TT URAL 5323-21 8x8
- Matti
- Początkujący
- Posty: 433
- Rejestracja: 2014-08-28, 17:11
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Mysłowice
- Podziękował : 2 razy
Ciągle miałem problem ze skręcaniem. Albo nie wracał do zera, albo nie skręcał w ogóle. Zmieniłem położenie serwa na a'la Radek Pomogło, ale nie do końca było to to czego chciałem. Odciążyłem przednie osie przenosząc silnik na tył. Z przodu będzie pakiet i serwo.
Niestety ciągle uciekały mi mosty przy prawie max skręcie, zamiast skręcać przepychały się nawzajem. Dorobiłem do przedniego mostu penharda na próbe i pomogło. Musze dorobić jeszcze jednego na drugi most ale już nie mam siły. Od kręcenia śrubokrętem mam odciski na rękach. Musze kilka dni odpocząć i nabrać nowego spojrzenia na podwozie Może wymyśle coś nowego
6.2kg na samo podwozie to dużo? :Y
Pytanie. Czy robiąc zabudowę tyłu inną niż w oryginale spełnię wymogi regulaminu 75% zgodności z oryginałem ? Nie wiem jak te % liczyć
W oryginale jest tak:
A ze względu na skrzynie z tyłu chciałbym pociągnąć klatkę do tyłu tak jak na zdjęciu i zabudować:
Niestety ciągle uciekały mi mosty przy prawie max skręcie, zamiast skręcać przepychały się nawzajem. Dorobiłem do przedniego mostu penharda na próbe i pomogło. Musze dorobić jeszcze jednego na drugi most ale już nie mam siły. Od kręcenia śrubokrętem mam odciski na rękach. Musze kilka dni odpocząć i nabrać nowego spojrzenia na podwozie Może wymyśle coś nowego
6.2kg na samo podwozie to dużo? :Y
Pytanie. Czy robiąc zabudowę tyłu inną niż w oryginale spełnię wymogi regulaminu 75% zgodności z oryginałem ? Nie wiem jak te % liczyć
W oryginale jest tak:
A ze względu na skrzynie z tyłu chciałbym pociągnąć klatkę do tyłu tak jak na zdjęciu i zabudować:
- czayo
- Dinożarł / AT!
- Posty: 3734
- Rejestracja: 2011-01-05, 14:30
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 48 razy
Co do skrętu, sprawdź zakres pracy serwa. Może trzeba je zmniejszyć? Jeśli jest za duży, to przesuwa zawieszenie. Dodanie panharda zmniejszy objawy, ale ta siła gdzies się musi przenieść. Druga rzecz. Skręcanie na postoju nie zawsze wychodzi w 8x8 , zwłaszcza na przyczepnym podłożu (podłoga w domu). Wtedy też może bardziej wyginać zawieszenie. Najważniejsze oby podczas jazdy skręcał prawidłowo.
Jeśli chodzi o rozkład masy, to z przodu i tak będzie kabina, klatka, mocny zderzak więc i tak będzie ciężko. Pozatym piszesz że odciążyłeś przód dając silnik na tył, a potem i tak planujesz na przód wrzucić pakiet. Jak dasz jakiś pakiet 5Ah, to pewnie waży tyle co skrzynia i silnik....Nie wiem czy ma to sens (dla tych paru gramów możliwej różnicy), a trudniej Ci będzie wymieniać pakiet pod kabiną, i zabudować wystającą skrzynię z tyłu. Ja bym dał skrzynię z przodu, a pakiet z tyłu. Skrzynię zabudujesz w kabinie na amen, a z tyłu mała klapka w zabudowie i pakiet schowany.
Jeśli chodzi o rozkład masy, to z przodu i tak będzie kabina, klatka, mocny zderzak więc i tak będzie ciężko. Pozatym piszesz że odciążyłeś przód dając silnik na tył, a potem i tak planujesz na przód wrzucić pakiet. Jak dasz jakiś pakiet 5Ah, to pewnie waży tyle co skrzynia i silnik....Nie wiem czy ma to sens (dla tych paru gramów możliwej różnicy), a trudniej Ci będzie wymieniać pakiet pod kabiną, i zabudować wystającą skrzynię z tyłu. Ja bym dał skrzynię z przodu, a pakiet z tyłu. Skrzynię zabudujesz w kabinie na amen, a z tyłu mała klapka w zabudowie i pakiet schowany.
- Fioras
- Teoretyk
- Posty: 627
- Rejestracja: 2014-02-02, 15:08
- Imię: Kuba
- Lokalizacja: Wojnicz
- Podziękował : 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 13 razy
Witaj , co do skrętu nie chcę się wtrącać , ale dlaczego u ciebie na pierwszym zdjęciu druga oś ma malutki promień skrętu? może się mylę , może to tylko tak wygląda na fotce , bo z tego co się orientuję to powinno być na odwrót , poprawcie mnie jak się mylę .
TO TYLKO rysunek poglądowy (nie patrz na dane)
TO TYLKO rysunek poglądowy (nie patrz na dane)
- Matti
- Początkujący
- Posty: 433
- Rejestracja: 2014-08-28, 17:11
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Mysłowice
- Podziękował : 2 razy
Regulacje musze przeprowadzic skrecania dwoch osi wzgledem siebie.. Bo druga os ma wieksze wychylenie niz pierwsza.. Wszystko do ogarniecia
Ale problem lezy w chinskich alu zwrotnicach. Są strasznie luzno spasowane łożyska i problem jest z luzami na kołach bo łożyska wypadają.. Wczoraj dopiero wkleiłem łożyska na kleju i dzisiaj bede walczył dalej
Ale problem lezy w chinskich alu zwrotnicach. Są strasznie luzno spasowane łożyska i problem jest z luzami na kołach bo łożyska wypadają.. Wczoraj dopiero wkleiłem łożyska na kleju i dzisiaj bede walczył dalej
- Radek
- Dinożarł / AT!
- Posty: 11536
- Rejestracja: 2009-12-25, 22:29
- Imię: noname
- Lokalizacja: WOT
- Podziękował : 26 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Niema to większego znaczenia w modelu ze zblokowanymi mostami jeżdżącymi w terenie.Fioras pisze:Witaj , co do skrętu nie chcę się wtrącać , ale dlaczego u ciebie na pierwszym zdjęciu druga oś ma malutki promień skrętu? może się mylę , może to tylko tak wygląda na fotce , bo z tego co się orientuję to powinno być na odwrót , poprawcie mnie jak się mylę .
TO TYLKO rysunek poglądowy (nie patrz na dane)
Obrazek
U Mattiego powinno być ok, bo pierwsza oś jest zasilana bezpośrednio z serwa.
Musi poszukać u siebie błędu jak mówi luzów w wersjach alu lub w długości drążków, czyli ogólnie w zbieżności.