TT URAL 5323-21 8x8

Awatar użytkownika
Matti
Początkujący
Początkujący
Posty: 433
Rejestracja: 2014-08-28, 17:11
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Mysłowice
Podziękował : 2 razy

#46

Post autor: Matti »

Ciągle miałem problem ze skręcaniem. Albo nie wracał do zera, albo nie skręcał w ogóle. Zmieniłem położenie serwa na a'la Radek :D Pomogło, ale nie do końca było to to czego chciałem. Odciążyłem przednie osie przenosząc silnik na tył. Z przodu będzie pakiet i serwo.

Obrazek

Niestety ciągle uciekały mi mosty przy prawie max skręcie, zamiast skręcać przepychały się nawzajem. Dorobiłem do przedniego mostu penharda na próbe i pomogło. Musze dorobić jeszcze jednego na drugi most ale już nie mam siły. Od kręcenia śrubokrętem mam odciski na rękach. Musze kilka dni odpocząć i nabrać nowego spojrzenia na podwozie :D Może wymyśle coś nowego :D

Obrazek
Obrazek

6.2kg na samo podwozie to dużo? :Y


Pytanie. Czy robiąc zabudowę tyłu inną niż w oryginale spełnię wymogi regulaminu 75% zgodności z oryginałem ? Nie wiem jak te % liczyć :D

W oryginale jest tak:

Obrazek

A ze względu na skrzynie z tyłu chciałbym pociągnąć klatkę do tyłu tak jak na zdjęciu i zabudować:

Obrazek

Awatar użytkownika
Bolek
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 1740
Rejestracja: 2013-01-11, 22:31
Imię: Aleksander
Lokalizacja: Pionki
Podziękował : 4 razy
Otrzymał podziękowań: 8 razy

#47

Post autor: Bolek »

Duży plus dla Ciebie, że starasz się rozwiązywać problemy samodzielnie :OK
Dajesz dajesz :VV
Do wagi wymaganej jeszcze troche Ci brakuję :ok

Awatar użytkownika
Radzik
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 5327
Rejestracja: 2010-09-07, 21:34
Imię: Radek
Lokalizacja: Będzin
Podziękował : 11 razy
Otrzymał podziękowań: 14 razy

#48

Post autor: Radzik »

Dajesz Mati :ok
A zabudowa jak najbardziej może być taka jaką narysowałeś :ok
:W

Awatar użytkownika
czayo
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 3734
Rejestracja: 2011-01-05, 14:30
Imię: Marcin
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 48 razy

#49

Post autor: czayo »

Co do skrętu, sprawdź zakres pracy serwa. Może trzeba je zmniejszyć? Jeśli jest za duży, to przesuwa zawieszenie. Dodanie panharda zmniejszy objawy, ale ta siła gdzies się musi przenieść. Druga rzecz. Skręcanie na postoju nie zawsze wychodzi w 8x8 ;), zwłaszcza na przyczepnym podłożu (podłoga w domu). Wtedy też może bardziej wyginać zawieszenie. Najważniejsze oby podczas jazdy skręcał prawidłowo.

Jeśli chodzi o rozkład masy, to z przodu i tak będzie kabina, klatka, mocny zderzak więc i tak będzie ciężko. Pozatym piszesz że odciążyłeś przód dając silnik na tył, a potem i tak planujesz na przód wrzucić pakiet. Jak dasz jakiś pakiet 5Ah, to pewnie waży tyle co skrzynia i silnik....Nie wiem czy ma to sens (dla tych paru gramów możliwej różnicy), a trudniej Ci będzie wymieniać pakiet pod kabiną, i zabudować wystającą skrzynię z tyłu. Ja bym dał skrzynię z przodu, a pakiet z tyłu. Skrzynię zabudujesz w kabinie na amen, a z tyłu mała klapka w zabudowie i pakiet schowany.

Awatar użytkownika
Matti
Początkujący
Początkujący
Posty: 433
Rejestracja: 2014-08-28, 17:11
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Mysłowice
Podziękował : 2 razy

#50

Post autor: Matti »

Ale mimo tego ze jest polowa wychylenia zwroynicy wypycha most. Wiec prnhard pomoze :)

A co do rozkladu mas, to napewno komplet skrzynia/silnik/esc/serwo napewno wazy drugie tyle co sam aku 5.2Ah ;) przynajmniej w moim przypadku.

Ucze sie na bieżąco ;)

Awatar użytkownika
Radek
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 11533
Rejestracja: 2009-12-25, 22:29
Imię: noname
Lokalizacja: WOT
Podziękował : 26 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

#51

Post autor: Radek »

Matti, a Ty BECa już masz zainstalowanego, czy serwo skrętu ma napięcie z odbiornika?

Awatar użytkownika
Matti
Początkujący
Początkujący
Posty: 433
Rejestracja: 2014-08-28, 17:11
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Mysłowice
Podziękował : 2 razy

#52

Post autor: Matti »

Z odbiornika. Esc ma BECa 5A 6V, wiec powinien dac rade.. BEC ten 7.2V który poleciles juz leci :)

Awatar użytkownika
Viperr5
Znawca / AT!
Znawca / AT!
Posty: 466
Rejestracja: 2012-03-25, 22:30
Imię: Marcin
Lokalizacja: Będzin
Otrzymał podziękowań: 3 razy

#53

Post autor: Viperr5 »

Matti dobre tempo :OK . Kiedy robimy jakieś wspólne testy TRUCK-ów?

Awatar użytkownika
HUBertPL
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Posty: 1338
Rejestracja: 2014-07-12, 23:18
Imię: Hubert
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Otrzymał podziękowań: 10 razy

#54

Post autor: HUBertPL »

Wpadnijcie do mnie - zobaczymy jak sobie na "pustyni" poradzą :)

Awatar użytkownika
Matti
Początkujący
Początkujący
Posty: 433
Rejestracja: 2014-08-28, 17:11
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Mysłowice
Podziękował : 2 razy

#55

Post autor: Matti »

Jak tylko odrobię się z domowymi rzeczami to startuje dalej :)

nie będę zapeszał, wiec jeszcze chwila cierpliwości :>

Awatar użytkownika
Fioras
Teoretyk
Posty: 627
Rejestracja: 2014-02-02, 15:08
Imię: Kuba
Lokalizacja: Wojnicz
Podziękował : 2 razy
Otrzymał podziękowań: 13 razy

#56

Post autor: Fioras »

Witaj , co do skrętu nie chcę się wtrącać , ale dlaczego u ciebie na pierwszym zdjęciu druga oś ma malutki promień skrętu? może się mylę , może to tylko tak wygląda na fotce , bo z tego co się orientuję to powinno być na odwrót , poprawcie mnie jak się mylę .

TO TYLKO rysunek poglądowy (nie patrz na dane)

Obrazek

Awatar użytkownika
Bolek
Weteran / AT!
Weteran / AT!
Posty: 1740
Rejestracja: 2013-01-11, 22:31
Imię: Aleksander
Lokalizacja: Pionki
Podziękował : 4 razy
Otrzymał podziękowań: 8 razy

#57

Post autor: Bolek »

Pierwsza os powinna mieć większy promień skrętu od drugiej, ponieważ maleje tarcie kół drugiej osi i zwiększa się żywotność opon, ale to się sprawdza tylko w prawdziwych ciężarówkach. :)

Awatar użytkownika
Matti
Początkujący
Początkujący
Posty: 433
Rejestracja: 2014-08-28, 17:11
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Mysłowice
Podziękował : 2 razy

#58

Post autor: Matti »

Regulacje musze przeprowadzic skrecania dwoch osi wzgledem siebie.. Bo druga os ma wieksze wychylenie niz pierwsza.. Wszystko do ogarniecia :)

Ale problem lezy w chinskich alu zwrotnicach. Są strasznie luzno spasowane łożyska i problem jest z luzami na kołach bo łożyska wypadają.. Wczoraj dopiero wkleiłem łożyska na kleju i dzisiaj bede walczył dalej ;)

Awatar użytkownika
HUBertPL
Wtajemniczony / AT!
Wtajemniczony / AT!
Posty: 1338
Rejestracja: 2014-07-12, 23:18
Imię: Hubert
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Otrzymał podziękowań: 10 razy

#59

Post autor: HUBertPL »

Dlatego tuning "chińskim alumem" uznaję zazwyczaj za osłabienie modelu :)
No ale w tych Waszych bydlakach to chyba konieczność, bo plastikowe zwrotnice plus serwo 15-30 kg... no chyba i tak byłby klops.

Awatar użytkownika
Radek
Dinożarł / AT!
Dinożarł / AT!
Posty: 11533
Rejestracja: 2009-12-25, 22:29
Imię: noname
Lokalizacja: WOT
Podziękował : 26 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

#60

Post autor: Radek »

Fioras pisze:Witaj , co do skrętu nie chcę się wtrącać , ale dlaczego u ciebie na pierwszym zdjęciu druga oś ma malutki promień skrętu? może się mylę , może to tylko tak wygląda na fotce , bo z tego co się orientuję to powinno być na odwrót , poprawcie mnie jak się mylę .

TO TYLKO rysunek poglądowy (nie patrz na dane)

Obrazek
Niema to większego znaczenia w modelu ze zblokowanymi mostami jeżdżącymi w terenie.
U Mattiego powinno być ok, bo pierwsza oś jest zasilana bezpośrednio z serwa.
Musi poszukać u siebie błędu jak mówi luzów w wersjach alu lub w długości drążków, czyli ogólnie w zbieżności.

Zablokowany

Wróć do „Trucki 8x8...”