MAN F2000 8x8 by Pixel
-
- Teoretyk
- Posty: 364
- Rejestracja: 2017-02-12, 18:10
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: MAN F2000 8x8 by Pixel
wkładki w kołach usztywnij teraz abyś mniej sie wywalalPixel pisze:W końcu mam grubasy i ja . Dzięki Strzelba, za podzielenie się swoimi zapasami
- Pixel
- Wtajemniczony / AT!
- Posty: 2687
- Rejestracja: 2015-09-26, 13:46
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: okolice Łodzi
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 10 razy
Re: MAN F2000 8x8 by Pixel
I znowu mam robotę...Strzelba pisze:wkładki w kołach usztywnij teraz abyś mniej sie wywalalPixel pisze:W końcu mam grubasy i ja . Dzięki Strzelba, za podzielenie się swoimi zapasami
- sherman77
- Teoretyk
- Posty: 574
- Rejestracja: 2018-03-15, 20:52
- Imię: Jacek
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował : 1 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: MAN F2000 8x8 by Pixel
Jak kupisz arkusz pianki T30 odpowiedniej grubości to mogę Ci wkładki wyciąć laserkiem... Właśnie do moich Duratraxów Showdown to zrobiłem, inna opona
Pianka w Bogmar na Przybyszewskiego, lub Akces na Piekarskiej.
Pianka w Bogmar na Przybyszewskiego, lub Akces na Piekarskiej.
- Pixel
- Wtajemniczony / AT!
- Posty: 2687
- Rejestracja: 2015-09-26, 13:46
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: okolice Łodzi
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 10 razy
Re: MAN F2000 8x8 by Pixel
Mistrzu mój niebawem się odezwęsherman77 pisze:Jak kupisz arkusz pianki T30 odpowiedniej grubości to mogę Ci wkładki wyciąć laserkiem... Właśnie do moich Duratraxów Showdown to zrobiłem, inna opona
Pianka w Bogmar na Przybyszewskiego, lub Akces na Piekarskiej.
- Pixel
- Wtajemniczony / AT!
- Posty: 2687
- Rejestracja: 2015-09-26, 13:46
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: okolice Łodzi
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 10 razy
Re: MAN F2000 8x8 by Pixel
Dzięki Sherman za podpowiedź .
Dzisiaj byłem kupić materiał na wkładki, ale w sklepie powiedzieli mi, że mogą od razu wyciąć na gotowo wkładki do opony, więc się zgodziłem
Finalnie, gąbka jest T78, bo T30 była za miękka jeszcze. Gąbkę wkładam tylko na przód, bo z tylu koła fajnie pracują na terenie a i przyczepność będzie lepsza na lekkich "kapciach".
Dzisiaj byłem kupić materiał na wkładki, ale w sklepie powiedzieli mi, że mogą od razu wyciąć na gotowo wkładki do opony, więc się zgodziłem
Finalnie, gąbka jest T78, bo T30 była za miękka jeszcze. Gąbkę wkładam tylko na przód, bo z tylu koła fajnie pracują na terenie a i przyczepność będzie lepsza na lekkich "kapciach".
- Pixel
- Wtajemniczony / AT!
- Posty: 2687
- Rejestracja: 2015-09-26, 13:46
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: okolice Łodzi
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 10 razy
Re: MAN F2000 8x8 by Pixel
Tak Oni sami odjęli objętość ciężarków na feldze. Te wkładki mają ciut szerszą średnicę otworu niż oryginalne.Strzelba pisze:a brałeś poprawkę na średnicę z ołowiem?:) bo jak nie i dodasz to to automatycznie będziesz miał "twardsze" opony
- Pixel
- Wtajemniczony / AT!
- Posty: 2687
- Rejestracja: 2015-09-26, 13:46
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: okolice Łodzi
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 10 razy
Re: MAN F2000 8x8 by Pixel
Przyszedł czas na podsumowanie wymiany gąbek w przednich kołach
Początkowo po wyjęciu poprzednich gąbek i porównaniu ich z obecnymi, byłem lekko zszokowany - o wiele szersze i większe. Te natomiast węższe ale twardsze. Na felgę naciągały się idealnie. Problem zaczynał się z nałożeniem opony... Nie sądziłem, że są one w stanie się tak rozciągnąć . W tej sytuacji gąbki stawały się jak z kamienia i wyjątkowo sprężyste. Po mniej lub bardziej udanym naciągnięciu opony na gąbkę, wszystko zaczęło pasować idealnie - wymiar gąbki - szerokość wysokość a i twardość była ok.
Po skręceniu 4 kół i przy okazji zamontowaniu dekielków (dzięki Czayo ), zrobiłem testy na krawężniku. Jako, że obecnie jest również podłączane oświetlenie, MAN jest bez kabiny, która stanowi 70% wagi z przodu, spodziewałem się, że opony nie będą nic pracowały. Okazało się, że na krawężniku opona zaczęła pracować minimalnie - ale efekt zadowalający. Jak dojdzie kabina, wtedy będzie idealnie. Największym plusem jest to, że teraz model skręca w miejscu na betonie Wtedy wszystko się wyginało tylko koła nie chciały skręcić od oporów...
Tak więc, jeżeli ktoś chce sztywne pianki na przód do trucka to można śmiało robić to z pianki T78 - jest w sam raz do trucka. (Do 4x4 osobówki, będzie za twarda).
Przy okazji, jak już zacząłem taką robotę, postanowiłem zmienić wały cienkie na grubasy . Niestety na wałach miałem wyjście fi6 a mosty są fi5 i musiąłem robić tulejki... no i... także tego
Efekt dalszych prac wkrótce...
PS: a i jeszcze... przy robieniu mocowania serwa do ramy na samym początku budowy, kierowałem się odległością od wału cienkiego traxxasa i zrobiłem odległość na styk. Dzisiaj jak zacząłem wymieniać uświadomiłem sobie, że mogę mieć spooory problem, bo "grubas" będzie się obcierał o serwo ale na szczęśćie jest milimetrowa przerwa
Pozdr,
Początkowo po wyjęciu poprzednich gąbek i porównaniu ich z obecnymi, byłem lekko zszokowany - o wiele szersze i większe. Te natomiast węższe ale twardsze. Na felgę naciągały się idealnie. Problem zaczynał się z nałożeniem opony... Nie sądziłem, że są one w stanie się tak rozciągnąć . W tej sytuacji gąbki stawały się jak z kamienia i wyjątkowo sprężyste. Po mniej lub bardziej udanym naciągnięciu opony na gąbkę, wszystko zaczęło pasować idealnie - wymiar gąbki - szerokość wysokość a i twardość była ok.
Po skręceniu 4 kół i przy okazji zamontowaniu dekielków (dzięki Czayo ), zrobiłem testy na krawężniku. Jako, że obecnie jest również podłączane oświetlenie, MAN jest bez kabiny, która stanowi 70% wagi z przodu, spodziewałem się, że opony nie będą nic pracowały. Okazało się, że na krawężniku opona zaczęła pracować minimalnie - ale efekt zadowalający. Jak dojdzie kabina, wtedy będzie idealnie. Największym plusem jest to, że teraz model skręca w miejscu na betonie Wtedy wszystko się wyginało tylko koła nie chciały skręcić od oporów...
Tak więc, jeżeli ktoś chce sztywne pianki na przód do trucka to można śmiało robić to z pianki T78 - jest w sam raz do trucka. (Do 4x4 osobówki, będzie za twarda).
Przy okazji, jak już zacząłem taką robotę, postanowiłem zmienić wały cienkie na grubasy . Niestety na wałach miałem wyjście fi6 a mosty są fi5 i musiąłem robić tulejki... no i... także tego
Efekt dalszych prac wkrótce...
PS: a i jeszcze... przy robieniu mocowania serwa do ramy na samym początku budowy, kierowałem się odległością od wału cienkiego traxxasa i zrobiłem odległość na styk. Dzisiaj jak zacząłem wymieniać uświadomiłem sobie, że mogę mieć spooory problem, bo "grubas" będzie się obcierał o serwo ale na szczęśćie jest milimetrowa przerwa
Pozdr,
- Pixel
- Wtajemniczony / AT!
- Posty: 2687
- Rejestracja: 2015-09-26, 13:46
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: okolice Łodzi
- Podziękował : 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 10 razy
Re: MAN F2000 8x8 by Pixel
Model skończony
Jeszcze raz WIELKIE PODZIĘKOWANIA dla Taty/Orła za pomoc w budowie
Z efektu końcowego jestem mega zadowolony :odlot. Brakuje dwóch kosmetycznych rzeczy, o których nie będę już mówił, ale na Jurę będą .
Zresztą zobaczcie sami....
PS: muszę go teraz zabrać na sesję :odlot
Pozdr,
Pixel
Jeszcze raz WIELKIE PODZIĘKOWANIA dla Taty/Orła za pomoc w budowie
Z efektu końcowego jestem mega zadowolony :odlot. Brakuje dwóch kosmetycznych rzeczy, o których nie będę już mówił, ale na Jurę będą .
Zresztą zobaczcie sami....
PS: muszę go teraz zabrać na sesję :odlot
Pozdr,
Pixel