Iveco M1100.50(8x8)
- Viperr5
- Znawca / AT!
- Posty: 466
- Rejestracja: 2012-03-25, 22:30
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Będzin
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Iveco M1100.50(8x8)
Witam
Po prawie 2 latach upalania na zawodach JEEP-a 4x4, postanowiłem spróbować sił w TRUCK 8x8. Po przejrzeniu garaży TRUCK, wybrałem TRUCK: Iveco M1100.50(8x8)
Dane techniczne – Iveco M1100.50(8x8)
Rozstaw osi 1 i 2/ 2 i 3/3 i 4 [mm]
1955, 3020/1400
Długość całkowita [mm]
8640
Kąty wejścia/zejścia [°]
45/35
Masa własna [kg]
19000
Nacisk na siodło [kg]
24000
Masa całkowita zestawu[kg]
130000
Moc silnika [kW/KM]
368/500
Części:
Kabina..................................................HIPS
Rama....................................................Ceowniki Alu
Zawieszenie...........................................Produkcji Czayo - Dzięki
Mosty....................................................SCOUT MAVERICK
Felgi.....................................................SCOUT MAVERICK
Opony...................................................SCOUT MAVERICK
Wały.....................................................SCOUT MAVERICK, AXIAL
Przekładnia............................................na początku - AXIAL
Rozdzielacz........................................... 1:2 by Czayo - Dzięki
Servo.................................................... PowerHD HD-1235MG 40Kg "GIGANT
Silnik.................................................... Bezszczotkowy 17,5
Regulator..............................................HobbyKing Sensored/Sensorless Car ESC
Zdjęcia z początku budowy.
Pozdrawiam
Po prawie 2 latach upalania na zawodach JEEP-a 4x4, postanowiłem spróbować sił w TRUCK 8x8. Po przejrzeniu garaży TRUCK, wybrałem TRUCK: Iveco M1100.50(8x8)
Dane techniczne – Iveco M1100.50(8x8)
Rozstaw osi 1 i 2/ 2 i 3/3 i 4 [mm]
1955, 3020/1400
Długość całkowita [mm]
8640
Kąty wejścia/zejścia [°]
45/35
Masa własna [kg]
19000
Nacisk na siodło [kg]
24000
Masa całkowita zestawu[kg]
130000
Moc silnika [kW/KM]
368/500
Części:
Kabina..................................................HIPS
Rama....................................................Ceowniki Alu
Zawieszenie...........................................Produkcji Czayo - Dzięki
Mosty....................................................SCOUT MAVERICK
Felgi.....................................................SCOUT MAVERICK
Opony...................................................SCOUT MAVERICK
Wały.....................................................SCOUT MAVERICK, AXIAL
Przekładnia............................................na początku - AXIAL
Rozdzielacz........................................... 1:2 by Czayo - Dzięki
Servo.................................................... PowerHD HD-1235MG 40Kg "GIGANT
Silnik.................................................... Bezszczotkowy 17,5
Regulator..............................................HobbyKing Sensored/Sensorless Car ESC
Zdjęcia z początku budowy.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2015-01-20, 22:06 przez Viperr5, łącznie zmieniany 3 razy.
- Radek
- Dinożarł / AT!
- Posty: 11536
- Rejestracja: 2009-12-25, 22:29
- Imię: noname
- Lokalizacja: WOT
- Podziękował : 26 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Radzik dobrze prawiRadzik pisze:Siema
Super będę kibicował :ok
Ale rozdzielacz potrzebujesz z redukcją przy 8x8 co najmniej 2:1
Zobacz co się działo z wałami Emmy przy 1:1
[url=http://images10.fotosik.pl/2483/f9688134068187f6m.jpg]Obrazek[/URL]
:W
- czayo
- Dinożarł / AT!
- Posty: 3734
- Rejestracja: 2011-01-05, 14:30
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 48 razy
Model A czy wybrane komponenty to dobry wybór, teren pokaże.
I rozdzielacz wcale nie musi być 2:1 (chociaż chyba powinno być 1:2, bo to ma być reduktor, nie multiplikator). Ale napewno by nie zaszkodził
Ja jeżdzę w fordzie na 1:1, i jakoś jeździ. Wały ukręciłem dwa razy. Obydwa na własne życzenie.
Rozdzielacz 1:2 będzie miał ten plus, że wał łączący przekładnię z rozdzielaczem będzie mniej obciążony, podobnie przekładnia i silnik, a dwa, większy zakres regulacji na zębatce atakującej silnika (tak jest w przypadku traxxasa, nie wiem jak to będzie przy przełożeniach axialowych).
Przy rozdzielaczu 1:1, w skrzyni traxxasa mam zębatkę 9T, i nie mogę już spowolnić modelu. W przypadku rozdzielacza 1:2, miałbym większe pole do manewru, bo jeździł bym na zębatce 18T (aby uzyskać tą sama prędkość), a zakres zębatek jest od 9-25T, więc mógłbym go jeszcze zwolnić w razie potrzeby.
I rozdzielacz wcale nie musi być 2:1 (chociaż chyba powinno być 1:2, bo to ma być reduktor, nie multiplikator). Ale napewno by nie zaszkodził
Ja jeżdzę w fordzie na 1:1, i jakoś jeździ. Wały ukręciłem dwa razy. Obydwa na własne życzenie.
Rozdzielacz 1:2 będzie miał ten plus, że wał łączący przekładnię z rozdzielaczem będzie mniej obciążony, podobnie przekładnia i silnik, a dwa, większy zakres regulacji na zębatce atakującej silnika (tak jest w przypadku traxxasa, nie wiem jak to będzie przy przełożeniach axialowych).
Przy rozdzielaczu 1:1, w skrzyni traxxasa mam zębatkę 9T, i nie mogę już spowolnić modelu. W przypadku rozdzielacza 1:2, miałbym większe pole do manewru, bo jeździł bym na zębatce 18T (aby uzyskać tą sama prędkość), a zakres zębatek jest od 9-25T, więc mógłbym go jeszcze zwolnić w razie potrzeby.