dokładnie zrobić projekt, przewidzieć miejsca mocowania większości elementów i wyfrezować tam miejsca na mocowania.
Mam jeszcze jedno pytanie dotyczące ramy. Mam chęć zrobić ją z zamkniętych profili alu 20x10. Elementy łączone za pomocą lutowania (technologię już opanowałem ) Pytanie, czy taka rama nie będzie za sztywna? W pojazdach ciężarowych i terenowych 1:1 rama musi pracować i być elastyczna, ale nie wiem, czy ma to przełożenie w modelach 1:10 - podpowiedzcie proszę.
Co do mocowanie elementów do ramy, zdaje sobie sprawę, że mocowanie do niej elementów będzie zdecydowanie trudniejsze niż w przypadku zastosowania kształtowników otwartych ceowych, ale na chciejstwo czasem nie ma rady Po prostu będę musiał dokładnie zrobić projekt, przewidzieć miejsca mocowania większości elementów i wyfrezować tam miejsca na mocowania.
- Maxim
- |o\°/o| / AT !
- Posty: 7599
- Rejestracja: 2006-06-29, 00:19
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
No ...... super wyglada ! Moze faktycznie dobrze sklejony karton to jest wyjscie Ekhm ..... ten Star jest z kartonu ?
Jezeli chodzi o rame to nie przejmuj sie ... w tak malej skali, i przy tym ciezarze nie bedzie problemu gdy rama bedzie sztywna. W autach 1:1 moze faktycznie ma to znaczenie ... ale nie przy miniaturce
Jezeli chodzi o rame to nie przejmuj sie ... w tak malej skali, i przy tym ciezarze nie bedzie problemu gdy rama bedzie sztywna. W autach 1:1 moze faktycznie ma to znaczenie ... ale nie przy miniaturce
-
- Teoretyk
- Posty: 58
- Rejestracja: 2006-11-28, 15:38
- Imię:
- Lokalizacja: Warszawa
To dobrze - będzie w takim razie sztywna rama
A jak przedstawia sie sprawa rozmiarów? Moja zabawka ma mi przede wszystkim przynieść radość z budowy oraz ma dobrze wyglądać. Niemniej będzie to pojazd jeżdżący, więc poproszę o jakieś wskazówki odnośnie wielkości auta.
Jakiej wielkości auta najlepiej radzą sobie na trasach trialowych?
Czy są jakieś polskie przepisy określające wymiary?
Zdaje sobie oczywiście sprawę, ze (pomijając brak doświadczenia w budowie i kierowaniu), że modelem z zawieszeniem zależnym (oba sztywne mosty) nie będę w stanie rywalizować z pojazdami budowanymi typowo pod ten sport, ale to nie oznacza, że kiedyś nie spróbuję
A jak przedstawia sie sprawa rozmiarów? Moja zabawka ma mi przede wszystkim przynieść radość z budowy oraz ma dobrze wyglądać. Niemniej będzie to pojazd jeżdżący, więc poproszę o jakieś wskazówki odnośnie wielkości auta.
Jakiej wielkości auta najlepiej radzą sobie na trasach trialowych?
Czy są jakieś polskie przepisy określające wymiary?
Zdaje sobie oczywiście sprawę, ze (pomijając brak doświadczenia w budowie i kierowaniu), że modelem z zawieszeniem zależnym (oba sztywne mosty) nie będę w stanie rywalizować z pojazdami budowanymi typowo pod ten sport, ale to nie oznacza, że kiedyś nie spróbuję
- Maxim
- |o\°/o| / AT !
- Posty: 7599
- Rejestracja: 2006-06-29, 00:19
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Wiec tak .... podstawa to kola 2.2. kabine zrob w skali 1:10 i tyle .... jak zrobisz kabine, bedziesz mial kola i mosty, to wtedy dopasuj do tego jakas rame. Przecietne dl naszych modeli to 40 - 50 cm (narazie < ) Sa przepisy , ale nie wdrozylismy ich jescze do konca. (dzial download) Z tym ze wyznacznikiem jezeli chodzi o klase jest szerokosc mostow i wielkosc kol. Nie chce robic rygorystycznych zasad jezeli chodzi o polski Trial, tak jak ma to miejsce w Niemczech. Adrian przejzal ich zasady i tam np kola nie moga wystawac poza obrys kabiny.
A jezeli chodzi o zawieszenie zalezne, to tylko plus. Sztywne mosty rulez jezeli chodzi o ciezarowki Wyjatkiem jest Tatra. Wiec nie martw sie napewno tym ze bedziesz mial jakies problemy jezeli chodzi o rywalizacje. Pozatym buduj model zeby Ci sie podobal .... a jego zdolnosci terenowe to sprawa drugoplanowa. przynajmniej dla mnie .... ja buduje zeby mi sie podobalo, a zle jezdzic napewno nie bedzie
A jezeli chodzi o zawieszenie zalezne, to tylko plus. Sztywne mosty rulez jezeli chodzi o ciezarowki Wyjatkiem jest Tatra. Wiec nie martw sie napewno tym ze bedziesz mial jakies problemy jezeli chodzi o rywalizacje. Pozatym buduj model zeby Ci sie podobal .... a jego zdolnosci terenowe to sprawa drugoplanowa. przynajmniej dla mnie .... ja buduje zeby mi sie podobalo, a zle jezdzic napewno nie bedzie
-
- Teoretyk
- Posty: 58
- Rejestracja: 2006-11-28, 15:38
- Imię:
- Lokalizacja: Warszawa
Bardzo mnie cieszą Wasze porady Właśnie o to chodzi, żeby przede wszystkim sprawiało frajdę!
Coraz bardziej nakręcam się na to auto - już nie mogę się doczekać końca grudnia i tokarki i frezarki pod choinką
PS: rozumiem, że jak piszecie o 1:10, to mowa jest o odpowiedniku tej skali dla samochodów osobowych? Przy ciężarówce zachowanie 1:10 oznaczałoby znacznie większe gabaryty.
Coraz bardziej nakręcam się na to auto - już nie mogę się doczekać końca grudnia i tokarki i frezarki pod choinką
PS: rozumiem, że jak piszecie o 1:10, to mowa jest o odpowiedniku tej skali dla samochodów osobowych? Przy ciężarówce zachowanie 1:10 oznaczałoby znacznie większe gabaryty.
-
- Teoretyk
- Posty: 58
- Rejestracja: 2006-11-28, 15:38
- Imię:
- Lokalizacja: Warszawa
Jeżeli pytanie do mnie, to do końca sprawa nie jest ustalona. Wciąż waham się jeszcze, co do samej konstrukcji zawieszenia, a nawet ilosci oso - obecnie wchodzą w grę 3 możliwości: 4x4, 6x6, 6x4.
Przy okazji jeszcze jedno pytanko do Was; ponieważ mosty bedę wykonywał samodzielnie, zastanawiam sie po lekturze tego forum, czy jest sens montowana w nich mechanizmów róznicowych, skoro i tak wszyscy je blokują Doradźcie mi proszę w tej sprawie, czy ne lepiej od razu zrezygnowac z mechanizmów różnicowych na etapie projektowania (a może na wszelki wypadek jednak je zabudować i zrobić możliwość blokowania?)
Przy okazji jeszcze jedno pytanko do Was; ponieważ mosty bedę wykonywał samodzielnie, zastanawiam sie po lekturze tego forum, czy jest sens montowana w nich mechanizmów róznicowych, skoro i tak wszyscy je blokują Doradźcie mi proszę w tej sprawie, czy ne lepiej od razu zrezygnowac z mechanizmów różnicowych na etapie projektowania (a może na wszelki wypadek jednak je zabudować i zrobić możliwość blokowania?)